Kada paliti dizel automobil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joca*KANADA*
    Banovan
    • 16.02.2008
    • 48
    • Montreal-beograd

    #16
    Nidzo zamajac ubiVaju niski obrtaji. Nisam rekao da 1110000% vibracije ubijaju, nego nemogucnost da lamela lagano prione sto se lakse desava sa visokim obrtajima.

    P.S. KAKO KOD KOGA JE MEKO KVACILO, kod mene je ko kamen i vata tacno tamo gde treba... Na pocetku. Mozda kod duzeg hoda papucice lakse mozes da kontrolises spajanje.

    Comment

    • jboban
      CBC Veteran
      • 25.09.2008
      • 117
      • Čačak

      #17
      Gde je to "na početku"? Zar ne bi trebalo da ima malo hoda ispod, ali i iznad tačke spajanja, odnosno odvajanja?

      Ja još uvek ne shvatam zašto bi bilo kojem mehaničkom delu više smetalo manje naprezanje zbog manjeg broja obrtaja, nego veće? Ne mislim da je kretanje sa manjim brojem obrtaja naglo puštanje kvačila, nego isto kao i sa većim, postepeno i po osećaju.

      Comment

      • nidza
        CBC Senator XXL
        • 16.04.2008
        • 496
        • nbgd

        #18
        Plivajući zamajac:



        Da uprostimo priču - lamela više nema opruge, nego ima zamajac, i to je mnogo ozbiljnije rešeno, kako bi se vibracije što više anulirale. Ceo taj uređaj nije zezancija, nego je ozbiljan i isprojektovan u skladu sa silama koje agregat može da proizvede.

        Konkretno: moj JTD sa 80 konja ima, ne samo drugačiji i zamajac, i set kvačila, nego sasvim drugačije i nosače motora i sve što trpi sile u motorskom prostoru. Zašto? Stvarno nemam pojma, možda i nema razlike, nego isto đubre prodaju sa više različitih cena - ne bi bilo prvi put.

        Prema tome, ti zamajac možeš da dovedeš na njegove limite samo ako tolikim naglim oslobađanjem sile prouzrokuješ da se u kratko vreme opruge sabiju - čak mislim da ni tad ne bi napravio problem, nego kad bi mu ušao u rezonancu i maltetirao ga krajnjim amplitudama otpuštanja i sabijanja opruga do krajnjih granica, pa dok se ne raspadne.

        Poenta mog gušenja auditorijuma ovde je da ti kad krećeš lagano, sigurno ne opterećuješ zamajac, jer će opruge minimalno da se sabiju, eventualno će tu biti malo vibracija, ali zamajac će oscilovati oko svog nultog položaja, veoma daleko od malopre spomenutih granica.

        Sumanuto je da je lagano kretanje sila koja bi mogla da napravi neku štetu - pa šta bi se desilo da si u prvoj brzini i da voziš konstantno oko maksimalnog obrtnog momenta motora, a zatim stisneš gas do poda? To, kao i naglo puštanje kvačila prilikom kočenja motorom je sigurno daleko veće cimanje mehanizma letećeg zamajca.

        U realnosti - nema nikakve razlike između vožnje takvog kvačila i klasičnog kvačila gde je zamajac iz komada, a opruge su na lameli, sem što plivajući zamajac ima ozbiljnija amortizaciona svojstva, i što košta papreno skupo ako se raspadne.

        Inače, za sav svet koji u svojim vozilima ima ovakav sistem kvačila, da ne paniči, kod nas postoje batice koje odlično repariraju plivajuće zamajce. Nemam momentalno nikakav njihov kontakt, ali ako se nekom desi neki problem, neka me kontaktira, znam koga treba da pojurimo za to.
        Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

        Comment

        • mikisxy
          CBC Senator
          • 25.09.2008
          • 238
          • beograd

          #19
          nidzo koji su ti koji rade uspesno reparaciju zamajca kod nas?pitam te jer su neke moje musterije probale i nadrljale sa ponovnim skidanjem menjaca.ako znas za SIGURNO proverene javi da saljem ljude.sad im preporucujem fabricki reparirane u delti negde su oko 40000din.ponekad ih imaju u kitu i ap-u nesto jeftinije.inace prijatelj isao poslovno u francusku i tamo odradio reparaciju za 150e to jest zamenu,das tvoj dobijes repariran odmah

          Comment

          • nidza
            CBC Senator XXL
            • 16.04.2008
            • 496
            • nbgd

            #20
            Stvarno ne znam, treba biti obazriv kod tih reparacija. Ja se iskreno nadam da nikom sa foruma neće ni trebati.
            Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

            Comment

            • Dragon
              CBC Senator XXL
              • 15.11.2006
              • 963
              • Beograd

              #21
              Koliko sam cuo, slaba vajda od reperiranih. Ljudi su uzimali polovne za 200 evra, a i to je macka u dzaku. Ne znam kako moze da se utvrdi koji je dobar.
              Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

              Comment

              • Mirko_NS
                CBC Član
                • 17.04.2008
                • 80
                • Novi Sad

                #22
                Ako se dobro secam u uputstvu za Stila kazu da treba paliti cim se ugasi lampica grejaca...

