AMG predstavio Mercedes SL63 i SL65:
Nakon što je Mercedes zvanično predstavio restilizovani model SL, AMG odeljenje nije gubilo vreme i sada su pred nama top modeli SL63 sa V8 i SL65 sa V12 biturbo motorom.
AMG SL 63:
Mercedes SL63 ima atmosferski V8 motor zapremine 6.3 litra sa 525 KS i 630 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a snaga se prenosi putem AMG SPEEDSHIFT MCT transmisije sa sedam brzina. Menjač ima 4 režima rada i Race Start funkciju.
AMG SPEEDSHIFT MCT
Novi menjač je opremljen sa četiri režima rada: “C” (Comfort), “S” (Sport), “S+” (Sport plus) and “M” (Manual). U “M” režimu rada promena stepena prenosa traje samo 100 millisekundi.
Ono po čemu se ovaj menjač razlikuje od ostalih automatskih menjača jeste zamena konvertora obrtnog momenta sa kvačilom, što je zahtevalo poseban program za preciznu promenu brzina uz pomoć tehnike dvostrukog aktiviranja kvačila, kako bi se izjednačile brzine transmisije i motora. Ovo od vozača ne zahteva nikakvu adaptaciju, jer za njega menjač i dalje u manuelnom modu funkcioniše kao sekvencijalni.
Posebna prednost M moda je mogućnost brzog menjanja brzina naniže. Zahvaljujući ovoj osobini vozač može šaltati iz sedme u četvrtu brzinu ili iz pete u drugu. “S” (Sport), “S+” (Sport plus) i “M” (Manual) režimi rada menjača imaju automatsku funkciju menjanja brzina naniže uz dvostruku aktivaciju kvačila, što smanjuje opterećenje motora i transmisije i omogućava predvidljivije i brže ulaske u krivine na trkačkoj stazi, bez obzira da li je aktivirano manuelno ili automatsko menjanje brzina.
Kada smo već kod manuelne promene brzina, vozač može birati da li će koristiti “šiftere” iza volana ili ručicu menjača na centralnoj konzoli.
Odmah pored ručice menjača je rotirajući selektor za promenu režima rada menjača ili aktiviranje Race Start funkcije za maksimalno ubrzanje iz mesta.
Ispod su smeštena tri dugmeta sa dodatnim funkcijama. Prvo kontroliše ESP Ò funkciju, sledeće ABC sistem ogibljenja, a treće služi za memorisanje odgovarajućeg podešavanja ogibljenja i moda rada menjača. Pritiskanje ovog dugmeta sa AMG oznakom omogućava pregled konfiguracionih opcija i lagano programiranje željenog moda.
Race start funkcija omogućava vozaču da aktivira režim za maksimalno ubrzanje automobila. Dok vozilo stoji vozač aktivira ESPÒ sportsku funkciju, stiska levom nogom kočnicu, odabira Race start funkciju sa rotacionim selektorom na centralnoj konzoli i potvrdno odgovara na upit sistema pomeranjem šiftera brzina naviše, a zatim skida pritiska pedalu do daske i deaktivira pedalu kočnice. Jednostavno zar ne?
SL 63 AMG ubrzava od 0 do 100 km/sat za 4.6 sekundi i nastavlja da ubrzava do elektronski limitiranih 250 km/sat. Maksimalnih 386 kW/525 KS motor razvija pri 6800 ob/min, isporučujuči maksimalni obrtni momenat od 630 Nm pri 5200 ob/min.
Atmosferski motor predstavlja sjajnu kombinaciju ogromne snage pri malim obrtajima i velike snage pri maksimalnoj brzini motora od 7200 ob/min
SL 63 AMG zadvoljava EU 4 norme, kao i one važeće za SAD (LEV-II).
AMG sportsko ogibljenje je nazirano na Active Body Control sistemu sa tri režima rada ESP sistema. Zahvaljujući AMG ESPÒ filozofiji vozač može izabrati jedan od tri režima rada: “ESP ON”, “ESP SPORT” i “ESP OFF” jednostavnim pritiskom na ESP Ò dugme, a odgovarajuči režim je prikazan na instrument tabli.
