Biodizel na našim pumpama 2007
Preduzeće ?Viktorija grup? uskoro će u Šidu započeti gradnju prve fabrike biodizela na ovim prostorima. Ovo ekološko gorivo proizvedeno od uljarica, koje je u zemljama Evropske unije uveliko u prodaji, na našem tržištu, po prognozama rukovodioca projekta Veroslava Jankovića, pojaviće se na leto 2007. godine. U početku biodizel će biti dostupan samo na pumpama u velikim gradovima, najveće količine odlaziće direktno špediterskim preduzećima, ali i pored toga ?Viktorija grup? očekuje da će se 20 miliona evra investicija isplatiti već za četiri godine.
- Osnovna prednost biodizela je zaštita životne sredine. On smanjuje emisiju štetnih gasova za čak 70 odsto, nema efekta staklene bašte, potpuno je razgradiv. Zanimljivo je da se u njegovoj proizvodnji oslobodi tačno onoliko ugljen-dioksida koliko biljka od koje je napravljen potroši u fotosintezi, tako da zagađenja uopšte nema. Pošto se proizvodi od uljarica, ostaju očuvane rezerve fosilnih goriva. Upravo zbog toga u zemljama Evropske unije ovo gorivo oslobođeno je poreza i akciza. Čak je 2004. godine Evropska unija obavezala svoje članice da biodizel čini najmanje sedam odsto ukupne potrošnje goriva. U Nemačkoj, koja je lider u proizvodnji ovog goriva, već postoji 2.000 pumpi - priča Janković.
Kvalitet biodizela u odnosu na evrodizel, tvrdi Janković, uopšte ne zaostaje. Jedina mana biodizela je to što motor troši pet-šest odsto više ovog goriva nego fosilnog, ali se to nadoknađuje kroz cenu. U zemljama Evropske unije biodizel je za oko 10 odsto jeftiniji od evrodizela, a ovaj odnos, tvrdi Janković, ?Viktorija grup? će moći da zadrži i na našem tržištu.
Fabrika, čija će izgradnja početi istog trenutka kada ?Viktorija? potpiše ugovor sa izvođačem, pri čemu su za posao zainteresovane najpoznatije evropske firme, moći će da proizvodi 100.000 tona biodizela godišnje.
- Nije slučajno što fabriku gradimo u Šidu. Tu se nalazi naša fabrika ulja koja ima kapacitet od 600 tona uljane repice dnevno, relativno je blizu i bečejska fabrika, a nije zanemarljivo ni to što kroz Šid prolazi železnica, blizu je i luka u Bačkoj Palanci pa je mogućnost transporta odlična - priča Janković.
U početku biodizel će biti točen na pumpama samo u najvećim gradovima, a potencijalne klijente ?Viktorija grupa? za sada vidi u brojnim prevoznicima, pa čak i gradskim soabraćajnim preduzećima. Krajem meseca beogradsko gradsko saobraćajno, zahvaljujući donaciji ?Viktorije?, počeće da koristi biodizel. Ukoliko ovaj pilot-projekat uspe, velike su šanse da će ?Viktorija? i GSB nastaviti saradnju.
izvor www.blic.co.yu
Preduzeće ?Viktorija grup? uskoro će u Šidu započeti gradnju prve fabrike biodizela na ovim prostorima. Ovo ekološko gorivo proizvedeno od uljarica, koje je u zemljama Evropske unije uveliko u prodaji, na našem tržištu, po prognozama rukovodioca projekta Veroslava Jankovića, pojaviće se na leto 2007. godine. U početku biodizel će biti dostupan samo na pumpama u velikim gradovima, najveće količine odlaziće direktno špediterskim preduzećima, ali i pored toga ?Viktorija grup? očekuje da će se 20 miliona evra investicija isplatiti već za četiri godine.
- Osnovna prednost biodizela je zaštita životne sredine. On smanjuje emisiju štetnih gasova za čak 70 odsto, nema efekta staklene bašte, potpuno je razgradiv. Zanimljivo je da se u njegovoj proizvodnji oslobodi tačno onoliko ugljen-dioksida koliko biljka od koje je napravljen potroši u fotosintezi, tako da zagađenja uopšte nema. Pošto se proizvodi od uljarica, ostaju očuvane rezerve fosilnih goriva. Upravo zbog toga u zemljama Evropske unije ovo gorivo oslobođeno je poreza i akciza. Čak je 2004. godine Evropska unija obavezala svoje članice da biodizel čini najmanje sedam odsto ukupne potrošnje goriva. U Nemačkoj, koja je lider u proizvodnji ovog goriva, već postoji 2.000 pumpi - priča Janković.
Kvalitet biodizela u odnosu na evrodizel, tvrdi Janković, uopšte ne zaostaje. Jedina mana biodizela je to što motor troši pet-šest odsto više ovog goriva nego fosilnog, ali se to nadoknađuje kroz cenu. U zemljama Evropske unije biodizel je za oko 10 odsto jeftiniji od evrodizela, a ovaj odnos, tvrdi Janković, ?Viktorija grup? će moći da zadrži i na našem tržištu.
Fabrika, čija će izgradnja početi istog trenutka kada ?Viktorija? potpiše ugovor sa izvođačem, pri čemu su za posao zainteresovane najpoznatije evropske firme, moći će da proizvodi 100.000 tona biodizela godišnje.
- Nije slučajno što fabriku gradimo u Šidu. Tu se nalazi naša fabrika ulja koja ima kapacitet od 600 tona uljane repice dnevno, relativno je blizu i bečejska fabrika, a nije zanemarljivo ni to što kroz Šid prolazi železnica, blizu je i luka u Bačkoj Palanci pa je mogućnost transporta odlična - priča Janković.
U početku biodizel će biti točen na pumpama samo u najvećim gradovima, a potencijalne klijente ?Viktorija grupa? za sada vidi u brojnim prevoznicima, pa čak i gradskim soabraćajnim preduzećima. Krajem meseca beogradsko gradsko saobraćajno, zahvaljujući donaciji ?Viktorije?, počeće da koristi biodizel. Ukoliko ovaj pilot-projekat uspe, velike su šanse da će ?Viktorija? i GSB nastaviti saradnju.
izvor www.blic.co.yu
Comment