Naravno da ces prvo da probas da ocistis, imas Carb cleaner kod nas, a ima i ovaj sprej za elektriku, ovo MAF cleaner misli da nema da se uzme. Mislim da je pisani o tome vec po forumu, ne za Mazde naravno, ali to je sve isto.
Ja sam bas danas pitao za Wurth-ov cleaner za cena je ako se ne varam oko 1200din, koristi se za karburatore i inj. sisteme a sprej za elektroniku je oko 900din isto Wurth
Izgleda da i nije bas lako kao sto opisuju. Evo kako se radi na BJ modelu i to konkretno moj motor B3
Tekst prenosim u originalu da ne prevedem pogresno.
Cleaning the MAF on the B3/ZL/ZM engines
Before we start I want to say that the MAF is a VERY sensitive part and you
should handle it with utmost care. A new MAF costs about 300-400 Euros,
therefore all work should be taken with a pinch of salt.
I don't take any responsibilty for any damages!
Cleaning the MAF sensor is required because it might get dirty and that can lead to power loss and even total failure of the car. Since I had a total failure, I was very thankful for somebody's hints about cleaning it and I want to share this information with you.
You need:
1 Screwdriver
1 Q-Tip (cotton bud)
1 small jar of water or neutral cleaning liquid
Some time
1. MAF is shown in the red circle.
2. Pull off the plug and unscrew the MAF's screws.
3. Pull the MAF out carefully and put the screws in a safe place.
4. Hold the MAF as shown in the pic above (Sorry for the glue but the MAF had to go through troubled times already).
5. Turn it around 180°, so it lookes like this:
6. On this pic you can see 2 resistors. If those resistors are WHITE, then they're clean. But if the resistors are dark grey to black, then take the Q-Tips and clean them carefully. The resistors are extremely sensitive and if they break, you can throw the MAF away! If the dirt is tenacious, you can use a drop of water/cleaning liquid on the Q-Tip to clean the resistors. Don't take too much water, it's a sensitive electronic device and corrosion is not your friend either.
7. Reinstall the MAF when the cleaning is done.
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
na slikama je BJ a na linkovima su drugi modeli.Mislim da je jedno portege5 a drugi nisma siguran mozda neka 6-ica.U osnovi bitan je princip ciscenja.
Ako nadjem za ostale modele mazde postovacu ga.Moram da proverim sta je sve postovao brbora jer je njegova mazda stariji model pa mozda odgovara za jos neke
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
ja sam kod mene cistio MAF sa karb klinerom (350din kod eMa) i sve radi naj normalnije. ovi MAFovi sa zicom ne morajud ase ciste posto imaju self cleaning foru svaki put kad ugasite auto. za druge ne znam.
Evo danas se i ja odlucih da to uradim.
U principu moj izgleda kao ovaj gore kod tacke 5. samo sto nema ono lepilo odozgo
Otpornicici ili sta su vec su bas sitni i nisu nesto prljavo izgledali ali kad sam vec skinuo da ih mao pofajtam.
I ja sam kupio neki Carburator Cleaner ,nije neka poznata marka, bilo u tempu kvantas.
Prvo sam prskao okolo da vidim jel se to ciscenje vidi, mada nije nesto radikalno i da blista ko u mister proper reklamama pa sam se ipak odlucio da prsnem par puta.
prvi utisci nista extra mada mi se cini (placebo) da ipak malo bolje vuce kad radi klima koja je meni inace davitelj ako bas ne legnem na gas.
isprobacu jos malo pa cu napisati.Inace bar mi rade kola tako da je operacija ipak uspela
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Ja se izvinjavam sto upadam, zanima me jedna stvar, da li ste posle ciscenja tim Wurthovim cudom isli negde na dijagnostiku da vam ocita podatke i ako jeste kakvi su bili rezultati?
nazalost nisam mada mislim da si u pravu (izvini za ti) mozda je trebalo, ALI.....
...definitivno vise nemam skokovito dodavanje gasa kad pritisnem papucicu i to je narocito bilo izrazeno kad mi radi klima.Sada je u kontinuitetu i fino radi ne vuce sad da se lepim za sediste (mada se lepim al to je zbog znoja ) ali sam generalno zadovoljan.
I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...
Da se ukljucim bezveze: ja sam svoj pokusao da ocistim(kod mene je AFM) i jedini rezultat je bio -40e za polovan posto sam ovaj sj***.
Nisam znao da ne smem da skidam onaj poklopac...
sad znam...
I sva sreca sto je BG, da je BA/BJ onda bi bilo veselo, ovako 40e i putuj!
Comment