Stanje stvari u Srbiji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #16
    DELETED... korisnici se uzbudili...
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • Horsepower
      CBC Senator XXL
      • 29.12.2005
      • 2000

      #17
      Trziste diktira cene automobila.

      Ja sam ovde u Srbiji nesto vise od sedmicu dana i ostao sam bez teksta kad sam video koliko ljudi traze za Volkswagene stare po 20 godina. Nesto slicno koliko ljudi traze za Toyote i Honde kod nas u Americi.

      To je 'ebem ga ono sto trzista zahteva. Mislim, ja sam dobio novi Ford Fusion (Americka verzija baziranana na Mazda 6 platformi) sa gomilom opreme za svega $15,500. Da sam se odlucio za Hondu Accord kostala bi me barem $6,000-$7,000 vise. E sad, meni je licno Fusion bolji izbor, ali na kraju godine Accord se i dalje proda 3 puta bolje od Fusiona.

      Zasto, nikad mi nece biti jasno, Japanci nisu dominantni nad Amerikancima kao sto su bili. Ali na kraju dana je ipak Honda vs Ford, a tu je pobednik, barem po reputaciji, poznat.

      Ali ljudi i dalje veruju da su Toyota i Honda daleko ispred svih. Isto kao sto nasi ljudi veruju da su Nemci ispred Italijana. A to je ono sto prodaje aute. Moze taj Fiat iz price biti bolji od tog Audija (mada samo poredjenje Fiat vs Audi je besmisleno, trebalo bi biti Fiat vs VW), ali Audi ima ime.

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #18
        @ zverko
        ...sigurno sve cene mogu da se malo obaraju, pa tako i ove sa
        mobile.de...

        Prodajna cena za tog Abarth-a moze biti mnogo bliza cifri 10.000 u odnosu na ovu trazenu od skoro celih 11.000...
        Ali, opet je to 10.000 eura...

        Sustina je da kod nas ''takvog'' Abartha mozes kupiti za 8.500-9.000
        Jasno je koliko od toga otpada na startnu cenu [ bez carine, poreza, transporta... ]

        A, sta moze da se kupi u inostranstvu za takvu startnu cenu Stilo Abarth-a, opet je jasno k'o dan...

        Comment

        • Manfred
          CBC Senator XXL
          • 04.08.2007
          • 905
          • Beograd

          #19
          au opet se zakuvalo...

          chuveni lozach zverko koji zakuva prichu a posle ladi sve zive

          zverko NO HARD FEELINGS


          ljudi ne vredi vam ovakva pricha, nista necete postici sem zavade.

          peace!

          Comment

          • Nikolaj
            CBC Veteran
            • 20.05.2008
            • 120
            • Kragujevac

            #20
            @zverko
            ovog vikenda otici cu na fiatov plac u Zenevi pa cu vam slikama dokumentovati koliko kosta stilo abart sa 40000km.kada sam gledao pre par meseci svi su bili 2002god. a cena oko 15000 svajcarskih franaka

            Comment

            • BRABUS
              CBC Senator XXL
              • 15.10.2004
              • 2399
              • London

              #21
              Ja predlazem da se ovaj brickov tekst stavi kao sticky tema, bez zezanja, mislim da je sve receno

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #22
                Originally posted by Manfred
                ljudi ne vredi vam ovakva pricha, nista necete postici sem zavade
                Rekoh to ja josh kod lokomotive...

                Da ne ulazim u prichu oko Stila, Fiata, ili Audija, ali evo da pokusham da dam svoj LICHNI rezon zashto sam ja kupio ovaj sad automobil, a za iste pare sam mogao da kupim neke druge, ali 4-5-6 godina mladje. Mogao sam i neki apsolutno nov auto da uzmem, ali sam opet izabrao 7 godina star BMW. Zashto - objasnicu kasnije. Kao suprotan primer, naveshcu primer zeta koji je pre par godina uzeo Astru G, a sad je aktivno u potrazi za "novim" (ili stvarno novim) autom, i levitira izmedju te sve opcije vec neko vreme. Ja sam skoro pa mashinac, on stomatolog, ja sam zaloodjenik u zna se vec koji brend, on nema tih "problema" i na sve to gleda iz sasvim druge perspektive, ekonomske isplativosti, rentabilnosti, i ono shto njega interesuje je "shta dobijam za ulozheno", i to po mogustvu shto mladje. Dakle, dijametralno smo suprotni po nekom shvatanju i vidjenju automobilske industrije, a narochito imamo suprotstavljen stav upravo po ovom pitanju (izbora i racionalnosti pri donoshenju odluke), tako da cu da prenesem moje i njegovo iskustvo i razloge, mozhda bude interesantno. Onima koji budu imali nerava da prochitaju sve

                Isprichacu celu "prichu" koja mozhe posluzhiti kao indirektno davanje (bar delica) odgovora na pitanje (ne)racionalnosti izbora, pa neka svako izvuche zakljuchak za sebe. Necu da ulazim u bilo kakva poredjenja ili "merenja", dakle ovo shto pishem nema veze ni sa BMW-om, ni sa Opel-om, ni sa Citroen-om... i zato molim da se niko ne oseti pozvanim jer kao shto rekoh, prenosim ovo kao prichu a ne kao odgovor na bilo chiji raniji post, niti kao bilo kakvu provokaciju.

