BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saabo
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1724
    • Vrbas
    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

    BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

    BMW
    e30 318i
    1987.god

    motor M10 184EB

    Taj motor bi trebao da ima lanac ili?

    A ima zupcasti kais i hidropotiskivace?

    Sta treba da ima taj motor? neko nesto petlja a nece da mi kaze

    L-jetronic treba da bude jel?
    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...
  • Hermes
    CBC Senator XXL
    • 14.02.2006
    • 1306
    • https://t.me/pump_upp
    • bemve

    #2
    Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

    Ima lanac, L-Jetronic
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

      Kao što reče kolega, lanac i L-Jetronic su u pitanju.

      Nema hidro-podizače, tako da je po proizvodjačkoj specifikaciji preporučeno štelovanje podizača svakih 40-50 k km.

      A odgovor na pitanje šta treba da ima taj motor - pa klasika, blok, glava, cilindri...

      Šalu na stranu... Radi se o motoru koji je u ovoj ili onoj verziji bio u upotrebi preko 25 godina u proizvodnom programu BMW-a. Motor je konstruisao profesionalni trkač, usput i inženjer a po profesiji Baron (nije onaj 'Crveni' u pitanju ). Blok je dizajniran i konstruisan sa idejom da "izdrži" do 100 KS, što je u to vreme bio pojam, ali će se kasnije ispostaviti da je u realnosti izdržio 15 puta više snage To je onaj famozni blok koji je 1983. godine Brabhamu doneo titulu prvaka sveta u F1, a blok koji je upotrebljen u tom bolidu je prethodno na nekom putničkom autu prešao 100000 km, i bio star preko 7 godina Isti blok je ugradjivan i u S14 motor, koji je pokretao prvu verziju M3-ojke i njene kasnije Evo revizije. To dovoljno govori koliko je ovo over-engineered blok koji je trebao da bude ugradjivan u "obične" putničke automobile, a ostao je upamćen kao jedan od najuspešnijih u istoriji automobilskih trka.

      M10 motori su zbog ovog bloka jedni od omiljenih u svetu tuninga jer motor u stock verziji trpi do 250 KS. Relativno jeftinim ulaganjima turbo konverzije istih razvijaju i do 300 KS i 400 Nm na radilici. Ima po internetu puno primera, sa sve listom prepravki, ciframa, dyno dijagramima... Ako te interesuje potraži allmighty Google Ako se ne varam jednom sam na cardomainu naleteo na jedan E30 318i Turbo sa kompletnim istorijatom konverzije i slikama... Ima dakle takvih primera tako da to što "neko nešta radi" sa ovim motorom ne treba da čudi, u tom bloku i tom motoru su veliki potencijal otkrili u BMW-Brabhamu još pre 25 godina, tako da taj "neko" nije otkrio ništa novo već igra na proverenu kartu...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        #4
        Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

        Ispravka...
        BMW e30 318i 1986. motor 184E(B0xxx...)
        Ima zupcasti, ima potiskivace, ima protokomer, 1766 ccm, izgleda da ima i 85 kw, a u saobracajnoj pise 75, no na to smo navikli... a u autodati ima da je 1795ccm il tako nesto, ne poklapa se nesto
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

          Ako ima zupčasti i hidropodizače onda je u pitanju naslednik M10 motora - M40. Isto je u pitanju 8v motor, prečnik klipa 84 mm a hod 81 mm, što mu po cilindru "dodje" po 448,8833... ccm, odnosno x 4 ukupno 1796 kubika. Deklarisan je na 85 kW. Još jedna stvar koja ga razlikuje od prethodnika je ta što je u pitanju Bosch Motronic upravljačka jedinica umesto L-Jetronica.

          Problem je samo što je M40 predstavljen kasnije te godine, a u serijsku proizvodnju uveden sredinom 1987. godine, tako da je malo zbunjujuće to što se radi o autu 1986. godišta

          Doduše, na zapadu ništa novo... Ili je motor naknadno zamenjen, ili godište auta nije tačno. Svi znamo šta se i kako radilo i radi sa automobilima tako da...

