Cene redovnog servisa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    50-80 EUR??? Za koji auto?
    bilo koji, Mercedes, Volvo, Alfa, Pezo, U name it.

    litar ulja je oko 2-3 evra mineralnog, sintetike oko 5-6 evra za servise. u maloprodaji po radnjama je oko 20-30% skuplje.

    prosecan motor benzinac ima kapacitet 3,5 do 4,5 litra ulja, ajde neka bude 5 litara najskupljeg ulja po 6 evra, to je oko 30 evra.
    filter ulja je 2-5 evra zavisno od auta do auta i proizvodjaca filtera, isto toliko i filter vazduha.

    to je zajedno u najgorem slucaju 10 evra.
    materijal znaci oko 40 evra (najskuplji), rad jos 10tak evra i eto tih 50tak evra.

    ja konkretno, kod mehanicara kada kupim njegovo ulje ne placam zamenu ulja i filtera. on kupuje ulje na bacve po 205 litara i to sigurno nije ona cena kao u radnji.

    eto , to je moja racunica.

    ranije, je koliko se secam takodje bilo 100 DEM kao neka mera prosecnog ocekivanja zamene ulja.

    Prosetaj malo po servisima, iznenadices se.
    hm, ne pada mi na pamet da trazim najskuplji moguci servis gde najprostiju mogucu rutinsku stvar naplacuju 40 eura, posao od 10 minuta.
    takvi mi nisu zaista potrebni u zivotu. =]
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • -Vedran-
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 3255
      • Beograd

      #17
      Brick...ne znam gde ti nalazis te filtere za 2-5 eur i kakvi su oni,znam samo da je za hondu kvalitetniji filter ulja 16 eur (ima i falsheva za 9-10 eur).Filter za vazduh je oko 500 din (falsh).

      Malopre sam svratio do mehanicarai slucajno saznao da je komplet kvacilo za moj auto 170 eur + ruke 70 eur!
      Power of dreams !!!

      Comment

      • VTEC
        CBC Veteran
        • 06.11.2004
        • 199
        • Novi Beograd

        #18
        I filter za ulje i za vazduh se kod kopije jako malo razlikuju od orginala, tehnologija je jako razvijena tako da ti dodje na isto koji god da kupis
        16 v's thats 8 more than i need!

        Comment

        • Nikola
          CBC Senator XXL
          • 29.09.2004
          • 975
          • Indjija/Vojvodina

          #19
          Champion filter ulja 2 eur
          Champion filter vazduha 8 eur
          u maloprodaji za Alfu 145
          Ulje sintetika Selenia od 4.2-7.3 eur/L

          prosecan servis znaci oko 34 eur materijal, 200 din zamena

          filter goriva 10eur.
          .:Cuore Sportivo:.
          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #20
            I meni je redovan servis tu oko 50e
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Darko_NS
              CBC Senator XXL
              • 02.12.2004
              • 557
              • Srpska Atina

              #21
              ne razumem sto bi uopste isli kod mehanicara ili u servis koji vam
              pritom uzme vise desetina eura. sta je tesko promenuti ulje, i filtere goriva,
              ulja i vazduha, doliti antifriz i promeniti svecice u sopstvenoj garazi za pola sata

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #22
                To o cemu pricate tipa ulje i filteri nije redovan servis. Redovan servis pored zamene ulja i filtera, podrazumeva i kontrolu i zamenu/dolivanje ostalih tecnosti (antifriz, kociono ulje, servo ulje), kontrolu kaiseva, trapa, signalizacije, svecica, kocnica. Znaci proverava se kompletan auto i u skladu sa dokumentacijom tj evidencijom rade zamene odredjenih delova naravno na odredjenom intervalu.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Ja sam izgleda blesav, jedino ja idem po servisima i placam cenu za originalni deo, svi izgleda imaju neku ekstra jeftinu filizofiju, sta li...?

                  Kupim ulje na bacvu, i to po mogucnosti da bude sto tanji zid bacve da me izadje jeftinije. Onda kupim par papirnih maramica i razvucem ih preko nekoh starog rama za sliku da mi glumi filter vazduha, pa i to zamenim za sitne pare. Za filter ulja ce sasvim dobro posluziti i stari sundjer za pranje kola, a filter goriva ionako ne treba jer ionako sipamo djubre po pumpama...ma daaaajte bre!!! Ja ovako odrzavam jednog drndavog Juga kojeg koristim da prevezem delove do rudarskog kopa, rakiju na selo i slicne gluposti, ali njega ne smatram za auto, te mu ovakav tretman i prilici. Ako vi OVAKO radite servis na autima, onda priznajem, ja sam ****** i idiot sto to radim kod OVLASTENIH servisa a ne ovako na divcu jer je mnogo jeftinije...Cvrc.

