Kada paliti dizel automobil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jboban
    CBC Veteran
    • 25.09.2008
    • 117
    • Čačak

    Kada paliti dizel automobil?

    Ustvari, imam 2 pitanja...

    1. Možda je pitanje bezveze, ali palo mi na pamet. Kada dam kontakt, auto na instrument tabli upali razne indikatore. Indikator predgrejača se ubrzo isključi, ali ostale provere su i dalje u toku i to se ispisuje na displeju (konkretno Fiat Stilo 1.9 JTD). Da li za pokretanje motora treba čekati kraj svih provera ili koristiti trenutak kada grejač završi rad i isključi indikator?

    Za obe verzije imam argumente za i protiv. Ako se pali odmah posle grejača, dobro je što je upravo završeno predgrejanje i treba to odmah iskoristiti, a sa druge strane da li paljenje u tom trenutku, tj. povlačenje velike struje akumulatora nešto remeti testiranja koja su u toku?

    U drugom slučaju, ako se pali na kraju svih testova, da li to znači da je grejanje, koje je nešto ranije završeno, delimično umanjeno samim čekanjem?

    2. Čuo sam da neko za dizele pominje da je dobro koristiti kretanje iz mesta sa ler gasom, odnosno bez dodavanja gasa. Ima li kakve istine u ovoj priči ili je ovo samo blaga pošteda lamele ili nije ni to?
  • Dragon
    CBC Senator XXL
    • 15.11.2006
    • 963
    • Beograd

    #2
    Ja cekam da se ugasi lampica grejaca i palim odmah posle toga. Za ovo sa ler gasom nisam cuo.
    Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

    Comment

    • etibor
      CBC Senator
      • 12.05.2008
      • 293
      • Pancevo

      #3
      I ja cekam samo grejace da se iskljuce i palim...
      Stilo 1.9JTD 16v 140KS

      Comment

      • hagor
        CBC Senator XXL
        • 05.12.2007
        • 362
        • Krusevac

        #4
        ja ne cekam nishta, ja odmah palim
        BMW e36 328i cabrio 2.8 193hp 280nm 1995 god.
        Mercedes 190D 2.0 75ks 1990god

        Comment

        • mikisxy
          CBC Senator
          • 25.09.2008
          • 238
          • beograd

          #5
          kad se ugasi lampica na tabli grejaci ostaju da rade jos neko kratko vreme.ako je akumulator dobar neces pogresiti ni u jednoj varijanti.bitno je da napon nespadne ispod 9.5v i racunari ce odraditi cek sistema bez problema.

          Comment

          • Joca*KANADA*
            Banovan
            • 16.02.2008
            • 48
            • Montreal-beograd

            #6
            Najbolje je paliti kola cim prestane zujanje pumpe, onda ponovo kontakt i pri gasenju lampice grejaca odma startovati.

            OVO JE NAJBOLJI NACIN PRI JUTARNJEM PALJENJU!!!

            Za test se ne brini, jer acu. u steku ima jos snage da se testira sve moguce i takodje neces postici nista time sto cekas da se pogase lampice jer se nikom nikad nije desilo nista zbog brzog paljenja.

            Sto se tice kretanja bez gasa..... e to je pravo pitanje, jer u svakom slucaju nesto se trosi. Ako se startuje iz obrtaja, malko se lamela trosi(sto je mizerno), a ako se krece bez gasa onda sav teret pada na JEXENI plivajuci zamajac (koji nikako ne sme da crkne(jer mnogo kosta)). I u jednom i u drugom sucaju najveci teret pada na nosace, s tim da pri kretanju bez gasa motor bukvalno poskakuje.
            Zato ja krecem sa 1100-1200rpm pa nek se trosi lamela(iako joj defacto to nista ne smeta), ja cu da cuvam JEXENI zamajac...

