Benzinski turbo motori male zapremine

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schumacher89
    CBC Član
    • 28.11.2008
    • 33
    • .......

    Benzinski turbo motori male zapremine

    Svi noviteti iz popularne "Golf klase " imaju u ponudi benzinske turbo motore malih zapremina ali velike snage .... Mene oni interesuju jer planiram da na prolece uzmem neki automobil iz Golf klase ....
    Interesuju me PREDNOSTI i MANE tih malih turbo motora , npr
    Fiatov T-Jet od 120 i 150ks , VW TSI i Peugeotov 1,6 THP od 120 i 150 ks
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    danas su skoro svi glavni igraci mas produkcije prihvatili da udju u masovniju proizvodnju turbo benzinaca.
    bilo je i ranije modela ove kategorije motora ali obicno u vrlo ogranicenim serijama sa takoreci zanemarivim ucescem u prodaji
    (Reno 5 turbo, Fiat Uno turbo npr).

    prednosti i mane turbo kompresora su poznate kod primene na modelima drugih proizvodjaca, a najociglednije su primetne kod gotovo svih danasnjih dizela koji su prakticno svi sa turbinom.

    inace, sama primena turbo benzinaca datira 30godina unazad tako da ovaj talas nije nista novo osim da se krece u mas produkciju i time ocekivano nizu cenu i siru/laksu dostupnost.

    prednosti u upotrebi- motor 1.2-1.4 sa turbinom se ponasa kao atmo sa 1.8-2.0 motor.
    upada u poresku klasu malih motora.

    prednost je i manja potrosnja goriva.

    mana je skuplja izrada, komplikovanija konstrukcija sa dosta nekih novih delova i sklopova sto povlaci i vecu mogucnost otkaza.

    nekih drugih posebnih mana pri upotrebi ili odrzavanju nema.

    VW grupa, Fiat grupa, Reno grupa imaju odranije iskustava sa turbo motorima doduse uglavnom kategorije oko 2litra, Pezo i BMW su novajlije (ako ne racunamo na BMW veoma ogranicenu proizvodnju turbo varijanti 70tih, vise eksperimente nego serijska proizvodnja).

    kako je sada VW u rukama veoma iskusnog Porsea ne bi trebalo imati sumnje u TSI familiju motora.

    Hyundai i Kinezi privode kraju svoje motore turbo benzince male zapremine.
    Mitsubishi ima 1.5 turbo.


    itd.... atmo benzinci su vise relikt proslosti i predvidjanja su da ce otici u muzeje na slican nacin kao sto su dizeli u atmo varijanti odumrli.


    razlika ima u konceptu ubrizgavanja, TSI motori su sa direktnim ubrizgavanje, T Jet Fiata je sa klasicnim indirektnim ubrizgavanjem.

    npr.

    ja ne vidim neku manu ili poseban razlog da se ne kupi neki od turbo benzinaca u toj kategoriji zapremine.

    mana moze da bude da su to uglavnom automobili sa prednjim pogonom, relativno male mase sto povlaci da ce biti tezi za upravljanje i kontrolu, da bitno vise trose gume napred, a da zbog perfomansi mogu da iznenade vozace koji su navikli da su mala vozila obicno i malih perfomansi u kretanju.

    sve se to brzo savlada, tako da izgovora da se zaobidje turbo benzinac zapravo i nema
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • starac vujadin
      CBC Senator XXL
      • 27.08.2005
      • 2617
      • Stari grad

      #3
      Kao i uvek Brick mora da ubaci opasku za prednji i zadnji pogon i gde joj mesto nije...a uz to je netacna.

      Comment

      • Schumacher89
        CBC Član
        • 28.11.2008
        • 33
        • .......

        #4
        Pre svega hvala sw.brick sto si se potrudio da mi pojasnis stvari oko malih turbo motora .... Sad sam uzo novi broj auto bilda a tamo novi Fiat Bravo 1,4 t-jet od 150 ks za neverovatnih 16 249E a doskora je taj model bio preko 20k evra .... performanse su mu veoma sportske npr od 0 do 100kmh za 8 sec i mah speed 220 kmh i potrosnja od neverovatnih
        5,9L (BENZ) na 100 km ..... npr jedan BMW 318 I od 0- 100kmh ubrzava za 10 sec (a pritom kosta 29,340E) tako da bravo dere sve zivo

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Pa bas da dere sve zivo i nije. A da je motor dobar to stoji.
          Pozz
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • StudentBGD
            CBC Senator XXL
            • 18.12.2007
            • 1027
            • Beograd

            #6
            I sigurno trosi 5,9l...
            Ne znam da pisem kako treba pa ne bih da se potpisujem

            Comment

            • Schumacher89
              CBC Član
              • 28.11.2008
              • 33
              • .......

              #7
              Pa tako je navedeno u katalogu 5,9 (fabricka potrosnja) koja je nazalost relativno nedostizna ..... ali ako govorimo o performansama i ceni trenutno nema sportskijeg novog automobila od 16 300E http://images.paultan.org/images/Fiat_Bravo_GT_1.jpg

              naravno svako ima svoj ukus [/img]

              Comment

              • starac vujadin
                CBC Senator XXL
                • 27.08.2005
                • 2617
                • Stari grad

                #8
                Taj auto nije bas sportski, pogotvu njegov set up vesanja nije sporstki...a da je dobar auto dobar je..cak i ovaj od 120ks. Ipak, tih 220km/h ide ako mu toronado duva u ledja na nizbrdici...
                Najbolji sportski auto koji mozes da kupis kod nas za povoljne novce trenutno je Clio Sport i kosta nesto izmedju 19 i 20 hiljada evra. E, sad ti hoces turbo...Onda ti je najbolji izbor Abarth Punto i to je sjajan auto, ali posto ne bi bila kupovina s lagera jer ga Delta ne uvozi mislim da bi bio tesko ispod 20 soma, a ipak nije tako dobar kao Clio.