                  Da razjasnimo nesto, nemojte da mi valjate cifre ulja koje se kupuje na bacve (i to ga kupuje Mile i Pera iz radionica iza coska koji rade isto tako dobro kao i ovlasteni servisi...), "originalnih" filtera iz sitne prodavnice koja drzi delove za 5 razlicitih marki, i diluje oriinalne filtere iz Turske ili Male Krsne...Ne pricamo ovde o najmanjoj mogucoj ceni koja moze da se plati za nesto sto LICI na zamenu ulja i filtera. Ako cemo tako, ja kako i svako drugi ovde vrlo dobro zna da sam nakupuje najjeftinije moguce ulje, par krsheva od filtera, malo ofarbane rakijice da podseca na antifriz, "Bosnine" svecice i sve to strpa u auto. Ako cemo takva poredjenja da pravimo, pa slobodno zakljucajte temu. Ovde ne pricam o redovnom servisu uradjenom u lokalnoj radionici iza coska gde se pored mehanike jos peku pilici i valjaju diskovi, ili da to uradimo sami. Ako cemo tako onda meni 6 litara Modricinog ulja kosta 30 EUR, filter vazduha i goriva neka turska divca, sve ukupno 15 EUR, svecice 2-3 EUR po komadu, litar antifriza sa prve pumpe 2-3 EUR, ovo ostalo sto treba da se proveri j**iga valjda je u redu, kompjuter ko **** ionako nista ne radi, sam to zamenim i servis za M3 izadje me, koliko 60-70 EUR? TO servis? Hocete da vam dam par kontakata firmi iz Kine koje rade originalne Championove filtere ili BOSCH svecice, i to ne za 2 EUR komad nego za 10 puta manje pare? I ako sada neko i dalje zaista misli da izmedju kopije i originala nema nikakve razlike, ne da se GRDNO vara nego je to strasno...

                  Dajte bez poredjenja baba i zaba, ako neko radi servis u ovlastenom servisu, neka lepo napise cemu delova, ruke, sta se proverava, i kilometrazu posle koje se to radi. Znaci, NE ZAMENA ULJA vec SERVIS!
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #24
                    Terminologija "redovan servis" je sporna! Vecina pod tim podrazumeva samo ulje i filtere na svakih 5-10.000 km
                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • -Q-
                      CBC Senator
                      • 03.12.2004
                      • 288
                      • Srbija/Beograd

                      #25
                      ja sam prosli vikend na Q4 imao redovan servis + svecice

                      12EUR filter ulja (Alfa Romeo original)
                      17EUR filter goriva (Alfa Romeo original)
                      16EUR filter vazduha (Alfa Romeo original)
                      45EUR 6l ulja Selenia Sport
                      -----------------------------------
                      90EUR materijal za redovni servis (7500km)
                      10EUR ruke
                      -----------------------------------
                      100EUR ukupno redovni servis

                      70EUR 4x NGK Platinum svecice
                      2008. Leon

                      "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Brick...ne znam gde ti nalazis te filtere za 2-5 eur
                        ja ih kupujem u SG butiku ulja i filtera u Zemunu (tako se zove radnja, samo filtere i ulja drze u programu) u blizini vatrogasnog doma.
                        ili u Unixu, preko Unixa, na NS novom putu.

                        recimo znam pouzdano da Mann original za Volvo kosta u SAD na karton od 10 komada tacno 2,99 dolara ili oko 2,5 evra. ovde je nesto skuplji, oko 4 evra.

                        zadnji put sam uzeo Unico (licenca Mann+Hummel) filtere ulja (nekoliko komada po 230 dinara komad, pre oko godinu dana.
                        po mojoj racunici to je oko 3 evra.

                        filter vazduha me je kostao kod Unixa cini mi je 1,80 evra ili tako nesto.

                        svi Volvoi benzinci svih godista od 60 i neke do 98 koriste isti tip filtera ulja i isti tip filtera vazduha pa je mozda zbog kolicinske produkcije to nesto jeftinije nego za druge modele auta, ne znam.

                        znam da odem sa 10 evra i snabdem se filterima za 2-3 godine unapred, posto uvek kupim odjednom po vise komada a onda ih menjam kako mi dune. filter vazduha obicno na 12 meseci (ili krace) ili cim primetim da se malo zaprljao. mislim toliko mi ispadne jeftino da ono nesto izduvavanje , ciscenje me zamara, ovako pravo stari u kantu i novi.

