Ovo je josh jedan BMW koji izgleda 50 puta bolje "u metalu" nego na slikama. I to do tog nivoa da smo dizajnera Petera Gabatha zapitali zashto kompanija jednostavno - ne promeni zvanichnog fotografa.
Dobili smo sledeci odgovor: "Lepo je shto se na prvi pogled ne stiche pravi utisak. Ovom BMW-u treba dati malo vishe vremena kako bi se konachno stekla kompletna slika." U pravu je - shto vishe vremena provedete sa ovim autom, on vam se sve vishe dopada. To je u redu, jer ce vashu pazhnju na pochetku svakako zaokupljati neshta drugo. Motor.
Model 335i Coupe, sa novim agregatom od 3 litra radne zapremine, direktnim ubrizagavanjem, dva turbo punjacha i shest rednih cilindara razvija 306 KS i ima snagu kao i BMW-ov V8 motor od 4 litra, ali ne i njegovu tezhinu. Mozhda su pojedini zaljubljenici u brend bili "zabrinuti" BMW-ovim benzinskim turbo motorom, ali su sve brige prestale nakon starta i prvih kilometara vozhnje. Zvuk iz duplog izduva deluje veshtachki, "metalno", donekle cinichno, i nije "dubok" i potmuo, onako kako bismo mi ochekivali od BMW-ovih shestaka. Vozhnja u nizhim obrtajima mozhe takodje navoditi na razmishljanje zbog utiska izazvanog prisustvom turbine, shto je "novost" obzirom da na takav osecaj nismo naviknuti od atmosferaca ovog brenda. Zvuk motora je, takodje, donekle pojachan u srednjem radnom spektru motora.
Medjutim, na sve ovo zaboravite i oprostite kad dozvolite motoru da proradi punim kapacitetom. Kao prvo - ovaj auto je veoma brz. Ubrzanje od 0-100 km/h traje 5,5 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski limitirana na 250 km/h. Medjutim, ono shto zaista odushevljava su brutalni prilivi snage i ubrzanja kad pritisnete pedalu gasa. U rasponu od 1300 do 5000 obrtaja, motor poput dizelasha linerano isporuchuje 400 Nm obrtnog momenta, shto u prevodu znachi neverovatno kratka ubrzanja i stalni pritisak sedishta na ledja putnika. Maksimalna snaga se isporuchuje na 5800 rpm, shto znachi da ovaj auto vuche jednako od 1300 do limitiranog broja obrtaja. Prisustvo "turbo rupe" je praktichno neprimetno, jer ne postoji "pauza" od momenta kad pritisnete papuchu gasa do momenta kad udarite glavom u naslon za glavu na sedishtu. Bukvalno.
Dve turbine koje rade "u tandemu" imaju vishe efekta na nizhim radnim obrtajima, mnogo efikasnije nadpunjuju motor i praktichno anuliraju karakteristichnu "turbo rupu". Napredni sistem ubrizgavanja goriva dodatno pomazhe - benzin se mozhe ubrizgati chak i u trenutku izduvnog takta, chime se izaziva detonacija koja "budi" turbine! Problem je shto su u svojim namerama inzhenjeri BMW-a bili isuvishe uspeshni. Naime, pritiskom na pedalu gasa snaga motora se brutalno i naglo isporuchuje na put, i premda nije na nivou modela M3, ovakav prenos je mozhda isuvishe "silovit" za jednu elegantnu drumsku "krstaricu". Sa druge strane, obrtni moment je toliko veliki da je ovo mozhda bilo i neizbezhno.
Veliki broj kupaca ce verovatno hteti automatski menjach sa 6 stepeni prenosa, potpuno nove koncepcije i zaista efikasan u svom radu. Do te mere da smo ponekad pomislili da vozimo model sa SMG menjachem bez klasichnog kvachila, a ne "obichnim" automatskim menjachem. Promene brzina su veoma brze, "reakcija" na dodavanje gasa instantna, i ako se zanesete u brzini pa naglo zakochite pred oshtrom krivinom, menjach ce automatski, neverovatno brzo, iz shestog stepena bez problema prebaciti u drugi stepen, "preskochivshi" sve ostale. Toliko je menjach intuitivan da nema ni potrebe koristiti "palice" smeshtene iza upravljacha, mada su predivno ukomponavane u ceo enterijer i zaista pruzhaju pravo zadovoljstvo pri upotrebi. Superiorno, a istovremeno jednako ekonomichno manuelnom menjachu!
