pozdravljam Mazdaše !ja sam novi član a imam Mazdu 626 2.0 karburator verzije sa 12 ventila 1990 godište.Sledeći put pripremiću i sliku a sada sam hteo da pitam da li neko zna kolika je fabrički deklarisana kompresija kod ovog modela? Merio sam kompresiju što uopšte nije bio problem,naravno, za 10 minuta nazovi posla uzmu ti 10eu,ali kad sam pitao majstora(ovlašćenog) kolika je ta fabrička rekao je da ne zna i da to nije ni bitno ( !!!) auto dobro ide...Obišao sam sve ovlašćene ,samoovlašćene i neovlašćene servise u Novom Sadu i okolini i dobio sam različite odgovore.U uputstvu za korišćenje vozila piše da je STEPEN KOMPRESIJE 9,5:1 pa kada sam to pokazao jednom Novosadskom ovlašćenom odgovorio je da je to to ;9,5 bara ! Poslednji je pronašao da je 14,5 bara itd,itd...DA LI NEKO ZNA molim vas
mazda tehnika
Collapse
X
-
Re: mazda tehnika
Nije tacno!! 9.5:1 je stepen kompresije, pritisak kompresije za taj motor je negde oko 12 bar. b.t.w pritisak je ono sto se meri aparatomGlupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.
Homer J. Simpson
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
Originally posted by VVLAJKONije tacno!! 9.5:1 je stepen kompresije, pritisak kompresije za taj motor je negde oko 12 bar. b.t.w pritisak je ono sto se meri aparatom
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
Stepen kompresije i pritisak u cilindru nisu ista stvar. Ako govorimo o teoretskom pritisku u cilindru (ono što ti meriš) on je u vezi sa stepenom kompresije i to prema sledećoj formuli:
P (gmt) = P (dmt) x K^T
Gde je:
P (gmt) - Pritisak kada je klip u gornjoj mrtvoj tački - ono što izmeriš
P (dmt) - Pritisak u donjoj mrtvoj tački - prilikom merenja je to spoljni vazdušni pritisak - oko 1bar (zavisi od vremenskih uslova, nadmorske visine itd.)
K - kompresioni odnos - Razlika u zapremini cilindra u DMT i GMT - naravno na nju utiče mnogo faktora od stanja motora (karika, cilindra itd.) do same konstrukcije.
T - Temperaturni koeficijent radnog fluida - u slučaju vazduha (kada testiraš kompresiju) on iznosi oko 1,4
Napomena: K^T znači "K dignuto na T-ti stepen"
To bi u tvom sučaju sa kompresionim odnosom od 9,5:1 i atmosferskim pritiskom od 1 bara davalo teorijski pritisak od 23,3783 bara. Sam stvarni pritisak zavisi od mnogo faktora, npr. ugla bregaste te samim time i vremena otvaranja/zatvaranja ventila, tipa ulja i time i debljine uljnog filma koji ostaje na cilindru i njegove zaptivne moći, veličine svih mogućih zazora karika, što između karike i klipa, što između krajeva karike itd. Samim time izmereni pritisak nikada nije ni blizu teorijskog. Mašinci iz sveta imperijalnog mernog sistema praktikuju da kažu da je motor OK ako daje pritisak 15 do 20 puta veći od kompresionog odnosa naravno izražen u PSI (funta po kvadratnom inču) to bi u tvom slučaju bilo od 142,5 PSI do 190 PSI ili od 10 bara do 13,1 bara (1 PSI = 0,0689 bar). Samim time možemo reći da formula za ocenjivanje ispravnosti motora u metričkom svetu glasi: "OK je ako je pritisak od 1,053 do 1,379 puta veći od kompresionog odnosa". Kako je donja granica vrlo blizu samog kompresionog odnosa to mnogi "stručnjaci" misle da je to u stvari propisani pritisak pri merenju, tj. sve preko toga je dobro. Kao što vidiš ne greše baš puno.
Nadam se da te nisam smorio i da sam ti odgovorio na pitanje. Možda sam mogao i kraće ali mislim da bi te samo još više zbunio.
Edit: Kad sam se već raspisao na zadatu temu da dodam još nešto.
