Precizno merenje potrošnje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MOSLER
    CBC Senator XXL
    • 27.05.2005
    • 1064
    • Niš

    Precizno merenje potrošnje

    Znam da je najbolji način merenja potrošnje goriva kod automobila koja nemaju bord. da se napuni rezervoar pa da se posle određene kilometraže opet dospe do kraja, ali mene zanima koliko bi pouzdano bilo ako bi se određena količina goriva sipala čim se upali rezerva pa da se auto vozi dok se opet sijalica za rezervu ne upali.
    Koliko ovo može da bude pouzdan način za merenje odnosno da li se pomenuta sijalica pali uvek na istu količinu goriva ili ipak ima odstupanja?
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    #2
    Dovoljno je da se upali u nekoj krivini, na uzbrdici ili nizbridici, i šta onda?
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

    Comment

    • JAPANX
      CBC Senator XXL
      • 10.08.2006
      • 2159
      • Beograd

      #3
      i onda izadjes iz krivine i ona se ugasi

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Znaci mislio si da sipas recimo 20l cim ti se upali rezerva, i tako nekoliko puta. Dobices neki prosek predjene kilometraze, precizniji sa sto vise ponavljanja, isto tako precizniji sa vise usute kolicine goriva i zbog toga ljudi sipaju pun rezervoar.

        Comment

        • Heinz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 1027
          • Beograd, Voždovac
          • Avensis 2.0 D4D

          #5
          Originally posted by JAPANX
          i onda izadjes iz krivine i ona se ugasi
          Jok, moja se onda ne gasi, ostaje ON.
          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

          Comment

          • MOSLER
            CBC Senator XXL
            • 27.05.2005
            • 1064
            • Niš

            #6
            @dfast
            Upravo to, pošto nisam uvek u situaciji da punim rezervoar do vrha, a pitao sam koliko je takav način merenja uopšte precizan jer sam pre par dana tako mereći potrošnju na novom autu, dobio rezultat oko 20% veći nego što bi trebao da bude. E sad pošto se lampica za rezervu upalila, parkirao sam auto i ugasio ga, i posle par sati kada sam opet seo u njega i krenuo lampica se nije upalila još jedno desetak km.
            Sve u svemu izgleda da mi tankanje ne gine

            Comment

            • JAPANX
              CBC Senator XXL
              • 10.08.2006
              • 2159
              • Beograd

              #7
              na isto ti dodje samo u startu moras vise para da puknes... i pare su ti u rezervoaru

              Comment

              • MOSLER
                CBC Senator XXL
                • 27.05.2005
                • 1064
                • Niš

                #8
                Pa i nije baš isto. Slatko se pre pojede kada je puna tegla

                Comment

                • Corsa
                  CBC Senator XXL
                  • 22.09.2005
                  • 450
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by dfast
                  Znaci mislio si da sipas recimo 20l cim ti se upali rezerva, i tako nekoliko puta. Dobices neki prosek predjene kilometraze, precizniji sa sto vise ponavljanja, isto tako precizniji sa vise usute kolicine goriva i zbog toga ljudi sipaju pun rezervoar.
                  Sto bez preterane potrebe da drnda pumpu za gorivo i rizikuje da povuce neki talog sa dna rezervoara?
                  Meris lepo od 3/4 do polovine i do 1/4 par puta i to je to...

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #10
                    Re: Precizno merenje potrošnje

                    Originally posted by MOSLER
                    Znam da je najbolji način merenja potrošnje goriva kod automobila koja nemaju bord. da se napuni rezervoar pa da se posle određene kilometraže opet dospe do kraja
                    To je jedino merodavno i uz dovoljan broj ponavljanja i ujednacen nacin voznje ces znati na cemu si.
                    A bord ne meri potrosnju preko nivoa goriva vec preko potrosnje vazduha ...
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Meris lepo od 3/4 do polovine i do 1/4 par puta i to je to...
                      sa greskom +- 50%.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Corsa
                        CBC Senator XXL
                        • 22.09.2005
                        • 450
                        • Beograd

                        #12
                        Molim te mi objasni kako si dosao do toga da je greska i do 50%?
                        npr.Sipas gorivo kada si na 1/4 za recimo 3000 din.Izmeris lepo koliko si presao za te 3000 din , a pri tome meris koliko si presao i u razmacima od 3/4 do 1/2 i od 1/2 do 1/4, kao i generalno od 3/4 do 1/4 tj za pola rezervoara.
                        Izvuces neki prosek od toga,a po potrebi ponovis par puta.Nema sanse da je greska ni priblizno tome sto si ti napisao.

