Duel dizelasa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kilson
    Moderator
    • 09.10.2004
    • 3216
    • NoviBGD
    • AR 75 GT

    #16
    @Black Knight: Uopshte nisi skapirao nadimak "TDI Mafija" i pokushavash neshto da ukopchash i ispravish sa uporednim testiranjem diesel i benzin - taj thread vec postoji na forumu, "digni ga iz mrtvih" ako ti je potreban! S'toga vracam temu na stari naziv "Duel diesel-a"
    Btw, nismo ti mi krivi shto vozish diesel. Objasnicu ti jednom prilikom na shta se odnosi taj nadimak and btw, nemoj nesvesno sebe da gurash u isti.

    @micko: Ako ti je neko iz Stojanova prodao tu prichu, slobodno joj reci laku noc, a i bez obzira u svakom sluchaju joj reci isto... Segment prodaje gde Fiat pravi konstantan rast je upravo transport tereta, tj vozila specijalne namene, a glavni pokretach istih vozila je pomenuti JTD motor. Ne mislish valjda da im prodaja raste zbog dizajna tih vozila?!

    Chovek koji ti je rekao da je JTD krsh, se ochigledno zadrzhao na nivou znanja koji je bio aktuelan pre nekih 15-ak godina i uopshte mi nije jasno shta trazhi u servisu Fiat-a.

    Objektivno: bolji su ekoloski i brze se zagrevaju, a percepcija nivoa buke i vibracija su subjektivne kategorije i iako TDI jeste i bucniji i ?siroviji? od JTD ne znam ni jednog vlasnika TDI koji se zalio na to i zbog toga zeleo da menja auto. ?JTD mnogo bolje vuce od nizih obrtaja? ? ok, TDI mnogo bolje vuce iz srednjih obrtaja. I kada sve sagledam nikako ne vidim gde je tu ?klasa razlike u prakticnoj upotrebi?.
    Ovde si upravo samog sebe demantovao, naime odbacio si novo reshenje koje je kako sam navodish; bolje tishe, ima bolji obrtni moment, kultivisaniji rad motora. Sa druge strane si naveo loshu karakterestiku TDI motora i nije ti jasno gde je tu "klasa razlike u praktichnoj upotrebi"...

    ...pricao da je uspeh ukoliko Fiatovi TD dodju do ove brojke...
    Ne znam da li i o chemu ti je prichao taj "majstor" TD i JTD nije isto...

    ...Medjutim, kazati da je JTD za klasu bolji u ?prakticnoj upotrebi? jednostavno nije tacno i to je ono s cim se ne slazem. Kao sto sam imao prilike da vidim unistene TDI tako sam imao i priliku da vidim unistene JTD...
    Znachi po tvom mishljenju i mishljenju "majstora" nije tachno, ti se ne slazhesh i tachka? Jeli taj majstor rekao tebi neshto konkretno ili je rekao samo; "Neeemoj nije to za tebe, kvari se...", bilo bi super da ga usmerish na forum i da nam prenese svoja iskustva?
    Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

    Comment

    • micko
      CBC Član
      • 08.05.2005
      • 72
      • novi sad

      #17
      shta mislis da se zadrzimo na stock vrednostima
      znaci Leon 1.9 TDI 150ks vs Alfa 147 JTD Multijet 150ks...
      zar stvarno mislis da leon ima neke shanse???
      Vi, "Alfisti", ste neverovatni. Ja sam i sam veliki poklonik Alfe i svega sto Alfa predstavlja i jeste, ali nisam pristrasan, te neka mi neko, molim Vas, objasni zasto i kako taj Leon (150ks, 320Nm, 0-100 8,9s, 215km/h max) nema nikakve sanse naspram 147-ice (150ks, 305Nm, 0-100 8,8s, 208km/h max)? Da ne spominjem Golfa IV TDI 150 koji je 110kg laksi od Leona i to da su se VW fabricki podaci o ubrzanjima pokazali veoma konzervativnim kada je u pitanju taj motor i da su test vozaci merili vremena i od samo 7,5s za 0-60mph za Leona. Vozio sam se u tom Golfu (nas troje u kolima ~300kg) i ima osetnu turbo rupu, ali kada motor drzis na 2.500 i "nagazis" I NE, ni Golf ni Leon nisu ni blizu 147-ici kada govorimo o celokupnom utisku i osecaju, ali da su "pa, pa" ... mislim, stvarno ... ajde budite bar malo objektivni. I sad ce "brick" da kaze: Pa sto je VW prestao da proizvodi taj motor kad je toliko dobar, te ekologija, te pouzdanost, te... DA, taj PD 150 se nije pokazao bas pouzdanim i dugotrajnim, ali ovde pricamo samo o performansama, osim ukoliko ono "pa, pa" nije znacilo: "pa, pa, preci cu vise km od tebe"! U tom slucaju ja se svima izvinjavam na ovom komentaru. A pricu o "prakticnoj upotrebi" nastavljam dole:

