Elektronska naplata putarine u Srbiji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • StudentBGD
    CBC Senator XXL
    • 18.12.2007
    • 1027
    • Beograd

    #16
    Re: Elektronska naplata putarine u Srbiji

    posto vidim da ima upucenih da postavim jedno pitanjce:
    cesto sam poslom na nasim autoputevima (bar 2 puta nedeljno) i putne troskove potvrdjujem upravo racunima sa naplatnih rampi. ENP bi mi (bar u teoriji) ustedeo dosta vremena pa me zanima da li se negde dobija neki "izvod" (kao za platne kartice) gde i kada sam prosao ili bar neki drugi vid evidencije, ili se samo skida "kredit" sa racuna?

    Pre neki dan sam dosao iz FR i kroz Hrvatsku i Italiju sam se odusevljavao kako su obelezene rampe za ETC i gde su ljudi prolazili kroz njih sa nekih 50kmh dok sam ja znao da cekam i po pola sata. Skroz dobra stvar, samo da funkcionise kako treba.
    Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

    Comment

    • deki74
      CBC Veteran
      • 03.02.2008
      • 139
      • Beograd

      #17
      Re: Elektronska naplata putarine u Srbiji

      Na samoj naplatnoj kucici ne ali se ti ili tvoja firma moze obratiti Putevima Srbije za izvod o izvrsenim napalatama po ETC uredaju za konkretan broj vozila ali bi u skoroj buducnosti trebao biti uveden takozvani postpejd sistem tako da ce onda racun stizati na adresu firme ili fizickog lica i placati se kao na primer infostan.

      Comment

      • StudentBGD
        CBC Senator XXL
        • 18.12.2007
        • 1027
        • Beograd

        #18
        Re: Elektronska naplata putarine u Srbiji

        hvala
        Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

        Comment

        • deki74
          CBC Veteran
          • 03.02.2008
          • 139
          • Beograd

          #19
          Re: Elektronska naplata putarine u Srbiji

          Od 26.2.2010 u funkciji Elektronske naplate je i napaltna stanica Velika Plana kao i druga traka naplatne stanice Jagodina i Batocina

          Takodje na stanicama Transped,Vrcin,Umcari,Kolari,Markovac i Lapovo postavljeni su takozvani rucni citaci tako da se i tu moze iskljuciti sa autoputa ali uz rucno ocitavanje taga,dok je ulaz na tim stanicama i dalje klasican znaci uzima se kartica.

          Jedine dve stanice gde se ne moze ni uci ni izaci sa autoputa putem Elektronske naplate su stanice Smederevo i Pozarevac gde gradjevinski radovi jos traju.

          Comment

          • deki74
            CBC Veteran
            • 03.02.2008
            • 139
            • Beograd

            #20
            Re: Elektronska naplata putarine u Srbiji

            Od 20 Aprila 2010 sistem Elektronske naplate (ETC) je pusten u rad i na naplatnim stanicama Pozarevac i Smederevo tako da sada funkcionise na celom autoputu Beograd-Nis .

            Na manjim stanicama (Transped,Vrcin,Umcari,Kolari,Markovac i Lapovo) trenutno vazi prelazni rezim u kome se vozilo koje poseduje TAG uredaj naplacuje poluatumatski to jest TAG mu se ocitava putem rucnog skenera sto iziskuje krace zaustavljanje tog vozila a ulaz takvog vozila na autoput je potpuno automatski znaci bez zaustavljanja,takav rezim ce vaziti do kraja godine kada se ocekuje da ce biti gotovi obimni radovi na obnovi ovih naplatnih stanica.

            Takodje pocetkom Aprila je u AMK klubu u Nisu otvoreno prodajno mesto za dopunu i prodaju tagova a ovih dana se ocekuje otvaranje jos dva prodajna mesta od kojih je jedno na granicnom prelazu Presevo,vise informacija na sajtu AMSS-a.

            Jos jednom podsecam sve sadasnje a i buduce korisnike ETC da moraju da obrate paznju na neke vrlo vazne detalje od kojih veoma zavisi pravilno funkcionisanje Elektronske Naplate Putarine jer sistem radi u realnom vremenu i pri brzini od 40 km/h ostaje samo jedna sekunda za obradu podataka naplatu i odobravanje uspesnosti elektronske transakcije:

            1.Tag mora biti postavljen na sredini Vetrobrana,sto blize vrhu ,belom stranom okrenutom ka napolje i paralelno sa staklom.

