Originally posted by neshaoct
Klase automobila
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Klase automobila
Tags: None
-
-
@gti16v
...polako...
Stilo MW je najveći karavan u svojoj klasi.
U tu klasu spadaju Astra, Golf, Peugeot 307...NE i Octavia.
Octavia ( limuzina ) je dugačka 4572 mm, a Stilo 4182 mm, odnosno 4253 mm kad je u pitanju verzija sa 5 vrata. Tih 40 cm extra dužine u odnosu na verziju Stila sa 3 vrata je ozbiljan podatak.
I po tome vidiš da Octavia i Stilo nisu u istoj klasi po pitanju dimenzija, a ni po nameni karoserije. Jedno je limuzina, drugo je sa 3 vrata.
Ako već hoćeš da gledaš Škodu, onda pre gledaj Fabiju, iako ona i nije baš u klasi sa gore nabrojanim modelima.
Podatak da i pored toga, Stilo karavan ima veće međuosovinsko rastojanje od karavan verzije Octavije ( čija osnovna verzija je ionako mnooogo duža od Stila), ti dovoljno govori koliko je ustvari veliki Stilo karavan.
Inače Logan MCV nije u klasi sa Stilom, Astrom, 307-com, ili bilo kojom drugom karavan varijantom automobila iz te klase.
Logan MCV je pravljen da bude nešto drugo, sa tri reda sedišta, itd...itd...uostalom, nije oznaka MCV tu džabe...
-
-
Ne zurim nigde
VW Golf se nalazi na istoj platformi kao i Octavia i spadaju u istu klasu... Automobili se dele u pet klasa koliko sam ja upoznat. Ako gresim, neka me neko ispravi. Golf, Octavia, Stilo, 307 spadaju u kompakt (nizu srednju ili popularno zvanu "Golf" klasu). Ne vidim potrebu za poredjenjem duzina Octavie u limo verziji sa Stilom hatchback, to je kao kad bih poredio Fabiu sedan i Punto i rekao pa oni nisu u istoj klasi, Fabia je dosta duza... Ili ako bih rekao da su Fabia sedan i VW Golf u istoj klasi jer su iste duzine... Stilo i Fabia nisu u istoj klasi i tu nema govora o poredjenju. Stilo karavan i Octavia combi su jako slicne duzine i medjuosovinskog rastojanja, tako da spadaju u istu klasu. E, da, zamalo da zaboravim, Stilo nije najveci karavan u klasi cak i ako iskljucimo Octaviu iz trke kao auto bez konkurencije
Comment
-
-
...klase se određuju prema osnovnim modelima.
Osnovni je model Fabia.
Fabia Sedan je izveden model.
Ili -
Osnovni model je Peugeot 206.
Peugeot 206 Sedan je izveden model.
Ne možeš Peugeot Sedan 206 porediti sa npr. Golfom, jer je samo jedan od njih osnovni model. Drugi je izveden od osnovnog koji je za klasu manji...njihove dužine nisu važne, već činjenica da nisu oba osnovni modeli.
Zato se onda mogu međusobno porediti karavani izvedeni od osnovnih modela.
Npr. Astra karavan, i Stilo karavan se mogu porediti, jer su oba izvedena iz osnovnih modela koji su u istoj klasi.
Octavia se zna šta je.
Zajedno u klasi sa Mondeom, Vectrom, 406-com...
Ili, sadašnju generaciju Octavije možeš porediti sa 407-com, a sigurno ne sa 308-com...
Octavia karavan zato može da se poredi sa karavan verzijama tih modela...a, ne onih koji su skoro pola metra kraći od nje.
Inače, Astra karavan je kraća za 23 cm, Ford Focus karavan za skoro 10 cm, čak je i Focus karavan iz 2007. još uvek kraći ( a, znamo da je svaka sledeća generacija automobila sve veća ), Renault Megane Sport Tourer je takođe kraći ( ali za dlaku, svega par centimetara ), Golf mk.4 Variant je kraći za skoro 12 cm, dok je Golf mk.5 Variant ( koji se pojavio 5 godina posle Stila ) duži za 4 cm...
Ali, 'ajde da više ne idemo ovako daleko od teme...
Comment
-
-
Otisli smo predaleko, ali sve je vise i vise komplikujemo... Ajd da probamo ovako, Golf IV je osnovni model, izvedeni su Bora i Bora Variant? Da li su Bora i Bora Variant u istoj klasi sa Octaviom i Octaviom Combi? To pokusavam da kazem, ako su Golf i Bora, osnovni i izvedeni model, oni su u istoj klasi, a izvedeni model je bez sumnje u klasi sa Octaviom, tako da iz toga sledi da su Golf i Octavia u istoj klasi, u ostalom i koriste istu platformu... Da je Fiat iz Stila izveo sedan verziju, ona bi bila velicine kao Octavia...
Comment
-
-
Originally posted by neshaoct
Octavia se zna šta je.
Zajedno u klasi sa Mondeom, Vectrom, 406-com...
