Opimalni broj obrtaja motora kod benzinca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    sto kraci period ubrzavanja koliko je moguce
    OK, ali zar to ne znachi 4 brze turazhe do max rpm, a tad je potroshnja

    Povecanje ulozhene energije (sagorelog goriva) je eksponencijalno proporcionalan povecanju kinetichke energije, tako da praktichno svaki prelazak nominalne tachke max obrtnog momenta donosi 4, 5 puta momentalno vecu potroshnju (kako vec raste eksponencijalna kriva). Znachi, za 4 turazhe od po 2-3 sekunde preko tih rpm imamo 10-12 sekundi vozhnje sa 4-5 puta vecom potroshnjom od nominalne! Mislim da se tu gubi smisao ranijeg dostizanja optimalne brzine krstarenja, ako vec govorimo iskljuchivo o ekonomichnosti... Daleko od toga da vecina tako ne vozi, narochito se drugachije i ne mozhe na vec pomenutim bulevarima, ali je Honda stavio akcenat na ekonomiji... Opet, tako bar ja mislim...

    Sad sam totalno zbunjen...

    Ovo je stvarno interesantno pitanje...

    Shta misle drugi???

    Pozz =]
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #17
      Ne znaci, prva varijanta je definitivno bolja. Bezi sto pre iz nizih stepena prenosa a posle cruise
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • srle1
        CBC Senator XXL
        • 08.02.2005
        • 320
        • Beograd

        #18
        Moja iskustva su da bez izuzetka oštrija ubrzavanja povećavaju potrošnju,bez obzira koji je auto bio u pitanju.Nema tu nekih nedoumica:da bi automobil za kraće vreme ubrzao mora se iskoristiti više goriva i to je to.
        Lepo se vidi i na kompu - velike su razlike trenutne potrošnje pri laganim i naglim ubrzanjima.Skoro sam se vozio u novom Pasatu 2.0 Tdi,prilikom kretanja sa manjih uzbrdica pokazivao je bez problema 60l trenutne potrošnje stvarno sam se začudio...
        Ubrzanje i masa vozila su kritični elementi koji gutaju gorivo.
        Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

        Comment

        • -Vedran-
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 3255
          • Beograd

          #19
          Ovako...ja sam ipak za drugu varijantu.E sad opet je pitanje gde se vozi.

          Brick je rekao za bulevare da je bolje sto pre ubrzati i odrzavati...to je i meni logicnije.Ali npr. u krugu "dvojke" nema potrebe prelaziti 2500 rpm uz minimalno ubrzanje.

          Jel ima neko obrazlozenje za svoj stav sem overspeed-a?

          Ajmo malo diskusije...razmisljam o tome vec danima i testiram auto
          Power of dreams !!!

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #20
            Evo ja sam tu.
            Sad cu ti primitivno objasniti al prakticno.
            Razvucimo putanju od Kosovske Mitrovice do BG-a.
            Kako ce vise trositi auto kad krenemo od K.M.?
            I.
            Prva pun gas (red line), druga (red line), treca (redline), cervrta (redline), i onda petom ne bitno od 100-120km/h
            ili
            varijanta II
            Krenes od K.M. polako na tenane 1,2,3,4 i u petu tek stignes negde pred BG na 100-120km/h
            Kapis
            Naravno razvukao sam da bi jednostavno bilo lakse za razmisljanje a naravno da je to u proporciji prema ovome sto trazimo mnogo manja razlika.
            E sad ne treba biti bukvalista pa kad je od semafora do semafora 20m pun gas pa do neke 4, nego treba odraditi drugu varijantu.
            Misli se kad auto krece od neke tacke i vidi se voznja.
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • boolero
              CBC Veteran
              • 07.10.2004
              • 175
              • Beograd

              #21
              E moram da se ukljucim posto je Honda moj savet za potrosnju pogreshno razumeo,i samim tim postavio pogreshno pitanje

              Preneo sam mu ono shto sam procitao na Automarketu...
              Pri ubrzanjima bolje je davati pun gas nego recimo pola gasa...naravno obrtaje drzati u podrucju max obrtnog momenta.
              OTS

              Comment

              • -Vedran-
                CBC Senator XXL
                • 03.10.2004
                • 3255
                • Beograd

                #22
                Bole,to sam ja skontao...o tome niko nije ni pricao.Ja sam vrlo dobro formulisao pitanje

                Taj clanak sam ja odavno procitao i bez tebe
                Power of dreams !!!

