CW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3104
    • Nish

    CW




    Nadjite svoj auto
  • HotDog
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 965
    • BSG 75 (011)

    #2
    A sta su ove tabele?
    Teshim se onom starom, nije sramota pitati

    Comment

    • fantastik
      CBC Senator XXL
      • 28.07.2005
      • 417
      • Novi Sad

      #3
      vuosi cw A cw x A
      BMW 318i 91-98 0,3

      sta to znaci

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Pri kretanju tela kroz fluid se javlja odredjeni otpor tom kretanju izazvan potisnim silama. Isto sila se javlja i pri nailasku fluida na statichni objekat. Slichan otpor se javlja i pri kretanju automobila kroz vazduh, dakle dolazi do pojave otpora vazduha tom kretanju pri chemu je dejstvo potisnih sila utoliko izrazhenije uoliko su povrshine na koje one deluju vece i ukoliko su napadni uglovi veci (najgora varijanta je kretanje velikih "kockactih" povrshina koje se krecu upravno na tok vazdushnih struja). Smanjenju ovih sila doprinosi manja udarna povrshina, ali i smanjivanje napadnih uglova na shto je manju mogucu meru. Znachi, u cilju smanjenja tih sila se pribegava dizajniranju povrshina tako da budu shto manje direktno na "udaru" potisnih sila (izbegavanje "kockastog" dizajna) i koje ce te sile "napadati" pod shto je moguce manjim uglom (zaobljene linije) jer tad dolazi do "rasipanja" potisne energije jer vazushne struje "klizaju" preko povrshine umesto da troshe enrgiju u "sudaru" sa tim povrshinama, laichki recheno (aerodinamika vozila). Upravo se tim indeksom oznachava aerodinamichnost vozila, s' tim da shto je broj nizhi - aerodinamichnost je bolja i obratno.

        Medjutim, u modernoj proizvodnji vozila se javlja josh jedan efekat, a to je "downforce" kojim se narochito zadnji deo (osovina) zheli "pritisnuti" uz put sa shto je vecom silom u cilju boljeg prianjanja za asfalt (efekat zadnjeg spojlera i uopshte dizajn "repa" vozila), a shto je narochito pozheljno kod automobila visokih performansi. U tom sluchaju se blago negira efekat aerodinamichnosti jer povecanje downforca na zadnjoj osovini negativno utiche na aerodinamiku prednjeg dela automobila (dolazi do blagog izdizanja prednjeg dela). Reshenje toga je tzv. "Venturi" kanal za odvod vazduha izpod vozila, kojim se praktichno ceo automobil "vakuumski" pritiska uz put jer sistem deluje kao usisivach koji i****va vazduh ispod vozila, chime se on "spushta" uz podlogu pa se rezultati downforce efekta ublazhuju.

        Taj rezultat od 0,3 za BMW 318i je neki standard za vozilo te klase (sedan za svakodnevnu upotrebu), i jedan od boljih aerodinamickih efekata postignut za to vreme, tj. pochetak 90-ih godina kad je auto projektovan.

        Dakle, opushteno...

        Pozz =]
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • HotDog
          CBC Senator XXL
          • 06.05.2005
          • 965
          • BSG 75 (011)

          #5
          ahaaaaa, to je znaci to, hvala na objasnjenju
          Znao sam sa koeficijent otpora vazduha, samo se nisam dosetio da bi to moglo da bude to. A sta je u koloni "A", a sta "cw x A"? Pretpostavljam da jedno od ta dva moze da bude taj downforce koeficijent?

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Hmmm... Iskreno nisam siguran jer je ova tabela jako "shtura", ali pretpostavljam da je A neka povrshina na koju deluje otpor, pa se to mnozhi sa koeficijentom otpora i dobija ukupan otpor (u poslednjoj koloni). To kazhem poshto se u fizici uglavnom sa "A" oznachava povrshina... Mozhda greshim...

            Pozz =]
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              A jeste povrsina....u metrima kvadratnim
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • zux
                CBC Senator XXL
                • 10.05.2005
                • 773
                • Beograd-Filmski grad

                #8
                Kao što je već rečeno
                Cw je koeficijent otpora vazduha
                A je čeona površina vozila u metrima kvadratnim i kod putničkih automobila grubo se računa kao
                A=0,775×B×h
                B-ukupna širina vozila (bez retrovizora)
                h-visina vozila

                Redukovani koeficijent otpora vazduha se računa kao K= Cw×Ro/2
                Ro je gustina vazduha (1,29)
                (jbg mrzi me da ubacujem simbole-grčko Ro)

                K×A je faktor aerodinamičnosti

                Ukratko to je to što se aerodinamike tiče

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  korektno objasnjenje ali mi ovo upalo u oci...

                  kojim se praktichno ceo automobil "vakuumski" pritiska uz put jer sistem deluje kao usisivach koji i****va vazduh ispod vozila, chime se on "spushta" uz podlogu pa se rezultati downforce efekta ublazhuju
                  valjda, pojacava se downforce efekat kao posledica venturi delovanja.

                  slazemo li se ?
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • overspeed
                    CBC Senator XXL
                    • 24.05.2005
                    • 2779
                    • Kosovska Mitrovica

                    #10
                    Citat:
                    kojim se praktichno ceo automobil "vakuumski" pritiska uz put jer sistem deluje kao usisivach koji i****va vazduh ispod vozila, chime se on "spushta" uz podlogu pa se rezultati downforce efekta ublazhuju


                    valjda, pojacava se downforce efekat kao posledica venturi delovanja.

                    slazemo li se ?
                    @ Brick:

                    Naravno, u pitanju je samo omashka koja mi se desila u koncipiranju rechenice. Cilj i svrha Venturi kanala i jeste da pojacha downforce. Medjutim, u tekstu sam na kraju opisivao negativan uticaj koji downforce efekat izazvan dejstvom zadnjeg spojlera i/ili dizajnom repa automobila ostavlja na prednji deo u smislu blagog izdizanja, dakle pogorshava aerodinamiku uopshte. Ono shto sam nespretno napisao je da tu pomazhe Venturi i "ublazhuje downforce efekat". Ono shta sam zapravo mislio da napishem je da Venturi kanal ublazhuje negativne simptome downforce efekta kad je on prisutan samo na zadnjoj osovini, dakle on vakuumski lepi automobil za podlogu i ne dolazi do nepozheljnog izdizanja prednjeg dela, shto je sluchaj kad Venturi kanal ne postoji.

                    Dakle, nema spora oko cilja Venturi kanala, ali ima oko mog "pisanija"... =]

                    Malo sam istrchao pred rudu...

                    Pozz
                    http://www.bmw.tv

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      http://saab.ath.cx/community/presho/Kal ... kontra.xls
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • luka.l
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 490
                        • Beograd
                        • ВАЗ 21213

                        #12
                        Staro dobro programce + Gorespomenuta lista = nesto konkretno.
                        - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                        - "I vi ste dobro."

                        Comment

                        Working...
                        X