            2.Korisnik koji ima dovoljno kredita,kome su tablice ciste pravilno postavljene i po kategoriji pripadaju tom vozilu treba samo da obrati paznju na to da li je pri ULASKU na autoput TAG bipnuo,to je siguran znak da je sistem prosledio tag uredaju podatke o ulaznoj stanici i vremenu ulaska na autoput.Ako se recimo rampa nije digla korisnik samo treba da obavesti operatera na naplatnoj stanici o tome da mu je tag bipnuo i da zahteva da ga pusti na autoput.

            Ako nije bipnuo korisnik ne sme uci na autoput jer ce mu pri dolasku na naplatnu ETC traku biti skinut kazneni iznos od recimo 1080 dinara za putnicko vozilo zbog toga sto je sistem prepoznao tag koji nema logican ulaz i samim tim se skida kaznena tarifa koja je ista kao i kad vozilo dodje na naplatnu stanicu a da nije uzelo karticu ili je usput izgubilo!!!

            Znaci u slucaju kada na ulasku tag nije bipnuo korisnik ima tri alternative :

            a)Da predje u drugu ulaznu traku ako postoji

            b)Da saceka pet minuta i pokusa ponovni ulazak na istu traku zbog toga sto sistem ne dozvoljava istom vozilu prolazak na istoj traci u periodu kracem od pet minuta

            c)Da uzme karticu i na izlasku plati putarinu klasicno gotovinom,ako se odluci za ovu varijantu mora obratiti paznju na to da ispred naplatnog mesta koje ima i obicnu i ETC funkciju mora sakriti tag ispod sedista jer ce ga sistem procitati kao vozilo sa nelogicnim ulazom i opet mu skinuti kaznenu tarifu od 1080 dinara a morace da plati i po kartici koju je uzeo
            ,napominjem da nije dovoljno staviti tag u kasetu jer ce ga i tu ocitati i skinuti kazneni iznos.

            3.Ako je na ulazu sve bilo u redu pri dolasku na naplatno mesto korisnik ponovo osluskuje tag uredaj i ako je sve u redu on ce bipnuti i to je znak da je sa korisnikom sve u redu i moze da nastavi put medjutim ako se rampa nije podigla a na disleju pise STOP! korisnik treba da obavesti operatera da je sa tagom sve u redu da je bipnuo i na ulazu i na izlazu i da bi trebao da ga pusti.
            Medjutim ako tag nije bipnuo onda je situacija komplikovanija utoliko sto se ne sme preci na drugu traku tek tako vec se mora sacekati detaljna analiza od strane operatera a moguci scenario je sledeci:

            a)Ako korisnik ima dovoljno kredita,tablice i kategorija u redu(recimo korisnik zakacio prikolicu na auto ili kamion a tag kupljen za singl vozilo) i ima dovoljno kredita a pri tom je tag bipnuo operater ga mora pustiti da prodje.

            b)Ako tag nije bipnuo a operater saopsti korisniku da ga nema u sistemu onda korisnik moze preci u drugu traku ali je jako vazno da pri kretanju u rikverc mora sakriti tag ispod sedista jer se moze desiti da ga sistem tek tada ocita i naplati mu putarinu a vozac to ne primeti i predje na drugu traku gde mu onda ta druga ETC antena proglasi TAG nelogicnim i naplati mu onu i stu kaznenu tarifu od 1080 dinara za putnicko vozilo.

            c)Da se vrati nazad i saceka opet pet minuta sa napomenom da i u ovom slucaju mora sakriti TAG ispod sedista zbog iste moguce situacije kao u slucaju pod b).

            Iz mog cetvorogodisnjeg iskustva u koriscenju tag uredjaja mogu reci da je to korisna spravica samo se mora paziti i pravilno rukovati jer na tagu nije virtuelni vec pravi novac a sistem je koncipiran tako da da korisnicima koji pravilno koriste tag omoguci brz i udoban prolazak kroz naplatne stanice a najveca greska ljudi je sto kupe tag uredaj zalepe ga bilo gde ili drze u vratima ili kaseti a onda se sete da ga izvade tek kada dodju pored kabine a tada je vec kasno jer je sistem to vozilo prepoznao kao obicno jer se svi senzori nalaze 20 metara ispred kabine.