                Dakle, kad sam proshlog proleca u nekoj prichi rekao zetu da shtekam pare za noviji BMW, on je moj rezon da dam 11-12 soma za auto star 7-8 godina prihvatio kao potpuno nerealan i neracionalan, opravdavajuci svoj stav da je bolje da kupim auto 2004-2005 godishte, sa 60-70 k km i brdom opreme, a za tu lovu sam stvarno mogao da biram. Naravno, BMW u tom sluchaju ne bi bio nigde ni blizu liste opcija, a ja volEm BMW Na pitanje/zahtev zeta da zanemarim emocije bar na minut, i dam mu par racionalnih (koji bi i npr. njega ubedili) razloga zbog kojih to radim evo shta sam mu u principu rekao:

                Kao moje racionalne razloge navodim iskustvo sa sadashnjim (tadashnjim) autom (318i), sa kojim sam za 40+ k km vlasnishtva mimo redovnih troshova (mali servisi i zamena potroshnog materijala - jedna zamena prednjih plochica i dve zamene sijalica u farovima ) - imao vanrednih troshkova u iznosu od 0 evra Naravno, tu ne rachunam "tuning" kod IvanaT , stavljanje "angel eyes" farova, folija i slichne egzibicije, znachi rachunam samo ono shto se odnosi na auto kao takav. Kad sam uzeo auto bio je skoro 11 godina star i sa (na satu) 90000 km. Sudeci po osphtem stanju, mozhda i jeste imao toliko (imao je i servisnu koja se "poklapala" sa tom kilometrazhom), ali je moguce i da je imao duplo, ko ce ga znati Elem, uzeo sam auto star 11 godina i sa tom kilometrazhom, vozio sam ga 42-43 k km i to uglavnom na plin, i za skoro tri godine imao vanrednih troshkova 0 evra. A ja ne shtedim na odrzhavanju i serisiranju, samo nije tu imalo shta da se servisira ili menja, amorti, akumulator, opruge, sve je josh uvek bilo fabrichko, ispechatirano i "plombirano", na dihtunzima motora josh uvek onaj silikon, znachi sve je onako kao kad je auto izashao iz fabrike. Nigde curenja, nigde lupkanja, u kabini nigde "cvrchaka", nijedna lampica (EML) upozorenja mi se nije upalila, nijedan senzor nije crk'o (jednom ochistio ICV i to je bilo sve) , nijedno crevo naprslo, znachi nishta... U medjuvremenu, slatko sam se izvozao a auto nisam shtedeo, ishao sa autom u sve drzhave bivshe SFRJ sem SLO, nikad me nije "ostavio" na putu, nikad se nije ni "zakashljao" niti zagrcnuo... Imao sam par problema sa plinom, ali ponavljam, to nema veze sa originalnom postavkom automobila...
                Dakle, ako iskljuchim emocije (one subjektivne osecaje tipa pegla krivine, rwd, osecaj za volanom, bla bla), auto koji je bio star 11 godina i koji me je za skoro 3 godine tako isluzhio bez ijednog problema - mislim da je po meni sasvim dovoljno racionalnih objashnjenja zashto sam ponovo odluchio da uzmem isti brend. Na stranu moja subjektivna osecanja o njemu, mislim da ovo ranije recheno svako realan treba da prizna kao itekako racionalan i razuman stav, i da sa te strane razume moj izbor, i tadashnji i ovaj sadashnji.
                Da li bi me neki drugi auto star 11 godina tako isluzhio, nije pitanje samo brenda vec umnogome i srece pri kupovini, ali eto, ovo je mozhda bila sreca ali mozhda je u tome i poenta te "premium" klase, shto i nakon duzheg niza godina imaju dovoljno preostalog kvaliteta i "vazduha u plucima" da ne prave puno problema vlasnicima, i da ih i nakon 15 godina starosti voze na zheljene destinacije bez strepnji vlasnika da kad krene na neki poduzhi put - da li ce tamo i stici. To kazhem ja, i to ne mora nishta da znachi, to je moja pretpostavka i pokushaj odgovora na pitanje shta je to shto dobijash kupovinom te "premium" klase, u chemu je ta bitna razlika, kad je razlika u ceni ochigledna.
                Naravno, za iste novce bi me neki mladji auto najverovatnije isto tako dobro isluzhio tim pre shto sam po pitanju odrzhavanja malo umobolan , ali tu onda dolazim do one priche da ja volEm BMW, a za iste novce a mladji ne mozhe da bude

                Zet je donekle prihvatio moj stav, i sad malo drugachije gleda na moju "neracionalnost", jer i sam uvidja da i pored zaloodjenosti brendom nisam bash "slep pored ochiju", i da za to shto za iste pare biram stariji auto umesto nekog mladjeg ima i svojih racionalnih opravdanja i razloga. I priznao da bilo koji auto sa 10+ godina starosti, bez obzira na marku (rekoh da on ne pati od tih stvari i kad to kazhe onda tako i misli) i koji tako posluzhi zaista zvuchi kao razuman izbor, samo shto je njemu pre tog objashnjenja bilo teshko da prihvati, odnosno da je svoj stav bazirao samo da je shto mladji auto - garant bolje/vece tehnichke ispravnosti i potencijalno manje sklon problemima i kvarovima.