Kočioni sistem AMG vozila nalazi se pred velikim zahtevima pa su se u sportskom odeljenju odlučili za interno ventilirajuće, perforirane diskove dimenzija 360 x 36 mm sa 6-klipnim kočionim kleštima napred, dok su pozadi diskovi dimenzija 330 x 26-mm sa 4-klipnim kočionim klesptima.
Za dobro držanja na putu brinu se 19” AMG točkovi od lake legure originalnog dizajna, opremeljni gumama dimenzija 255/35 R 19 (napred) i 285/30 R 19 (pozadi).
SL 65 AMG:
Na vrhu ponude je naravno SL 65 AMG sa 6.0-lit. V12 biturbo motorom koji razvija 450 kW/612 KS i maksimalni obrtni momenat od 1000 Nm. SL 65 AMG ubrzava od 0 do 100 km/sat za samo 4.2 sek, i nastavlja da ubrzava do 250 km/sat (opet elektronski limitiranih).
Zbog prevelikog obrtnog momenta SL65 neće dobiti AMG SpeedShift MCT menjač već će kao i ostali V12 modeli koristiti 5-stepeni AMG SPEEDSHIFT automatski menjač sa tri režima rada.
Za kontrolisanu isporuku ogromne snage na zadnje točkove brine se diferencijal sa zatvaračem, a faktor zaključavanja od 30 posto osigurava maksimalnu trakciju.
SL 65 AMG je takođe opremljen 19” točkovima sa gumama dimenzija 255/35 R 19 (napred ) i 285/30 R 19 (pozadu). Kočioni sistem top modela je nešto moćniji, pa SL 65 AMG napred ima diskove dimenzija 390 x 36mm dok su pozadi diskovi dimenzija 360 x 26 mm.
Pored novog izgleda prednjeg kraja AMG vozila se razlikuju po crnom grilu hladnjaka, većim usisnicima za vazduh, kao i Bi-xenon farovima sa zatamnjenim kućištima. Vreo vazduh iz dodatnog hladnjaka za ulje izlazi iz pregrejanog prostora putem posebnih otvora za ventlaciju iza lukova prednjih blatobrana.
Roadstere krasi “vario” pokretni krov, koji se otvara za samo 16 sekundi i dostupan je u panorama, staklenoj varijanti, obezbeđujući verovatno sjajan doživljaj..
Enterijer vozila je naravno impresivan sa instrument tablom koja je obložena nappa kožom, a ne izostaje ni novi detalj koji je Mercedes odskora usvojio, a to je kretanje kazaljki obrtomera i brzinomera do maksimalnih pozicija i vraćanje nazad sa startom motora.
U AMG meniju integrisanom u instrumente ispred vozača nalazi se i displej koji pokazuje trenutno odabranu brzinu, preporučenu brzinu, Racetimer opcija sa pokazivačem vremena po krugu na trkačkoj stazi, temperatura ulja u motoru, voltaža akumulatora, režim rada transmisije, kao i eventualno uključenu Race start funkciju ili neki od ESP Ò modova.
Kao i kod standardno SL modela oprema je bogata i podrazumeva opcioni AIRSCARF sistem, a kada je u pitanju multimedija tu je NTG 2.5 sistem poslednje generacije, COMAND APS sa 6.5” ekranom visoke rezolucije, te LINGUATRONIC sistem kontrole audio uređaja, navigacije i telefona.
AMG PERFORMANCE STUDIO nudi i dodatne opcije budućim vlasnicima ova dva modela u vidu AMG eksternog paketa modifikacija karoserije sa elementima od ugljeničnih vlakana, AMG “performance” sportski upravljač manjeg promera, a tu su i snažniji kočioni sistem, točkovi većih dimanzija, posebno podešavanja ogibljenja, modifikacija zadnjeg diferencijala i mnoštvo drugih opcija.
Prodaja AMG Roadstera počinje u aprilu 2008. godine, a najavljene cene su:
SL 63 AMG: €145,239.50 (uklj. 19% VAT)
SL 65 AMG: €221,518.50 (uklj. 19% VAT)
Sportski paket za SL 63 AMG: €11,305 (uključujući. 19% VAT)




Nakon što je Mercedes zvanično predstavio restilizovani model SL, AMG odeljenje nije gubilo vreme i sada su pred nama top modeli SL63 sa V8 i SL65 sa V12 biturbo motorom.
