Opimalni broj obrtaja motora kod benzinca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    ,kad ce najmaje da trosi gledano gorivo prema RPM?
    kada motor radi sa sto manjim vakuumom i sto blize max. obrtnom momentu u sto visem stepenu prenosa koji je moguc a da zadovolji prva 2 uslova.

    i sve se odnosi na staticne uslove, znaci ravnomerno kretanje.

    kako je kod modernih motora obrtni momenat u vrlo sirokom rasponu skoro jednak (u nekih 4000-5000 raspona) glavni kriterijum za potrosnju se prebacuje na proracun prenosa vs. masa auta prema prosecnim brzinama kretanja.

    dobro proracunat menjac sa jednim te istim autom i motorom moze da znaci i ustedu od 20tak % goriva u odnosu na isti motor i auto ali sa lose podesenim menjacem.

    meni se najvise dopada kratka prva (7-8 km/h pri 1000 rpm), malko produzena druga (15-16 km/h-1000) tako da pokriva 20-90 km/h sto je zgodno za brdo i teska opterecenja auta, treca skracena (20-22 km/h-1000) i uvek tu za preticanje na otvorenom, cetvrta direktna (35 km/h-1000) za voznju jako opterecenog auta po autoputevima uzbrdo, za preticanje uz rezervu snage... i peta oko 40-42km/h za udobno krstarenje po autoputu na duzim relacijama.

    otprilike ovako Ford, BMW, VOlvo, podesavaju svoje menjace prema motoru barem sto se tice modela sa zadnjim pogonom srednje kubikaze motora (oko 2 litra).

    japanci vole da stave jako kratku cetvrtu i petu i time malo poboljsaju ubrzanje ali po cenu jako visokih obrtaja kada se dodje do krstarenja na autoputu. (manji komfor voznje) posto se u Japanu jako sporo vozi pa retko kada uopste postignu brzinu autoputa.

    glavni faktor potrosnje goriva nije sam rpm faktor vec otpori kretanju vozila a to su aerodinamika iznad 60tak km/h i masa (pri ubrzavanju) koji odredjuju potrebnu energiju za trazenu dinamiku kretanja.

    primer koji je postavljen, motor na leru i pri 5000 rpm ce potrositi jako malo goriva, mozda 2 litra za sat vremena jer su i otpori veoma mali.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Saabo
      Moderator
      • 29.09.2004
      • 1724
      • Vrbas
      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

      #47
      Originally posted by zoranbg
      po ovoj slici..uvek isto trosi gorivo/rpm ???
      Da video sam al porastom pritiska u grani raste potrosnja, sad samo treba pogadjati koliko raste pritisak sa obrtajima u usisnoj grani
      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

      Comment

      Working...
      X