Koje ulje 505.01 izabrati?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iwcham1979
    CBC Senator XXL
    • 17.07.2007
    • 741
    • Nis
    • Seat Altea 2.0Tdi

    Koje ulje 505.01 izabrati?

    Treba da kupim preksutra ulje za Alteu. Sta je bolje uzeti:
    1. Mobil Synt S 5w30 505.01 - 1100din/l
    2. Motul Specific 5w40 505.01 - 1300 din/l ??

    Hvala!
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Re: Koje ulje 505.01 izabrati?

    U principu je svejedno, kupi koje hoces, a da je deklarisano da ispunjava taj standard. Mnogo ulja ga ispunjava, tako da je manje-vise sve stvar licnog izbora i preference.

    Ja licno uvek naginjem Motulu, kao ester ulju, za razliku od svih ostalih.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • iwcham1979
      CBC Senator XXL
      • 17.07.2007
      • 741
      • Nis
      • Seat Altea 2.0Tdi

      #3
      Re: Koje ulje 505.01 izabrati?

      Ok, nema veze sto je 5w30?! ovo 30 znaci da mu na visokim temperaturama nije viskozitet kao kod 40?!

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #4
        Re: Koje ulje 505.01 izabrati?

        da , ima manji viskozitet na radnoj temperaturi, redje je, protocnije, tanje...
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • radebgyu
          CBC Senator
          • 03.02.2009
          • 244
          • Beograd

          #5
          Re: Koje ulje 505.01 izabrati?

          legenda je napisao:
          Ile posto si hemicar,molio bih te ako znas da pojasnis neke stvari u vezi ulja...prvo interesuje me MOS2,kako on deluje na motor i da li je tacno da smanjuje trenje medju pokretnim delovima...zasto taxisti sipaju grafitno ulje i sta biva kada se to ulje zameni drugim...gledao sam neku prezentaciju liqui moly aditiva i interesuje me sta je to po hem. sastavu(neki su gusti boje meda,a neki opet tecni i ulje pobeli kada se naspe u motor a kasnije vrati normalnu boju)....ceratec isto njihov proizvod kazu da je keramika i jos ima tuv standard i navodno ne moze da skodi motoru...sta to rusi sipaju pa da na niskoj temperaturi bude redje a na visokoj opet da ima veci viskozitet...znam da mnogo pitam ali ako moze bilo kakvo pojasnenje...

          Drustvo,

          Evo mene opet :-)
          Prvo izvinjenje zbog veceg zakasnjenja.
          Bio sam u gadnoj guzvi sa mojom hemijom u poslednje vreme, pa nikako da se zakacim na forum i odgovorim sta sam obecao da cu odgovoriti.
          Prvo da kazem da iako sam hemicar nisam speciajlista za motorna ulja konkretno, ali trudicu se da ovo sto bolje pojasnim.

          Uopsteno o motornim uljima, sinteticka, mineralna , polusinteticka i ...

          U osnovi, mineralna ulja su smese razlicitih ugljovodonika dobijenih frakcionom destilacijom nafte. SInteticka kao sto samo ime kaze bi trebala biti proizvod hemijskih reakcija sinteze pri cemu se od manjih organskih molekula kreiraju veci sa tacno odredjenim hemijskim i fizickim karakteristikama. Mada ovo nije uvek slucaj. polusinteticka su mesavine prethodna dva sa razlicitim odnosima komponenti. Sama mineralna baza motornog ulja je dosta niske viskoznosti i visoke isparljivosti, pa se i mineralnim uljima dodaju aditivi, vecinom polimeri koji povecavaju viskoznost ulja do zeljenog nivoa, kao i antioksidanti koji smanjuju degradaciju ulja oksidacijom.

          Ulja koja se nazivaju sintetickim najcesce su bazirana na polialfaolefinima ili na estrima. Polialfaolefini PAO su dugacki lanci ugljovodonika. dobijaju se hemijskom sintezom i svojim hemijskim osobinama odgovaraju najpozeljnijim frakcijama mineralnih ulja. Ovaj tip supstance podmazuje hidrodinamicki, znaci potreban je protok ulja za pravilno podmazivanje.