                Comment

                • shonsy
                  CBC Senator XXL
                  • 11.05.2007
                  • 1391
                  • London/Beograd
                  • Honda CBR 125R

                  #9
                  Ja bih ipak dodao jos malo i uzeo clio sport!
                  Jeste da je reg. veca, ali zato daje sve sto pozelis i jos je atmosferac. Mene malo turbine plase jer nemam dobro iskustvo sa njima... Kod novog automobila ne bi trebalo da bude takvih bojazni... mada mozes ti i u clia da metnes turbo. E tad bi bio blizu da deres sve zivo!


                  opa, u medjuvremenu je starac postovao... eto, na istim smo talasnim duzinama!

                  Comment

                  • Schumacher89
                    CBC Član
                    • 28.11.2008
                    • 33
                    • .......

                    #10
                    starac kazes "Ipak, tih 220km/h ide ako mu toronado duva u ledja na nizbrdici" moracu da te razuverim 230 kmh i nije nizbrdnica

                    Comment

                    • AreOut
                      CBC Senator XXL
                      • 22.07.2006
                      • 590
                      • Zabjelo

                      #11
                      Mislio je ide, a ne pokazuje da ide

                      Mada dobro vjerovatno je ovo realnih 215-220 tako da i ja mislim da moze da izgura pravih 220
                      http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                      Comment

                      • starac vujadin
                        CBC Senator XXL
                        • 27.08.2005
                        • 2617
                        • Stari grad

                        #12
                        210km/h + koji kilometar ...a i to je vrlo dobar rezultat za tu tezinu.

                        Dizel Bravo od 150ks ide 208-209km/h, ovaj moze malo vise od toga...

                        Comment

                        • mirdza
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2005
                          • 2437
                          • Katowice (PL) / Banja Luka
                          • AGP / W126

                          #13
                          Originally posted by Schumacher89
                          Pa tako je navedeno u katalogu 5,9 (fabricka potrosnja) koja je nazalost relativno nedostizna
                          Sam sam razmisljao o kupovini tog auta ali potrosnja je mnooogo veca
                          U gradu je skoro pa nemoguce ispod 12, a 15-17 je najnormalnije pri ostroj voznji. Na otvorenom 10-11 pri dinamicnoj a >11 pri brzoj voznji (>160km/h)

                          Aha, sto se tice Vmax - kataloski je oko 210 ali cajger pokazuje oko 230km/h - tu mu taman dodje ~10% greske
                          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            @starac vujadin, bilo bi lepo da uz pausalnu primedbu navedes i sta nije tacno,

                            ja ne vidim neku manu ili poseban razlog da se ne kupi neki od turbo benzinaca u toj kategoriji zapremine.

                            mana moze da bude da su to uglavnom automobili sa prednjim pogonom, relativno male mase sto povlaci da ce biti tezi za upravljanje i kontrolu, da bitno vise trose gume napred
                            u napisanom.

                            1) modeli te kategorije motora su uglavnom sa prednjim pogonom.

                            zasto je to netacno po tebi, i sta je onda tacno zapazanje ?

                            2) relativno su male mase ti modeli.

                            sta je i ovde netacno po tebi ?

                            manja masa a snazniji motor je tezi za kontrolu vozila.
                            jeli i to za tebe netacno ?

                            3) prednji pogon vise trosi prednje gume.

                            ne znam sta da te pitam, ako je i ovo po tebi netacno.
                            nema svrhe, bilo sta komentarisati ako ovo nije kristalno jasno !

                            mozda je i sve za tebe netacno, samo molim te ponudi neki argument, ako si se vec potrudio da osporis u totalu sve napisano.

                            mora da ima neki razlog zasto ti se ne svidja napisano...
                            ili nema
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • starac vujadin
                              CBC Senator XXL
                              • 27.08.2005
                              • 2617
                              • Stari grad

                              #15
                              @starac vujadin, bilo bi lepo da uz pausalnu primedbu navedes i sta nije tacno,
                              Moja primedba nikako ne moze biti pausalna jer smo vec diskutovali na tu temu. Ako si zaboravio - imas search, ali znam da nisi zaboravio. Ti si azurniji od mene, a ja s druge strane nemam nameru da prepisujem sto sam vec napisao...i jos neki drugi s kojima si diskutovao.

                              Napisao si da je mana - to sto ta kola imaju prednji pogon, te su zbog toga teza za upravljanje. To je osnovno znacenje tvog posta i tako ce ga svako normalan shvatiti. Sada si ubacio "snazniji motor" u pricu cega nije bilo u prvom postu, a sto donekle menja kontekst price. Opet se malo pravis lud, podbadas onako iz off-a, trazis doatna objasnjenja...i tako tvoj stil...

                              Samo nemoj da preteras jer nije korektno da coveku koji pita za misljenje o voznim osobinama Volvoa 360 kazes da je auto "idealno izbalansiran jer ima zadnji pogon i transaxle", a istina je da auto ima katastrofalne vozne osobine i predstavlja najbolji argument onima koji ne vole zadnji pogon. Mozda ce neko da padne na tvoju sugestivnu pricu i zavrsiti u jendeku po kisi zbog toga...

                              I kakve veze sve to ima s turbo motorima male zapremine?

                              Comment

                              Working...
                              X