Polovni delovi,da ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Singidunum
    CBC Član
    • 02.12.2008
    • 27
    • Beograd

    Polovni delovi,da ili ne?

    Moj odgovor je definitivno DA,ali naravno samo za odredjene delove.Zasto bih kupovao nova vrata ili haubu koji su pravljeni u Turskoj i koji ne lezu dobro na auto kad za te manji novac mogu kupiti polovni deo koji maximalno odgovara,leze na auto(eventualno farbanje,koje je neophodno ako se stavi "nov" turski deo).Takodje u tu grupu spadaju i opruge(cista gvozdjurija koja je ili cela ili polomljena),elektronika,elektrika(ili radi ili ne radi),letva volana(svako ko se bavi automehanikom moze videti kvalitet te letve)...pa sve do celog motora.Jedino ne bih nikad nista cackao oko kocionog sistema,mada bih se i tu dobro pocesao po glavi pre nego sto ugradim deo "male privrede".

    I zamolio bih one koji automobile poznaju iskljucivo preko auto-moto casopisa i emisije Sat-plus da zaobidju temu,hvala u napred.
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Ne bih se slozio. A zasto mislis da svaki novi deo koji kupis mora da bude turski?
    Razumem vrata, far, stakla, delovi enterijera, balans stangla, neke ne potrosne ili ne pokretne delove ali

    "opruge(cista gvozdjurija koja je ili cela ili polomljena)" ........da nisi cuo za zamor materijala

    "elektronika,elektrika(ili radi ili ne radi)".... sto kupujes novi kompijuter, ta elektrika,elektronika ili radi ili ne ili sto ne stavis polovan zupcasti kais ili je ceo ili nije, ili mozda spaner ili se kotrlja ili ne, a i mozda taj tvoj "dobar" majstor moze po sluhu da ustanovi da li je spaner dotrajao ili je kao nov.

    "letva volana(svako ko se bavi automehanikom moze videti kvalitet te letve)".......... ko kaze za ovaj i bilo koji drugi deo koji spominjes da je to bas iz originala a ne neki aftermarket deo koji je vez zamenjen po 10X na tom vozilu

    "Jedino ne bih nikad nista cackao oko kocionog sistema,mada bih se i tu dobro pocesao po glavi pre nego sto ugradim deo "male privrede"."......... a zasto svaki taj deo koji ugradis mora da bude od male privrede. Da nisi cuo za renomirane proizvodjace.

    Razmisli malo dublje pre nego sto nesto kazes i zapretis mesanje strucnjaka iz casopisa...
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • cvrle
      CBC Senator XXL
      • 11.06.2006
      • 1008
      • Beograd,Banovo brdo

      #3
      Opruge menjaju svoj oblik vremenom i postaju mekse i sabijaju se( i uopste nije cista gvozdjurija), kupovati polovne koje su presle ozbiljniju kilometrazu,a uglavnom su takve po otpadima je cisto bacanje para jer takve vec imas na kolima. Osim ako ti nije pukla opruga( iz mog iskustva nisam cuo takav slucaj), ili da ne postoje nove da se kupe pa moraju polovne.

      Elektrika i elektronika u vecini slucajeva ne radi bas na automobilima starije proizvodnje jer ima svoj rok trajanja, tj. delovi u njoj jer kroz njih prolazi struja,vlaga,toplo,hladno i to je macka u dzaku,a i nesto ne verujem da turci prave kompijutere.

      Koje letve, jer ima to neki model auta ili govoris za sve nove letve...

      Kocioni sistem samo nov i od renomiranog proizvodjaca, osim ako nisi u mogucnosti,skupo ili sl. pa mora da se napne malo i tera sa polovnim.

      Ja citam iskljucivo Svet i Skandal...
      Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

      Comment

      • Singidunum
        CBC Član
        • 02.12.2008
        • 27
        • Beograd

        #4
        Khm...

        Zapretiti i zamoliti su dve razlicite stvari.