          Pojedini proizvodjaci ulja koriste se prljavijim trikovima pa ih dobijaju sofisticiranijim hidrokrekovanjem nafte nakon cega se te frakcije dalje hemijski obradjuju tako da se to pre moze nazvati visoko modifikovanim mineralnim sirovinama nego pravim sintetickim proizvodima. Nekako je usvojeno da se usled mnogobrojnih hemijskih modifikacije tih mineralnih sirovina to zove sinteticko ulje iako to u sustini i nije 100% tacno (oko ovoga vodjen je dugotrajni sudski proces u americi). Polu sint ulja su mesavina klasicnih mineralnih i ovih kao sintetickih ulja. Neka jeftinija ulja gradacije 5w-40 (fuchs titan supersyn 5w-40, shell helix u;ltra 5w-40, mobil synt s 5w-40...i su takodje ovog tipa ,,sinteticka''.

          Ulja bazirana na estrima su zaista prava sintetcika ulja. Estri nastaju reakcijom izmedju organskih kiselina i alkohola koja se naziva esterifikacija. Polarni su molekuli i kao takvi bivaju privuceni metalnim povrsnama dejstvom elektrostatickih sila. Ovo prakticno znaci da se tanki sloj ulja uvek nalazi na metalnim povrsinala motora cak i kada automobil stoji. To je posebno dobro prilikom starta automobila jer su uvek delovi podmazani. Ovom tipu pripadaju motul 300v, silkolene pro r i pro s, pojedina Gulf ulja i jos po neka redja i manje dostupna.

          Treci tip sintetickih sirovina ulja su poli iso-butani. Ova ulja koriste se kao zgusnjivaci u motornim i menjackim uljima, a narocito su dobri za smanjenje dima.

          Veliki broj danasnjih dobrih sintetickih ulja su najcesce kombinacije prethodno pomenutih supstanci. To je slucaj kod Motul 8100 serije, Mobil1, Amsoil, Castrol edge serije, i mnogih drugih.

          Sva ulja mineralna, polu siont i ful sint sadrze odredjenu dozu aditiva protiv habanja motora, protiv prerane oksidacione degradacije, za ocuvanje viskoziteta itd , itd. Kvalitetna (citaj skupa) ulja obicno imaju vise aditiva od onih drugih i pruzaju bolju zastitu.

          Ja sam duboko ubedjen da uz koriscenje kvalitetnih ulja motul, castrol, mobil, total, amsoil... nema nikakve potrebe za dodavaljem bilo kakvih aditiva. ova ulja maju ih sasvim dovoljno da pruze optimalnu zastitu i ozbiljno tjuniranim motorima.

          Takodje je vazno pomenuti da je najbolje drzati se viskoznosti koju propisuje proizvodjac, a takodje i proizvodjackih standarda tipa API CF, ACEA A2, A3, B2, B3, B4, vw 503.00, vw503.01, vw504.00 i slicno. ovo se narocito odnosi na indeks viskoznosti 30, 40, 50 pri optimalnoj temperaturi. Prakticno to znaci da ako proizvodjac kaze koristiti ulje 10w-40 sto je u 95% slucajeva polusintetika, moze se bez problema sipati i 5w-40 i 0w-40 koje odgovara tom ili vise standardu . Sad jedna mala sala, ne bojte se taj 0w-40 ili 0w-30 nije redak kao voda sto mnogi majstori starog kova pricaju i nece cureti iz motora na sastavima :-).

          Na kraju vrlo cesto pitanje. Isplati li se platiti skupo ulje? Ako je auto koliko toliko dobar, skuplje sinteticko ulje odgovarajuce gradacije se definitivno isplati jer ce pruzati bolju zastitu motoru. Ja sam licno ubedjen da ma koliko dobro i skupo ulje bilo treba ga menjati na 10000 max. 15000km iako proizvodjaci kazu 20000, 30000, 50000 ili ko zna koliko vec.

          Aditivi iz konkretnog pitanja.