                Sa druge strane, kad su on i shveca birali svoj (inache prvi) auto pre neku godinu, prva na listi pcija bila je Astra G, i to pozheljno diesel, ali ne i obavezno (manji benzinac je bio druga opcija), jer je auto pretezhno vozhen po gradu, a njemu visoke performanse nisu bash najbitnije... Na Opel podforumu sam chak bio postavljao neka pitanja u vezi modela 1,7 DTI, trebale su mi neke informacije pa sam se raspitivao u njihovo ime...

                LM, nisam ni 1 % pokushao da utichem ili chak i da pokusham da im promenim mishljenje shto se izbora tiche, podrzhao sam ih u tome jer su za raspolozhivu sumu mogli da se domognu solidnog modela, starosti tek 3-4 godine. Mogao sam da im predlozhim da za te pare uzmu npr. E46 316i i da se slatko navozaju, ali, to bi bio auto iz 1999-2000, a oni su hteli samo shto novije, po svaku cenu Uzeli su auto direktno iz uvoza, koji je bukvalno tek bio izashao iz garancije, faktichki nov. Posluzhio je odlichno njihovim potrebama, nikad ih nije "izneverio", ali je osim troshkova redovnog odrzhavanja (auto servisiran u ovlashtenom Opel servisu u Chachku, tj. Preljini) na autu bilo vanrednih troshkova, i to poprilichno, rekao bih iznad ochekivanja za auto tog godishta. Sa time se slozhio i sam zet. Prvo je pocela da mu se pali lampica (ne zhivimo u istom gradu pa bi me zvao sa moba i onda mi "prenosio" shta se deshava, pa sam ponekad pokushao da mu dam neki savet ili bar da ga smirim jer se lako uspanichi ) i onda me zvao, posavetovao sam mu da auto odmah vozi u servis. Tamo je ustanovljen problem sa EGR ventilom, isti je zamenjen, i valjda komp resetovan. OK, problem reshen... Onda, nakon nekog vremena, klima na autu pochne da zahebava i to, naravno (Marfi ), u sred proshlog leta. Opet trk u Preljinu - neshta sa kompresorom nije bilo u redu, pa je izvadjen neki deo i zamenjen, pa ceo sistem ochishcen i dopunjen. Onda je nakon njihovog povratka sa odmora auto pocheo da zahebava u leru, znachi strashne oscilacije, skoro pa se ugasi i zatrese, pa vrati u normalu. Opet u servis... Problem reshen ali je auto onda pocheo da po malo "pije" rashladne technosti, ali u servisu nisu mogli da nadju uzrok tome, samo su mu savetovali da obavezno pred svaku vozhnju proveri nivo antifriza. Chovek je bre stomatolog, treba da je u ordinaciji u 07:00 h, a ne ispod haube svakog jutra pred polazak na posao. E tu mu je puk'o film i auto je ubrzo bio na prodaju. Jednom mi je rekao: jbt, ja sam upravo hteo noviji auto da izbegnem ovakve stvari, a gledam tebe vozish se sa 13 godina starim autom (tad sam josh uvek vozio 318i), koji je josh i "preradjen" na plin, a nikakvih zahebancija nemash...

                Rezime: pre par meseci taj auto je prodat. Zet je sad u potrazi za novim prevozom, ali nije vishe tako tvrdog stava da uzme samo neshta "shto novije", pocheo je da malo vishe obraca pazhnju i na to KOJI ce auto da uzme. Najverovatnije je da ce uzeti novi C4, jer sad kazhe: polovan auto je polovan auto - imao on 3 ili 13 godina, i ono shto pishe na papiru vidim da je slaba garancija za bilo shta.
                U medjuvremenu, ja sam konachno "naleteo" na auto koji sam trazhio, i kad sam zetu pokazivao slike i prichao o kontaktima koje sam imao sa prodavcem nije mi vishe postavljao nikakva pitanja vezana za (ne)racionalnost tog izbora. Nije me nijednom pitao shto dajem tolike pare kad mogu da uzmem neki auto 3 godine star za iste pare, nije se kao ranije chudio mojoj "neracionalnosti". Mozhda zbog toga shto je (na svojoj kozhi) neke stvari nauchio na tezhi nachin. A mozhda zbog toga shto je i on promenio svoj stav i sad razmishlja na slichan nachin kao i ja.

                Medjutim, razlika izmedju njega i mene je shto trenutno on mozhe da priushti stvarno NOV auto, a to ce i da uradi, jer mu je, kako reche, "polovnjaka" dosta. Da nije takav sluchaj, tj. da mora da kupuje neki polovan za neki raspolozhivi kesh, vishe nisam tako siguran da bi pri izboru razmishljao na isti nachin kao kad je kupovao prvi auto.

                PS. To shto je zet sa ovom Astrom imao poprilichno negativno iskustvo ne znachi da "po defaultu" Opel ne valja, kao shto rekoh, treba u svemu tome imati i srece. Mozhda je njemu samo pao u ruke neki primerak koji su shvabe, shto ono reche Boost, pravili u ponedeljak Chinjenica je da je auto naizgled bio faktichki nov, sa servisnom knjizhicom i originalnom kilometrazhom... Tako da, ne bih voleo da se neko oseti prozvanim. Ovo sam samo naveo kao shto i rekoh ranije, da se uporede razlichiti rezoni i pogledi na jednu te istu stvar, i ovo sa Opelom generalno mozhe, ali i ne mora nishta da znachi. Ruku na srce, za tako mlad auto, problema je bilo i previshe, a sve ovo vidim/chujem da muchi vrlo chesto i ostale vlasnike Astri, narochito G, tako da ne verujem da se radi o pojedinachnom sluchaju.

