Ribbed belt - vrste, efikasnost ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gesdim
    CBC Član
    • 05.03.2007
    • 35
    • Skopje, Makedonija

    Ribbed belt - vrste, efikasnost ??

    2002 godine sam prvi put kupio auto (polovna nemacka Fiesta IV, 1996) sa hidraulicnim volanom i dugackim PK kaisem..auto je bio udaren pa popravljan (nestrucno)...kais je bio zamenjen ali je aluminiumski drzac zategaca i kaisnica bio (nakrivo) zavaren posle sudara...onda nije bilo na autootpadu ni slucajno nista za nju, ali sam vrlo lako nasao resenje i izravnjao drzac na glodalici; sredio sam i zategace i sve je bilo O.K., ali primetio sam da se javlja zvuk lagera...lokalni "strucnjak" je s dugackom cevcicom osluskivao i ustvrdio da je uzrok lager na vodnoj pumpi...tad sam isao u Splun zbog delova za Pezo pa usput uzmem i vodnu pumpu QH, nije bila skupa...zamenim to ali zvuk je ostao..tada sam shvatio da je zvuk zbog mnostva lagera koje novi kais zateze... s vremenom se zvuk smanjio, ostao je samo zvuk lagera zatezaca na malom gasu...posle 6 godina i nesto vise i ~40.000km blokirao mi lager donjeg zatezaca, zatezac se odvrnuo i ispao... pisao sam o tome pre neki dan... sada, za razliku od pre 6 godina kad je to bio problem pa sam morao da izradjujem zategac na strugu pronasao sam standardni i jeftin SKF roler
    i resio problem...zamenio sam i PK kais koji je bio dosta ispucan i ishaban, ipak 40.000km pretezno gradske voznje nije malo..
    ..ugradio sam originalni Motorcraftov kais PK6 1735mm koji sam jos tada kupio u ovlascenom servisu...sada sve radi, ali opet se javlja onaj zvuk lezajeva..neki kazu da je to tako na kratkim relacijama jer je kais nov i da ce vremenom popustiti ?? , a ja mislim da ce i lageri dobijati lufta...svakako, to je poznata Rasamonijada koju sada izbegavaju elektricnim volanima...medjutim, jos uvek ima dosta vozila sa hidraulicnim volanima i kaisevima, pa su proizvodjaci u svetu poceli da izmisljaju kaise od specijalnog elasticnog materjala, a sad sam otkrio da postoji i GATORBACK® kais,
    http://www.oscaro.com/fiche.asp?ID_O...RTICLES=777850 i to po sasvim pristojnoj ceni, dodje manje od 20Eu, pa evo kod nas neka bude i 30Eu...sigurno to vredi ako su radili takve kalupe za izradu....a koje su prednosti ?..pa sigurno samo na ustedi u gorivu, posebno gradska voznja sa hladnim startovima, evo da je usteda samo 1% izracunajte koliko je to na 40.000km.. a manje opterecenje lagegera zatezaca, alternatora,vodne pumpe, pumpe volana ( kod nekih je i klima na istom kaisu) ..medjutim kad sam tu pitao za takav kais naisao sam na tipicni balkanizam - nesto kao mrtvo more od R. Domanovica, simptom malog trzista i nepovezanosti sa Evropom i svetom...ispada da treba da se donesu sleperi.. a jos interesantniji je bio odgovor Tehnicke sluzbe ovlascenog servisa : mi smemo da ugradujemo samo Motorcraft parts ...sada u vreme teske krize, oni pevaju istu pesmu iz komunjarskog doba...
Working...
X