Klase automobila

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    Octavia I je napravljena na VW platformi PQ34 (Audi A3, Golf IV/Bora, Seat Leon...).

    Octavia II je napravljena na VW platformi PQ35 (A3 II, Golf V/Bora, Seat Leon II...).

    Octavia je zapravo Golf sa gepekom, odnosno pandan Bori. Sve je to jedna ista klasa - small family car, ili compact klasa tj. C klasa...

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... _platforms
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • neshaoct
      Banovan
      • 18.08.2007
      • 1754
      • Beograd, Rakovica

      #17
      Octavia je dugačka 4578 mm
      Hyundai i30 je dugačak 4245 mm
      Civic je dugačak 4250 mm

      Razlika je preko 30 cm dužine...
      Oblik i namena karoserije je različit.





      I, ova dva auta su ista klasa... ?

      A, npr. Vectra iz 2005. godine ( kao i Octavia ), koja je duža za 3 cm od Octavije, i oblik karoserije im je identičan ustvari nije ista klasa kao Octavija...već je klasa iznad u odnosu na nju ?

      Po kojoj logici brojite u istu klasu automobile sa 30, 40 cm razlike u dužini, plus oblik karoserije im je različit, a ne brojite u istu klasu npr. Octaviju i Vectru, a razlika između ta dva automobila je beznačajnih 3 cm, plus je oblik karoserije isti...

      Potpuno je nebitno navoditi gde je sve VW koristio istu platformu. To je njihova stvar.


      Originally posted by gti16v
      Ako se opet vratimo na one tvoje cm, dolazimo do toga da je Octavia A5 Combi kraca 18.6cm od 407 SW a duza samo 7.9cm od 308SW, sto nam pokazuje da je po dizmenzijama bliza 308ici i da sa njom treba da se poredi. Uskaces sam sebi u usta ali to je sada nebitno...
      Octavia je kraća za 9,8 cm od Peugeot 407.
      Octavia je duža za 37,6 cm od Peugeot 307, a duža je za 30,2 cm od Peugeot 308.
      To su OSNOVNI modeli. Po njima se određuju klase.
      Vidi se da je znato bliža 407-ci.
      Karavani su izvedeni modeli.
      Tu će svaki proizvođač imati svoje želje po pitanju koliko veliki karavan žele da naprave, polazeći od osnovnih modela.

      Ali, ok...ne moramo se složiti oko ovih stvari...

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #18
        Nešo, ovde nema slaganja i neslaganja, već znanja i neznanja (u tvom slučaju nije neznanje, već nećeš da prihvatiš činjenice, kao da ti brick sedi sa desne strane).
        Škodin predstavnik u B segmentu je model Fabia, u C segmentu model Octavia i u D segmentu Superb. Čak i nepismenom je jasno da Škoda nema dva predstavnika u D segmentu, kao što bi po tvom pisanju trebala da ima. Takođe, to nije interna VW podela, već jasna podela na segmente u celoj auto industriji.
        Najveći problem u svemu ovome je taj, što ako priznaš da je Octavia predstavnik C segmenta, onda stilo nije najveći karavan u klasi. Odrasti...
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • jevtic
          CBC Senator XXL
          • 26.11.2006
          • 729
          • beograd

          #19
          nešo samo nisi spomenuo da porediš hatch automobile sa sedanom. da bi poređenje bilo kako treba onda bi trebalo da porediš sa sedan sa sedanom. a pošto se stilo, i30 i 307 ne prave u sedan verziji onda možeš da uporediš karavan verzije tih automobila sa karavan verzijom oktavije.

          tako

          307 karavan 4420
          i30 karavan 4475
          stilo karavan 4516

          a oktavija karavan je dugačka 4572.

          što znači da je oktavija karavan samo 5,6 cm duža od stila karavana.


          pitanje. da li po tebi stilo karavan u većoj klasi od stila hatch zato što je od njega duži 21,6 cm?



          druga stvar zašto se octavia ne pravi u hatch verziji je taj što već postoje 3 hatcha u vw (leon, a3 i golf).




          takođe Vel Satis je zamišljen da bude konkurent bmw 5 i audiju 6. ako pogledaš njegove dimenzije u koju bi on klasu onda spadao?
          ex - fabia 1.9 tdi
          golf 2.0 tfsi

          Comment

          • neshaoct
            Banovan
            • 18.08.2007
            • 1754
            • Beograd, Rakovica

            #20
            Originally posted by *IvanT*
            ...Najveći problem u svemu ovome je taj, što ako priznaš da je Octavia predstavnik C segmenta, onda stilo nije najveći karavan u klasi. Odrasti...
            Nema veze sa realnošću da ja kao nešto neću da priznam...
            Stvarno misliš da je sve ovo zbog razlike od 5,6 cm... ?
            Poenta je da je razlika između osnovnih modela Octavie i Stila 39 cm, u korist Octavije.
            To, po mom mišljenu koje ne mora biti najtačnije na svetu, nisu automobili iste klase...smeta im tih skoro 40 cm razlike.