AMG SL 63:
Mercedes SL63 ima atmosferski V8 motor zapremine 6.3 litra sa 525 KS i 630 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a snaga se prenosi putem AMG SPEEDSHIFT MCT transmisije sa sedam brzina. Menjač ima 4 režima rada i Race Start funkciju.
AMG SPEEDSHIFT MCT
Novi menjač je opremljen sa četiri režima rada: “C” (Comfort), “S” (Sport), “S+” (Sport plus) and “M” (Manual). U “M” režimu rada promena stepena prenosa traje samo 100 millisekundi.
Ono po čemu se ovaj menjač razlikuje od ostalih automatskih menjača jeste zamena konvertora obrtnog momenta sa kvačilom, što je zahtevalo poseban program za preciznu promenu brzina uz pomoć tehnike dvostrukog aktiviranja kvačila, kako bi se izjednačile brzine transmisije i motora. Ovo od vozača ne zahteva nikakvu adaptaciju, jer za njega menjač i dalje u manuelnom modu funkcioniše kao sekvencijalni.
Posebna prednost M moda je mogućnost brzog menjanja brzina naniže. Zahvaljujući ovoj osobini vozač može šaltati iz sedme u četvrtu brzinu ili iz pete u drugu. “S” (Sport), “S+” (Sport plus) i “M” (Manual) režimi rada menjača imaju automatsku funkciju menjanja brzina naniže uz dvostruku aktivaciju kvačila, što smanjuje opterećenje motora i transmisije i omogućava predvidljivije i brže ulaske u krivine na trkačkoj stazi, bez obzira da li je aktivirano manuelno ili automatsko menjanje brzina.
Kada smo već kod manuelne promene brzina, vozač može birati da li će koristiti “šiftere” iza volana ili ručicu menjača na centralnoj konzoli.
Odmah pored ručice menjača je rotirajući selektor za promenu režima rada menjača ili aktiviranje Race Start funkcije za maksimalno ubrzanje iz mesta.
Ispod su smeštena tri dugmeta sa dodatnim funkcijama. Prvo kontroliše ESP Ò funkciju, sledeće ABC sistem ogibljenja, a treće služi za memorisanje odgovarajućeg podešavanja ogibljenja i moda rada menjača. Pritiskanje ovog dugmeta sa AMG oznakom omogućava pregled konfiguracionih opcija i lagano programiranje željenog moda.
Race start funkcija omogućava vozaču da aktivira režim za maksimalno ubrzanje automobila. Dok vozilo stoji vozač aktivira ESPÒ sportsku funkciju, stiska levom nogom kočnicu, odabira Race start funkciju sa rotacionim selektorom na centralnoj konzoli i potvrdno odgovara na upit sistema pomeranjem šiftera brzina naviše, a zatim skida pritiska pedalu do daske i deaktivira pedalu kočnice. Jednostavno zar ne?
SL 63 AMG ubrzava od 0 do 100 km/sat za 4.6 sekundi i nastavlja da ubrzava do elektronski limitiranih 250 km/sat. Maksimalnih 386 kW/525 KS motor razvija pri 6800 ob/min, isporučujuči maksimalni obrtni momenat od 630 Nm pri 5200 ob/min.
Atmosferski motor predstavlja sjajnu kombinaciju ogromne snage pri malim obrtajima i velike snage pri maksimalnoj brzini motora od 7200 ob/min
SL 63 AMG zadvoljava EU 4 norme, kao i one važeće za SAD (LEV-II).
AMG sportsko ogibljenje je nazirano na Active Body Control sistemu sa tri režima rada ESP sistema. Zahvaljujući AMG ESPÒ filozofiji vozač može izabrati jedan od tri režima rada: “ESP ON”, “ESP SPORT” i “ESP OFF” jednostavnim pritiskom na ESP Ò dugme, a odgovarajuči režim je prikazan na instrument tabli.