                        cak i ne gledam na kilometrazu i obicno menjam filter vazduha na 1/2 preporucenog (20.000km fabricka preporuka).

                        hocu da kazem da nemam opterecenja oko toga kada i koliko ce me kostati to redovno odrzavanje, jednsotavno kako mi dune, ne cekam onaj krajnji rok.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          Redovan servis pored zamene ulja i filtera, podrazumeva i kontrolu i zamenu/dolivanje ostalih tecnosti (antifriz, kociono ulje, servo ulje), kontrolu kaiseva, trapa, signalizacije, svecica, kocnica. Znaci proverava se kompletan auto i u skladu sa dokumentacijom tj evidencijom rade zamene odredjenih delova naravno na odredjenom intervalu
                          da u pravu si, ja to ispregledam kada imam vremena, ionako je to rutinska vizuelna kontrola.
                          predvidjeni interval je 40.000km ili 2 godine sta prvo naidje, a ja to obicno odradim na parkingu negde u jesen, u oktobru uz proveru stanja guma i ponovo na prolece negde u aprilu/maju.

                          potrebno je oko 10-15 minuta, inace je manje vise sve sto si nabrojao automatizovano- ima lampicu (ja bih rekao idiot lamppicu) na instrument tabli koaj pokaze ako i kada nesto nije u redu.

                          Volvo ima i idiot lampicu za klinasti kais ventilatora hladnjaka odnosno alternatora.

                          posto vozim na gas najvise me zanimaju svecice, i oko toga vodim posebnu brigu, kao i filter vazduha.

                          kako je filter goriva (benzina) fabricki predvidjen na svakih 80.000km a ja slabo vozim na benzin to prakticno ispada da jednom u 10 godina dodje na proveru/zamenu.

                          a filter gasa po mom iskustvu je malo cudno, zadnji put kontrola na 17.000km i bio je potpuno cist, bukvalno ostao kao nov.

                          ne znam da li imam srece a sipam gas gde god stignem, ili jednostavno slucajnost.

                          kada sam stavio na papir mene ti redovni troskovi odrzavanja izadju po km puta nesto smesno, tipa 30 evra na 15.000km u totalu.
                          to je negde oko 0,14 dinara po km predjenog puta, stvarno zanemarljivo za moje pojmove.

                          i veoma sam zadovoljan takvim iskustvom.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            Da razjasnimo nesto, nemojte da mi valjate cifre ulja koje se kupuje na bacve
                            posto sam ja pomenuo ulje iz bacve, verovatno se na mene odnosi komentar...pa da razjasnim.
                            ulje moj mehanicar kupuje direktno od uvoznika, inace je marke Oman, i to godinama.
                            dok sam imao raniji auto koristio sam to mineralno ulje a sada koristim iskljucivo sintetiku. posto moj mehanicar ne zeli da sintetiku tura u sve aute koje servisira (drugi nec da plate valjda visu cenu sintetike) ja sam zadnjih par godina trosio Optima sintetiku.
                            cena je bila oko 350 dinara za litar, sada je negde oko 480 dinara.

                            po preporuci sa ovog foruma, zadnji put sam uzeo i probao Selenia sintetiku i takodje sam vrlo zadovoljan rezultatima a litar je kostao 300 i nesto dinara (AP Sport) pre par meseci.

                            da ne zaboravim, antifriz sam uzeo Modrica koncentrat, kupio destilovanu vodu na obliznjoj pumpi.

                            filter goriva sam uzeo Bos koji je i inace OEM za moj auto, kostao je oko 1100 dinara pre godinu i nesto dana, kod uvoznika/zastupnika u Prvomajskoj (Trigema) . on se menja po fabrici na 80.000km tako da ga skoro necu menjati posto vozim na gas 95+% km.


                            filter ulja sam uzeo Unico (licenca Mann-a koji je OEM za moj auto), kosta u radnji original (ima i pecat i atest EU) oko 230 dinara.

                            filter vazduha sam zadnji put uzeo Champion, da li je orginal ili kopija ne znam. ne vidim da postoji neki problem, dobro zaptiva u kucistu, prlja se sto znaci da filtrira.

                            svecice sam uzeo u Novom Sadu NGK V line broj 2, cena je bila oko 230 dinara komad. Cubi auto u Temerinskoj lici da su original po pakovanju, i zigu.

                            eto, tako sam ja uradio.

                            ako ima neki detalj koji sam propustio a da je bitan, pitaj.