      pa da, ako ga kupis on ce ostati bez posla
      A ako ga ne kupim onda ce imati posla

      ja sam VIDEO 4 produvala TDI motora, svi sa manje do 150.000km, i svi sa manje od 4 godine u samo jednoj firmi/ ustanovi
      Ne sporim, ali to sam cuo jedino od tebe. A price o pouzdanosti i dugotrajnosti "Italijana" svima su poznate? Ili nisu? Ili su neosnovane? Mozda je bas samo zbog tih i takvih prica Fiat "u go*nima"? A mozda ipak i ima "nesto" u svim tim pricama?

      a vozio sam se taxijem, Fiatom dizelom koji je presao tada 750.000km
      Pa jer cemo sad da raspravljamo o tome koji taxi vise prelaze? Vazi, pitaj taxiste da li ce pre uzeti VW-a ili Fiata?

      mozda oni grese svi zajedno, pokazace vreme
      NE GRESE, a to sam i ja rekao, samo treba procitati TACNO sta sam napisano:

      Da, kada govorimo o ?van upotrebe?, znaci o samoj koncepciji motora, ja se u potpunosti slazem da je common rail (JTD) sistem superioran i klasa u odnosu na PD i samo je pitanje dokle ce VW da istrajava u svojoj tvrdoglavosti i forsiranju ovog sistema koji ocito i nema neku perspektivu, sto i oni sami uvidjaju i polako se ?presaltavaju? na CR (Audi).
      bucnost je cisto objektivna kategorija ... vibracije su takodje merljiva i objektivna kategorija a takodje i vrlo subjektivna percepcija.

      nekome ni traktor ne deluje neudobno
      E bas to - subjektivna percepcija i "nekome ni traktor ne deluje neudobno", s tim da je pominjanje "traktora", "neko ne cuje dobro" i "jooooj kicma stradala" totalno neprimereno, da ne kazem GLUPOST, a bas iz razloga "100 + godina razvoja automobila". Objektivno je JTD i tisi i kultivisaniji, ali je razlika dovoljno ne/primetna da subjektivna percepcija odlucuje da li je nesto bucno i "trese" ili nije.

      Ako ti je neko iz Stojanova prodao tu prichu, slobodno joj reci laku noc, a i bez obzira u svakom sluchaju joj reci isto...Segment prodaje gde Fiat pravi konstantan rast je upravo transport tereta, tj vozila specijalne namene, a glavni pokretach istih vozila je pomenuti JTD motor. Ne mislish valjda da im prodaja raste zbog dizajna tih vozila?!
      A zasto da joj kazem "laku noc", na osnovu cega? Cime ste me ubedili? Prodaja privrednih vozila?! Ne, prodaja im definitivno ne raste zbog dizajna, ali samo mi kazite kakve veze imaju motori u Scudu i Ducatu sa motorima u Fiatovim putnickim automobilima? Iste one koje imaju i motori u Transporteru i LT-u sa motorima u VW putnickim automobilima. Tu je po jedan motor koji je zastupljen u oba segmenta, ostalo su potpuno rasterecene maloturazne dugotrajne masine. I? Je l' JTD pouzdaniji i dugotrajniji od TDI?

