K-glava - ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    K-glava - ???

    e, ljudi! mozda vam se ucini glupo, ali sta je u stvari K-glava? nemojte da mislite da nemam pojma o tehnici i automobilima uopste ali stvarno ne znam nista o ovom sistemu...
    P.S. trazio sam po netu ali nisam uspio...
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    nista posebno, mehanicki regler- distributer goriva/ benzina samo/ u sistemu za mehanicko ubrizgavanje goriva.

    vazduh koji po zapremini prolazi pritiska jednu polugicu koja onda posredno otvara na vise ili manje jednu "diznu" iz koje onda ide benzin u sve cilindre preko razdelnika.

    ime sitema potice od toga sto se benzin konstantno dovodi. otuda ono K u nazivu.

    uglavnom sistem iz 70tih godina bez ikakve posebne elektronike, u sustini veoma jednostava (teorijski) i veoma komplikovan u praksi (za podesavanje) s obzirom da ne postoji povratna sprega a i najmanja sitnica moze lako da poremeti balans klapne koju gura vazduh i koja odmerava potrebni benzin.

    podesavanje mora da se radi sa mernim alatima inace onako na oko i uho je gotovo bez smisla.

    najveci zagovornici tog sistema su bili Mercedes i VW grupa, tacnije Audi kao visi segment VW ponude tokom celih 80tih i 90tih.

    BMW i Porse su uglavnom prihvatili LH ubrizgavanje (Volvo i Saab takodje u vecini modela) recimo, jos sa pocetka 80tih.

    neki LH nazivaju i motronik sistemom, s obzirom da je potpuno elektronski, uz upotrebu kompjutera, mada preciznosti radi to i nije Motronic sistem po oznakama samog Boscha.

    K sistem je ekvivalent karburatora, uz upotrebu pumpe i mehanickih brizgaljki, ugrubo receno.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • *IvanT*
      CBC Senator XXL
      • 30.01.2005
      • 3234
      • Srbija, Beograd, Kara

      #3
      evo i na netu.

      http://www.lovatogas.co.rs

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        K glava ili K-Jetronic je sistem ubrizgavanja koji je izmedju ostalih koristio VW/Audi 80-tih i pocetkom 90-tih godina u svojim modelima. Inace, Boschov je proizvod. U eksploataciji se pokazao prilicno lose, narocito u VW modelima, i izbacen je iz upotrebe. Ja sam ga imao na Corradu i stvarao mi je probleme.

        Evo skice





        evo ti jos neki link



        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          @BRABUS

          Da li chitash predhodne postove?
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #6
            Otvorio sam 5 topica, pa dok sam ih procitao i napoisao svoj odgovor, vas dvojica ste vec odgovorili

            Comment

            • M-power
              Moderator
              • 10.01.2005
              • 10060
              • Bg; Banovo Brdo
              • CorsaC, astra H,

              #7
              Da dodam da je posle koriscen malo usavrseniji sistem koji ima ECU i par zezancija KE - Jetronic
              On za razliku od klasicnog sistema K-jetronic podatak o izdizanju merne ploce vrsi pomocu preciznog potenciometra te pretvara u el. signal i odvodi u lektronsku upravljacku jedinicu.
              Ovaj signal sluzi za odredjivanje brzine merne ploce pri promenjivim rezimima rada motora, na osnovu cega se vrsi korekcija kolicine ubrizganog goriva.
              To date there has never been a faster car built for the public road and,
              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

              Comment

              • TETAK
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3034
                • Čačak, Srbija

                #8
                Ja sam na moja tri Audija 90(2.0 i 2,3) sa pet cilindara imao opisanu K-glavu i mogu vam reći da nisam imao nikakvih problema.Problem je nastao(uslovno rečeno) kada sam u jednom slučaju u auto ugradio gas.Naime auto je radio sasvim korektno stim da mu je ler gas bio pomalo nestabilan ali daleko od toga da se gasio!Naravno u sva tri auta sam koristio Valvoline aditive za čišćenje i podmazivanje sistema za ubrizgavanje!
                Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                Comment

                • mirdza
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2005
                  • 2437
                  • Katowice (PL) / Banja Luka
                  • AGP / W126

                  #9
                  aha...OK! hvala! razumijem!
                  a sad...moze li da bude MPI sa K-glavom? jer to me malo ... posto se nisam sreo sa tim ranije (a po svemu sudeci moj rover iz ´99 ima). a inace rover i dalje koristi taj motor pa ne kontam...
                  Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Ne moze MPI-multi point injection, iako u prevodu moze imati znacenje i za K-glavu uglavnom se koristi kao oznaka gde su dizne elektricne.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • dfast
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2005
                      • 1302
                      • Hoofddorp NL /Bgd

                      #11
                      Moj burazer ima Forda XR3i sa K glavom i brizgaljkama na svim cilindrima. Valjda je to miltipoint ?

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #12
                        kod mene je ta sema - el. brizgaljke na svim cilindrima i K-glava. pa sam se pogubio...
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          moze li da bude MPI sa K-glavom?
                          ne moze, K je sistem Konstant a MPI je Sekvencijalni i totalno su razlicite koncepcije.

                          ako imas na Roveru elektricne dizne, i pogotovu akoje 99 godiste onda to nije sigurno K sistem, i nema K glavu-ono sto se podrazumeva pod tim inace nepravilnim nazivom.

                          mozda je neka varijanta KE sistema ali to opet nije sekvencijalni rezim (MPI, EFI, ili kako vec koja fabrika marketinski nazove).

                          malo je informacija o konkretnom autu ovde izneto, za preciznije tumacenje...
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • dfast
                            CBC Senator XXL
                            • 26.05.2005
                            • 1302
                            • Hoofddorp NL /Bgd

                            #14
                            Ma problem je samo u terminologiji cini mi se, zato sto ljudi generalno razlikuju dva sistema, 1. sa jednom brizgaljkom (einspritc) ili monopoint, 2. sa brizgaljkom na svakom cilindru ili injection ili multipoint.
                            Sve izmedju su varijacije na temu.

                            Comment

                            • TETAK
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3034
                              • Čačak, Srbija

                              #15
                              K-glava nema nikakve veze sa MPI ili EFI ili......
                              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                              Comment

                              Working...
                              X