Pozdrav svima!
Imam jednu nedoumicu pa bih voleo da cujem jos misljenja.Naime kao sto naslov teme kaze....Od skoro sam vlasnik Citroen C4 1.6 benzin koji takodje moze da se vozi na Etanol(mesavina etanola i 15% benzina)...
Ovde odakle se javljam iz Swedske je dosta velika kampanja voziti "zelene"automobile kroz razne subvencije koje drzava daje korisnicima istih...Da skratim pricu,posto je auto u garanciji po programu servisa citroena prvi kontorolni servis je na 1500-2500 km takozvani pregled vozila i vitalnih sklopova bez zamene ulja ili filtera....taj pregled je besplatan od strane citroena...zakazujuci taj servis pre nekoliko dana dobijam informaciju od strucnog lica iz citroena da mi on preporucuje zamenu ulja i filtera iako to ne ulazi u program servisa koji je na redu...prva zamena ulja po planu je na svakih 30k km odnosno na svake 2 godina u zavisnosti sta pre dodje....u autu imam komp koji mi odbrojava kilometre do sledece zamene ulja sto se poklapa sa cifrom od 30k km.Na moje pitanje nije problem zameniti ulje ali me najvise zanima razlog toga...njegov odgovor je bio da je pozeljno imati uvek novije ulje u autu....totalno meni cudan odgovor...inace se citroen koristi Total ulja full sintetika...uticaj loseg goriva i flas ulja bi trebalo iskljuciti iz price...toliko za sada od mene...
Pozdrav svima!!
Imam jednu nedoumicu pa bih voleo da cujem jos misljenja.Naime kao sto naslov teme kaze....Od skoro sam vlasnik Citroen C4 1.6 benzin koji takodje moze da se vozi na Etanol(mesavina etanola i 15% benzina)...
Ovde odakle se javljam iz Swedske je dosta velika kampanja voziti "zelene"automobile kroz razne subvencije koje drzava daje korisnicima istih...Da skratim pricu,posto je auto u garanciji po programu servisa citroena prvi kontorolni servis je na 1500-2500 km takozvani pregled vozila i vitalnih sklopova bez zamene ulja ili filtera....taj pregled je besplatan od strane citroena...zakazujuci taj servis pre nekoliko dana dobijam informaciju od strucnog lica iz citroena da mi on preporucuje zamenu ulja i filtera iako to ne ulazi u program servisa koji je na redu...prva zamena ulja po planu je na svakih 30k km odnosno na svake 2 godina u zavisnosti sta pre dodje....u autu imam komp koji mi odbrojava kilometre do sledece zamene ulja sto se poklapa sa cifrom od 30k km.Na moje pitanje nije problem zameniti ulje ali me najvise zanima razlog toga...njegov odgovor je bio da je pozeljno imati uvek novije ulje u autu....totalno meni cudan odgovor...inace se citroen koristi Total ulja full sintetika...uticaj loseg goriva i flas ulja bi trebalo iskljuciti iz price...toliko za sada od mene...
Pozdrav svima!!
Zato je taj prvi servis tako brzo zakazan jer se to prvo, kako mu je recheno, "prljavo" ulje treba shto pre zameniti, nakon chega krece taj "redovan", produzhen servisni interval. Da mozhe da ima smisla i istine u tome - mozhe, naravno da motor nije ni funkcionalno ni po performansama u rangu proizvodjachkih obecanja na samom startu eksploatacije, kad su uglavnom izrazheniji i potroshnja (vrlo malo, ali primetno), i pogorshana npr. ubrzanja (opshte poznato da razradjen motor bolje ubrzava nego potpuno nov, ali naravno ovde ne mislim na razradjen motor koji je preshao 300000 km, niti su tu u pitanju sekunde, vec stotinke, ali opet je sve to merljivo u praksi i dokazano/opshte prihvaceno). Sa druge strane, neshta sumnjam da moderni motori, narochito ovih boljih proizvodjacha trebaju neko vreme da se razradjuju, tim pre shto se sa sve strozhijim ekoloshkim normama proizvode motori sa sve nizhom frikcijom na cilindru, tako da je to vec ionako dosta "labavo"
Comment