PSA - par pitanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    PSA - par pitanja

    Dakle, kolege "po forumu" , treba mi par informacija o par konkretnih modela iz PSA programa, mozhe i poneko lichno iskustvo vlasnika koji poseduju neki od modela koje cu navesti. Svaka proverena informacija i podeljeno iskustvo su naravno dobrodoshli.

    Kao prvo, interesuje me koji su se od CR diesel agregata iz PSA programa sa pochetka veka pokazali kao najpouzdaniji, i koji su najpametniji izbor za jednu porodichnu "limuzinu" koja ce prevashodno biti prevozno sredstvo porodice sa dvoje malo dece, shto znachi tu vrhunske perfomanse nisu prioritet. Opet, ne mislim ni da su najslabije verzije motora najbolji izbor zbog klase (tezhine) tako da ipak mislim na neku "zlatnu sredinu". Bitno je da se motor pokazao kao pouzdan, i da nije imao nekih urodjenih mana koje su "isplivale" na povrshinu tokom kasnijih godina eksploatacije, i ovde su iskustva i mishljenja vlasnika vishe nego dobrodoshla.

    Konkretno, mislim na gamu HDI (verzije od 1,6 do 2,0), odnosno dCi (1,5 je slab, tako da mislim na verzije 1,9).

    Drugo, da li sve Lagune II imaju elektronsku kontrolu stabinosti ili je ona bila na spisku dodatne opreme, i ako jeste tako u kojim paketima opreme je bila standardna oprema?

    Isto pitanje se odnosi na modele Peugeot 307 sedan, odnosno Megane II sedan.

    I generalno, interesuje me vashe mishljenje koji je od ova tri nabrojana modela najoptimalniji izbor za porodichan auto, sa prevashodnim akcentom na bezbednosti, udobnosti, pouzdanosti i troshkovima odrzhavanja. Namerno ne navodim koliko ce se auto voziti u gradskom saobracaju, akcenat je na njegovoj funkcionalnosti kao porodichne limuzine u recimo vozhnji na otvorenom. Da li su za tu svrhu 307 ili Megane isuvishe "daleko" u poredjenju sa Lagunom, ili i oni mogu da "posluzhe" svrsi u tom sluchaju i mislite li da su "pametniji" izbor generalno gledano jer se sa druge strane namecu kao povoljniji izbor za gradsku vozhnju?

    Nadam se da nisam bio previshe konfuzan

    Unapred se zahvaljujem!
    http://www.bmw.tv
  • Car
    CBC Senator XXL
    • 07.07.2005
    • 900
    • Beograd

    #2
    Re: PSA - par pitanja

    Nemaju sve Lagune kontrolu stabilnosti. A od godista zavisi sta je islo uz odredjeni paket opreme, buduci da su menjali spisak u kasnijim godinama proizvodnje. Uz expression paket opreme to nije standardna opcija, to znam sigurno. Za dynamique pa nadalje vec ne znam...
    Ako pronadjem sajt sa tim spiskom opreme, postavicu ovde. Trenutno ne mogu da se setim gde sam to nasao ranije...


    U meganu se nisam vozio, pa ne mogu da uporedim sa lagunom, ali sto se tice poredjenja 307 vs nesto vece iz pezoa (npr. 406), kad se radi o udobnosti 406 je u prednosti. Od sedista pa nadalje... Ako je to prioritet, onda bolje nesto "vece". Ne znam da li to vazi i kod renault-a, u poredjenju megane-laguna.

    Sto se tice gradske voznje, dzabe i da je auto tri puta manji ako nemas parking mesto, bar je tako po Beogradu. Ako naletis na parking mesto, onda ces uparkirati i megane i 307 i lagunu ili bilo sta drugo. Jedini problem s lagunom je sto nemas bas neku preglednost kroz zadnje staklo, retrovizori donekle vade stvar, ali se kroz staklo slabo sta vidi...

    Sto se mene tice, bolje ici na ovu vecu varijantu, bio to pezo, renault ili nesto trece, meni barem u gradskoj voznji ne bi nista posebno znacilo sto bi auto bio malo manji. Prednja vuca i veliki krug okretanja je problem svih navedenih auta (sto brick stalno napominje ), a kad nadjes mesto, uparkiraces bilo sta, a na otvorenom putu je ipak bolje voziti nesto od ovih "vecih" automobila. Ono gde su ovi "manji" u prednosti jeste nesto niza cena odrzavanja.

    Necu reci nista sto vec ne znas, ali premija je naci dobrog dizelasa, tako da je bolje odluciti koja klasa vise odgovara, i ne ograniciti se tacno na odredjenu marku u potrazi polovnjaka... Bolje dobra 307ica nego los megane, i obrnuto.