      Ne znam da li i o chemu ti je prichao taj "majstor" TD i JTD nije isto...
      Da ne bude vise zabune: u pitanju je bio Fiat Bravo 1.9 JTD 105ks. Uvoz iz Italije, oko 130k km na satu, a sve se odigravalo u jesen 2003. I majstor nije rekao nista konkretno, pre ce biti ono: "Nemoj ... kvari se...", ali je onda otvorio gepek Alfe 156 1.9 JTD 115 u kojem je cekala nova glava motora na ugradnju, a druga je cekala generalku sa 150k km... Uz druge mane Bravo-a (tezak motor i jake vibracije uniste prednje ogibljenje itd.) meni dovoljno razloga da se ne odlucim za kupovinu.

      Znachi po tvom mishljenju i mishljenju "majstora" nije tachno, ti se ne slazhesh i tachka?
      Te argumente "i tachka" ja nikada nisam koristio, niti cu ikada koristiti. Na osnovu mog iskustva jedini zakljucak koji mogu da izvucem je da JTD nije ni pouzdaniji ni dugotrajniji od TDI, cak naprotiv, ali sam uvek spreman da prihvatim cinjenice koje govore i drugacije, a vi mi ih ovde, bar za sada, niste predocili.

      I ne, i dalje ne vidim gde je tu "klasa razlike u prakticnoj upotrebi": JTD nije brzi, ne trosi manje, nije ni pouzdaniji ni dugotrajniji, ostajem pri stavu da su percepcija vibracija i buke subjektivne kategorije (jer jesu!), to sto se brze zagreva je minorna prednost jer mi je tako svejedno da li ce se zagrejati za 10 ili 12 minuta, a koliko svima nama "u prakticnoj upotrebi" znaci to sto su ekoloski cistiji? A cela rasprava se i zahuktala zbog toga sto smatram da JTD "u prakticnoj upotrebi" nikako nije za klasu bolji od TDI. I sve sto sam ocekivao da cujem je ovo:

      ok, mozda je rec "za klasu bolji" prejak za poredjenje, stvar je semantike
      A sa tim se slazem. Bolji jesu. Za 2%

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        Ne sporim, ali to sam cuo jedino od tebe
        eh, nisi cuo da je VW of AMerica povukao PD motore, i koliko su godina u VW prodavali samo stari TD 1.9 motor ?

        a TUV statistika. ne verujes ni njima ?
        ok, tvoje pravo na ubedjenje.

        Objektivno je JTD i tisi i kultivisaniji, ali je razlika dovoljno ne/primetna da subjektivna percepcija odlucuje da li je nesto bucno i "trese" ili nije.
        ako instrument izmeri 6dB razlike to nije subjektivna percepcija vec objektivna cinjenica. fakat da je JTD 4 (CETIRI) puta tisi od PD TDI.

        Bolji jesu. Za 2%
        stgo se 4 puta bolje cudno pise )


        Fiat "u go*nima"? A mozda ipak i ima "nesto" u svim tim pricama?
        ima u tim pricama...20 godina starim.
        mi pricamo o JTD, zaboravilo se ?

        ne znam koliko pratis dogadjaje posto pominjse Fiat u go.nima, a ne posminjes VW u go.nima do guse. evo vec drugi put je u predbankrot stanju ( u dugovima koje nije u stanju da vraca) a uz to upravo u Nemackoj trese VW skandal oko korpucije i falsiranja poslovnih papira/izvestaja.
        btw, VW je danas mizerni igrac na dizel trzistu Evrope, ima udeo manji od 10% prodatih dizela. tacnije nekih 7% dizela su VW , svi ostali su JTD (93% i stalno raste procenat).

        ah da, bilo je pitanje za taxi i komercijalnu upotrebu.
        jer se ne vidi golim okom koliko je puta zastupljeniji JTD/varijanta motor u izboru bilo taxija bilo transportnih firmi.

        u BGD gotovo da nema PD TDI motora na taxiju , raritet dok su JTD u raznim ukusima od Pezoa, Mercedesa, Renoa itd pravilo.

        u klasi pikapa JTD je oduvao PD motor, sto se lako moze videti po odnosu prodatih Pezo Boxer/Citroen Berlingo i Fiatovih Doblo/Scudo varijanti u odnosu na VW Caddy i slicno.

        u klasi do 3,5 tone Fiat Ducato? Mercedes Sprint je oduvao nekada neprikosnoveni u Evropi LT.

        najbolji primer valjanosti PD koncepta je vidljiv upravo u Audiju.

        pomenuta je i ekologija, to je zakonska obaveza u normalnim zemljama.

