Pozdrav da i ja kazem neku....moj auto je Audi 80 CC (1984 god) 1.8 benzinac znam d aje malo OFF topic ali sto se limarije tice pocinkovana je i modeli od 84 god imaju pocinkovanu a konkretno ovaj "CC" model je pravljen od 84-te do 87 godine.....drugar je imao jednog svojevremeno na taxiju ..sta reci ako nadjes da je ovakav auto iole limarijski zdrav UZIMAJ i da uradis generalnu motora i pretreses bosch pumpu miran si duuuuuuuuuuze vreme a cena tog poduhvata nece te izaci mnogo planiraj da bude maximalno do 2000Eur ALI ...posle toga narednih 5 godina a mozda i vise( zavisi koliko prelazis) zaboravices vidjanje sa majstorim ai slicno....delovi su zaista jeftini .....primera radi eto meni je bio crkao onaj radijator za grejanje u kabini nov (kineski) u radnji je 740 dinara ( a odgovara 100% od Golfa jedinice) ....najtopije preporucujem auto obzirom da mu je cinkan alimarija i odrzavanje jeftino ......i jako su izdrzljivi na ove los eputeve vesanje je tvrdo ali izdrzi....
Konkretno za generalnu motora moj majstor uzima 150E za kompletnu generalnu plus delovi cena..........
Ulozeni novac ce SIGURNo da se isplati samo tako.....
Evo posle mnogo saveta i odgovora na par foruma, odlucio sam da se strpim jos koji mesec, prikupim jos para i kupim "famozni, legendarni i na sve strane pljuvani" Golf 2 1.6d
Sada ostaje dilema oko motora. Definitivno ce biti dizel, ali koliko vidim tu imaju dve varijante atmo i dve turbo motora sa 55, 60, 70 i 80KS.
Najradije bih uzeo neki turbo D, pa bih vas molio za misljenje o tome kako se taj motor pokazao i da li su velike razlike izmedju njega i atmo-a? Da li je skupo njegovo odrzavanje ili je sve u sustini isto + turbina = relativno jeftino?
Znam da ce me mnogi sada napasti zbog izbora, ali jbg, volim nemacke automobile, a i to sto se G2 jos u tolikom broju vozi po nasim ulicama sigurno govori o tome da je jos uvek solidan auto.
Šalim se. Vozio sam Golfa 2D od 60KS 88god i Golfa 2 TD interculer od 80KS 91god. Ovaj drugi ćeš teško naći, a i moja je preporuka da ga izbegavaš. Motor kod njega je mnogo jači i to se mnogo primeti u vožnji. I oprema kod Golfa sa tim motorom je bila mnogo bolja. To bolja oprema ti se svodi na servo i možda podizače.
Kada sam ih kupovao ovaj jači je bio u mnogo boljem stanju, sa mnogo manje kilometara na satu, sa pravom istorijom vozila, uvežen iz Švajcarske (ovaj običan dizel je bio TAS),....
NA njemu je riknula turbina, dizne, Bosch pumpa, rađena generalna, pa ode dihtung glave (pusti vodu u cilindar, Hidroudar, pokrivio radilicu), otišao menjač, pa servo,... U to vreme (Golf 2 Ere od 1996 do 1999) bilo je teško naći delove za njega, mogu da zamislim sada. Drugačija Bosch pumpa, drugi zupčasti, ulošci dizni,druge karike. Potrošnja slabijeg je bila manja za 1 l/100km.
Slabiji Golf nasuprot ovog prvog nikad ništa, a kupio ga na pijaci od preprodavca. Prešao sa njim 60.000 km. To mi se verovatno tako zalomilo.
A možda i dizeli tog vremena nisu bili konstruisani za brzu vožnju (znao je da povuče ovaj TD baš dobro).
Obavezno otvori četvoro oči kod provere legalnosti Golfa, bilo je svega. Kradeni pa prekucavani, izvlačeni iz TAS-a 92, prepakivani.