            Druga velika greska je nepravilnoo postavljen uredaj koji produzava vreme komunikacije izmedju Taga i Antene i samim tim dovodi u pitanje uspesnost transakcije koja kako sam napomenuo gore traje nesto manje od jedne sekunde.

            Naravno da postoje i greske sistema ali ni jedan elektronski sistem na svetu nije savrsen posebno sistem koji je izlozen svim mogucim i nemogucim vremenskim uslovima ,kao i svim mogucim i nemogucim potezima koji cine vozaci a takodje i pesaci koji obozavaju da se setaju po naplatnim stanicama gde stopiraju,vuku razne torbe kutije i slicno a koliko je meni poznato na autoputu je strogo zabranjeno zadrzavanje pesaka medjutim to je kod nas omiljena disciplina jer se naplatne rampe obicno smatraju kao peroni na autobuskim stanicama.Pozdrav!

            Comment

            • MagicMaster
              CBC Član
              • 22.01.2011
              • 77
              • Požarevac

              #21
              Samo da upozorim, ko vozi francuze, i opel insigniu, ima problema sa ovim.....

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #22
                U kom smislu vrsta vozila ima problem sa elektronskom naplatom putarine? Mislim šta je različito od recimo Fijata?
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • zoranc
                  CBC Senator XXL
                  • 31.03.2005
                  • 1313
                  • Beograd
                  • AR 147

                  #23
                  Originally posted by deki74 View Post
                  1.Tag mora biti postavljen na sredini Vetrobrana,sto blize vrhu ,belom stranom okrenutom ka napolje i paralelno sa staklom.
                  Ne mora, kada koristim službena vozila ( škode ili fiat ) , tag i ne vadim iz kasete i nema problema.

                  Originally posted by deki74 View Post
                  Znaci u slucaju kada na ulasku tag nije bipnuo korisnik ima tri alternative :

                  Četiri, sačekamo službenika da ručno učita Tag, jer obično nemožeš ni da se vratiš.
                  Moj najlošiji dan na pecanju je bolji od najuspešnijeg dana na poslu

                  Comment

                  • sambol
                    CBC Veteran
                    • 30.12.2014
                    • 126
                    • BL
                    • T9

                    #24
                    Problem je u UV filteru u sajbi koji blokira signal. Obicno ima prorez u filteru namjenjen bas za ovakve situacije. Najjednostavnije ga je vidjeti pod odredjenim uglom ili uslikati sajbu sa polarizacionim filterom. I polarizovane naocale mogu pomoci.

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      Pa to nije slucaj sa nekom konkretnom markom vec sa svim automobilima sa UV ili dodatno izolovanom soferkom. Sve takve soferke oduvek po pravilu imaju "prozorce" na sebi koje i sluzi upravo za automatsku naplatu putarine.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • MagicMaster
                        CBC Član
                        • 22.01.2011
                        • 77
                        • Požarevac

                        #26
                        Koliko je sada TAG uređaj?)

                        Comment

                        • MagicMaster
                          CBC Član
                          • 22.01.2011
                          • 77
                          • Požarevac

                          #27
                          2020 din...

                          Comment

                          • uglavnom.bezopasni
                            - 42 -
                            • 03.02.2005
                            • 2235
                            • Novi Sad

                            #28
                            Jedna vožnja i shvatiš da je džabe
                            Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                            11.04. 0:12 #2
                            Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                            Comment

                            • comi 1342
                              Moderator
                              • 28.09.2005
                              • 1126
                              • NS
                              • Giulietta ,PUG 106,

                              #29
                              Ali... nema da se kupi. Zastoj u isporuci od Puteva Srbije. nesposobni uhljebi (koja bi bila srpska rec ?) na svim vaznim pozicijama u drzavi !
                              "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                              "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                              Comment

                              • Chubbs
                                Everybody lies
                                • 29.01.2006
                                • 5807
                                • Novi Sad
                                • Audi A6 1.8T

                                #30
                                uhljeb jeste srpska rec koju matija koristi da dodatno spusti hrvatima.
                                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                                Comment

                                Working...
                                X