                            inace, zamena ulja je besplatna kod mog mehanicara jer preko njega nabavljam rezervne delove (uzimao sam diskove i plocice npr pri velikom servisu kocnica na 200.000km)

                            mislim da nema price o nekakvoj zloupotrebi odrzavanja pomocu stapa i kanapa, ali je tacno da ja ne zelim da odem u servis (Luka npr) i da za dobar dan platim 50 evra, rad za zamenu VN kablova 100 evra ili za razvodnu ruku celih 35 evra + ruke iako sam deo kosta bednih 3 evra.

                            znaci, ja ne zelim da 10 puta skuplje platim nesto samo zato sto na tabli servisa pise Volvo, i koji je eto kao strucniji od mene da odrzava tako proste stvari na autu.

                            mozes da me nazoves kako god hoces, ja moj novac zestoko cenim i radije cu ga potrositi da se izvozam na neki izlet autom 300km i posetim nesto uz dobru klopu nego da ostavim te pare u servisu za ono sto sam i sam sposoban da isto (vrlo cesto kvalitetnije i brze) sam obavim.

                            tako sam naucen, navikao, imam tu "falinku" mozda.

                            kada bih se ponasao kao AMer i razbacivao pare nikada ne bi vozio to sto zelim nego bi morao verovatno da se zadovoljim Jugom ili slicnim i da posecujem njihove ovlascene servise.

                            Hocete da vam dam par kontakata firmi iz Kine koje rade originalne Championove filtere ili BOSCH svecice, i to ne za 2 EUR komad nego za 10 puta manje pare? I ako sada neko i dalje zaista misli da izmedju kopije i originala nema nikakve razlike
                            ne znam gde si ti lociran geografski , i kakva je ponuda i dostupnost kod tebe. sve to sto si naveo u citatu je tacno, samo danas postoji internet gde se lako proveri ko je zvanicni uvoznik i prodavac, postoje razni zigovi koji odredjuju blize poreklo robe i ne treba bas biti paranoican da je sve falsifikat.

                            recimo, ne verujem da na OMV pumpama nisu originalni nego neki levi falsifikati, isto tako ne verujem da uvoznici recimo Boscha radena crno sa falsifikatima. a to mislim jer znam da u BGD recimo postoji Bosch predstavnistvo u kome sedi Nemac i kontrolise i uvoznika i trziste.
                            za Champion takodje je poznat uvoznik, kao i za mnoga ulja i druge tecnosti.

                            ja nikada nisam kupovao na buvljaku, i zaista nisam imao problema sa tim hipotetickim falsifikatima uregularnim radnjama.

                            uostalom, ne znam sto te cude cene, baci pogled koliko sta kosta u SAD i videces da je kod nas skoro sve po vise puta skuplje- ulje je tamo oko 1,50 evra prosecno na pakovanje od 5 litara, set svecica je oko 3 evra (Bos, Denso, NGK svejedno), filteri ulja su n apack od 10 komada nesto oko 2 evra itd.

                            ceo set za tzv. veci servis za Volvo kosta tacno 19,99 dolara kod ipd (www.ipdusa.com) koji je poznat visedecenijski distributer originalnih premium branodva i radi samo Volvo a spada tamo u skuplje.
                            to je nekih 15tak evra.

                            amortizer tamo kosta gasni oko 15-25 evra u proseku (www.shox.com) itd...

                            mislim da su kod nas cene auto delova podosta napumpane, sa dosta margine za zaradu i da ce se jos smanjivati kako internet prodaja kod nas bude zazivela.

                            nas su navikli za vreme sankcija da prihvatamo sve izgovore kako nesto mora da bude skupo i tesko nabavljivo, danas mislim da to vise sve manje drzi vodu jer se radi o bukvalnom milionskim mesecnim serijama proizvodnje a to onda ne moze da bude skupo.

                            da ne idem dalje u off.. moje misljenje je odrzavam auto sasvim ok i bez potrebe da za svaku sitnicu posecujem servis i dobar dan po 100 evrica za ogromne poslvonie prostore nalik zamkovima, luksuzno osoblje koje vata zjale i slicne troskove.
                            ja nisam takav tip da ga impresionira ambijent servisa
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • dfast
                              CBC Senator XXL
                              • 26.05.2005
                              • 1302
                              • Hoofddorp NL /Bgd