        Pretpostavio sam da ce neko spomenuti zamor materijala,ali cu te podsetiti da se radi u glavnom o delovima vozila koja su presla od 100-200 000km,a ti delovi su atestirani na milione kilometara.Do njihovog pucanja ne dolazi usled normalne voznje,vec nakon velikog pritiska pri upadu u rupu,shaht...I to su retki lomovi.

        Vidis,nisam spominjao kaiseve,spanere,gume...jer je to potrosni materijal i bespredmetno je o tome pricati,a kako je to tebi palo na pamet da bi neko stavljao polovno,sam Bog zna.

        Naravno da postoje originalni delovi,ali ti delovi ubijaju sa cenama.Ovo sto kucam kucam iz ugla prosecnog stanovnika Srbije,a da sam na zapadu sigurno bih kucao drugacije i ne bi mi palo na pamet da stavim polovan ili turski deo.

        Comment

        • Singidunum
          CBC Član
          • 02.12.2008
          • 27
          • Beograd

          #5
          Aaaaaaaa NE!!!

          Kada sam rekao da bih se pocesao po glavi kada bih trebao staviti turske delove,nisam mislio da bih radije polovne,vec iskljucivo originalne.Za to UVEK mora biti novca,jer je zivot nenadoknadiv.

          U ostalom,ovde smo da razmenimo misljenja,ako mozemo pomognemo jedni drugima,a ne da varnichimo

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #6
            Pa nista, ako ti je skupo ti prodaj auto pa se vozi autobusom.


            Vidis,nisam spominjao kaiseve,spanere,gume...jer je to potrosni materijal i bespredmetno je o tome pricati,a kako je to tebi palo na pamet da bi neko stavljao polovno,sam Bog zna.
            Vidis, za tvoju informaciju sve ostalo sto si ti nabrojao je isto potrosni maretijal samo sa razlicitim rokom trajanja.
            Ti znas da su ti sa otpada presli 100-200 hiljada km, po cemu po cajgeru...a sto je jos bolje ti znas "vec nakon velikog pritiska pri upadu u rupu,shaht" da to te opruge i letve sa otpada nisu dozivele.

            Vidis decku sa foruma je na novoj astri pukla opruga bez predjenih testiranih milion kilometara kao i drugom sa foruma spona na novoj fiesti. Pod zamor materijala ne spada samo predjena kilometraza, nisi video do sada zardjalu oprugu koja je presla nesto malo...to je za tebe pouzdana opruga?
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • Singidunum
              CBC Član
              • 02.12.2008
              • 27
              • Beograd

              #7
              Pa

              ...nije mu opruga pukla sama od sebe,vec se zakucao u rupu na putu,ili nesto slicno,a kada kupujes polovnu oprugu dovoljno je da vidis da li je negde napukla ili je cak polomljena na dva dela.Prosto,zar ne?

              Sto se tih 100-200 000 tice,govorim o proseku uzimajuci u obzir prosek godista automobila koji se uvoze sa zapada na otpade.

              I jos nesto,nemojte u glavi imati sliku otpada na izlasku iz BG na Ibarskoj.Govorim o polovnjacima koji su uvezeni upravo zbog rasturanja delova(kradeni,neocarinjeni,havarisani...bla bla bla)...

              Comment

              • dadok
                CBC Član
                • 01.11.2008
                • 43
                • nis

                #8
                Hm nije ni ovako ni onako.Znajuci u kakvim uslovima zivimo moraju ljudi na razne nacine da se snalaze nebi li kako tako odrzavali svoje automobile..Naravno postoje delovi koji se mogu kupovati polovni kao recimo delovi limarije,enterijeri ocuvanih vozila,branici,zmigavci,farovi ali ono sto utice na bezbednost delovi trapova,kocionog sistema ni u ludilu.Kad pricamo o zupcastim letvama,oprugama nas narod lepo kaze koliko para toliko muzike,ti mozes videti da je ona dobra ali dokle Nije samo dali je opruga naprsla ili ne godinama njeno dejstvo i cvrstoca slabe i nije vise to to kao i amortizeri.Moje iskustvo sto se tice zupcaste letve je da sam pre godinu dana za caletov auto kupio dobru polovnu platio montazu i sad je opet ckrla i ajmo i ovo nanovo kupuj drugu[ovog puta novu]opet placaj majstora,gubi vreme itd.Niko ne kaze da treba iskljucivo kupovati turske delove,postoje mnogo renomiranih marki koje su konkurentne cenom a koliko toliko zadovoljavajuce kvalitetom za nove delove.

