Termin prve zamene ulja preporucen na 2500 km...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DareSWE
    CBC Član
    • 10.05.2008
    • 14
    • bgd

    Termin prve zamene ulja preporucen na 2500 km...

    Pozdrav svima!
    Imam jednu nedoumicu pa bih voleo da cujem jos misljenja.Naime kao sto naslov teme kaze....Od skoro sam vlasnik Citroen C4 1.6 benzin koji takodje moze da se vozi na Etanol(mesavina etanola i 15% benzina)...
    Ovde odakle se javljam iz Swedske je dosta velika kampanja voziti "zelene"automobile kroz razne subvencije koje drzava daje korisnicima istih...Da skratim pricu,posto je auto u garanciji po programu servisa citroena prvi kontorolni servis je na 1500-2500 km takozvani pregled vozila i vitalnih sklopova bez zamene ulja ili filtera....taj pregled je besplatan od strane citroena...zakazujuci taj servis pre nekoliko dana dobijam informaciju od strucnog lica iz citroena da mi on preporucuje zamenu ulja i filtera iako to ne ulazi u program servisa koji je na redu...prva zamena ulja po planu je na svakih 30k km odnosno na svake 2 godina u zavisnosti sta pre dodje....u autu imam komp koji mi odbrojava kilometre do sledece zamene ulja sto se poklapa sa cifrom od 30k km.Na moje pitanje nije problem zameniti ulje ali me najvise zanima razlog toga...njegov odgovor je bio da je pozeljno imati uvek novije ulje u autu....totalno meni cudan odgovor...inace se citroen koristi Total ulja full sintetika...uticaj loseg goriva i flas ulja bi trebalo iskljuciti iz price...toliko za sada od mene...
    Pozdrav svima!!
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Vrlo jednostavno, nije obavezno ali je bolje, citroen vrsi proveru vozila ali ne i zamenu ulja i filtera jer mu je tako jeftinije. Auto ti nece stati do isteka garantnog roka, makar ne menjao ulje uopste ali bolje to uradi. Sve je postalo pomalo marketing, kao i to sa sintetickim uljima. Zamena na 30k km, ali tu se ne pominje u kakvim uslovima se vozilo eksploatise, vec je dat samo vremenski period koji otprilike pokriva prosecnog korisnika, za dve godine 30k km sto i jeste prosek. Statistika sve to objasnjava, retko koji motor je stao zbog starog ulja, nego je stao zbog nedovoljno ulja ili ekstremnih uslova u eksploataciji. To sto lose ili staro ulje ne daje vrhunske preformanse i delom smanjuje vek trajanja motora proizvodjacu i serviserima samo ide u prilog.
    Najbolje je kupiti uredjaj za merenje viskoznosti ulja i posle 5k km pogledas u kakvom je stanju i po potrebi menjas ili teras dalje.

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Ovo shto pishem prenosim sa jednog drugog foruma, pokushacu da budem koncizan i iznesem njegovo iskustvo.
      Znachi radilo se o liku koji je kupio nov auto, i koji je dobio slichne preporuke za taj prvi (brzi) servis, na kojem su mu takodje zamenili i ulje i filtere. Obrazlozhenje servisa (naravno ovlashcenog, btw. radi se o Velikoj Britaniji) je bilo da u pochetnom periodu razradjivanja motora ulje mozhe da se brzo kontaminira partiklama i mikronskim opiljcima metala sa tarnih povrshina. Zato je taj prvi servis tako brzo zakazan jer se to prvo, kako mu je recheno, "prljavo" ulje treba shto pre zameniti, nakon chega krece taj "redovan", produzhen servisni interval. Da mozhe da ima smisla i istine u tome - mozhe, naravno da motor nije ni funkcionalno ni po performansama u rangu proizvodjachkih obecanja na samom startu eksploatacije, kad su uglavnom izrazheniji i potroshnja (vrlo malo, ali primetno), i pogorshana npr. ubrzanja (opshte poznato da razradjen motor bolje ubrzava nego potpuno nov, ali naravno ovde ne mislim na razradjen motor koji je preshao 300000 km, niti su tu u pitanju sekunde, vec stotinke, ali opet je sve to merljivo u praksi i dokazano/opshte prihvaceno). Sa druge strane, neshta sumnjam da moderni motori, narochito ovih boljih proizvodjacha trebaju neko vreme da se razradjuju, tim pre shto se sa sve strozhijim ekoloshkim normama proizvode motori sa sve nizhom frikcijom na cilindru, tako da je to vec ionako dosta "labavo"

      Elem, chovek je tamo odradio upravo tako, nakon 2500 km je izmenio ulje i filter ulja, a nakon toga su mu zakazivali servisne intervale prema indikatoru, uglavnom na 30 k km.

      Ja ipak mislim da je 30 k km previshe za bilo koji motor, bez obzira na uslove eksploatacije. Kad to kazhem uzimam kao pretpostavku da motor troshi malo ulja izmedju zamena, a kod modela kod kojih proizvodjach chak i 500-600 dl ulja na 1000 km karakterishe kao "prihvatljivu i normalnu" mozhda i nije tolio strashno, obzirom da se u medjuvremenu, za tih 30 k km, izmeni i do 15 litara ulja stalnim dosipanjem, tako da to vec drastichno menja stvar...

      Mada, ako ce taj auto vishe da se vozi na etanol, i da ima malu potroshnju ulja, nece mu shkoditi ni tih 30 k km izmedju servisnih intervala iz prostog razloga shto su produkti sagorevanja etanola daleko manje shtetni od produkata sagorevanja benzina u motoru. Odnosno, sagorevanje etanola ce daleko sporije razbijati ulje, tako da i malo duzhi servisni intervali nece da naprave shtetu kao shto bi to bio sluchaj sa sagorevanjem benzina.

      Na tvom mestu bih dakle na tom prvom (brzom) servisu ipak insistirao da izmene ulje i obavezno filter ulja, a nakon toga se pridrzhavao indikatora uz pretpostavku da ce auto bar polovinu vremena da se vozi na etanol.

      U svakom sluchaju zhelim ti puno srece i "trouble-free" kilometara sa novim automobilom
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • DareSWE
        CBC Član
        • 10.05.2008
        • 14
        • bgd

        #4
        Naravno da ce auto u 90% voznje se voziti na "alternativno" gorivo posto je za to i projektovan a i ekonomski etanol je znatno jeftiniji od benzina...u principu sam istog razmisljanja kao i oveerspeed tako da ce ulje biti zamenjeno na nekih cirka 2500-3500 km a kasnije cu interval od 30k km prepoloviti jer nije neki izdatak 4l total ulja i filter a sigurno je da ce produziti vek motora...mada na moje pitanje da li je neko specijalno ulje namenjeno za razdau motora unutra trenutno? receno da je to obicno total ulje,koje se koriti bez obzira da li je motor nov ili presao 100k.... vizuelnim pregledom preko sipke za merenje ulja utvrdio sam da je ulje svetle boje kao da je juce sipano ali ce svedno biti zamenjeno u skoro vreme...
        Hvala na odgovorima pozdrav svima

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Skoro sam menjao ulje i filter na pezou 1.4i. Dosao je iz italije i ima servisni interval na 30.000km. Filter je ulozak i bukvalno se raspadao kada sam ga vadio.... Sigurno mu nije prijalo krckanje tih 30.000km...
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          Working...
          X