                              #29
                              Ma sve to stoji, ali na ovom forumu ima ljudi koji voze nove automobile i pritom nece da se petljaju oko zamene svecica, ulja, filtera... jer se ljudi bave drugim stvarima.
                              Poenta redovnog servisa je da ti serviser, ko god to bio, otvori fajl u kompjuteru i vodi racuna o svakoj promeni na tvom autu. U tom redovnom servisu on cheikira/ gasi lampicu na tabli koja opominje na servis ili daje kilometrazu do servisa, proverava sve redovne stvari a i one kojima je blizu interval zamene. To se odnosi na paknove , plocice, vesanje, upravljanje, rucna... dakle i ono sto mu vazac tog vozila nagovesti. Znaci taj serviser ima uvid u stanje tvog auta, i posle nekoliko servisa on tacno moze da proceni po delovima koje je menjao, kakav je ko vozac odnosno kojim temperamentom vozi. To se moze videti i po tome koliko brzo se trose kocione plocice i diskovi, po pohabanosti vesanja i amortizera, guma itd.

                              I kada dodje vreme za "Redovan Servis", majstor samo pogleda u komp i prosledi nalog segrtima-menja se to, to, i to a proverava se to i to.
                              Znaci odabere se majstor koji odrzava auto i ukoliko je dobar bez brige, a i njemu je lakse jer radi poznat auto od poznate musterije. To ne mora biti ovlasceni servis jer su oni uvek skuplji jer rade po fabricki preporucenim satnicama a i sat im je uvek skuplji. Neki servisi u redovnom servisu, cak u****ju i operu auto.
                              To je moje vidjenje redovnog servisa, kao kontrola kod cika zube.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                ma ok, sve je to lepo. ja nemam problem da odvojim 2 puta po 30 minuta godisnje za taj opticki pregled, kontrolu stanja.

                                cak mi je brze da sam sve obavim nego da se odvezem do servisa, pa sacekam da me prime, pa sacekam proveru a to traje najmanje 1 sat pa tako na 6 meseci da bi imao isti nivo kontrole.

                                moj mehanicar/serviser ima fajl u kompjuteru i belezi kada zameni ulje i slicno. ja isto to belezim, imam i softver za to, u kompjuter i u svescicu na papir sa datumom, kilometrazom i opisom radova/kontrole.
                                odnosno imam tabelu u excelu odstampanu na papiru sa svim navedenim kontrolama gde je dovoljno da olovkom stikliram pa cak i da ima dodatne rubrike poput "sipao tecnost za pranje stakla" ili oprao sofersajbnu iznutra".


                                kompjuteru i vodi racuna o svakoj promeni na tvom autu. U tom redovnom servisu on cheikira/ gasi lampicu na tabli koja opominje na servis ili daje kilometrazu do servisa, proverava sve redovne stvari a i one kojima je blizu interval zamene. To se odnosi na paknove , plocice, vesanje, upravljanje, rucna... dakle i ono sto mu vazac tog vozila nagovesti. Znaci taj serviser ima uvid u stanje tvog auta
                                na mom autu nema nista od toga, lampice nema, paknove auto nema, plocice kocione zadnje se menjaju na svakih 200.000km prednje na 60-100.000km po potrebi, vesanje nema sta osim kontrole okom, upravljanje nema sta, na svakih 160.000km ide kontrola, rucna isto nema sta, podesi se jednom kada se zamene diskovi )na svakih 200.000km) i dalje se nista ne dira, klinasti kasievi po potrebi na svakih 80.000km, kao i filter goriva.

                                fabricki je predvdjeno da se svecice i filter vazduha menjaju obavezno na 40.000km, kao i da svake 2 godine (ili jednom u tropskoj zoni) menja kociona tecnost, kvacilo se samopodesava hidraulicko, obicno prva kontrola na 250.000km, amortizeri i gume po potrebi, svakih 40-50.000km, metlice brisaca svake 3-5 godina itd.

                                za sijalice postoji idiot lampica tako da ne mora da se proverava, ima automatsku proveru.


                                u principu auto je napravljen da sipas benzin, menjas ulje i filtere na 20.000km a kontrolni servis na svakih 40.000km uz svecice i flter vazduha a kaisevi na svakih 80.000km.

                                i to je cela filozofija oko odrzavanja benzinca.

                                ja dodatno imam zbog gasa kontrolu filtera svakih 15tak 000km.

                                i pranje po potrebi, p;oslja i iznutra a za to mi bas i ne treba servis posto postoje brojen perionice koje su specijalizovane za sve zelje i sasvim fino operu auto.


                                ne znam, mozda sam ja izuzetak, ali ja u servis ne svracam cesto, jednom u otprilike 2-3 godine vanredno, van zamene ulja i filtera.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X