                U svakom sluchaju, samo sam preneo jednu prichu, nekome se svidi a nekome mozhda i nece. Poenta nije u tome, nego upravo u ranije pomenutoj nameri da se pokusha opravdati zashto pojedini za svoj novac radije biraju i 5 godina stariji auto, tj. koji su njihovi razlozi za to. LM, kao shto rekoh ranije, ni posle cele ove moje istorije nishta se nece promeniti, i svi ce ostati na svojoj strani obale. E sad, ja sam samo odgovorio na postavljeno pitanje, pa bi bilo lepo da neko da i svoje razloge za taj dijametralno suprotan stav.
                Dakle, kad smo vec kao "reper" uzeli ova dva automobila koja je naveo nidza, zashto neko ne bi izabrao Audi koji je, ruku na srce, dokazan kao jedan od najboljih proivodjacha i po tome daleko ispred pomenutog Fiata, i zashto bi neko radije izabrao nekoliko godina mladjeg Stila? Shta je to shto VAS vuche na drugu stranu i odvraca od Audija? Znachi, nije nikakav poziv na klinch , nego upravo nakon ovoga shto sam ja napisao, neka mi neko objasni u istom rezonu zashto je npr. 4-5 godina mladji Stilo bolji izbor za iste pare od Audija. Ostavimo na stranu to oko kilometrazha, uzmimo neki prosek od 15 k godishnje tek reda radi, jer ionako sa tim kilometrazhama mozhemo samo da gadjamo "na slepo" i pretpostavljamo, samo Bog zna koliko je svaki od ovih automobila proshao... Dakle, uzmimo npr. situaciju Stilo nakon 6 godina ima 90 k km, a neki A3 nakon 10 ima 150 k km. Zashto mislite da je prvi izbor bolji, jel' postoji tolika neverica da je 60 (ili 100) k km razlika koja donosi prevagu? Ili je to jednostavno "averzija" od starih automobila, pa je najbitnije da je shto mladji, pa onda sve ostalo... Ili jednostavno ne verujete do postoje drastichne razlike u kvalitetu, i da li je to zbog toga shto pretpostavljate da kvalitet ne mozhe biti TOLIKO razlichit da neki brendovi ne mogu da neuporedivo lakshe i sa manje "ozhiljaka" i tragova podnesu pa i duplu kilometrazhu u poredjenju sa nekim drugim brendovima, poredjuci naravno modele istog segmenta, bash kao u ovom sluchaju? Objasnite sad na chemu VI bazirate svoj (po vama) racionalan stav po ovom pitanju.

                Dakle, stvarno me interesuje suprotno vidjenje, ja sam mu heb'o kevu sa ovim postom ali ko vas je ter'o da pitate... Sad da chujem vas, mozhe i u kracoj formi od ove...

                Pozz
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • RANK
                  CBC Senator XXL
                  • 28.02.2007
                  • 1635
                  • Beograd
                  • FIAT MAREA WEEKEND 1

                  #23
                  Originally posted by zverko
                  DELETED
                  DELETED

                  "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                  Comment

                  • RANK
                    CBC Senator XXL
                    • 28.02.2007
                    • 1635
                    • Beograd
                    • FIAT MAREA WEEKEND 1

                    #24
                    Re: Stanje stvari u Srbiji

                    Originally posted by nidza
                    ...
                    Na primer sledeći auto:
                    http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=58862

                    Ako zanemarimo šta je falsifikovano na cajgeru, recimo da uzmemo neki evropski prosek od 35.000 godišnje, znači mogao je da pređe i manje, ali isto tako je mogao da pređe i više. Gotovo 300.000km.

                    Onda na primer sledeći auto:
                    http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=61628

                    Školski primer 35.000km godišnje, verovatno Italija.

                    Oba automobila su moderni dizeli, tu negde im je oprema, ajde da kažemo da su približni sa ergonomijom. Ostaje velika razlika u godištu, pored velike razlike i u ceni u korist znatno mlađeg.

                    Šta je još objektivno u poređenju ovih vozila?

                    Moderni dizeli gotovo sigurno bez većih tegoba prelaze 300-500 hiljada km. Ako uzmemo 300 hiljada kao kritičnu brojku, pomenuti A3, ne mogu da kažem da je rizična kupovina, ali može se očekivati skup kvar, dok je Stilo daleko od te brojke.

                    ...
                    Konačno pitanje - šta na ovom Audiju opravdava ovu cenu? Po mojim kriterijumima, to je jedan istrošen auto, koji je odradio svoje. Ja ga ne bih kupio.
                    na osnovu cega si zakljucio da je ovaj A3 istrosen? ja jedino vidim d je stilo slikan kvalitetnijim foto-aparatom.
                    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                    Comment

                    • nidza
                      CBC Senator XXL
                      • 16.04.2008
                      • 496
                      • nbgd

                      #25
                      Polazna pretpostavka po godištu i mogućoj godišnjoj kilometraži. Uopšte ne mora da bude tačno. Pomenuti Stilo je mogao da bude službeni i da je potpuno satrt od života u svom duplo kraćem eksploatacionom veku. Kad kupuješ polovan auto, sigurno polaziš od određenih pretpostavki pre nego što uopšte odeš da pogledaš neki auto. Ako ne kupuješ srcem, nego uzmeš papir i olovku, mislim da je navedena pretpostavka verovatnija od obrnute - moje mišljenje, a temu sam i otvorio da čujem druga mišljenja.