                        Comment

                        • muamua
                          CBC Veteran
                          • 25.02.2006
                          • 194
                          • muamua

                          #13
                          .........

                          ....Od Borce do Tare preko Valjeva...pa malo po Tari i nazad predjeno 530 km...22litre...corsa van 1.3.cdti
                          ...leva traka nije za sporu voznju...

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Molim te mi objasni kako si dosao do toga da je greska i do 50%?
                            sam sistem sa plovkom ima ugradjenu grešku stoga što 1/4 pokazivanja nema baš mnogo veze sa stvarnom količinom goriva.

                            npr. pokazuje 1/4 na skali a unutra je 20 litara goriva.
                            pomeri se auto 50metara rastojanja u recimo susednu ulicu gde je drugačiji nagib kolovoza.

                            i dalje je unutra 20 litara goriva a sada pokazuje 3/8 na skali.

                            voziš se dalje, parkiraš negde gde je omanja (odokativno sa sedišta vozača) nizbrdica, ima 20 litara a pokazuje rezervu.

                            voziš se autoputem i naidješ na neki blagi uspon ili dam malo po gasu, i dalje je 20 litara a pokazuje 1/2 (ili 4/8) na skali.

                            uglavnom, za istu količinu goriva različito je pokazivanje na skali.

                            inače, svi pokazivači tog tipa pokazuju približno tačno samo u opsegu 6/8 do 8/8, odnosno poslednja četvrtina.

                            stoga ako bi se već želela steći objektivna informacija onda samo zadnja petina odnosno eventualno četvrtina skale može da se upotrebi.

                            (nije vezano za ovo merenje, generalno sva merenja gde je skazaljka i skala se vrše relativno najtačnije samo pri kraju hoda skazaljke.

                            na polovini ili na početku hoda greška merenja je prevelika da bi se zvalo merenje pa se i ne praktikuje.

                            PS. ne mora da bude greška baš 50%, dovoljno je i greška od 30% (što je vrlo verovatno da će se dogoditi) pa da je računica o potrošnji nesigurna.

                            najbolji metod, je ili prazan do praznog rezervoara ili pun do punog.

                            puno do punog skoro da nema greške s obzirom da se uvek sužava rezervoar pri vrhu gde se toči, pa je jako velika promena nivoa goriva na male promene količine (što je ono što nam je i poželjna karateristika merne alatke).

                            šta god da se meri uvek treba težiti da to bude otklon skazaljke što bliže krajnjem položaju na skali, generalno kod svih instrumenata sa skretnim kalemom ( a takav je po tipu i pokazivač u instrument tabli).

                            nadam se da odgovor objašnjava i zadovoljava.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • etibor
                              CBC Senator
                              • 12.05.2008
                              • 293
                              • Pancevo

                              #15
                              @brick dok se ti provozas na sva ta mesta neces vise imati 20l goriva...

                              Potpuno si u pravu. Merenje plovkom je skroz nezahvalno kada je merenje goriva u kolima u pitanju...

                              To za "najtacnija merenja na kraju skale" nisi bas u pravu. Svi instrumenti sa kazaljkom se prave tako da su najprecizniji u sredini skale. Zato i postoje klase tacnosti instrumenata. Ali generalno instrument koji meri tacno u celom opsegu skale je jaaaaako skup, sta god merio. Bavim se bazdarenjem instrumenata vec 2 godine...

                              Pozdrav...
                              Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                              Comment

                              Working...
                              X