          -MoS2 (molibden sulfid) je cvrsta supstanca, prah koji se najcesce kao aditiv za smanjivanje trenja metalnih povrsina koristi u vidu praha malog precnika zrna ( reda velicine nanometara ili eventualno mikrona ) dispergovanog u ulju. dakle mala kolicina tog nano ili mikro praha dodaje se u ulja i to koristi kao aditiv za smanjenje trenja u motoru. ne ulazeci u nacin formiranja zastinog filma ulja i tih cestica MoS2 na metalnim povrsinama motora reci cu da jeste istina da je trenje izmedju metalnim povrsina manje u prisustvu MoS2 nego bez njega (ovo dosta zavisi i od oblika i velicine samih zrna praha MoS2). Znaci to u idealnom slucaju taj aditiv zaista vrsi funkciju smanjenja trenja. Kako su u modernim automobilskim motorima ( mislim na one proizvedene od devedesetih godina pa na ovamo) tolerancije neuporedivo manje nego sto je to bio slucaj kod motora proizvedenih sedamdesetih godina ili pre ja nikako ne preporucujem dodavanje takvih ili bilo kojih drugih aditiva motornom ulja sve dok je motor u kako tako dobrom upotrebnom stanju. ti trikovi sa tzv. magicnim uljima (zmijskim uljima i slicno) mogu se probati kod kola tipa jugo koji je produvao i trosi litar ulja na sto kilometara. u takvo slucaju nista sem generalne ne moze pravilno sanirati problem , ali ponekad se totalni kraj malo porlongira sa tim aditivima. ja sam poodvno kada sam imao 18 godina (97') vozio golfa keca 1.3 81' koji je presao ko zna koliko i koji je bio neopevani krs. trosio je ulja koliko i benzina i tako to. u to vreme postojao je nekakav ruski modifikator koji je bio nesto tipa tog MoS2. otac mi je tada rekao ovo je ionako totalni krs, pa ajde da probamo to mozda mu malo pomogne. i jeste pomoglo. manje je trosio ulja i malo je bolje vukao. opet kod takvih slucajeva to je manje vise ok probati, ali ja toplo preporucujem da se to ne cini sa zdravim kolima novijeg datuma. takodje cu napomentuti da pojedina kvalitetna motorna ulja sadrze male kolicine aditiva na bazi MoS2 ali su ti aditivi dobro odmereni i ukomponovani sa ostalim komponentama tog ulja.

          vrlo slicna prica vazi i za dodavanje grafitne masti u ulje i druge grafitne aditive. u neopevane krseve i ajde nekako , ali u sve ostalo bas nikako. Narocito ne u proizvoljnim kolicinama tipa usucu malo , pa da vidimo kako to radi.

          Tih aditiva ima ne na stotine vec na hiljade na svetskom trzistu i velika vecina ih je totalna sarena laza tj. neki polimer koji zgusne motorno ulje i time smanji potrosnju istog i dimlljene prolupanog motora.

          za liqui moly se nikako ne moze reci da je u istom kosu sa tim morem djubreta i safrene laze na svetskom trzistu aditiva jer oni imaju vrlo ozbiljne istrazivacke timove vrhunskih doktora hemiskih i tehnickih nauka koji ispituju i razvijaju njihove proizvode. ovde dajem napomenu da iako oni trvrde da su im aditivi kompatiblini sa uljima svih proizvodjaca ja preporucujem da ako se neko odluci da proba njihove aditive da to cini sa liqui moly uljima kako bi sve bilo 100% kompatibilno.

          Ja licno na osnovu mojih saznanja, konsultacija sa dosta kolega iz hemijske struke i citanja literature ne preporucujem aditive, vec bolja motorna ulja.

          Sve ovo je samo moje licno misljenje i pogled na ovu temu bez i najmanje namere da se bilo ko uvredi i tome slicno. Sva pitanja i komentari su dobrodosli.

          Pozdrav svima
          Igor

          Poslusaj Igorov savet Motul je trenutno najbolje.Poz!!!!!!!!

          http://www.mitsubishiclubserbia.com

          Comment

          Working...
          X