                      Naše tržište je neviđeno inerntno, uostalom, kao i mnoga druga, ali naše baš ima određene specifičnosti.

                      Takođe mi je zanimljivo da i dalje mnogi ljudi, iako se stav proizvođača prema sopstvenom proizvodu mnogo promenio, vagaju kao bitnu stavku u kakvom će stanju auto da bude kroz 10-15-20 godina. Npr. meni je zanimljivo od 3 do 6 godina starosti, i kilometraža od recimo 70 do 170 hiljada (tj. da ga kupim 3 godine star, prodam sa 6). Trebalo bi da je, uz fabrički preporučeno održavanje, pomenut raspon kilometraža i starosti i dalje poprilično bezbedan za eksploataciju i potencijalne vanredne velike troškove. Uopšte me ne zanima šta će sa kolima biti kroz 10 godina.

                      Da se razumemo, možda grešim i neko se ne bi složio, takođe bih i u vezi toga voleo da čujem mišljenje. Ja sam imao određenu količinu novca na raspolaganju, polazni kriterijum mi je bio auto ne stariji od 2004., bez obzira na klasu ili model, a scenario se razvio ovako kako već jeste, zasad deluje kao veoma dobra odluka. Ne kažem da me jednako ne bi služio i 10 godina stariji BMW ili Mercedes, bar što se tiče pouzdanosti - ali to je danas stavka koja se već da očekivati od većine proizvođača.
                      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Dakle, uzmimo npr. situaciju Stilo nakon 6 godina ima 90 k km, a neki A3 nakon 10 ima 150 k km. Zashto mislite da je prvi izbor bolji, jel' postoji tolika neverica da je 60 (ili 100) k km razlika koja donosi prevagu
                        ja kada posmatram polovni auto kilometražu ne uzimam kao osnovni parametar ma koji model da je u pitanju-
                        glavno mi je opšte stanje, kao pokazatelj kako su se prethodni vlasnici odnosili prema autu- postojalo neko propisano održavanje ili auto vožen dok ne stane bez ikakvog ulaganja pa i onog najnužnijeg.

                        dalje, brend XX napravi model YY.
                        ali, tokom meseci odnosno godina vrši izmene bilo u konstrukciji bilo u odabiru dobavljača.

                        shodno tome se i posledice u eksploataciji menjaju.

                        stoga, prvi zadatak mi je da analiziram statistiku po godištima za model koji sam inače odabrao da mi odgovara po osobinama.

                        to znači da ako je model proizveden u maju mesecu 2003. godine recimo ima povećan broj kvarova na sklopu RR tada pri kupovini tog modela treba obratiti pregledom posebnu pažnju na taj sklop.

                        možda je već sklop do sada crkao i zamenjen novim u servisu i tada je auto ok. možda je još taj sklop iz prve ugradnje i možda baš zbog crkavanja tog sklopa auto i jeste na prodaju. shodno tome se i ponudjena cena koriguje ili se prihvati kao povećani rizik.

                        ali, možda može da se nadje i model proizveden u septembru 2003. godine gde je taj sklop izmenjen/ promenjen dobavljač i više nije problematičan.


                        e sad, kada postoji velika ponuda onda je jednostavno birati i po tom kriterijumu meseca proizvodnje.

                        ako je u ponudi 1 ili 3 komada tog modela/ brenda onda ili čekati da se pojavi pravi a to može da traje i mesecima i godinama ili ući u rizik pa šta bude.

                        uglavnom što je veća ponuda na tržištu lakše je odabrati kvalitetniji po stanju polovni automobil.

                        sa druge strane, opšte je poznato da usled globalne trke zadnjih 10tak godina je primetan jasan trend opadanja kvaliteta izrade svih automobila uz što veće štednje pri samoj izradi.

                        počev od vetrobranskog stakla koje je sve tanje i tanje, pa akubaterija koje su sve manjeg i manjeg kapaciteta, sve tanje limarije, sve tanjih slojeva laka, pa čak dotle da se ceo auto i ne lakira već samo spoljni vidljivi delovi. ( a unutra ispod obloga-prostirki samo grund boja u jednom tanušnom sloju).

                        u to spada i upotreba sve tanjih žica i kablova što je veliki problem (pošto kriterijum za debljinu žice u autu nije jačina struje već mehanička otpornost žice na vibracije zbog uslova pouzdanosti).

                        sa uvodjenjem kompjutera za sve i svašta uočava se i trend sve lošijeg kvaliteta konstrukcije istih, pre svega u smislu izrade kućišta koje nije dobro zadihtovano, nema dovoljno dobro hladjenje komponenti, sve više plastike a sve manje metala pa time i manja otpornost na radio smetnje, konektori koji nisu vodotoporno nego samo vlagootporni itd...

                        dok je auto novi, a to je prvih 5-7 godina starosti, gotovo svaki funkcioniše bez posebnih grešaka i kvarova. ili bi trebao.

                        i garancija se obično daje na tih 5-7 godina.


                        ali kasnije, koliko brzo će sve ostariti i materijal (na kome je već u startu uštedjeno) se zamoriti ostaje da se vidi.