        VW 1.9 PD TDI ne ispunjava niti minimalne zakonske obaveze a kamoli da ima govora o ekoloski povoljnom motoru. a to je motor tek nedavno konstruisan, 97/98 godine i vec je morao u penziju. nije docekao ni 10 godina zivota...

        to su objektivne cinjenice, merljive, proverljive, i statsiticki dokazane na ogormnom uzorku sirom Evope, ukljucujuci i samu Nemacku gde VW tradicionalno ima privilegovan polozaj.

        ne kapiram poreklo odbojnosti prema realnosti..pogotovu sto postoji sloboda izbora.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Nikola
          CBC Senator XXL
          • 29.09.2004
          • 975
          • Indjija/Vojvodina

          #19
          Kako ne kapiras odbojost prema realnosti?

          Jos uvek vecem delu Srbije TDI motor u VW-u predstavlja nesto misticno i uzdignuto, savrseno u svakom pogledu i bolje od bilo cega sto se moze napraviti. Eventualni protivnik mu mozda jedino moze biti SDI iz iste fabrike...

          Slicno otprilike kao kada bi neko tvrdio da je karburatorki sistem kod benzinaca jednak MPI sistemu...



          Off: gledam danas na pijaci u NS-u, Alfa 146.... vlasnik stavio da se prodaje i napisao motor: 1.9 TDI
          .:Cuore Sportivo:.
          Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

          Comment

          • -Q-
            CBC Senator
            • 03.12.2004
            • 288
            • Srbija/Beograd

            #20
            u cetvrtak na stovaristu kod mene, stoje jedan do drugog
            Iveco Stralis sleper i VW Gnoj 2 D
            oba upaljena i rade na leru...

            onaj golf se cuje mnogo vise nego Iveco na leru...

            1.6 vs 12.0 traktorrrr
            2008. Leon

            "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

            Comment

            • Wiz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 3104
              • Nish

              #21
              Skoro sam vozio dvojku D bas sam se "odusevio" kamionskim radom motora podseti me na prosla vremena i na Tamice

              Comment

              • Skyline GT-R
                CBC Senator XXL
                • 13.02.2005
                • 806
                • Chicago - My Kind Of Town

                #22
                Hehehe, da da.....to je najjce!Ta dvojka i neki 190D (nedaj boze 123-ka).Znaci.....nadjacava traktor u decibelima!

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #23
                  dvojka dizel se cuje ali je PD TDI jos glasniji, jos je veci izvor buke vec samim tim sto je direktno ubirzgavanje iz jednog ciklusa ubirzgavanja, znaci jedan jak udar.

                  one silne plastike kojima je oblozen motor radi prigusenja ne mogu da sakriju dovoljno urodjenu manu- jake detonacije karakteristicne za jednokratno ubrizgavanje direktno u cilindar.

                  taj razlog je decenijama ranije sprecavao upotrebu direktnog ubrizgavanja dizela u putnicke aute a koristio se tamo gde buka nije kriterijum od znacaja.


                  pre neki dan gledam na TV Porse dizele, 2 modela stara oko 40 godina kako stekcu dizelke.