Hajde da probamo ovako
A4 (PQ34)
A4 platform cars (Typ numbers in brackets):
Audi A3 Mk1 (8L)
Audi TT Mk1 (8N)
VW Golf Mk4/VW R32 (1J)
VW Bora/Jetta IV (1J)
VW Lavida
VW New Beetle (1C/1Y/9C)
SEAT León Mk1 (1M)
SEAT Toledo Mk2 (1M)
Škoda Octavia Mk1 (1U)
Kao i:
Current and expected PQ35 platform cars (Typ numbers in brackets):
2003 Audi A3 Mk2 (8P)
2003 Volkswagen Touran (1T)
2004 Volkswagen Caddy (2K)
2004 SEAT Altea (5P)
2004 Volkswagen Golf / GTI / R32 / Rabbit Mk5 (1K)
2005 Škoda Octavia Mk2 (1Z)
2005 Volkswagen Golf Plus (1K)
2005 SEAT Toledo Mk3 (5P)
2006 Volkswagen Jetta / Vento / Bora Mk5 (1K)
2006 SEAT León Mk2 (1P)
2008 Volkswagen Tiguan (5N)
2008 Volkswagen Scirocco (13)
2009 Audi Q3
sorry za offtopic
Comment
-
-
Originally posted by neshaoct...klase se određuju prema osnovnim modelima...
Sad ce lepo da dodje neko od moderatora i sve ovo lepo pocisti, sem ako ne bude dobro raspolozen pa izdvoji u posebnu temu
Comment
-
-
Da skratimo dilemu...Golf, Stilo, Octavia, Astra, Focus, Bora... pripadaju istoj klasi automobila ili takozvanom C segmentu.
neshaoct:
Octavia se zna šta je.
Zajedno u klasi sa Mondeom, Vectrom, 406-com...
Koga interesuje kako se automobili dele po klasama i koje su klase, neka pogleda za početak
Comment
-
-
...Octavia ide zajedno sa Vectrom, Mondeom...
A, ti automobili su svi u D segmentu.
VW ima takvu podelu, gledajući da ne prave sebi konkurenciju.
Ta njihova podela je rezultat upravo tih nastojanja, a ne pukog držanja za već postojeće klase...
Kao što je npr. Superb malo manje skupa varijanata Passata...
Comment
-
-
http://www.google.com/search?q=Skoda+oc ... =firefox-a
Nesho,ako ništa drugo. Meni su pored hobija, automobili i posao.
Comment
-
-
...napisao si da Octavia i Bora idu u istu klasu, dok npr. Mondeo i Vectra idu u klasu većih automobila tj. u D segment...
Problem je što ti uzimaš internu VW podelu ( koja je motivisana time da nemaju modele koji su jedni drugima konkurencija ) kao reper, kao merilo za to kako se formiraju klase automobila u svetu.
Inače, jednom napravljena podela na klase nije zauvek...već je promenljiva kategorija...
Kreni npr. od nazad :
A4
Passat
Superb ( ko nema dovoljno para za Passat )
Octavia ( ko nema para za Superb )
Bora ( ko nema dovoljno za Octaviju )
Ali, po nameni karoserije, sve su ovo limuzine.
Limuzina će pisati u saobraćajnoj za svako od ovih vozila.
Nije važno za koje od tih automobila VW koristi istu platformu...to je njihova stvar.
Golf je u ''svojoj'' klasi...
Varijant je njegova karavanska izvedba.
Octavia je u ''jeftinijem'' segmentu D, i ima svoju karavansku izvedbu koje se poredi sa npr. Peugeot 407SW, a nikako ne sa budućim Peugeot 308SW ( a, upravo sa njom bi trebalo da se poredi ako misliš da Octavia ide zajedno sa Focusom, Astrom, Stilom, 308-com... )...
Inače, evo šta kaže Google :
...United Kingdom sales began in 1998 and the car was an instant success with buyers who appreciated its solidity, refinement and value for money, though it could not quite match the success of established favourites such as the Ford Mondeo, Opel Vectra and Peugeot 406
Comment
-
-
Originally posted by neshaoct...Octavia je u ''jeftinijem'' segmentu D, i ima svoju karavansku izvedbu koje se poredi sa npr. Peugeot 407SW, a nikako ne sa budućim Peugeot 308SW ( a, upravo sa njom bi trebalo da se poredi ako misliš da Octavia ide zajedno sa Focusom, Astrom, Stilom, 308-com... )...
Comment
-
-
Originally posted by neshaoctKreni npr. od nazad :
A4
Passat
Superb ( ko nema dovoljno para za Passat )
Octavia ( ko nema para za Superb )
Bora ( ko nema dovoljno za Octaviju )assat=Superb=Avensis=Mondeo=407 .. je D segment
Octavia=Bora=Jetta=i30=Cee'd=Auris=Corolla limuzina=Civic.... je C segment
Octavia je jeftinija nego Jetta, a i ne znam kakve veze ima koliko koji auto kosta da bi se svrstavao u odredjenu klasu.
Sta treba da kazemo da nova Ibiza koja je dugacka blizu 4.1m pripada ''Golf'' klasi zato sto je od Golfa IV kraca koji cm, ili zato sto je iste duzine kao Golf III.
I kao sto si rekao duzina auta po klasama se menja, tako da danasnji B segment je dostigao velicinu C segmeta od pre 20 godina.
Jedan A6 je slicne duzine kao stari A8, Superb je duzi od Passata B5 B5.5, ali opet nije klasa A6, novi A4 je kao predhodni modle A6ice i da ne nabrajam. Istina da se u poslednje vreme pojavljuju medju klase, ali se klasifikuju kao niza klasa, odnosno na cijoj platformi je napravljen auto.
E sad svaki od tih modela koji su na istoj platformi a razlicite su duzine su napravljeni bas da bi zadovoljili siroke zahteve kupaca, pa tako ljudi koji hoce limuzinu za manje para nego pravu lizmuzinu kupe lupam Octaviu/Jettu umesto Passata/ Superba koji su dosta skuplji, Corollu limuzinu umesto Aven**** koji je skuplji...
Limuzina pise u saobracajnoj i za Yuga, tako da...
P.S. Uostalom pogledaj i listu na euroncap testu pa ce ti biti jasnije.
Comment
-
Comment