Automobil je vishe od motora i menjacha, pa su u BMW-u detaljno izmenili standardnu postavku na sedan modelu kako bi napravili ovaj kupe. Veshanje je totalno drugachije, tvrdje i stabilnije, dok standardni tochkovi od 17" mogu biti zamenjeni opcionim od 18" ili chak 19". U standardnoj izvedbi je komfor u vozhnji nenarushen, jer veshanje veoma efikasno "upija" sve neravnine na putu. Reakcije tochkova na pokrete upravljacha su takodje instantne, uz savrsheni balans. Ovim autom se prosto "plovi" od krivine do krivine, a prednji tochkovi oshtro poput zhileta sechu put i "biraju" zheljenu trasu. Efikasnost je utoliko veca shto njihova preciznost nije narushena "obavezom" da istovremeno prenose snagu na put. Ovo je josh uvek "chistokrvni" BMW. Kontrola dinamichke stabilnosti se mozhe iskljuchiti, ali je u radu zaista neprimetna, a kochnice su vrlo efikasne i dobro odmerene.
Ako vam sve ovo ipak ne zvuchi kao pravi sportski auto - u pravu ste. On to i nije. Ovo je skoro savrshen spoj vozachkog zadovoljstva, komfora i balansa. Sve shto vam treba u jednom kupeu predvidjenom za svakodnevno krstarenje i uzhivanje u vozhnji. Za puni sportski dozhivljaj morate sachekati josh malo...
Jer M3 je vec neshto sasvim drugo. Nova inkarnacija standardne verzije M3 ce pod haubom "udomiti" po prvi put motor sa 8 cilindara, i to u V8 rasporedu. Delice isto "telo" sa ovim kupeom, uz neshto shira "ramena", josh nizhu siluetu i josh "par tajni" koje BMW josh uvek chuva samo za sebe.
Novi Coupe je porastao. Ne samo u pogledu dimenzija, vec i u pogledu mogucnosti, klase, i nachina na koji se vozi. Do sada, BMW po sopstvenom priznanju nije proizveo moderni benzinski turbo motor zbog efekta "turbo rupe". Sada jesu, i to sa najvecim uspehom. I to bi-turbo motor od 3 litra koji i pored sve svoje snage u meshanom rezhimu vozhnje troshi 7,6 litara na 100 km! I mada ce se u septembru pojaviti i drugi modeli ovog kupea, sa drugachijom ali jednako interesantnom motorizacijom, poput ochekivanog modela 335d, ipak ce 335i biti predvodnik poslednje generacije bavarskih kupea.
Barem onoliko dugo dok nam BMW ne otkrije onih "par tajni"...






Richard Aucock, msn.cars
Dobili smo sledeci odgovor: "Lepo je shto se na prvi pogled ne stiche pravi utisak. Ovom BMW-u treba dati malo vishe vremena kako bi se konachno stekla kompletna slika." U pravu je - shto vishe vremena provedete sa ovim autom, on vam se sve vishe dopada. To je u redu, jer ce vashu pazhnju na pochetku svakako zaokupljati neshta drugo. Motor.
Model 335i Coupe, sa novim agregatom od 3 litra radne zapremine, direktnim ubrizagavanjem, dva turbo punjacha i shest rednih cilindara razvija 306 KS i ima snagu kao i BMW-ov V8 motor od 4 litra, ali ne i njegovu tezhinu. Mozhda su pojedini zaljubljenici u brend bili "zabrinuti" BMW-ovim benzinskim turbo motorom, ali su sve brige prestale nakon starta i prvih kilometara vozhnje. Zvuk iz duplog izduva deluje veshtachki, "metalno", donekle cinichno, i nije "dubok" i potmuo, onako kako bismo mi ochekivali od BMW-ovih shestaka. Vozhnja u nizhim obrtajima mozhe takodje navoditi na razmishljanje zbog utiska izazvanog prisustvom turbine, shto je "novost" obzirom da na takav osecaj nismo naviknuti od atmosferaca ovog brenda. Zvuk motora je, takodje, donekle pojachan u srednjem radnom spektru motora.
Medjutim, na sve ovo zaboravite i oprostite kad dozvolite motoru da proradi punim kapacitetom. Kao prvo - ovaj auto je veoma brz. Ubrzanje od 0-100 km/h traje 5,5 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski limitirana na 250 km/h. Medjutim, ono shto zaista odushevljava su brutalni prilivi snage i ubrzanja kad pritisnete pedalu gasa. U rasponu od 1300 do 5000 obrtaja, motor poput dizelasha linerano isporuchuje 400 Nm obrtnog momenta, shto u prevodu znachi neverovatno kratka ubrzanja i stalni pritisak sedishta na ledja putnika. Maksimalna snaga se isporuchuje na 5800 rpm, shto znachi da ovaj auto vuche jednako od 1300 do limitiranog broja obrtaja. Prisustvo "turbo rupe" je praktichno neprimetno, jer ne postoji "pauza" od momenta kad pritisnete papuchu gasa do momenta kad udarite glavom u naslon za glavu na sedishtu. Bukvalno.