                  VW dizel je bio odlican izbor kod nas godinama iz prostog razloga sto je imao tretman domaceg prozivoda (bez carine), i bio je ispod 1600 poreskih kubika pa je bio po ceni dostupan.
                  VW dizel je BIO odlican izbor za date pare, jer jeftinijeg nije bilo i solidno je radio posao.

                  ali to je bilo nekada, pre podosta godina, danas je nase okruzenje totalno drugacije, cene i odnosi cena razliciti....


                  eto, nejasno mi je kako moze da se ne primeti realnost koja je drugacija od vremena 80tih i doba SFRJ limitirane ponude auta.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • micko
                    CBC Član
                    • 08.05.2005
                    • 72
                    • novi sad

                    #24
                    eh, nisi cuo da je VW of AMerica povukao PD motore, i koliko su godina u VW prodavali samo stari TD 1.9 motor ?

                    a TUV statistika. ne verujes ni njima ?
                    Da, VW jeste imao recall motora, ali je takodje i JEDINI koji je tada imao dizel motor u putnickim automobilima, tako da je ovaj "argument" totalno nistavan s aspekta poredjenja dugotrajnosti i pouzdanosti PD sa CR. A TUV statistici verujem, samo jos kada bi je i video Bilo bi bas lepo da bar jednom linkujes TUV ili ADAC statistiku na koje se pozivas jer ja i pored najbolje volje nikako ne uspevam da nadjem te izvestaje. Ali ozbiljno.

                    ako instrument izmeri 6dB razlike to nije subjektivna percepcija vec objektivna cinjenica. fakat da je JTD 4 (CETIRI) puta tisi od PD TDI
                    Evo malo "pravih" objektivnih cinjenica:
                    Seit über 50 Jahren eines der führenden Automagazine in Deutschland: Hier finden Sie aktuelle News, knallharte Tests und umfassende Ratgeber!

                    Seit über 50 Jahren eines der führenden Automagazine in Deutschland: Hier finden Sie aktuelle News, knallharte Tests und umfassende Ratgeber!

                    Seit über 50 Jahren eines der führenden Automagazine in Deutschland: Hier finden Sie aktuelle News, knallharte Tests und umfassende Ratgeber!

                    Seit über 50 Jahren eines der führenden Automagazine in Deutschland: Hier finden Sie aktuelle News, knallharte Tests und umfassende Ratgeber!

                    Seit über 50 Jahren eines der führenden Automagazine in Deutschland: Hier finden Sie aktuelle News, knallharte Tests und umfassende Ratgeber!

                    Birajte. Dakle: kao sto se da videti razlika je cesto u korist PD! Ali nema veze, kao sto sam i pre rekao, subjektivna percepcija odlucuje da li je nesto bucno i "trese" ili nije (a kad upalis radio u kolima svejedno vise ne cujes motor). A ovo: (inace nepostojecih)"6 dB razlike" = "4 puta tisi" bi zaista zeleo da mi neko objasni.

                    a ne posminjes VW u go.nima do guse
                    he he... Ovo bi bilo zanimljivo pitanje - ko je u vecim go*nima: Fiat ili VW? Ali nije bas ravnopravna borba, svi znamo odgovor. Ili opet ne znamo?

                    VW je danas mizerni igrac na dizel trzistu Evrope, ima udeo manji od 10% prodatih dizela. tacnije nekih 7%
                    Prvo: dajte neki link gde se ovo moze videti. Dalje: To nikako nije mizeran udeo, ali nije u tome sustina nego u tome da je VW JEDINI proizvodjac PD motora. Da ih jos neko ugradjuje (evo Mitsubishi pocinje: http://www.autocarmagazine.com/First...p?RT_ID=216177) i procenat bi bio veci. Isti je slucaj i sa Mac kompjuterima vs. PC: Je l' to sto Mac prodaje mizeriju naspram PC-a znaci da je Mac losiji? Naravno da ne, sama statistika prodaje ne govori puno o tome koji je motor bolji jer ima i mnogo drugih stvari koje uticu na odabir auta. S tim u vezi i bolja prodaja privrednih vozila sa CR motorima - nije sve u motorima, ima nesto i u ceni i opstoj funkcionalnosti - jednostavno Scudo, Ducato, Boxer, Sprint su bolja vozila ukupno, kao "paket" nude vise te se i bolje prodaju. A ako bi neku statistiku prodaje uopste trebalo gledati to je odnos prodatih komparativnih benzinaca vs. dizelasa u okviru grupacije VW! Da se vidi: ako su ljudi privrzeni VW-u mogu da kupe VW benzinca umesto VW dizelasa. A ako bas nece benzinca mogu da kupe "boljeg" dizelasa nekog drugog proizvodjaca. Ali oni i dalje kupuju PD TDI. Zasto? Zato sto su "VAG seljaci"? Kod nas mozda, u Evropi - TESKO. Bice zato sto u prakticnoj upotrebi CR nudi jako malo prednosti u odnosu na PD te im je totalno glupo menjati marku auta zbog "2%" boljeg motora kod konkurencije. A da je u pitanju zaista "za klasu bolji motor" ne bi se dvoumili, kupili bi tog Opela/Renoa/Pezoa samo tako! Ili i u ovo sumnjate?