                Negde (na nekom od foruma) sam procitao da treba upaliti tek kad prestane zujanje pumpe...

                U poslednje vreme se pridrzavam upustva, a ranije sam cekao pumpu ili Check OK...

                Comment

                • TOGO
                  CBC Član
                  • 06.11.2007
                  • 80
                  • Beograd

                  #23
                  Ja palim čim se ugasi lampica grejača. Onda sačekam da se pogasi sve ostalo što treba, pa krećem...
                  Trka se poništava!

                  Comment

                  • mikisxy
                    CBC Senator
                    • 25.09.2008
                    • 238
                    • beograd

                    #24
                    licno se uverio da jtd motori pale i sa samo dva ispravna grejaca sto naravno netreba praktikovati.kad je motor topao ili vruc njemu grjaci nisu ni potrebni(inace bi radili i dok motor radi) tako da racunar preko senzora temperature zulja mozak umesto nas koliko ce drzati grejace pri paljenju.znaci cim ugasi lampicu to je dovoljno za paljenje a grejaci ostaju jos malo da "podgrevaju" i nakon paljenja

                    Comment

                    • jboban
                      CBC Veteran
                      • 25.09.2008
                      • 117
                      • Čačak

                      #25
                      Evo još malo o gorepomenutom plivajućem zamajcu.

                      Comment

                      • mikisxy
                        CBC Senator
                        • 25.09.2008
                        • 238
                        • beograd

                        #26
                        pogledao animaciju, "slikovito" objasnjeno.plivajuci zamajac se smatra dobrim ako prilikom napinjanja u jednu i drugu stranu nema veci otklon od 15mm

                        Comment

                        • Chila
                          CBC Senator XXL
                          • 18.07.2008
                          • 401
                          • Kos. Mitrovica

                          #27
                          Originally posted by Joca*KANADA*
                          Vidis kako stoje stvari... Kada kreces bez gasa zamajac se sporo okrece i kada nalegne lamela sav udar pada na zamajac (a ima malo i veze sa frekvencijama ali to je tesko za objasniti) a posto se sporo okrece udari su jaki i interval je malo veci. Dok kad kreces sa gasom lamela ima tendenciju da blago prokliza, a i vibracije su brze i samim tim manje utice na najslabiju kariku- JExENI ZAMAJAC. Mozes osetiti pri kretanju bez gasa kako auto cima i osecas cudne vibracije(svi nosaci motora i naravno ono srxxnje najvise kukaju) dok sa kretanjem pod gasom to ne osecas, nego nezno kretanje bez trzavica i cimanja. Eto malo o freq.
                          Ovo objasnjenje u postu u kome ima i slika 3/4 preseka zamajca je ok i slazem se sa svime. Znaci shodno snazi motora,tj.obrtnom momentu koji proizvodi,tezimi i svim ostalim statickim i dinamickim svojstvima,proracunavaju se i izradjuju u odgovarajucem obliku drzaci motora i shodno tome ne moze da bude isti drzac za motor od 60 i 120 KS! Sa zamajcem je ista prica,svi oni elementi na slajdu se proracunavaju na osnovu snage,tj.obrtnog momenta koji trebaju da izdrze.Znaci od ploca preko onog nazubljenog prstena,zavrtanja ili zakovica ne znam sta vec ide,do opruga koje su i najbitnije u celoj prici jer od njihove elasticnosti zavisi i stepen vibracije,tj kako neko rece otklon od 15 mm.
                          Ali ovaj post koji sam citirao nekako mi ne pije vodu.Zasto?
                          Slazem se sa time da "Kada kreces bez gasa zamajac se sporo okrece i kada nalegne lamela sav udar pada na zamajac (a ima malo i veze sa frekvencijama ali to je tesko za objasniti) a posto se sporo okrece udari su jaki i interval je malo veci. Dok kad kreces sa gasom lamela ima tendenciju da blago prokliza, a i vibracije su brze i samim tim manje utice na najslabiju kariku- JExENI ZAMAJAC",ali mislim da to nije jedini uzrok tih cudnih vibracija i cimanja jer se radi o precizno izradjenom sklopu i kad lamela prilazi to je ravno dok ne nalegne i to traje delic sekunde,nego je rec uprovo u polazenju na ler gas kada se motor gusi,podrhatva,nema ravan rad pa on sam generise tu buku i vibracije.A istu takvu buku i vibracije ces osetiti ako vozis 5-om 50 km/h a tada je lamela slepljena.
                          Samo vas gledam ...