Kao što sam već rekao usled same konstrukcije motora izmereni pritisak nikada nije ni blizu teorijskog. Naime nominalni (propisani) kompresioni odnos bi mogao biti ostvaren kada bi klip idealno dihtovao u cilindru i kada bi usisni i izduvni ventili bili zatvoreni u trenutku kada klip polazi iz DMT (donje mrtve tačke) i naravno i oni idealno zaptivali. Obzirom da u realnim uslovima nema idealnog zaptivanja niti su ventili zatvoreni u trenutku DMT mozemo govoriti o postojanju tkz. dinamičkog kompresionog odnosa koji je uvek manji od nominalnog (kod benzinskih motora je tipično za oko 2,5 manji). Obzirom da pri sporom okretanju radilice vazduh u cilindru predaje deo temperature samom motoru (cilindru, klipu, glavi itd.) i time se hladi to se za njegov temperaturni koeficijent uzima niža vrednost, tipično 1,2 ili 1,3. Samim time se korištenjem ovih parametara (dinamički kompresioni odnos i korigovani temperaturni koeficijent) kod tvog motora može predpostaviti/očekivati da izmerena kompresija (pritisak) bude u zoni od 10,3304 bar (7^1,2) do 12,5495 bar (7^1,3). Kao što vidiš ne odstupa mnogo od prethodno pomenute procene mašinaca imperijalaca.
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
Auh ! Dakle to je to...cybland svaka čast.Inače izmerili su mi 10.0 10.4 11.4 11.0 a troši 1.3 dl ulja na 1000km vozim ga na gas, sistem landi, i nisam baš zadovoljan sa njim ali mazda ide i ne kvari se da ne ureknem.Još jednom hvala na odgovoru
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
Nema na čemu. Po tome što si napisao reklo bi se da ti je motor u savršenom stanju, ako uzmemo u obzir godište auta. Odstupanja pritisaka po cilindru su očekivana a potrošnja ulja od 1,3 dl (0,13 l ili što bi "majstori" rekli 130 g) je više nego odlična. Toliku potrošnju imaju i potpuno novi automobili, naročito ukoliko se voze na plin. Sve u svemu, ima u toj tvojoj Mazdi još puno kilometara, naravno uz redovno i pravilno održavanje i vožnju primerenu karakteristikama auta i upotrebljenog goriva. Znači dok si na plinu prebaci se u "penzioner" mod i uživaj u laganom krstarenju.
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
Sve same lepe vesti...A ja sam pomalo sumnjao u to da je prešla svega 50000km (sada već 136000)pre 5god. kada sam je kupovao. Jeste da ie čovek bio odavno u penziji i prestao da vozi zbog bolesti pa godinama nije izlazila iz garaže, teško je poverovati da neko drži takav auto da bi ga vozio 3500km godišnje.Možda je ipak sve moguće...E sad ću da mu ugradim klimu samo ako nađem neku ispravnu
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
626 ima komplet el. instalaciju za klimu pa se ista dosta lako ugradjuje. U dogledno vreme vas ceka zamena gumica ventila i eventualno semeringa koji stradaju zbog starosti-guma jednostavno istruli.Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.
Homer J. Simpson
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
Originally posted by VVLAJKO626 ima komplet el. instalaciju za klimu pa se ista dosta lako ugradjuje. U dogledno vreme vas ceka zamena gumica ventila i eventualno semeringa koji stradaju zbog starosti-guma jednostavno istruli.
Comment
-
-
Re: mazda tehnika
I stradanje semeringa i stradanje gumica ventila se manifestuje kao povećana potrošnja ulja. Kada nastradaju semerinzi ulje curi van motora pa se to može utvrditi vizuelnom inspekcijom, a kada popuste gumice ventila ulje curi pored ventila u cilindar gde sagoreva te boji izduvne gasove (beli dim). Ovo je naročito izraženo prilikom tkz. hladnog starta (prvo startovanje motora nakon što se ohladio) i dok se motor ne zagreje. Ukoliko se gumice tada ne promene, pojava belog dima postaje sve izraženija. Po pitanju cena možeš pozvati prodavnice sa ovog spiska i informisati se.
Comment
-
Comment