                    pomenuta je i ekologija, to je zakonska obaveza u normalnim zemljama
                    Jeste, i PD TDI nema problema sa ispunjavanjem tih zakonskih obaveza koje su trenutno na snazi. Kada dodje Euro4 ili ce ispunjavati ili ga nece biti - "it's that simple". I zovite me "ekoloski neodgovornim" ali koje to prednosti ja/ti/bilo ko konkretno ima "u prakticnoj upotrebi" od cistijeg motora?!

                    Dakle, prakticna upotreba: sednem u TDI auto, upalim ga kao i CR, CR se zagreje minut/dva brze, vozim se podjednako brzo kao i CR, isto i trosim, nece mi se ni ranije pokvariti auto nego neki CR, a buku ne primecujem kao ni 90 dB "gitarske solaze", ali me zato 30 dB "Baje malog Knindze" dovodi do ludila (eto plasticnog primera subjektivne percepcije). I gde je tu klasa razlike?

                    Odbojnost prema realnosti?

                    Chija?

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Da, VW jeste imao recall motora, ali je takodje i JEDINI koji je tada imao dizel motor u putnickim automobilima, tako da je ovaj "argument" totalno nistavan s aspekta poredjenja dugotrajnosti i pouzdanosti PD sa CR
                      netacno potpuno, milioni dizela i to CR se voze po SAD i Kanadi. samo i jedino ako pod putnickim dizelom ogranicis nesto sto se zoveGolf/Jetta/Passat onda mogu da razumem, da je jedini dizel motor.

                      hint-Cummins, Detroit Diesel, Ford, GM u raznim ukusima od pikapa do rekreativnih vozila, malih i vecih transportera, SUV, terenaca...su dizeli i to CR i najnormalnije se prodaju i koriste u SAD i NIJE postojao nikakav recall.

                      VW je jedini koji je imao recall dizela na tom trzistu, i to posle mnogo peripetija sa ispunjavanjem garancije na motor, tih 12 meseci.

                      jer ja i pored najbolje volje nikako ne uspevam da nadjem te izvestaje. Ali ozbiljno.
                      neozbljno, google.com
                      objavljuju se svake godine izmedju ostalog i od Dekra-e.

                      ko je u vecim go*nima: Fiat ili VW? Ali nije bas ravnopravna borba, svi znamo odgovor
                      tragedija je da su obe firme u toj poziciji. a odgovor je poznat, i to javno prezentirane brojke _VW je u znatnoj prednosti u dubiozi kao veca firma. prosto, veca produkcija, duze falsifikovana dokumentacija i "ledeni breg" vise porastao.

                      dakle, borba jeste neravnopravna Fiat je u usponu polagano, VW je u sve vecem ponoru i novi horor detalji se svakog dana otkrivaju.

                      sve zajedno, zalosno.

                      jeste, Mitsubishi pocinje ali to i dalje ne znaci da IMA prodaju.
                      brojke su neumoljive, inace podatke o ucescu VW objavljuje svake, pa tako i za 2004. godinu VDA (Verband des Deutsches Automobil Industrie) kao zvanicna institucijaza to nadlezna.

                      a za celu Evropu ima u statistickim izvestaijima EU- eu.int sajtu za sve proizvodjace po grupama.