                          Comment

                          • Joca*KANADA*
                            Banovan
                            • 16.02.2008
                            • 48
                            • Montreal-beograd

                            #28
                            Samo si jednu stvar zaboravio, a to je amortizacija tih sklopova

                            90% stvari u tvom postu se slazem s tobol ali tu postoji i faktor x a to je da u teoriji ne funkcionise sve kao u praksi.

                            Za 40000 km voznje (faza razradjivanja motora), penzionerska voznja bez naglih ubrzanja i preteranih obrtaja unistio sam to sxxxnje a za ostalih 60000 siledzijske voznje sa 150 Nm viska (od teorije) i 200 od fabrike nije se desila ni najmanja sitnica. Tako da danak razrade samog motora od 60000km je bio smrdljivi zamajac(xxxbo ga onaj ko ga izmisli) ali zato imam motor koji je skovan onako kako treba.

                            Imas jedan ogled sa 2 tela koja su prislonjena jedno uz drugo(mozes pokusati sa 2 mokre case ili slicnim predmetima ) i okrecu se u suprotnim stanama. Kada se okrecu polako dolazi do preskakanja i sto se brze okrecu preskakanje nestaje. Posto je normalno da lamela proklizava jer nije SINTER, pri svakom popustanju gasa na ler dolazi do sporog hvatanja lamele (jer priznacete da ako se lamela brzo popusti auto ce se ugasiti) i do tog efekta sve dok lamela ne legne i zamajac natera menjac i tockove da se vrte onolko kolko je potrebno...

                            Comment

                            • jboban
                              CBC Veteran
                              • 25.09.2008
                              • 117
                              • Čačak

                              #29
                              Možda grešim, ali kad sam pomenuo kretanje bez gasa, nisam mislio na naglo puštanje kvačila, već postepeno kao i kad bi se kretalo sa gasom. Zbog toga mi nije jasno sledeće:
                              Originally posted by Joca*KANADA*
                              Kada kreces bez gasa zamajac se sporo okrece i kada nalegne lamela sav udar pada na zamajac
                              A na šta bi inače? Zar zamajac nije taj koji uvek mora da istrpi tu silu? Kakve tek sile on trpi pri promeni brzine, npr. pri gasu iz 3. u 4. ili pri vraćanju u 3. i motornom kočenju?

                              Originally posted by Joca*KANADA*
                              Dok kad kreces sa gasom lamela ima tendenciju da blago prokliza
                              Zar ne kliza i kad se kreće sa manjim ili čistim ler gasom? Ili se ovde govori o tome da će lamela pri malom broju obrtaja da "hvata" i "pušta" kao da preskače i skakuće dok potpuno ne ostvari spajanje?

                              Originally posted by Joca*KANADA*
                              Mozes osetiti pri kretanju bez gasa kako auto cima i osecas cudne vibracije
                              Ne osećam i zato me cela priča buni. Možda zavisi od stanja motora i seta kvačila, ali kretanje i bez gasa kod mene je glatko bez trzanja i vibracija.

                              Comment

                              • Chila
                                CBC Senator XXL
                                • 18.07.2008
                                • 401
                                • Kos. Mitrovica

                                #30
                                U principu si ti u pravu kad kazes da ako se krece bez gasa postoji veca frikcija izmedju lamele i korpe,sto je i normalno zbog koeficijenta proklizavanja koji je obrnuto proporcionalan brzini rotacije u ovom slucaju,tako da nije iskljuceno da se desava to sto ti zelis da objasnis,ali te su pojave malog reda velicine i upravo iz tog razloga da bi se te pojave eliminisale postoje i one opruge na korpi koje prihvataju i amortizuju ta,kako si ih ti nazvao u onom ogledu sa casama,preskakanja.Slazem se i da pohabanost celog sklopa ima veliki uticaj na sve ovo,ali tada treba menjati sve sto je pohabano,jer kako covek u prethodnom postu rece da kod njega nema nikakve buke ili bilo cega pri polasku bez gasa,a ni kod mene! Znaci poenta je u tome da je korpa dotrajala ili nesto drugo u celom sklopu kvacila pa se usled toga jevlja problem buke i vibracije,ako sam lepo skontao to je bilo u tvom slucaju,riknuo zamajac?
                                To sto si ljut si upravu,fiatovi inzenjeri su tako sklepali zamajac da malo povecaju prihode od prodaje rezervnih delova,ali tako je to,danas svi proizvodjaci automobila teze ka tome da pri konstruiasanj bilo kog sklopa najslabiju tacku istog naprave tako da ako dodje do kvara ide zamena celog podsklopa.To znaci vise prihoda od prodaje rezervnih delova i uposljavanje njihovih ovlascenih servisa tako da prakticno pokusavaju da iskljuce opciju uradi sam!
                                Samo vas gledam ...

                                Comment

                                Working...
                                X