            Comment

            • Joca*KANADA*
              Banovan
              • 16.02.2008
              • 48
              • Montreal-beograd

              #7
              Originally posted by mikisxy
              kad se ugasi lampica na tabli grejaci ostaju da rade jos neko kratko vreme.ako je akumulator dobar neces pogresiti ni u jednoj varijanti.bitno je da napon nespadne ispod 9.5v i racunari ce odraditi cek sistema bez problema.
              Sve i da ne urade tad, uradice ga kasnije

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #8
                DELETED
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • Joca*KANADA*
                  Banovan
                  • 16.02.2008
                  • 48
                  • Montreal-beograd

                  #9
                  ^^^ Samo mi reci da li postoji neki dokaz da je to zbog brzog paljenja ???
                  P.S. ovde je rec o dizelu koji po gasenju lampice za grejace odma' pogasi i sve ostale.

                  Sad stavite prst na celo i razmislite da li postoji i promil ljudi na svetu koji cekaju da se pogase sve lampice na kolima.
                  To se "preporucuje" (ne znam od cije strane), samo pri 1. jutarnjem paljenju zbog "smanjene" snage akumulatora.


                  Poruku izmenio: neshaoct

                  Comment

                  • alumiroi
                    CBC Član
                    • 20.02.2008
                    • 10
                    • nbg

                    #10
                    Ja sam primetio da lakse upali (ako je motor hladan) ako se saceka da pumpa zavrsi sto je manje-vise vreme kad se i ugase sve lampice.
                    Kad je motor zagrejan, pali i odmah nakon sto se ugase lampice (~sekunda).

                    Comment

                    • zaki
                      CBC Veteran
                      • 01.09.2006
                      • 199
                      • Beograd
                      • Fiat Stilo 1.9JTD

                      #11
                      Ja cekam da se sve lampice pogase, i imam trip da mi tako auto lakse pali.

                      Comment

                      • jboban
                        CBC Veteran
                        • 25.09.2008
                        • 117
                        • Čačak

                        #12
                        Originally posted by Joca*KANADA*
                        ako se krece bez gasa onda sav teret pada na JEXENI plivajuci zamajac
                        Može li malo objašnjenje za ovo?

                        Comment

                        • Joca*KANADA*
                          Banovan
                          • 16.02.2008
                          • 48
                          • Montreal-beograd

                          #13
                          Vidis kako stoje stvari... Kada kreces bez gasa zamajac se sporo okrece i kada nalegne lamela sav udar pada na zamajac (a ima malo i veze sa frekvencijama ali to je tesko za objasniti) a posto se sporo okrece udari su jaki i interval je malo veci. Dok kad kreces sa gasom lamela ima tendenciju da blago prokliza, a i vibracije su brze i samim tim manje utice na najslabiju kariku- JExENI ZAMAJAC. Mozes osetiti pri kretanju bez gasa kako auto cima i osecas cudne vibracije(svi nosaci motora i naravno ono srxxnje najvise kukaju) dok sa kretanjem pod gasom to ne osecas, nego nezno kretanje bez trzavica i cimanja. Eto malo o freq.

                          Comment

                          • etibor
                            CBC Senator
                            • 12.05.2008
                            • 293
                            • Pancevo

                            #14
                            Mislim da si u pravu, a ima i logike... Ali koliko je sad tu neko cuvanje zamajca to je pitanje...

                            Pozdrav...
                            Stilo 1.9JTD 16v 140KS

                            Comment

                            • nidza
                              CBC Senator XXL
                              • 16.04.2008
                              • 496
                              • nbgd

                              #15
                              Ako nežno puštaš kvačilo ne vidim zašto bi cimao zamajac? JTD ima skroz meko i lako kvačilo, sa vrlo jasnim osećajem trenutka kad počne da spaja.

                              Lagano kretanje je sigurno daleko manji problem za zamajac u odnosu na momenat kad je lamela spojena i stisneš gas do poda. Mada sam ja i dalje uveren da su opruge i protivtegovi na zamajcu predviđeni za ta opterećenja, inače ne bi trajao stotine hiljada km.

                              Povodom teme - dizel se pali čim se ugasi lampica grejača.
                              Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                              Comment

                              Working...
                              X