                      Jeste, i PD TDI nema problema sa ispunjavanjem tih zakonskih obaveza koje su trenutno na snazi. Kada dodje Euro4 ili ce ispunjavati ili ga nece biti - "it's that simple".
                      aha, so simple. pa o tome i jeste rec. proslost vs. buducnost.
                      1.9 TDI PD je MRTAV motor za 100nak dana na celoj teritoriji Evrope, osim Balkana.


                      koje to prednosti ja/ti/bilo ko konkretno ima "u prakticnoj upotrebi" od cistijeg motora?!
                      znak pitanja....

                      ajoj, pa nikakve prednosti nema cistiji vazduh od zagadjenog, zdravlje nema prednosti u odnosu na bolestine disajnih organa, deca ne tgreba da imaju buducnost na ovoj planeti....dopisati po zelji prakticnu razliku.

                      mislio sam da n a ovom forumu takva dilema necebiti postavljena, zdravlje ili gas maska, stvarno koje su tu prednosti(?????)

                      Dakle, prakticna upotreba: sednem u TDI auto, upalim ga kao i CR, CR se zagreje minut/dva brze, vozim se podjednako brzo kao i CR, isto i trosim, nece mi se ni ranije pokvariti auto nego neki CR, a buku ne primecujem kao ni 90 dB "gitarske solaze", ali me zato 30 dB "Baje malog Knindze" dovodi do ludila (eto plasticnog primera subjektivne percepcije). I gde je tu klasa razlike?
                      buka od 90dB je opasna po zdravlje, nivo bola i to se uspesno leci u medicini. po standardima 90dB nije dozvoljeno za boravak ljudi pri tako izrazito glasnoj buci.

                      jedno sitno pitanjce- ako jesi (?) seo u neki CR auto jesi li ga i vozio malo duze ?

                      problem sa TDI nije zagrevanje za minut dva sporije nego sto se UOPSTE ne zagreje tokom blagih zima a pri ostrijoj zimi se sam motor zamrzne usled konstrukcionih detalja, da ne kazem defekta.

                      VW je opozvao sve svoje TDI dizele i platio silne odstete po Nemackoj pre godine kada se stvarao led u povratnom toku uljnih para usled zaledjivanja motora.
                      slucaj je poznat, dokumentovan, VW javno priznao defekt u proizvodnji i javno pozvao sve vlasnike koji misle da su osteceni na BESPLATNU dogradnju motora sa dodatnim grejacima.

                      klasa razlike je u percepciji, proslog i modernog doba i pratecih tehnickih normativa o buci, zagadjenju, virbracijama, udobnosti,.... necega sto pretenduje da bude BOLJE od drugogo proizvoda slicne upotrebne namene.

                      nesporno je da je PD sistem losiji, to si i ti potvrdio teska srca , jos ostaje merljivost u brojkama koliko je to egzaktno.


                      realnost se vidi i u samoj VAG kuci, a zove se AUDI gornje klase i njegov motor koji je totalno razlicit od 1.9 TDI PD motora.

                      mislim, subjektivna percepcija AUdi kupaca.


                      A ako bas nece benzinca mogu da kupe "boljeg" dizelasa nekog drugog proizvodjaca. Ali oni i dalje kupuju PD TDI. Zasto? Zato sto su "VAG seljaci"? Kod nas mozda, u Evropi - TESKO
                      upravo tako, kupuju se masovno dizelasi drugih proizvodjaca. toliko ubedljivo da PD TDI ima jedva u tragovima i to u Evropi.

                      i to ne zato sto postoje "Vag seljaci" sto je besmisleno tvrditi i postaviti veec stoga sto se bira sto vise muzike da date pare a tu je ocigledno sa dizelima VW na nizbrdici po prodajnim rezultatima.

                      kao da se zaboravlja da je VW iz temelja razvio potpuno novi 2.0 dizel motor drugacije konstrukcije od prethodnog 1.9 i potrosio silne pare za to.
                      bleskasti, ne znaju sta rade jer i postojeci 1.9 PD je vrhunac... ili u VWu ipak znaju da uce na greskama i povuku adekvatne poteze sa novim konstrukcionim resenjima-odabrati po zelji.