Dve turbine koje rade "u tandemu" imaju vishe efekta na nizhim radnim obrtajima, mnogo efikasnije nadpunjuju motor i praktichno anuliraju karakteristichnu "turbo rupu". Napredni sistem ubrizgavanja goriva dodatno pomazhe - benzin se mozhe ubrizgati chak i u trenutku izduvnog takta, chime se izaziva detonacija koja "budi" turbine! Problem je shto su u svojim namerama inzhenjeri BMW-a bili isuvishe uspeshni. Naime, pritiskom na pedalu gasa snaga motora se brutalno i naglo isporuchuje na put, i premda nije na nivou modela M3, ovakav prenos je mozhda isuvishe "silovit" za jednu elegantnu drumsku "krstaricu". Sa druge strane, obrtni moment je toliko veliki da je ovo mozhda bilo i neizbezhno.
Veliki broj kupaca ce verovatno hteti automatski menjach sa 6 stepeni prenosa, potpuno nove koncepcije i zaista efikasan u svom radu. Do te mere da smo ponekad pomislili da vozimo model sa SMG menjachem bez klasichnog kvachila, a ne "obichnim" automatskim menjachem. Promene brzina su veoma brze, "reakcija" na dodavanje gasa instantna, i ako se zanesete u brzini pa naglo zakochite pred oshtrom krivinom, menjach ce automatski, neverovatno brzo, iz shestog stepena bez problema prebaciti u drugi stepen, "preskochivshi" sve ostale. Toliko je menjach intuitivan da nema ni potrebe koristiti "palice" smeshtene iza upravljacha, mada su predivno ukomponavane u ceo enterijer i zaista pruzhaju pravo zadovoljstvo pri upotrebi. Superiorno, a istovremeno jednako ekonomichno manuelnom menjachu!
Automobil je vishe od motora i menjacha, pa su u BMW-u detaljno izmenili standardnu postavku na sedan modelu kako bi napravili ovaj kupe. Veshanje je totalno drugachije, tvrdje i stabilnije, dok standardni tochkovi od 17" mogu biti zamenjeni opcionim od 18" ili chak 19". U standardnoj izvedbi je komfor u vozhnji nenarushen, jer veshanje veoma efikasno "upija" sve neravnine na putu. Reakcije tochkova na pokrete upravljacha su takodje instantne, uz savrsheni balans. Ovim autom se prosto "plovi" od krivine do krivine, a prednji tochkovi oshtro poput zhileta sechu put i "biraju" zheljenu trasu. Efikasnost je utoliko veca shto njihova preciznost nije narushena "obavezom" da istovremeno prenose snagu na put. Ovo je josh uvek "chistokrvni" BMW. Kontrola dinamichke stabilnosti se mozhe iskljuchiti, ali je u radu zaista neprimetna, a kochnice su vrlo efikasne i dobro odmerene.
Ako vam sve ovo ipak ne zvuchi kao pravi sportski auto - u pravu ste. On to i nije. Ovo je skoro savrshen spoj vozachkog zadovoljstva, komfora i balansa. Sve shto vam treba u jednom kupeu predvidjenom za svakodnevno krstarenje i uzhivanje u vozhnji. Za puni sportski dozhivljaj morate sachekati josh malo...
Jer M3 je vec neshto sasvim drugo. Nova inkarnacija standardne verzije M3 ce pod haubom "udomiti" po prvi put motor sa 8 cilindara, i to u V8 rasporedu. Delice isto "telo" sa ovim kupeom, uz neshto shira "ramena", josh nizhu siluetu i josh "par tajni" koje BMW josh uvek chuva samo za sebe.
Novi Coupe je porastao. Ne samo u pogledu dimenzija, vec i u pogledu mogucnosti, klase, i nachina na koji se vozi. Do sada, BMW po sopstvenom priznanju nije proizveo moderni benzinski turbo motor zbog efekta "turbo rupe". Sada jesu, i to sa najvecim uspehom. I to bi-turbo motor od 3 litra koji i pored sve svoje snage u meshanom rezhimu vozhnje troshi 7,6 litara na 100 km! I mada ce se u septembru pojaviti i drugi modeli ovog kupea, sa drugachijom ali jednako interesantnom motorizacijom, poput ochekivanog modela 335d, ipak ce 335i biti predvodnik poslednje generacije bavarskih kupea.
Barem onoliko dugo dok nam BMW ne otkrije onih "par tajni"...






Richard Aucock, msn.cars
Comment