                Comment

                • JAPANX
                  CBC Senator XXL
                  • 10.08.2006
                  • 2159
                  • Beograd

                  #9
                  uhvatili ste se za letve kao da crkavaju svaki dan.... ako postoji nova u realnoj vrednosti, treba kupiti novu... ako je nema ili je precenjena onda polovnu pa koliko traje

                  reci cu vam jednu stvar, automobili koji nemaju letve u aftermarketu njima letve ni ne crkavaju jer bi se setili da ih prave a ne da cekaju vas da se snalazite po otpadima a oni gube profit

                  jednostavna zakonitost ponude i potraznje

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #10
                    Re: Polovni delovi,da ili ne?

                    Originally posted by Singidunum
                    Moj odgovor je definitivno DA,ali naravno samo za odredjene delove.
                    Ako pod "odredjenim delovima" posmatras samo ono sto je nepotrosno i namenjeno da traje koliko i ceo automobil, onda ok ...

                    Englezi imaju poslovicu "Nisam bogat da kupujem jeftino" i toga se cesto setim kad treba da kupim bilo sta...

                    Ovo je jako slicno diskusiji o polovnim gumama.
                    Ovo je definitivno tema bez odgovora i o njoj svako ima svoje misljenje...

                    Pitanje za kupce polovnog potrosnog materijala ?!

                    Zasto ne kupujete polovne gace i majce ?! Samo obratite paznju da nemaju rupa, sve se to lepo opere i izgleda k'o novo
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      Originally posted by JAPANX
                      uhvatili ste se za letve kao da crkavaju svaki dan.... ako postoji nova u realnoj vrednosti, treba kupiti novu... ako je nema ili je precenjena onda polovnu pa koliko traje

                      reci cu vam jednu stvar, automobili koji nemaju letve u aftermarketu njima letve ni ne crkavaju jer bi se setili da ih prave a ne da cekaju vas da se snalazite po otpadima a oni gube profit

                      jednostavna zakonitost ponude i potraznje

                      slazem se u potpunosti i samo da dodam..
                      polovni delovi su cesto i skuplji na otpadu nego novi delovi u radnji.

                      cene aftermarket delova su obicno povoljne a proizvode ih proizvodjaci od imena i ugleda.
                      i po pravilu daju garanciju na deo, deklaraciju da zadovoljavaju neku normu /standard i prave se za ceo svet ukljucivo i zapadnu Evropu.

                      "mala privreda" je vise pojam iz maste.

                      cena popravke sadrzi cenu rezervnog dela, cenu ulozenog rada i cenu pouzdanosti vozila (kosta novca i kada je auto pokvaren i ne vrsi ulogu prevoza koja je primarna, auto je alatka obicno a ne samo hobi predmet).

                      polovni deo koji nije for life tipa je vec dosta toga iza sebe preziveo, i uvek je lutrija koliki je jos preostali radni vek.

                      na autu se ne isplati dugorocno varijanta kupi najjeftinije pa menjaj vise puta jedan isti deo...
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • remus
                        CBC Senator XXL
                        • 25.12.2004
                        • 695
                        • Zrenjanin

                        #12
                        Meni je jednom moj majstor reko da je dosao neki tip kod njega jer mu je puko zupcasti kajs na golf 1 1.3 ovaj mu reko da ode da kupi drugi,a naravno ovaj ga je poslusao ali je kupio polovni. Mislim sta onda reci za to?

                        A mala privreda... npr danas mi se desilo menjamo prag na mom Golfu 1-ci i kad je cale odseko i stavio ovaj drugi na jednom kraju je recimo ok,a na drugom je uzi za 1cm i sta sad raditi sa tim pragom?
                        VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          koja mala privreda,
                          VW Germany, VW China, VW Brasil, koje je poreklo tog praga kao rezervnog VAG dela.

