Opimalni broj obrtaja motora kod benzinca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #31
    @ brick:

    Znam da ekono-metar ne mozhe da "izrachuna" trenutnu potroshnju, i da to narochito vazhi za mehanichke (tipa onog u BMW-ovim ranijim modelima), ali je ekstremno povecanje na rpm preko 3500 ipak simptomatichno. To je samo "grubo" procenjivanje potroshnje goriva u zavisnosti od protoka vazuda, ali sam toliko bio isciman da sam morao da proverim... Taj moj eksperiment je upravo to - eksperiment, bez neke znachajne vazhnosti u praktichnoj primeni.

    Sve u svemu, teorijski ima smisla u tvojim navodima, a vidim da su i vecina ostalih iskustava/navoda slichna, tako da... U svakom sluchaju, a to sam vec i napomenuo ranije, ne verujem da bilo ko stalno vozi bash na donjoj granici i menja brzine na min mogucim rpm. Svakako da je za auto sveukupno gledano "najzdravije" (potroshnja, motor, menjach...) shto je pre moguce (bez "divljanja") doci u max sepen prenosa, tj. shto ranije dostici i odrzhavati "krstarecu" brzinu, shto si upravo i naveo (tj ako je "krstarenje" cilj voznje u datom trenutku u pod datim okolnostima, shto svakako nije uvek sluchaj).

    Eto, postigosmo koncenzus

    Josh kad bi se samo Skupshtinski parlament ugledao na nas...

    Pozz =]
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • luka.l
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 490
      • Beograd
      • ВАЗ 21213

      #32
      Originally posted by Wiz
      Sa 60 ces potrositi manje nego sa 80,Boost je pricao o nacinu voznje Saab-a sa turbom kada su swedski policajci ustedeli bas mnogo goriva a to je da se sto pre nabije krsatreca brzina,tako bese valjda
      Cekaj, kako si to zamislio?
      Pa ako pri 60 na sat auto vozis u 4. brzini na recimo 2000, a pri 80km/h vozis u 5. na isto dve hiljade, pa onda je normalno da manje trosi na 80 na sat, jer je potrosnja u jedinici vremena ista, ali za isto vreme predjes vise kilometara. Mislim, logicno....
      - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
      - "I vi ste dobro."

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #33
        Otpor vazduha se povecava sa kvadratom brzine


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • luka.l
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 490
          • Beograd
          • ВАЗ 21213

          #34
          Originally posted by Uros Piperski
          Otpor vazduha se povecava sa kvadratom brzine
          Naravno, ali po toj logici bi onda jos manje trosio da ides 40? Zar ne?

          Recimo da u petoj na 2000 obrtaja ides 80. Koliko obrtaja ti treba za 60 u 4? U ostalom, ne daju se bezveze podaci za najmanju potrosnju na "otvorenom" pri 80 (ili cak 90km/h), zar ne?
          - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
          - "I vi ste dobro."

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #35
            Pa ako pri 60 na sat auto vozis u 4. brzini na recimo 2000, a pri 80km/h vozis u 5
            vozim u 5 toj 60 razmes

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #36
              ajd da formulisem pitanje ovako....

              auto stoji u mestu na leru,motor zagrejan.
              stisnem papucicu gasa i drzim ga na tacno 2000rpm,i tako 1 sat(naprimer)
              ,a onda opet stisnem i drzim na 4000rmp 1 sat.

              dali ce u drugom slucaju potrositi duplo vise goriva nego u prvom??
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #37
                Pa potrosice vise na 4000 al dal ce duplo neznam

                Comment

                • -Vedran-
                  CBC Senator XXL
                  • 03.10.2004
                  • 3255
                  • Beograd

                  #38
                  Pa ne verujem da ce bas duplo...
                  Power of dreams !!!

                  Comment

                  • Saabo
                    Moderator
                    • 29.09.2004
                    • 1724
                    • Vrbas
                    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                    #39
                    To se da lako proveriti Samo treba naci mapu ubrizgavanja goriva za bilo koji auto i videti vrednosti i eto vam odgovora
                    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #40
                      a zasto nebi duplo,kad je duplo radio?!?

                      e to je ono....
                      da neko kaze,kad ce najmaje da trosi gledano gorivo prema RPM?

                      mozd je to broj obrtaja,kad je obrtni moment najveci?
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • Saabo
                        Moderator
                        • 29.09.2004
                        • 1724
                        • Vrbas
                        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                        #41
                        http://www.krcperformance.com/images/So ... 20Fuel.jpg
                        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #42
                          po ovoj slici..uvek isto trosi gorivo/rpm ???
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • luka.l
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 490
                            • Beograd
                            • ВАЗ 21213

                            #43
                            Originally posted by Wiz
                            vozim u 5 toj 60 razmes


                            E to mi nije palo na pamet...ocigledna nesuglasica oko toga sta znaci termin "voziti"
                            - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                            - "I vi ste dobro."

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #44
                              Eto, postigosmo koncenzus
                              pa da, bas tako kako si opisao.

                              od semafora do semafora najpogodnije po ekonomiju je voziti sa sto manje kocenja jer je svako kocenjecist bacanje (prethodno) tesko stecene kineticke energije, odnosno upravo potrosenog benzina u toplotu.

                              ali pri iole voznji bez neposredno ocekivanog kocenja najekonomicnija je voznja u sto visem stepenu prenosa sa sto vise otvorenim leptirom pri konstantnoj brzini u smislu predjenog puta po gramu goriva odnosno specificna potrosnja gram po kWh.

                              nezgoda je sto realni saobracaj zahteva voznju koja nije idealna pa u praksi za svaku situaciju postoji kompromis i svako za sebe proceni kako je najbolje da se prebaci od A do B.

                              M je cini mi se dao najjjasnije objasnjenje kako i zasto.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                auto stoji u mestu na leru,motor zagrejan.
                                stisnem papucicu gasa i drzim ga na tacno 2000rpm,i tako 1 sat(naprimer)
                                ,a onda opet stisnem i drzim na 4000rmp 1 sat.

                                dali ce u drugom slucaju potrositi duplo vise goriva nego u prvom??
                                nece.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X