visoki obrtaji kod dizela

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    visoki obrtaji kod dizela

    nesto bas kontam - koji dizel motor ima najvece obrtaje a nalazi se u serijskom (a moze da bude i eksperimentni) autu? obicno je red line oko 5000rpm, a ima li nekih"brzih"? na google nisam nasao nista pametno...
    znam da dizel ima drugaciji princip rada nego benzinac, ali...kad moze benzinac na 10-15 000rpm zasto ne bi mogao dizel na makar 7-8?
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Zbog dinamike klipnog mehanizma i nacina napajanja gorivom i sagorevanja.
    Masivan klip, veliki hod. Losa kombinacija za visoke obrtaje.
    Jako kratko vreme za homogenizaciju smese jer se gorivo ubrizgava u trenutku paljenja. Sporo sagorevanje.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Originally posted by Uros Piperski
      Zbog dinamike klipnog mehanizma i nacina napajanja gorivom i sagorevanja.
      Masivan klip, veliki hod. Losa kombinacija za visoke obrtaje.
      Jako kratko vreme za homogenizaciju smese jer se gorivo ubrizgava u trenutku paljenja. Sporo sagorevanje.
      Ovo poslednje je koliko znam i glavni razlog mamutskog obrtnog momenta.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Kome ti mamu
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Momak, usijao ti se disk
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • MOSLER
            CBC Senator XXL
            • 27.05.2005
            • 1064
            • Niš

            #6
            Najvise sto sam do sada nasao kod seriskih modela je motor iz BMW-a
            535d, 3000cc,272ks pri 4600rpm,crveno polje pocinje na oko 5200rpm

            Comment

            • BRABUS
              CBC Senator XXL
              • 15.10.2004
              • 2399
              • London

              #7
              BMW 535d ima crveno polje na 5000, dok se ne zagreje ima na 4750.

              Vozio sam ga pre par meseci i ostao zapanjen kako vuce sa svih obrtaja

              Evo slike

              Comment

              • Skyline GT-R
                CBC Senator XXL
                • 13.02.2005
                • 806
                • Chicago - My Kind Of Town

                #8
                Pa ok....3.0L 272ks BI-Turbo - za ocekivati je da dobro vuce (plus sto je BMW masina)

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  koliko se secam, prvi Golf, model Glof 1 sa 1500 kubika atmo dizelom je bio veoma vrtljiv sto se tice obrtaja, mogao je da se vozi sa oko 5000 rpm a da se zavrti kratko i do 5400 rpm pre nego sto se aktivira limiter pumpe visokogo pritiska.

                  inace opsti razlog zasto ne moze dizel da se vrti 10.000 ili 15.000 rpm je dao uros- velika masa pokretnih delova ( a mora jer su i pritisci u motoru ekstra veliki inace bi se obicni klipovi i ostalo razletelo ko od sale) i samo gorivo , tj dizel koje mora da se samozapali i ima konacnu brzinu (sporosto) sagorevanja sto znaci da mu treba povece vreme. to direktno znaci manje ciklusa gorenja u sekundi, odnosno manje rpm.

                  vecina danasnjih modernih dizela ima limit upotrebljivih obrtaja oko 3500 rpm, a podosta njih tek do 3.000 rpm posle cega im naglo pada obrtni momenat, snaga je sve manjai uopste tesko disu/ tesko rade.

                  prakticno, turbo dizeli rade u opsegu oko 1800- 3200 obrtaja kao upotrebljivom za voznju- iuspod i iznad toga su im lose perfomanse odnosno postaju veoma osetljivi ako se opterete dugotrajnije.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Nenad
                    CBC Senator XXL
                    • 06.01.2005
                    • 1364
                    • BBgd/Mow

                    #10
                    Citao sam da je Maserati narucio kod Alfe da mu napravi dizel sa pocetkom crvenog na 5500.
                    Ovaj BMW ima sekvencijalne turbine, ono sto ce u narednim godinama biti glavni hit dizela. O tom BMW dizelu sam pisao u onom postu(koji je zakljucan) benzin vs. dizel,
                    Boost or bust...

                    Comment

                    • micko
                      CBC Član
                      • 08.05.2005
                      • 72
                      • novi sad

                      #11
                      a nalazi se u serijskom (a moze da bude i eksperimentni) autu
                      Mislim da sam na http://www.seatcupra.net/forums/index.php? video jednog budzenog Leona TDI koji ide do 6.200 o/min, mozda bas onog kojeg spominje "Black Knight" OVDE. Nemojte me drzati za rec, nisam uspeo da opet nadjem taj tekst da potvrdim/opovrgnem

                      Comment

                      Working...
                      X