            Škodini predstavnici su NAMERNO pravljeni da ne budu konkurencija VW.
            Gde je Skodin predstavnik u Golf klasi...nije valjda to Fabija koja je za skoro 25 cm kraći automobil ?
            Ona je po dimenzijama mnogo bliža Puntu, jer je razlika 10 cm u korist Fabije. Kako tih 25 cm može biti važnije od 10 cm kad su klase u pitanju...valjda je lako videti iz tih podataka koja joj je klasa bliža.

            VW Polo je u klasi Punta...razlika između njih je 3 cm.
            Škoda namerno ima predstavnike u među klasama...
            Fabia je prevelika da bude konkurencija Polu u toj klasi, a premala da se poredi sa Golfom.

            Golf klasa :

            Golf mk.5 - 4.204 mm
            Fiat Bravo - 4.336 mm
            Toyota Auris - 4.220 mm
            Honda Civic - 4.250 mm
            Peugeot 308 - 4.276 mm
            Opel Astra - 4.249 mm
            Hyundai i30 - 4.245 mm
            2008 Renault Megane - 4.295 mm
            Kia Cee'd - 4.235 mm
            Kia Pro cee'd - 4.250 mm
            Alfa Romeo 147 - 4.223 mm
            Citroen C4 - 4.260 mm
            Ford Focus - 4.337 mm
            2007 Seat Leon - 4.315 mm

            Ovo je jedna klasa.
            Boldovani su u okviru razlike od 5-6 cm...ili još manje od toga.
            Ovi koji odskaču za dodatnih 4 cm razlike su ili najnoviji modeli ( a, znamo da je svaka sledeća generacija sve veća ), ili su veći zbog unutrašnje politike fabrike.
            Npr. novi Bravo odskače za tih dodatnih 4 cm jer je Grande Punto preko 4m dužine, i onda bi novi Bravo bio premali da je ostao u okviru 4.25m. Zato je novi Bravo dodatno porastao da bi se naglasila razlika između njega i GP. U odnosu na Stila, novi Bravo je veći za čak 15 cm, ali kao što sam rekao...glavni razlog za to je pojava GP, jer u vreme kad se Stilo pojavio prvi sledeći auto ispod njega u okviru Fiata je bio ''običan'' Punto koji je bio ispod 4m...
            Razlika između Stila i običnog Punta ( mk.2b ) je bila 30 cm.
            Razlika između sadašnjih predstavnika Fiata u te dve klase je takođe 30 cm. Da bi se ta razlika održala, novi Bravo je morao dodatno da poraste.

            E, kako je sad moguće da u tu istu klasu ulazi i Octavia 2004. sa svojih 4.572 mm, ili od 23,5 do 36,2 cm više, pa još plus sa drugačijim oblikom karoserije ( limuzina ), meni ne može biti jasno.
            Ne može mi biti jasno da Vectra i Octavija ( gde je razlika 3 cm ) nisu ista klasa, ali 10x veća razlika od tih 3 cm nije problem da Octavia ide zajedno sa svim gore pobrojanim modelima...
            3 cm razlike je toliko veeeeliki problem da Octavia ne može sa Vectrom u istu klasu, ali joj ~36 cm razlike nije problem da ide zajedno sa Golfom...

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #21
              E, kako je sad moguće da u tu istu klasu ulazi i Octavia 2004. sa svojih 4.572 mm, ili od 23,5 do 36,2 cm više, pa još plus sa drugačijim oblikom karoserije ( limuzina ), meni ne može biti jasno.
              Napreduješ Nešo!

              Ostaje da shvatiš da je Octavia=Bora ili Jetta=Golf4 ili 5 u limuzinskoj varijanti, kao i to da su skoro identični u wagon izvedbama.

              Kada ovo postane jasno, biće ti i jasno da oblik karoserije nije presudan za pozicioniranje nekog modela u segmentima, kao ni dužina. Ima stvari gde je dužina bitna, ali o tome u nekoj drugoj temi.
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Neso, gresis

                Toliko od mene.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • neshaoct
                  Banovan
                  • 18.08.2007
                  • 1754
                  • Beograd, Rakovica

                  #23
                  ...vi samo gledate gde sve VW koristi platformu Golfa, i šta sve onda od nje napravi...
                  Ok, ali to je politika VW.

                  Npr. Peugeot 307 i Peugeot 407 su dve različite klase.
                  Astra i Vectra su dve različite klase...kao što pre Astre ide Corsa...
                  Tu uopšte ne gledamo koje su to platforme...
                  Da li je Vectra ustvari Astra, ali sa većim gepekom... ?






                  Da, Vectra je Astra sa većim gepekom...pa, hajde onda da Astru i Vectru brojimo u istu klasu...

                  Kao što to ne radimo kod Opela, nemojmo onda ni Golf sa većim gepekom trpati u istu klasu gde i osnovni Golf, već i tu verziju ( sa većim gepekom ) stavimo u posebnu klasu, kao što to već radimo i npr. sa Vectrom u odnosu na Astru...