                          ili je u pitanju deo koji i nije rezervni deo za taj auto, nego onako bez VAG deklaracije ?

                          Klokerholm ili drugi aftermarket proizvod sa deklaracijom, taj prag ?

                          svega ima, ali originalni rezervni delovi su po pravilu liseni takvih zestokih neusaglasenosti sa pozicijom za ugradnju.
                          a uvek iha prati bar dvogodisnja garancija, za evropske modele vozila.

                          dobra originalna kvalitetna polovna limarija (sa nehavarisanog vozila) je primer bolje kupovine od navodno nove ali falicno izradjene limarije.

                          ili stop svetla, migavci i slicno sto zahteva precizno uklapanje.


                          limarija je dobar primer ugradnje kao dela i za jos jedan detalj, ne isplati se stedeti na ceni gole limarije jer se sva usteda obicno potrosi (i preplati jos dodatni novac) kada nastane ugradnja i problem upasivanja na meru i eventualno dodatne obrade.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #14
                            a zasto vecina kada se prica o aftermarket delovima tursku pominje u losem kontekstu. znate li vi gde je recimo turska a gde smo mi. turska nije samo bodrum gde obicno idete na more. uglavnom ljudi koji nikada nisu bili recimo u istanbulu i videli sta sve turci i na koji nacen rade tako i govore. ono na sta se vecina zali se uglavnom proizvodi u indiji, kini i tajlandu mada i to nekada zna da zadopvolji potrebe i odstupanja su vrlo mala. za informaciju, recimo, VW samo u klini ima dve svoje fabrike. ja sam pristalica da limariju, staklariju, svetlosne grupe i plastiku treba kupovati polovno osim ako AM delovi nisu jeftini a dobro uradnjeni. delove aktivne mehanike nikad ne treba uzimati polovne a za stvari tipa kaisevi, svecice i td cena govori da li se radi o originalnom delu nekog renomiranog proizvodjaca ili falcifikatu. zna se koje firme proizvode recimo kaiseve tako da kupovati iz originala samo znaci da recimo taj isti kais koji proizvodi gates ili continental platis kolko realno vredi ili skuplje ako na kesici ima nalepnicu sa brendom proizvodjaca automobila. razlike u cena mogu biti drasticne tj za ne verovati. ponekad za neki deo na smaom otpadu traze puno vise para nego sto on kosta nov iz originala. proslo je vreme kad su generalni zastupnici drali narod na delovima sada to rade ovi sto imaju otpade. ustvari zaszto je odrzavanje auta skuplje u ovlascenim servisima. prosto, oni tamo naplacuju radni sat pa se tako recimo desava da neko ko ne zna (moja komsinica) otera daevoo matiz u ovlasceni servis na redovan servis i oni joj za to uzmu 8000 i kusur dinara. kada mi je pokazala racun ulje je platila regularno 500din lit. fileri po 400-500din a na kraju stoji stavka od 4h rada x 1000 i nesto dinara jos nisu uradili sve sto je trazila tj na sta se zalila (slabo grejanje i auspuh tandrce) nego su joj rekli da san nemaju vremena i zakazali joj termin za 2 dana. ona sirotica opet otisla i tu joj uzmu jos 6000 i nesto za dolivanje 2 litra antifriza, promenjena selna i promenjea ona gumica na nosacu auspuha + 3radna sata. sta reci... skeniracu sad neki dan ta dva racuna pa cu da okacim ovde za primer. to morate da vidite. izvinjavam se sto sam se malo udalji od teme ali me je ponela prica sa delovima i ugradnjom istih.
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • remus
                              CBC Senator XXL
                              • 25.12.2004
                              • 695
                              • Zrenjanin

                              #15
                              Ma Golas pragovi. Svi su mi ih nahvalili da su dobri a nisu nizasta...
                              VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                              Comment

                              Working...
                              X