                        do sada, praksa je pokazala da je zlatno doba auto industrije period 87-92 godina što se tiče kvaliteta izrade.

                        nakon toga krenula je opšta manija (pre) velike štednje i opšti pad kvaliteta izrade kod gotovo svih marki, barem u Evropi.

                        malo se popravilo stanje zadnjih nekoliko godina ali i dalje je vrlo upitno koliko će biti radni vek jednog auta proizvedenog recimo 2006. godine na način da finansijski bude jeftino održavanje u potpuno ispravnom stanju.

                        za modele iz 90tih se očekuje 15-35 godina radnog veka minimalno bez većih ulaganja odnosno period do prvog remonta nekog vitalnog sklopa.

                        sa ovim današnjim ako izdrži 20 godina mislim da treba biti presrećan.

                        pri tome brend uopšte ne pominjem.

                        u zadnjih par godina čak je i Toyota krenula u klizanje nizbrdo po pitanju kvaliteta, to više nije slučajnost već postaje pravilo širom sveta.
                        a Toyota i Honda važe kao drugo ime za kvalitet izrade, reper auto industrije.

                        počinje i da se uočava još jedan trend.

                        Audi A3 npr je donja ponuda Audija. za kvalitet ne znam.

                        ali Mercedes ima A i B klasu i Smarta kao donju ponudu po klasama.

                        kvalitet te donje ponude nije ni izbliza kao u S ili E klasi ni po čemu.
                        isto je i Toyotom vs Lexus.

                        slično je i sa Volvo S80 vs C 30, potpuno različiti svetovi.

                        nekako počinje da se šlepa na konto stare slave imidža premium brenda po ceni a sama izrada se bazira na econo principima da bude što jeftinija.

                        to ne ide zajedno, ma koje ime da je u pitanju.


                        moj je takav utisak.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Manfred
                          CBC Senator XXL
                          • 04.08.2007
                          • 905
                          • Beograd

                          #27
                          eto dokle ste doveli stvar... obrisashe zverka.

                          rekoh ja da necete nista postici

                          ljudi to vam je potpuno relativno po svim parametrima i retko ko moze da bude objektivan po pitanju te price, jer neko voli italijane, neko japance, neko nemce, a neko amere.... i ajd sad vi ubedite Hemija da je shkoda super auto... a pitajte na primer Tetka shta misli o Hemijevom komentaru i sta on misli o kadilaku na primer

                          P.S. ljude koje sam naveo u tekstu molim da se ne osete uvredjeni jer su uzeti potpuno slucajno, metodom slucajnog hica

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #28
                            Originally posted by sw.brick
                            nekako počinje da se šlepa na konto stare slave imidža premium brenda po ceni a sama izrada se bazira na econo principima da bude što jeftinija.
                            Sa vecinom stvari bih se slozhio sa tobom, ali mislim da ovde greshish, a evo i zashto.

                            Ovo shto ti kazhesh jeste bilo tachno u jednom periodu, negde tamo od sredine/kraja '90-ih pa recimo do pre nekoliko godina. Svi ti premium brendovi su ochigledno bili "bezobrazno" popustili sa kvalitetom, i mnogi modeli upravo iz ovog perioda su ostali u loshem secanju kao vrlo nepouzdani i nekvalitetni, i nedostojni bedza koji su nosili. Ovo se narochito odnosilo na modele iz nizhih segmenata, oni iz najvishih su ipak bili teritorija na kojoj se nije smelo "kockati" sa ugledom, ali je propusta i pada kvaliteta itekako bilo i tamo. Ovo se ne odnosi na konkretan brend, pricham generalno, ali cu uzeti za primer BMW jer se recimo dobro razumem u tematiku kad je on u pitanju

                            Naveshcu samo par primera.

                            Odlazeca serija 3 E36 je nakon 8 godina proizvodnje postala totalno "zreo" auto, sa izlechenim mnogim "dechijim bolestima", kupci su se na to bili navikli i sa nestrpljenjem ochekivali naslednika. Po predstavljanju je E46 dochekan sa velikim zadovoljstvom shto se dizajna, ergonomije, voznih karakteristika tiche... Automobilski novinari su bili odushevljeni, ali to su bili automobili koji su tek "sishli" sa proizvodne trake, bukvalno novi. Nije dugo trebalo da BMW krene sa "recall" akcijama, da ne smaram sad sa listom shta je sve izmenjeno u kasnijim fazama proizvodnje u odnosu na prvobitno predstavljen model, ali je spisak jako dug i radi se o podosta opoziva. Jednostavno, ti modeli sa pochetka se nisu pokazali kao najpouzdaniji i bilo je puno stvari koje su brzo "crkavale", shto je bilo nekarakteristichno za stariju generaciju, tj. odlazeci BMW E36, i nije trebalo puno da se naslednih trojke dozhivi kao poprilichno razocharenje. Naravno, svaki auto mora da prelezhi svoje "dechije bolesti", ali ih je ovaj imao neuporedivo vishe nego ono na shta su tradicionalne mushterije BMW-a navikle. Ochigledno je bila evidentna bahatost proizvodjacha i bezobrazluk/nemar, ali je broj prituzhba vlasnika naterao BMW da stvari vrati na svoje mesto, tako da su narochito od marta 2001. godine modeli jako unapredjeni, sa doradjenim veshanjem, unapredjenim motorima, i izlechenom vecinom :dechijih bolesti". Sve iza tog datuma je vec sazreo proizvod i daleko kvalitetniji od onog izdanja iz 1998. godine. Medjutim, u medjuvremenu je za te 3 i kusur godine BMW poprilichno "ushtekao" para u proizvodnji serije 3, i to je ono o chemu ti prichash.