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Procitati predhodnu stranu. Odgovor na tvoje pitanje
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • luka.l
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 490
                    • Beograd
                    • ВАЗ 21213

                    #24
                    Pa najekonomicnija voznja je brza voznja. Neko ko vozi 80km/h u istom autu mnogo manje goriva trosi od onog koji istu relaciju prelazi sa 60 ili 40km/h. Prosto, sto je veca brzina za isti broj obrtaja to je manja potrosnja.

                    I ja sam isto za ovu varijantu 1. redline, 2. redline, 3. redline...4. redline, 5. redline...
                    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                    - "I vi ste dobro."

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #25
                      Sa 60 ces potrositi manje nego sa 80,Boost je pricao o nacinu voznje Saab-a sa turbom kada su swedski policajci ustedeli bas mnogo goriva a to je da se sto pre nabije krsatreca brzina,tako bese valjda

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #26
                        Hmmm... Ovo je zheshce od onog Ivvanovog kviza Toliko sam se iscimao da sam morao da proverim u praksi

                        Ja mogu samo da navedem svoj lichni primer, dakle upravo provereno u praksi ovog (tj. jucherashnjeg) popodneva:

                        I opcija: "krstarecu" brzinu dostignuo penzionerskom vozhnjom za nekih 20-ak sekundi (dakle, do nekih 120 km/h na 2700-2800 rpm u petoj), i za sve to vreme mi ekono-metar pokazuje od 12 do max 15 l pri promeni u vishi stepen prenosa (osim, ochekivano, pri kretanju prvom kad na nekih 3k ode preko 20 l). Dakle, sve u svemu 20 sekundi vozhnje sa prosechnom potroshnjom od recimo 13-14 litara i vec sam na 120 km/h u petoj. Tad, na oko 2800 rpm potroshnja iznosi oko 8. Zadatak izvrshen

                        II opcija: do tih 120 km/h sam doshao za nekih 13 sekundi (nisam "silovao" auto sve do crvenog na 6200, ali recimo promene vrshene na 5500-5600 rpm). Preko 4500 rpm potroshnja zhestoko prelazi 30 l jer igla "zakucava" na limitator (nije u pitanju trip/board-computer), ali po brzini kojom "zakuca" pretpostavljam da ide 'ladno i do 50 l. Znachi, 13 sekundi vozhnje sa prosechnom potroshnjom od nekih 30 l (a verovatno i mnogo vishe...) do 120 km/h u petoj i - zadatak ponovo izvrshen (al' sam se istripovao ).

                        Dakle, 20 sekundi vozhnje sa prosechnom potroshnjom od 13-14 litara ili 13 sekundi vozhnje sa prosechnom potroshnjom od 28-30 litara - pitanje je sad

                        Sve u svemu, ja opet smorih... Sorry, al' je tema bash interesantna...

                        srle1
                        Skoro sam se vozio u novom Pasatu 2.0 Tdi,prilikom kretanja sa manjih uzbrdica pokazivao je bez problema 60l trenutne potrošnje
                        Samo potvrdjuje moj experiment Ili, mozhda...

                        Pozz =]
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          lepo sto si imao zivaca da proveravas ali je metod nedovoljno pouzdan, jer je proba prekratka i drugo sto nisi nicim merio...ekonometar nista ne meri, cak niti ne pokazuje potrosnju jer je to obican nekalibrisani indikator okrivrnog vakuuma u usisu koji moze ali i ne mora da ima ikakve veze sa stvarnom potrosnjom benzina.

                          jedan od kljucnih parametara koji ulazi u racunicu potrosenog goriva je prenosi odnos u menjacu, dakle potrosnja u prvoj, drugoj itd se MNOZI sa onom prosecnom potrosnjom. tako da ako je ekonometar pokazao prosecnu potrrosnju od 8 litara u direktnoj brzini pri ravnomernoj voznji to znaci da je u prvoj bez ubrzanja potrosnja oko 30-35 litara a uz ubrzanje je naravno samo veca.