                  Comment

                  • *IvanT*
                    CBC Senator XXL
                    • 30.01.2005
                    • 3234
                    • Srbija, Beograd, Kara

                    #24
                    Počeo si da lupetaš...


                    Opel ima Astru u Sedan varijanti, a to što Vectra i Astra liče ih nikada neće svrstati u istu klasu.




                    Od mene O&O.
                    http://www.lovatogas.co.rs

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #25
                      ...ok ljudi...nećemo se ubediti...

                      Comment

                      • Kenno
                        CBC Senator XXL
                        • 21.08.2006
                        • 460
                        • Zenica, BiH

                        #26
                        Ispravnija je mjera medjuosovinski razmak, nego ukupna dužina auta...
                        Jer povećan gepek ili deblji branici ne igraju nikakvu ulogu u odredjivanju klase.
                        Octavia je Golf, samo ima veći gepek, izgleda kao limuzina, da bi za manju cijenu privukla kupce sa dosta "lima" jer Škodin ugled i nije bio baš najsjajniji nakon socijalističke epizode u Češkoj, odnosno Čehoslovačkoj...
                        Mnogi griješe, pogotovo sa Octaviom A5 jer stvarno izgleda kao limuzina, ali to je preobučeni Golf 5, Jetta, Toledo....isti medjuosovinski razmak, isti dijelovi trapa itd... a naravno po VAG tradiciji isti motori/mjenjači..itd.

                        Comment

                        • gti16v
                          CBC Senator XXL
                          • 05.08.2007
                          • 343
                          • BGD
                          • VW PASSAT 1.8T, BMW E46 318Ci 105kw

                          #27
                          Nešo, ne važe ista pravila za odredjivanje klasa ako je auto hatchback, sedan, liftback ili station wagon...

                          Sada pricam o dimenzijama aktuelnih modela:

                          -ako je duzina hatchback-a izmedju 4100mm i 4450mm on pripada C segmentu odnosno ovde spominjanoj Golf klasi

                          -ako je dužina sedana, cabrioleta, liftback-a, karavana između 4400mm i 4600mm, oni opet pripadaju istom segmentu, iako su veci.

                          Negde je morala da se postavi granica, a ovi parametri su i razlog zašto Dačia Logan nije u klasi sa stilom iako bi prema tvom mišljenju trebali da budu u istoj klasi jer su OSNOVNI modeli slicnih dimenzija... Probaj ove parametre da primenis na 3, 5, 10 modela po slobodnom izboru... Trebalo bi da svi modeli z C segmenta zadovoljavaju ove uslove, isto kao sto ih Vectra ne zadovoljava, a Astra Sedan zadovoljava

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            Octavia se zna šta je.
                            Zajedno u klasi sa Mondeom, Vectrom, 406-com
                            da, zna se.
                            Octavia je VW Golf sa drugim imenom.

                            kod Skode model u klasi sa Mondeom, Vectrom, 407 i tako to se zove Superb.

                            kod VWa, model u toj klasi se odaziva na Pasat.

                            oblik karoserije ne odredjuje klasu vec pre svega velicina unutrasnjeg prostora (nekada bilo, americki standard podele koji se prelio i kod evropskih novinara) sto je dosta subjektivno.
                            objektivniji metod je mera medjuosovinskog rastojanja.

                            tada nema dileme sta gde spada, bez obzira na veci ili manji gepek.

                            sam gepek, ne utice na svrstavanje u neku klasu, kao niti broj vrata.

                            velicina gepeka se projektuje prema ocekivanom kupcu, tj nacinu upotrebe vozila. (citati zemlji u kojoj ce se upotrebljavati kao jedino familijarno vozilo ili kao pomocno vozilo za po gradu, sto i jeste osnovna namena B pa i C segmenta).

                            automobili C klase nisu namenjeni putovanjima izvorno, mada su danas toliko porasli da je raspodela po nekadasnjim klasama namene upitna.

                            da se podsetimo Golf 1 je bio kraci od 4 metra, i jedva je dvoje moglo da se smesti napred da ne bude koliko toliko skucen polozaj sedenja.

                            danasnji Golf je blizak Pasatu 1, pogotovu karavan verzija Golfa.

                            Pasat 1 je nekada ubrajan u srednju visu klasu 70tih.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • r1cer
                              CBC Senator XXL
                              • 22.01.2006
                              • 363
                              • Beograd

                              #29
                              Stigao novi brick na forum


                              @brick no offence

                              Comment

                              • M-power
                                Moderator
                                • 10.01.2005
                                • 10060
                                • Bg; Banovo Brdo
                                • CorsaC, astra H,

                                #30
                                Originally posted by neshaoct
                                ...ok ljudi...nećemo se ubediti...
                                Onda stvarno nesto nije u redu sa tobom.
                                Nije valjda da mislis i dalje da treba da se ubedjujemo jer mislis da si upravu a svi ostali zajedno sa Brickom, nemaju pojma.....stali?

                                Reci, jeste ljudi zahebo sam stvar i mirna backa, a ne sve vise da se udubljujes i ispadas ......
                                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                                Comment

                                Working...
                                X