          Sve u svemu M40 je logičan naslednik M10 motora, blagi napredak po pitanju upravljačke elektronike i efikasnosti, dok je konstrukcijski malo šta promenjeno i zapravo se radi o istom bloku iz M10. Hidro podizači (tj. potiskivači ) su bili notorno slaba tačka u smislu da su se "javljali" naročito na višim obrtajima, a i kaiš je bio korak nazad što se pouzdanosti i troškova održavanja tiče. Motor kao motor nije toliko interesantan za naknadno a jeftino podizanje snage kao što je to bio M10. Medjutim, za ozbiljnije radove isto tako dobra osnova zbog tog bloka, a uz zamenu kompletne glave sa onom sa M42 motora (dohc, 16v) sa kojom se gadja "u šraf", i uz dodatno turbiranje, mogu se postići vrlo ozbiljni rezultati. Opet, po netu se mogu naći primeri konverzije sa kompletnom dokumentacijom, slikama, dijagramima i sl. pa za pojedinosti udri po gugletu...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Misko M
            CBC Senator XXL
            • 17.03.2007
            • 652
            • BG Vozdovac

            #6
            Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

            ...a zar u formuli nije koristen blok iz 2002 ?!

            Comment

            • Hermes
              CBC Senator XXL
              • 14.02.2006
              • 1306
              • https://t.me/pump_upp
              • bemve

              #7
              Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

              Posto M40 ima zupcasti kais, a M42 lanac, ja bi rekao da ne moze samo da se promeni glava motora ( i prateca periferija), pa da se skoci na 136ks..... Ako moze, odma` menjam

              A M40 u odnosu na M10 niko ne hvali u bmw krugovima, em nije toliko kvalitetan, em mu ne mozes podici snagu lako kao m10 motoru....em kod 90% motora se cuju hidropodizaci ili bregasta, jer nisu menjali ulje kao bolesnici na tacno odredjenoj kilometrazi, nego s vremena na vreme
              Malo je glupo sto kritikujem motor koji vozim, posebno sto on nema probleme o kojima pisem, ali bas puno ljudi nema iskustva kao ja
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

                A gde sam ja to napisao da zamenom glave M40 sa M42 dobijesh 136 KS?

                To je obavezno u smislu ozbiljnijih zahvata na tom motoru, uz naravno nadpunjenje i još štošta, a jedan od razloga je upravo u tim podizačima koji ne samo što se čuju nego i ne mogu da rade sa visokim obrtajima...

                I opet kažem, M10 je bio omiljen u tunerskom svetu zbog odličnog potencijala u smislu ostvarenog napretka kroz uloženo. M40 praktično deli isti blok, tako da sa te strane gledano nema razlike. Problem je što ovde treba više uložiti za slične rezultate, dakle ekonomski nije toliko isplativ kao i prethodnik.

                @ Misko M:

                Pa to je taj blok M10 se proizvodio i ugradjivao od 1961. do 1987. godine, u ovom ili onom obliku i izvedbi. BMW 2002 je napravljen tek 1967. i radio se blizu 10 godina, tako da je u to vreme blok iz M10 već bio unaokolo neko vreme... Imaš na linku ceo istorijat:

                http://www.bmw.tv

                Comment

                • Hermes
                  CBC Senator XXL
                  • 14.02.2006
                  • 1306
                  • https://t.me/pump_upp
                  • bemve

                  #9
                  Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

                  Pa sve vreme isto pricamo

                  ...a Saabo cuti , mora da ce da Saaba menja bendzom
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • Saabo
                    Moderator
                    • 29.09.2004
                    • 1724
                    • Vrbas
                    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                    #10
                    Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB


                    Samo prednja vuca... ma nek vozim i BMW nema veze, samo nek je SAAB engine ispod haube
                    Kupio drugar, pa ne zna sta je kupio... ima gomilu pocupanih crevca ispod `aube ne radi nesto na leru, crkla pumpa za benzin... vozi na plin... a ja sve to gledao u sred noci
                    Za sad da se dovede u ispravno stanje, a posle ce se videt... guglacu sutra (tj. danas) da vidim sta ima od ponudjenih zveri

                    p.s. ebga, nemam pojma o BMW-u, a znam da vas ima jaaaako puno sto znate i volite, pa vam nije tesko palo, isto ko ni meni za znate vec sta , a bas nisam imao vremena da guglam...

                    Limarijski je extra kakav je engine...
                    Trebace duboki branici, ili nastavci... al o tom potom...

                    10x pipl
                    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                    Comment

                    • Misko M
                      CBC Senator XXL
                      • 17.03.2007
                      • 652
                      • BG Vozdovac

                      #11
                      Re: BMW e30 318i 1987. motor M10 184EB

                      @overspeed
                      ...ahaaaaaaa !

                      Comment

                      Working...
                      X