                          sve dok je se ne dovede menjac brzina u direktnu , potrosnja goriva je enormna i skoro pa neverovatna pa stoga treba biti sto krace u nizim brzinama menjaca...

                          dodatno, sto je slabije pritiskanje pedale gasa to je veca potrosnja benzina jer je leptir vise zatvoren a time je i veci gubitak u**** na pumpanju klipova, odnosno veci je otpor u****vanju vazduha.

                          tako da za optimalnu potrosnju treba sto pre stici u direktnu brzinu menjaca, sa sto vise otvorenim leptirom a sa sto manjim brojem obrtaja koji je moguc da se sve to izvede sto je najbrze moguce...znam da je malo kontadiktorno ali tako ispada a i praksa se u dobrom delu slaze sa tiom postavkom.

                          ne, nisam ja izmislio, samo sam citao a i iskustvo je manje vise slicno ali to nista ne znaci jer zaista nisam i nemam cime da merim pa je stvar procene/ utiska.

                          a da je tema veoma vruca, jeste i verovatno svako od nas ima svoje argumente za i protiv jednog ili drugog izbora.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • dfast
                            CBC Senator XXL
                            • 26.05.2005
                            • 1302
                            • Hoofddorp NL /Bgd

                            #28
                            U Slovenackom Auto Magazinu je pisano pre x godina bas o ovome o cemu diskutujemo, i napravljeni su testovi. Znaci grad i ubrzanje sa semafora. Pitanje je bilo da li je ekonomicnija voznja pri laganom ubrzavanju ili u punom ubrzanju i brzim saltanjem. Ispalo je da je ova druga varijanta ekonomicnija u smislu potrosnje goriva a ona prva bolja zbog manjeg habanja motora.

                            Comment

                            • -Vedran-
                              CBC Senator XXL
                              • 03.10.2004
                              • 3255
                              • Beograd

                              #29
                              Niste me dobro razumeli...ja nisam govorio o ubrzanju do redline-a.Mislio sam na ubrzanja do 3500-4000 rpm pod full gasom.Ali dobro...
                              Power of dreams !!!

                              Comment

                              • M-power
                                Moderator
                                • 10.01.2005
                                • 10060
                                • Bg; Banovo Brdo
                                • CorsaC, astra H,

                                #30
                                Razumeli smo, Nego dat je bukvalan primer radi lakseg uvida.
                                Naravno ta brza voznja se podrazumeva da se ne vuces kao penzioner do krstarece brzine nego da malo otvoris leptir sto nema veze sa obrtajima.
                                Znaci obrtaji na kojima se salta mogu biti i isti, samo sto je u jednom slucaju pedala bila otvorena te se brze doslo do krstarece brzine.

                                Over ti nas zezas. Ponovo nisi izracunao kako treba. Aj sto nema veze to sa ekonom. nego
                                rekao si da si za 20 sec stikao do 120km/h sa 13-14L
                                A u drugoj varijanti za 13s sa 28-30L
                                Ali radi se o predjenom putu po jedinici vremena. Kad si dosao do 120km/h kolika ti je bila potrosnja onih preostalih 7 sec. Negde 8-9L jel da?
                                E sta mislis kakvo je sad stanje. Vec izjednaceno jel?
                                Znam da se napamet ovako ne moze nista izracunati al shvatas poentu. Ostaje ti 7 sec. za voznju sa malom potrosnjom + na sve to sto si presao jos veci predjeni put jer si bio brzi.
                                E sad kad preracunas sve ovo u korist brze voznje, nadam se da su se stvari promenile.
                                Jaooooj kako me mrzi da pisem o ovome. Sam sebe zbunim i citam poruku vise puta pre no sto je posaljem

                                Znaci za isti vremenski period od 20Sec imamo u brzem slucaju dosta vremena gde smo vozili sa malom potrosnjom + veci predjeni put

                                E sad treba naci zlatnu sredinu. A to je za svaki auto drugacije. Kad menjati i u zavisnosti kolika ce biti ta brzina koju treba postici.
                                U svakom slucaju ekonomicnije nego razvlaciti polako ko penzioner
                                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                                Comment

                                Working...
                                X