    I jos nesto, ako odluka ipak padne na lagunu (ili megane 1.9 dci) , onda potraziti nesto sto mladje moguce, jer su ispravljene neke od boljki s pocetka proizvodnje.

    Toliko od mene, verujem da neko ima vise iskustva pa moze bolje da uporedi navedene automobile, ja sam se jedva nekoliko puta vozio u pomenutim pezoima.

    Comment

    • Kenno
      CBC Senator XXL
      • 21.08.2006
      • 460
      • Zenica, BiH

      #3
      Mislim da je na ovom forumu neko zakacio sliku table Pezo 406 HDi (2.0).. 483xxx km....uvoz iz EU negdje

      Comment

      • forster
        CBC Senator
        • 24.04.2007
        • 244
        • Beograd

        #4
        Evo da odgovorim iz prve ruke, jer si pitao za motore do 2.0 HDI konkretno...
        U verziji 2.0 HDI imas nekoliko varijanti 90Ks, 110 ks, 135ks (ako sam neku promasio ne zamerite mi)
        E sad jedino 2.0 HDI sa 90 ks nema plivajuci zamajac, koji je generalno boljka kod CR motora. Pomenuti jaci motori imaju plivajuci zamajac, a novije generacije imaju i FAP filtere koji moraju da se ciste na oko 80 kkm, ili da se pune nekim aditivom. Ta gimnastika je malo skuplja, ali boze moj... sta nije skupo?
        Nema nekih preteranih problema. Pojedini likovi sa foruma su bez problerma prelazili 300 kkm sa motorima sa plivajucm zamajcem... nema nekog pravila, kako ga cuvas i kako ga vozis tako ce i da ti vrati, sto zamajac, sto gorivo sto FAP filter...

        Motor koji jaimam je HDI 2.0 sa 66kw, odnosno 90ks i nemam nikakvih problema, retko, citaj nikad, prelazim 3000 rpm. Malo mi i trosi, po gradu i zimi oko 6,8, a leti oko 5.5 (manje radi u mestu).

        sto se tice polukruznog.. hm malo je veci radijus - kod mene je 11 m

        meni se nekako cini da je motor 1.6 slab (moje subjektivno misljenje), tako da bi, opet, nekako, pre prepoucio motor 2.0. E, sad koji... Zverko je nekom preporucio ovaj od 90 ks zbog zamajca...

        sad sta te jis zanima?
        1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
        2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
        3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

        Peugeot 206 2.0 HDi

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          kad se već pominje radijus, kod mene je 9,82m.
          tako dobra vrednost se itekako oseti u vožnji po gradu, javnim garažama, pri parkiranju...milina voziti bez stresa.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • RaiKkonen911
            CBC Član
            • 19.03.2008
            • 32
            • Zemun

            #6
            Ja uopste ne smem da poredim Lagunu sa druga dva konkurenta, za klasu je bolja. Moja iskustva su sa 1.9 turbo sa dosta opreme doduse.
            Jedino sto je imao dosta problema sa turbinom, ali pretpostavljam da je to za ovaj konkretan primerak bila mana, sad je sredjeno.

            Comment

            • krstin
              CBC Senator
              • 14.09.2007
              • 223
              • Novi Sad

              #7
              Sto se tice bezbednosti megane je najsigurniji, sto se tice udobnosti tu je negde sa lagunom, za 307 ne znam...
              Ja, to jest moj cale ima scenica, pre smo imali megane sedan, ali stariji model. Stric je prvo imao megane II 1.4 benzin, a sada ima megane II 1.5 dci, 105 ks. Sto se tice sedan-a, on ustvari nema vise prostora nego obican u kabini, jedino je gepek veci i mislim da je taj 1.5 dci sasvim dovoljan za ovaj auto...
              Ja bih najpre uzeo megane sedan 1.5 dci 105 ks, a za mozda 2000 evra vise bi vec mogao da se uzme scenic, koji je mnogo komforniji od svih navedenih modela.

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                Zahvaljujem se svima koji su se potrudili... Razumemo se da Laguna nije u klasi Megana/307-ice, ali meni su bili potrebni neki opshti podaci vishe vezano za te PSA CR motore (posebno se zahvaljujem forsteru na detaljima u vezi zamajca i filtera, znachi upravo takve stvari su mi bitne ). Radi se naime o savetu blizhem rodjaku koji namerava da se uskoro obraduje jednim od navedenih automobila, pa poushavam da choveku sakupim malo vishe informacija iz "prve ruke".

                OK, zakljuchak je da je za preporuku kod Peugeota motor 2,0 sa 90 ks.

                Ima li ko neke slichne informacije u vezi dCi motora?

                10x
                http://www.bmw.tv

                Comment

                Working...
                X