Kočioni sistem AMG vozila nalazi se pred velikim zahtevima pa su se u sportskom odeljenju odlučili za interno ventilirajuće, perforirane diskove dimenzija 360 x 36 mm sa 6-klipnim kočionim kleštima napred, dok su pozadi diskovi dimenzija 330 x 26-mm sa 4-klipnim kočionim klesptima.
Za dobro držanja na putu brinu se 19” AMG točkovi od lake legure originalnog dizajna, opremeljni gumama dimenzija 255/35 R 19 (napred) i 285/30 R 19 (pozadi).
SL 65 AMG:
Na vrhu ponude je naravno SL 65 AMG sa 6.0-lit. V12 biturbo motorom koji razvija 450 kW/612 KS i maksimalni obrtni momenat od 1000 Nm. SL 65 AMG ubrzava od 0 do 100 km/sat za samo 4.2 sek, i nastavlja da ubrzava do 250 km/sat (opet elektronski limitiranih).
Zbog prevelikog obrtnog momenta SL65 neće dobiti AMG SpeedShift MCT menjač već će kao i ostali V12 modeli koristiti 5-stepeni AMG SPEEDSHIFT automatski menjač sa tri režima rada.
Za kontrolisanu isporuku ogromne snage na zadnje točkove brine se diferencijal sa zatvaračem, a faktor zaključavanja od 30 posto osigurava maksimalnu trakciju.
SL 65 AMG je takođe opremljen 19” točkovima sa gumama dimenzija 255/35 R 19 (napred ) i 285/30 R 19 (pozadu). Kočioni sistem top modela je nešto moćniji, pa SL 65 AMG napred ima diskove dimenzija 390 x 36mm dok su pozadi diskovi dimenzija 360 x 26 mm.
Pored novog izgleda prednjeg kraja AMG vozila se razlikuju po crnom grilu hladnjaka, većim usisnicima za vazduh, kao i Bi-xenon farovima sa zatamnjenim kućištima. Vreo vazduh iz dodatnog hladnjaka za ulje izlazi iz pregrejanog prostora putem posebnih otvora za ventlaciju iza lukova prednjih blatobrana.
Roadstere krasi “vario” pokretni krov, koji se otvara za samo 16 sekundi i dostupan je u panorama, staklenoj varijanti, obezbeđujući verovatno sjajan doživljaj..
Enterijer vozila je naravno impresivan sa instrument tablom koja je obložena nappa kožom, a ne izostaje ni novi detalj koji je Mercedes odskora usvojio, a to je kretanje kazaljki obrtomera i brzinomera do maksimalnih pozicija i vraćanje nazad sa startom motora.
U AMG meniju integrisanom u instrumente ispred vozača nalazi se i displej koji pokazuje trenutno odabranu brzinu, preporučenu brzinu, Racetimer opcija sa pokazivačem vremena po krugu na trkačkoj stazi, temperatura ulja u motoru, voltaža akumulatora, režim rada transmisije, kao i eventualno uključenu Race start funkciju ili neki od ESP Ò modova.
Kao i kod standardno SL modela oprema je bogata i podrazumeva opcioni AIRSCARF sistem, a kada je u pitanju multimedija tu je NTG 2.5 sistem poslednje generacije, COMAND APS sa 6.5” ekranom visoke rezolucije, te LINGUATRONIC sistem kontrole audio uređaja, navigacije i telefona.
AMG PERFORMANCE STUDIO nudi i dodatne opcije budućim vlasnicima ova dva modela u vidu AMG eksternog paketa modifikacija karoserije sa elementima od ugljeničnih vlakana, AMG “performance” sportski upravljač manjeg promera, a tu su i snažniji kočioni sistem, točkovi većih dimanzija, posebno podešavanja ogibljenja, modifikacija zadnjeg diferencijala i mnoštvo drugih opcija.
Prodaja AMG Roadstera počinje u aprilu 2008. godine, a najavljene cene su:
SL 63 AMG: €145,239.50 (uklj. 19% VAT)
SL 65 AMG: €221,518.50 (uklj. 19% VAT)
Sportski paket za SL 63 AMG: €11,305 (uključujući. 19% VAT)





Comment