2008-2010 Dodge Challenger cars: first of the new generation
2011-2014 Dodge Challenger • 2015-17 Dodge Challenger cars
by David Zatz
When it made its first huge splash, the new Dodge Challenger came in two versions, the everyday SE and the choice where looks matched speed - Dodge...
i 5 metara duzine ili sto bi vi rekli 20 footer...
ipak i tako debeo ima 4,9 do 100 i 13,3 quatter mile ( malo bolje nego '70 Hemi Challenger ) i 0.88 g.... sto nije lose imajuci u vidu toliku tezinu...
e sad, da je metar kraci i 500 kg laksi ( bio bi 15 000 $ skuplji ) bio bi lethal car...
Chrysler ga je usrao i to bas mnogo. Mislim da su se dugo izvlacili i da vise nece moci. U zadnjih 50 godina non-stop su u financiskih problemima, ali ih je uvek nesto izvlacilo (K-Cars, Minivans, LX vozila ...).
Ne zna se ko je gori posao uradio, Chrysler sa Challengerom ili Ford sa Shelby Mustangom.
Ford je trebao da sklopi neki posao sa Jack Roush, to su vec pravi Mustanzi.
Challenger nije napravljen da bi se Chrysler izvukao iz govana...to treba da uradi Caliber, Ram, vanovi i ostale varijacije na temu, Challenger je pokusaj da se predstavi muscle sa sto jacom pricom za sto manje pare ( u smislu cene razvoja ) i sto pre da bi se zaradilo na popularnosti musclea. To je i uradjeno a nus pojave ( koje smo svi mogli da predvidimo jos pre godinu-dve, ako se secas ) su velika tezina i dimenzije a samim tim, dobijen je ne tako brz automobil kakav je mogao da bude. Ipak, ja sam zadovoljan i sa ovim...posto je bilo ili ovakav Challenger ili nikakav Challenger, dobro smo i prosli...
E sad, sto se Mustanga tice, Shelby je ime koje se postovalo cak i kad je pravio GLH a ne kad pravi prave Mustange... Jeste da su svi teski i da se realno malo razlikuju od stock GT ( osim GT 500 i GT 500 KR naravno ) ali su uradili ono za cega su stvoreni. Dobro su se prodali, postali popularni, odlicni su za date pare i dali su Mustangu i Shelby novu mladost i to je skroz ok po meni.
Zbog toga me jako i interesuje Camaro jer ce biti daleko temeljnije i bolje napravljen automobil. Imace snagu i motore ali ce imati i kvalitetno zadnje vesanje ( verovatno i magnetic dumpers kao opciju ) a dosta manju tezinu i moderne materijale i bice ono sto su muscle trebali da postanu...
Carroll Shelby je doziveo da ga Impreza Sti osramoti na stazi (pogledaj na Edmunds.com poredjenje izmedju Sti i Shelby GT). Ako nije mogao imati potpunu kontrolu kad Shelby Mustangom onda nije ni trebao pristati da ga uradi. Jer u najgorem slucaju je mogao uraditi kao Jack Roush i Steve Saleen koji danas imaju postovanje na ulicama i stazama. A od Shelbya je ostalo samo ime.
svaka cast Jacku Roushu ili Steve Saleenu... ali ja bi Shelby poverovao da mi kaze da je kalifornijski kajmak bolji od zlatiborskog i odmah uzeo 5 kila...
Chrysler ga je usrao i to bas mnogo. Mislim da su se dugo izvlacili i da vise nece moci. U zadnjih 50 godina non-stop su u financiskih problemima, ali ih je uvek nesto izvlacilo (K-Cars, Minivans, LX vozila ...).
Nisi fer HP. :x Sad je Challenger sranje samo zato sto se tebi ne svidja. Tacno je da je pretezak, a samim tim ne moze da izvuce onoliko koliko bi mogao, ali on i nije napravljen da bi obarao nove rekorde na stazama, Corvetta je zaduzena za te stvari. Kao sto je HEMI rekao, novi Challenger je predstavljen da bi se javnosti ponovo predstavio MUSCLE u punom smilslu te reci. A muscle fanovi su zaista dobili ono sto su hteli.
Takodje, novi Charger sa 6.1 HEMI-jem nije nista laksi od Challenger-a, a ima i istu platformu, odnosno vesanje. Pri tom je sporiji i od 0-100, i na 400 metara. Medjutim, kad je Charger bio u pitanju, ti si udarao sve moguce hvalospeve na njegov racun, zasto? Zato sto ti se on svidja, a Challenger ne. Gledas suvise subjektivno na stvari, a nisi uvek u pravu...
Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Charger je sedan i to znacajno menja njegovu situaciju. Charger nije napravljen za istu svrhu kao Challenger.
LX platforma se pokazala fenomenalno za 300, Charger i Magnum jer je napravljena za veca vozila. ali za Challenger je potpuni promasaj.
Nista, Challenger cemo da gledamo isto kao Mustang Shelby GT500 kako se sramoti protiv vozila sa duplo manjim motorima.
Ja bi bez imalo razmisljanja uzeo Mustang Roush Stage 3 pre Mustang Shelby GT500. Ne zato sto izgleda bolje (jer ne izgleda), ne zato sto je mocniji (jer nije) i ne zato sto ima poznatije ime (jer nema) vec zato sto kad dam $50,000 na Americki sportski automobil onda sam 100% siguran da me Sti ili Evo nece odvaliti na ulici, a sa Shelby Mustangom (ili sa Challengerom) to nije slucaj.
Meni se Challenger jako dopada dizajnerski, ali ima 2 stvari koje mi se jako ne svidjaju, a jedna od njih je tezina. Druga stvar je interior koji je velika boljka Chryslerovih vozila. Nedavno sam isao na auto show i sedeo sam u svim Dodge, Jeep i Chrysler vozilima. Ono je sramota da recimo Dodge Ram 3500 MegaCab sa 6.7L Cummins dizelom koji kosta oko $53,000 ima onakav interior. Kvalitet je nula.
Challenger moze samo da sanja da radi 0-60 mph za 4.5 sekunde. Ako uradi 5 sec flat moze da bude prezadovoljan. 5.2-5.3 sec je realan broj. I to je za SRT-8 model. R/T i posebno SE nece moci ni to da urade.
2008-2010 Dodge Challenger cars: first of the new generation
2011-2014 Dodge Challenger • 2015-17 Dodge Challenger cars
by David Zatz
When it made its first huge splash, the new Dodge Challenger came in two versions, the everyday SE and the choice where looks matched speed - Dodge...
A evo ti poredjenje izmedju Sti i Shelby GT. Od 46 kategorija na testu Shelby je pobedio samo 2 od cega je jedna bila cena.
Challenger moze samo da sanja da radi 0-60 mph za 4.5 sekunde. Ako uradi 5 sec flat moze da bude prezadovoljan. 5.2-5.3 sec je realan broj. I to je za SRT-8 model. R/T i posebno SE nece moci ni to da urade.
Ja sam pogresio. U pitanju je bilo 4,7-4,9 sec. vreme koje i vecina sajtova citira, ukljucujuci i taj koji si postovao. Dakle, definitivno ispod 5 sec.
Sve u svemu, ovo je prva serija Challengera. Ima dosta prostora da se neke stvari izbalansiraju i dorade. Jer, ako 2,5 tone tezak SRT8 Cherokee sa identicnim Hemijem moze da ide 13,5 sec. na 400 metara i da ima 0.95 lateral G u krivinama, onda zamisli sta sve Chally moze da uradi?
Originally posted by Horsepower
A evo ti poredjenje izmedju Sti i Shelby GT. Od 46 kategorija na testu Shelby je pobedio samo 2 od cega je jedna bila cena.
Nerealno poredjenje. Najslabiji Shelby (prakticno identican kao obican GT) protiv najjace Impreze. I opet, rezultati su bili jako slicni. Ukljucujuci i one na stazi, gde se ocekivalo da STI dominira. Da je ta Impreza bila uparena sa GT500, kao sto sam naglasio, STI bi bio ubijen. Doslovno! A kad bude stigao Super Snake, sa svojih 725 KS, onda ce verovatno i Nissan GT-R da bude ubijen.
Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Pise "low 5s" sto znaci niske 5 sto znaci 5.1, 5.2, mozda i 5.3. Ali definitivno ne ispod 5.
Challenger nema vremena da ceka, ovo je sad ili nikad za njega. Do 2020. godine prosecno Chryslerovo vozilo mora prelaziti 35 milja po galonu sto u ovom momentu bas nijedno Chryslerovo vozilo ne moze (cak i oni najekonomicniji kao sto je Caliber). Tako da je Hemi, kao i vecina V8 motora, jednom nogom u grobu.
Ne vidim razlog zasto je nerealno. Sti je $34,000, Shelby GT $36,000, Sti ima 306 hp, Shelby GT 325 hp.
Ne vidim razlog zasto bi Sti vs Shelby GT500 bilo realno. $33,000 vs $43,000, 2.5L vs 5.4L, 306 hp vs 500 hp ...