Mada ja da sam u situaciji da sada kupujem takav auto verovatno bi gledao benzinca sa plinom iz tog vremena. Dizeli iz tog vremena su bili nekultivisani, radili ko traktor , pa čekaš grejače. I skuplji su za održavanje od benzinaca.
Da, video sam da ovih sa IC-om gotovo da i nema, tako da sada treba da vidim koliko je obican Turbo D isplativ i skup za odrzavanje.
Ima li neko predstavu, koliko se obican atmo i Turbo D od 70KS razlikuju?
U principu, ako je jedina razlika u tome sto ima turbinu, onda i nije frka, sredim je ako treba i napred, ali ako je tu i brdo nekih nestandardnih delova, onda mi se nesto i ne mili da ih trazim po otpadima
Vidim da u ponudi ima solidan broj i turbaka, tako da su i oni koliko toliko (valjda) izdrzljivi.
Shone, prosto sam znao da imas to u sebi... stvarno zasluzujes da bacis tih jos ne ustekanih 3k e...
Taman dok ih ustekas kod nas ce toliko krenuti da kostaju pojedina auta iz 21 veka, ipak ti nadji nekog ocuvanog Gnoja koji ima manje od 2 miliona iza sebe i da ga krpis u zdravlje narednih godina...
Znas kako, znam nekoliko ljudi koji se voze bas u toj dvojci dizelu vec godinama i odusevljeni su koliko je auto istrajan iako je svaki od njih presao barem po 400000km, koliko god im kao pisalo na satu. Ne kazem da taj auto vredi toliko, ali ja ne vidim nesto u tom cenovnom rangu da moze da se uzme, a da je dobrog kvaliteta. Ako i postoji onda ih ima tako malo u ponudi da ne vredi ni da se bacis u potragu. Nek' je i taj Peugeot toliko dobar, sta mi vredi kada na trzistu imas 2 u ponudi za 2 meseca, a o delovima da i ne govorim posto mi drugar vozi Peugeot 405, prvi je vlasnik i znam kako su "jeftini"delovi za njega.
Takodje, veoma bitna stvar kada si pomenuo "bacanje" para, G2 se veoma lako prodaje i sada, a tako ce biti jos dugo vremena, pa ce se te bacene pare veoma lako vratiti ako se smorim i vidim da su stvarno bacene
Ako ti je argument za neuzimanje ta starost vozila, dodji da pogledas URquattro koji vozim i koji ima 23 godine, sve ce ti biti jasno kako auto moze da izgleda kada se redovno odrzava, tako da ce najveci problem biti da nadjem dobar primerak Golfa, a ostalo me onda ne brine.
Ne bih da ova tema ode u neku prepirku, odlucio sam sta da uzmem, sada mi samo trebaju saveti i misljenja oko tog 1.6 Turbo D motora od 70KS koji je isao u G2.
Razmisljao sam i o tome, ali za dobar primerak treba dati oko 4000e sto je oko 1000e vise od onoga koliko bih mogao da se nategnem, tako da je ipak previse.
B4 je u proseku 4000e, a B3 je oko 500-600e jeftiniji ali ih imas mozda 2-3 u Srbiji u ponudi, tako da je i to dosta vise od onoga sto planiram da dam, a da ne govorim o tako slabom izboru, tu tek nema sanse da nadjes neki koji je u OK stanju.
Razmisljao sam i o 190d, ali ne znam nikoga ko ga je imao i vozio, pa ne znam kako se auto pokazao. Nesto nisam za to da uzimam auto od 1200+kg, a jos i zadnja vuca, ne verujem da trosi bas malo iako je dizel.
Zverko, Audi 100 i Audi 80 jaje mi se generalno dopadaju, ali jbt i to su auti od 1200+kg i koliko god da su diesel, ne verujem da bas malo trose, barem nema logike jer su tezi od Golfa preko 300kg.
Da uzimam dizel koji ce mi trositi 10l gradske voznje, nije mi bas cilj
Comment