                            Da ne shirim prichu, mnogo ovde rechenog se mozhe preslikati na ostale modele/klase BMW-a iz tog perioda, ali da ne shirim prichu i preko mere...

                            I ovo naravno nije samo vazhilo za BMW. Na primer, Mercedesova C klasa iz prve godine proizvodnje je od strane Auto Motor und Sport magazina opisana kao najgora serija Mercedesa 20. veka. Broj prijavljenih kvarova i otkaza vec u prve tri godine vlasnishtva je srozao Mercedes daleko ispod njihovog nivoa, pa se secam da sam po magazinima koji bi testirali ovaj auto kao polovan izbor nailazio i na natpise tipa "Zvezda padalica" (ono "zvezda" je jasno asociralo na trokraki bedz tog brenda). Audijeva A4 se takodje nije "proslavila", i opet prizivam iz secanja neki test iz (naravno shvapskog) Auto Bilda, gde su se test-novinari u shali zapitali neshta tipa "ko je greshkom na ovaj auto zalepio chetiri prstena na masku hladnjaka" Primera ima josh, pa i prva serija A6-ice je imala veliki broj revizija, odredjena proizvodna "serija" E klasa je imala nekih hronichnih problema sa akumulatorima, pa se onda setite "skandala" sa A klasom... itd itd Lista je duga ali svako mozhe da se priseti tih godina, ili vec prolista malo internetom u potrazi za informacijama.

                            Medjutim, u medjuvremenu je, dok su se ovi "premium-ashi" zahebavali i "spavali na lovorikama", konkurencija zhestoko radila i mada se u to vreme jedna Skoda nije ni mogla smatrati njihovom konkurencijom kao takvom, jednog jutra su se shvabe probudile i videle da su u anketi DSF-a gradjani kao najbolji auto srednje klase u Nemachkoj izabrali upravo jednu - Skodu Naravno da shvabe sve gledaju prvo kroz dinar (evro), tako da je kod ogromne vecine njih prisutno ono "best buy" rezonovanje, hebe se njima za brend. Kazhem, vazhi za ogromnu vecinu naroda, srednju klasu kakve kod nas odavno nema.

                            Ubrzo zatim je "neprikosnoven" Golf u svojoj klasi dobio zhestoku konkurenciju, zakuvalo se tu strashno tako da su se svi alarmi u Wolfsburgu popalili i shvabama je postalo jasno da moraju neke stvari da isprave i jako poprave, i to jako brzo. Neprikosnovenom "kralju" u "Golf klasi" su pocheli da prete "tamo neki" Peugeot i Renault, nezamislivo do pre samo par godina. Sa sve neizvesnijom ekonomskom situacijom, sve vishim cenama goriva, sve je manje ljudi koji su "emotivno" opredeljeni pri izboru auta, a sve vishe onih koji od auta prvo hoce rentabilnost i shto povoljniju nabavnu cenu, a kvalitet je tu tek dolazio na trecem mestu. Kola se tamo ionako vishe ne vozaju po 10 godina, koga je od njih briga za kvalitet nakon toliko godina, oni ce do tad voziti neki treci auto

                            A tek je onda na scenu polako ali sigurno pochela da stupa i juzhno-korejska automobilska industrija, i onda je vec nastupio pravi "kolaps u saobracaju" Danas "kralju" Golf klase preti "jedna" KIA Cee'd, pa gde bre to ima?! Tu je odmah iza i Hyundai, a mozhda i ispred, uglavnom Golfa opkoljavaju sa svih strana...

                            Kinezi su polako krenulo sa dalekog istoka, iako ne verujem da ce napraviti neku konkurenciju u "premium" klasi, ono shto ce doneti sa sobom je niska cena automobila, i dajte im samo nekoliko godina, dok pochnu (za promenu) sami da dizajniraju svoje automobile a ne kopiraju tudje i dok malo izuche zanat (poput juzhno-korejanaca), ima da itekako budu pretnja svima, pa i premium klasama, narochito u nizhem i srednjem segmentu.

                            Tako da, mislim da su gospoda iz "premium" brendova neke stvari shvatila i da je doshlo do nekih promena na bolje shto se njih tiche. Recimo naslednik A4-orke je kvalitetom i pouzdanoshcu nekoliko svetlosnih godina ispred stare verzije, naslednik C klase takodje, BMW serija E90 je za sad "trojka" sa najmanje recall-a u prve ttri godine proizvodnje, u poredjenju sa svim ranijim trojkama.
                            Evidentan je napredak Audija koji je po meni najvishe napredovao, pa i Mercedes se polako vraca, BMW-u sudeci bar po prodaji/prihodima u protekle 3-4 godine nikad nije ishlo bolje. A to vec znachi neshta, u danashnjem svetu "na ime" sve tezhe mozhe da se zavara, velike pare ce shvaba, francuz ili shvajcarac dati samo za veliki kvalitet.