I pored svega toga stavi ih na stazu i verujem da bi Sti pobedio Shelbya. Gledao sam Shelby GT500 (500 hp) vs Roush Stage 3 (415 hp) i Roush ga je oduvao na stazi. A taj isti Roush je kasnije izgubio od Lotus Elise sa "svega" 190 hp.
Znam koliku ulogu igra tezina jer moj jedan prijatelj ima Trans Am sa 275 hp sto je za 85 hp vise od mog Mustanga. Ali je Trans Am tezi za cak 270 kg od mog mustanga i nikad, ali bas nikad, nebi rekao da je razlika u njima 85 hp.
Sledece godine stavi Mustang, Camaro i Challenger na test i garantujem da ce ih Camaro oba oduvati. Jer po obicaju GM je daleko ispred Forda i Chryslera.
Challenger nema vremena da ceka, ovo je sad ili nikad za njega. Do 2020. godine prosecno Chryslerovo vozilo mora prelaziti 35 milja po galonu sto u ovom momentu bas nijedno Chryslerovo vozilo ne moze (cak i oni najekonomicniji kao sto je Caliber). Tako da je Hemi, kao i vecina V8 motora, jednom nogom u grobu.
Ja zaista sumnjam da ce uopste doci do tih rigoroznih zakona o potrosnji, kao sto se sad prica. A, ako bude, to ce zahvatiti ceo svet, tako da mozemo da se oprostimo ne samo od muscle cars, vec od sportskih automobila uopste. A, sta mislis, da li ce ljubitelji agresivne voznje, (kojih ima mnooogo), kao i kompanije koje zive od proizvodnje ovakvih automobila dozvoliti da se to desi?
Originally posted by Horsepower
Ne vidim razlog zasto je nerealno. Sti je $34,000, Shelby GT $36,000, Sti ima 306 hp, Shelby GT 325 hp.
Ne vidim razlog zasto bi Sti vs Shelby GT500 bilo realno. $33,000 vs $43,000, 2.5L vs 5.4L, 306 hp vs 500 hp ...
I pored svega toga stavi ih na stazu i verujem da bi Sti pobedio Shelbya. Gledao sam Shelby GT500 (500 hp) vs Roush Stage 3 (415 hp) i Roush ga je oduvao na stazi. A taj isti Roush je kasnije izgubio od Lotus Elise sa "svega" 190 hp.
Shelby GT uopste nije predstavljen kao neka boli-glava performance verzija. Razlike u odnosu na obican GT su uglavnom vizuelne prirode. Sa svojom specificnom bojom, stripe-om i Torque Thrust felnama, njegov zadatak je da vlasnika vrati u '60-te, a ne da razvali drag strip. Inace, sto se tice performansi, on prakticno nije nista bolji od obicnog GT. A koliko je GT jeftiniji od STi-ja?
Elise je druga prica. Mada, stavi njega pored Saleen S281 Mustanga na stazu i Elise ce provereno biti sahranjen.
Originally posted by Horsepower
Sledece godine stavi Mustang, Camaro i Challenger na test i garantujem da ce ih Camaro oba oduvati.
Jako verovatno...
Orthodoxy is not the religion, it is the meaning of life!
Ta pravila su vec donesena; zato vec sada kompanije pocinju da rade na hybridima, elektricnim automobilima i manjim turbo motorima. Ford spominje twin-turbo V6 Mustanga i gasenje Explorera (koji je ikona u svetu SUV vozila), GM je vec otkazao zadnju vucu na novoj Chevy Impali (iako je u jednom momentu bilo potvrdjeno da ce Impala imati zadnju vucu), a Chrysler je objavio da ima u planu hybrid verziju svakog svog vozila.
Nemoj se iznenaditi ako opet vidis Cadillac verziju od Chevy Cobalta kao sto je bio slucaj sa Chevrolet Cavalier / Cadillac Cimarron.
CAFE standardi ne vaze za ostatak sveta, to je samo za Ameriku. To su Americki CAFE standardi i vazice samo za Americko trziste.
CAFE standardi ne vaze za ostatak sveta, to je samo za Ameriku. To su Americki CAFE standardi i vazice samo za Americko trziste.
Jos jedan dokaz da su najdebilnija nacija na svetu!!! Muscle cars su jedina dobra stvar koju su ikad napravili, i evo sad se, po drugi put u zadnjih 40 godina, trude iz petinih zila da ih uniste! A kao da ce ta regulacija ista pomoci totalno narusenom Eco sistemu nase planete...
HP, ima toliko muscle entuzijasta, prosto ne mogu da verujem da niko niti reaguje, niti se buni protiv ovako retardiranih odluka. Jel uoste bilo ulagano zalbi, protesta ili peticija?
Ako nista, HP pocni da razmisljas o kupovini neceg ovakvog:
Comment