                      btw, za nekoliko meseci nastupa 2005.ta godina, cisto da se ne izgubi kalendar gde smo kada pricamo o dizelima danasnjice

                      CR je brzi, manje trosi, tisi, bolji odziv na pedalu gasa, dugotrajniji, manje kvarljiv, jeftinije redovno odrzavanje, daleko veci izbor motora i modela auta, toliko o prakticnoj realnosti po deklaracijama vecine vozaca i kupaca dizela danasnjice. prodajne brojke jesu realnost.


                      nego, lepo se ti sa uzivanjem te subjektivne percepcije vozaj pa kada saberes nekih 300.000+ km sa istim motorom javi brojke o ceni servisiranja do tada da uporedimo sa JTD masinama. broj na broj.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Evo malo "pravih" objektivnih cinjenica:
                        pogledao sve linkove i niti na jednom NEMA 1.9 PD motora, niti ikakvih podataka o njemu, motor koji ti koristis i o kome je prica.
                        izgleda da ti Nemci nemaju pojma sto su ga penzionisali

                        da ne brkamo pojmove sa 2.0 motorom koji je nesto sasvim deseto u odnosu na TDI familiju 1896 kubika.
                        a taj 2.0 je prigusen motor, umanjene snage i danas jedan od najslabiijih dizela te kubikaze (samo 103 kW iz 2000 kubika) iako potpuno nove konstrukcije.

                        nema ni u tragovima onoga cime se VW do sada trudio, tipa 150 ili 180KS iz 1900 PD motora, vec je taj (1.9) motor prigusen na samo 105 konja danas. i do 31.12.2004. kada prestaje da postoji i oficijelno u EU zbog ekologije u bilo kom novoproizvedenom automobilu.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • kilson
                          Moderator
                          • 09.10.2004
                          • 3216
                          • NoviBGD
                          • AR 75 GT

                          #27
                          Originally posted by micko

                          Odbojnost prema realnosti?

                          Chija?


                          Micko bash si nas originalno uveo u prichu.. Da nisi ti "majstor" iz onog uvoda?

                          Hehe, ko bi rekao da ce zbog saveta jednog majstora chovek postati opsednut diesel motorima sa tehnologijom proshle decenije...


                          NHF Ali ono, opushteno.
                          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                          Comment

                          • Probisvet
                            CBC Senator XXL
                            • 07.06.2005
                            • 423
                            • FRANCUSKA

                            #28
                            Bogme momci Francuzi su uporedjivali golfov 1.9TD i Renoov 1.9TD na Meganu i dosli do zakljucka da je Megan 1.9TD sa boljim performansama a i jeftiniji od Golfa.
                            Sta da vam pricam ja imam obican Megan disel 1.9l prost ko pasulj a izdrzljiv ko mazga. Kad ga natovarim pa mu metnem i gepek kao kofer ide samo 140KM/h a bez njega moze i 160Km/h a nizbrdo ne smem da ga nagazim jer lepo proizvodjac motora kaze da moze max.160 na sat sto znaci ako preteras nema da se vozis.
                            Presao sam do sada 160000 a na 100000 sam ga dopingovao (legalno) sa Metal5 a sad imam nameru da ga pre puta za Beograd ponovo dopingujem (legalno) sa GS/27 FORMULE 9000 nova generacija pa da vidim bar dali me foliraju ili sam bacio pare.

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #29
                              Taj metal 5 ,sam ja koristio jos 1990 godine ...sipao sam ga u fiata131
                              ...jel jos uvek srebrne boje kad ga sipas, a pakovanje veliko...cinimise da je bilo 1 litar ili tako nesto?
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              • don
                                CBC Senator XXL
                                • 13.04.2005
                                • 483
                                • Beograd

                                #30
                                Originally posted by Probisvet
                                Bogme momci Francuzi su uporedjivali golfov 1.9TD i Renoov 1.9TD na Meganu i dosli do zakljucka da je Megan 1.9TD sa boljim performansama
                                Svaki ciga hvali svoga konja, tako i francuzi
                                Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                                Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                                Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                                Comment

                                Working...
                                X