                            Generalno, automobili nikad nece biti dugotrajni kao shto su nekad bili. Dugovechnost jedne "bube" zaboravite, takvi automobili su davno izumrli dinosaurusi. Trendovi su takvi, zhivotni vek jedne serije automobila je sve kraci, zahtevi eksponencijalno rastu sa vremenom tako da niko vishe ne planira da kad razvija neki novi model isti nakon toga proizvodi 15 godina. Svet je postao dinamichnije mesto, a sa tim i automobilska industrija. A takav tempo vrlo chesto ne garantuje i kvalietet, kao shto rekoshe, shto je brzo to je i kuso.

                            Ali govoreci o nekom proteklom periodu (recimo zadnjih 3-4 godine), mislim da se "premium" klasa budi iz zimskog zna, ne zato shto su oni to hteli, nego zato shto su ih prodrmali ovi ranije pobrojani. Ako vec nameravaju da opstanu, i da nastave sa tradicijom, oni definitivno nece nikad moci da pariraju ovoj novoj konkurenciji cenom, ali ce zato morati da kvalitet dignu daleeeko iznad, tako da ih ovi po toj osnovi nece moci ni prici blizu. A da se jesu bili izbezobrazili, jesu, samo shto ih je sve to stiglo kao bumerang, koji je od svih iz te "premium" klase najvishe po glavi udario bash Mercedes. Zato su im ove nove serije sve samo ne loshe, od kako se "razvedoshe" krenuli su napred, i to ubrzanim koracima.

                            Iz svega ovoga sam i napisao ranije, mislim da to shto si naveo jeste vazhilo, ali da su se stvari ponovo pokrenule sa mrtve tachke. Rezultate svega cemo, ako Bog da, videti svi zajedno
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            • Alien108
                              CBC Veteran
                              • 03.06.2008
                              • 129
                              • Beograd

                              #29
                              Tema je SUPER!

                              Nedavno je jedan od razvojnih inžinjera Apollo tima izjavio da su današnji automobili komplexniji od od naprave kojom su oni poslali ljude na mesec!
                              To je zasigurno jedan od razloga sve obimnijih testova ali i sve većeg i ozbiljnijeg spiska "dečijih bolesti" svakog novog proizvoda u auto industriji.
                              Nemci kao pretedenti da u ovoj oblasti budu lideri i dalje, nailaze na problem koji su "zasadili" davno, informacione tehnologije i mikrokompjuterizacija. Njihova ulaganja po tim pitanjima pre svega u školstvu pa i primeni nisu bila na nivou Japana, Amerike i nekih drugih zemljova pa ih je snašao priličan deficit kvalitetnih kadrova u ovoj oblasti.
                              Rezultat se vidio naročito kod Merca BMW-a i Audija koji su da bi ostali vodeći morali implementirati sve više digitalnih komponenti.
                              Pri tom veliki pritisak da proizvodnja košta minimalno + konkurentnost + opremljenost + ... = mission imposible!

                              Lično iskustvo (mišljenje):

                              Razlike kako gledamo na Automobil u startu su nepremostive. Neko ga promatra isključivo kao prevozno sredstvo, drugi pak u koje i sam spadam traže mnogo više.
                              Zato mislim da je vrlo teško ove dve stvari pomiriti kada je potrebno nekom dati savet oko nabavke automobila, jer po meni to je pre svega vezano za lična iskustva, stečena znanja i praxu.
                              Može li iko objasniti kakav je užitak slušanje Mocarta ili Bacha, onome čiji domet su Ceca ili Halid? (i obrnuto!!!)

                              Mom ucu npr. trebalo je četvrt soleća da shvati da postoji bolji od stojadina, iako je svo vreme imao para (ali ne i hrabrosti) da kupi mnogo bolji.
                              Za razliku od njega, ja sam hteo bolje i vozio sam Mercedese iz šezdesetih (W108). Najmlađi je imao 24 god. a najstariji 33! Sa njima sam prokrstario celom bivšom Jugom oko 400.000 km bez jednog jedinog kvara!!! Svi su bili benzinci šestaci sa 2.8 litra, sposobni za 200 km/h (bilo velikodušno upotrebljavano gde može i ...). Dakle naprave koje proždiru benzin nemilosrdno, s druge strane jedan oldtimer časopis rekao je lepo o njima "njihovi vozači i nakon 40 god. znaju jedino za limara". Nažalost Merc po kvalitetu, pouzdanosti, ..., odavno nije ni blizu ovim remekdelima Uhlenhauta, Waxenbergera i ostalih legendi.
                              Rezime:
                              To su bili najlepši kilometri, ali protivno mišljenu većine, nisu bili najskuplji!
                              Kako? Pa sve se svodilo na redovno održavanje, veći utrošak goriva kompenziralo je potpuno odsustvo kvarova i vanrednih opravki, a kod prodaje bih često i zaradio. Na žalost u međuvremenu ova vozila su postala istinski raritet, a cena prilično visoka.
                              No ako bih morao da odaberem između npr. Passata V i njega, opet bih izabrao (za te pare) odličan primerak W108 ili 109.
                              Zašto? Pored razloga u samoj exploataciji i krajnje računice koja često iznenadi i može ići u prilog npr. ovog Merca, postoji i ona koju kroz Passata i slične nećete nikad doseći ma koliko ulagali - užitak!
                              ... a život je samo jedan.
                              Ovo je samo jedan mali (lični) ugao i iskustvo.

                              -------------------------------------------------------
                              Ja bi o ovome mogao još danima, ...naravno kada bi znao...

                              Comment

                              Working...
                              X