CW
Collapse
X
-
Pri kretanju tela kroz fluid se javlja odredjeni otpor tom kretanju izazvan potisnim silama. Isto sila se javlja i pri nailasku fluida na statichni objekat. Slichan otpor se javlja i pri kretanju automobila kroz vazduh, dakle dolazi do pojave otpora vazduha tom kretanju pri chemu je dejstvo potisnih sila utoliko izrazhenije uoliko su povrshine na koje one deluju vece i ukoliko su napadni uglovi veci (najgora varijanta je kretanje velikih "kockactih" povrshina koje se krecu upravno na tok vazdushnih struja). Smanjenju ovih sila doprinosi manja udarna povrshina, ali i smanjivanje napadnih uglova na shto je manju mogucu meru. Znachi, u cilju smanjenja tih sila se pribegava dizajniranju povrshina tako da budu shto manje direktno na "udaru" potisnih sila (izbegavanje "kockastog" dizajna) i koje ce te sile "napadati" pod shto je moguce manjim uglom (zaobljene linije) jer tad dolazi do "rasipanja" potisne energije jer vazushne struje "klizaju" preko povrshine umesto da troshe enrgiju u "sudaru" sa tim povrshinama, laichki recheno (aerodinamika vozila). Upravo se tim indeksom oznachava aerodinamichnost vozila, s' tim da shto je broj nizhi - aerodinamichnost je bolja i obratno.
Medjutim, u modernoj proizvodnji vozila se javlja josh jedan efekat, a to je "downforce" kojim se narochito zadnji deo (osovina) zheli "pritisnuti" uz put sa shto je vecom silom u cilju boljeg prianjanja za asfalt (efekat zadnjeg spojlera i uopshte dizajn "repa" vozila), a shto je narochito pozheljno kod automobila visokih performansi. U tom sluchaju se blago negira efekat aerodinamichnosti jer povecanje downforca na zadnjoj osovini negativno utiche na aerodinamiku prednjeg dela automobila (dolazi do blagog izdizanja prednjeg dela). Reshenje toga je tzv. "Venturi" kanal za odvod vazduha izpod vozila, kojim se praktichno ceo automobil "vakuumski" pritiska uz put jer sistem deluje kao usisivach koji i****va vazduh ispod vozila, chime se on "spushta" uz podlogu pa se rezultati downforce efekta ublazhuju.
Taj rezultat od 0,3 za BMW 318i je neki standard za vozilo te klase (sedan za svakodnevnu upotrebu), i jedan od boljih aerodinamickih efekata postignut za to vreme, tj. pochetak 90-ih godina kad je auto projektovan.
Dakle, opushteno...
Pozz =]
Comment
-
-
ahaaaaa, to je znaci to, hvala na objasnjenju
Znao sam sa koeficijent otpora vazduha, samo se nisam dosetio da bi to moglo da bude to. A sta je u koloni "A", a sta "cw x A"? Pretpostavljam da jedno od ta dva moze da bude taj downforce koeficijent?
Comment
-
-
Hmmm... Iskreno nisam siguran jer je ova tabela jako "shtura", ali pretpostavljam da je A neka povrshina na koju deluje otpor, pa se to mnozhi sa koeficijentom otpora i dobija ukupan otpor (u poslednjoj koloni). To kazhem poshto se u fizici uglavnom sa "A" oznachava povrshina... Mozhda greshim...
Pozz =]
Comment
-
-
Kao što je već rečeno
Cw je koeficijent otpora vazduha
A je čeona površina vozila u metrima kvadratnim i kod putničkih automobila grubo se računa kao
A=0,775×B×h
B-ukupna širina vozila (bez retrovizora)
h-visina vozila
Redukovani koeficijent otpora vazduha se računa kao K= Cw×Ro/2
Ro je gustina vazduha (1,29)
(jbg mrzi me da ubacujem simbole-grčko Ro)
K×A je faktor aerodinamičnosti
Ukratko to je to što se aerodinamike tiče
Comment
-
-
korektno objasnjenje ali mi ovo upalo u oci...
kojim se praktichno ceo automobil "vakuumski" pritiska uz put jer sistem deluje kao usisivach koji i****va vazduh ispod vozila, chime se on "spushta" uz podlogu pa se rezultati downforce efekta ublazhuju
slazemo li se ?volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Citat:
kojim se praktichno ceo automobil "vakuumski" pritiska uz put jer sistem deluje kao usisivach koji i****va vazduh ispod vozila, chime se on "spushta" uz podlogu pa se rezultati downforce efekta ublazhuju
valjda, pojacava se downforce efekat kao posledica venturi delovanja.
slazemo li se ?
Naravno, u pitanju je samo omashka koja mi se desila u koncipiranju rechenice. Cilj i svrha Venturi kanala i jeste da pojacha downforce. Medjutim, u tekstu sam na kraju opisivao negativan uticaj koji downforce efekat izazvan dejstvom zadnjeg spojlera i/ili dizajnom repa automobila ostavlja na prednji deo u smislu blagog izdizanja, dakle pogorshava aerodinamiku uopshte. Ono shto sam nespretno napisao je da tu pomazhe Venturi i "ublazhuje downforce efekat". Ono shta sam zapravo mislio da napishem je da Venturi kanal ublazhuje negativne simptome downforce efekta kad je on prisutan samo na zadnjoj osovini, dakle on vakuumski lepi automobil za podlogu i ne dolazi do nepozheljnog izdizanja prednjeg dela, shto je sluchaj kad Venturi kanal ne postoji.
Dakle, nema spora oko cilja Venturi kanala, ali ima oko mog "pisanija"... =]
Malo sam istrchao pred rudu...
Pozz
Comment
-
-
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
- "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
- "I vi ste dobro."
Comment
-
Comment