Motor u kvadratu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    Motor u kvadratu?

    Postovani forumasi interesuje me sta to konkretno znaci motor u kvadratu? Naime bilo je reci o vw polu 1.4 75ks, gde je hod i precnik klipa otprilike isto 75mm...zasto je to dobro(posto poznavaoci motora to hvale) i sta se konkretno dobija sa time...veca dugotrajnost,startnost,medjuubrzanje,potrosnja ili...takodje me interesuje sta se dobija sa vecim hodom a sta sa vecim precnikom klipa...kakvi su to brdski reli menjaci i kakvi tu moraju da budu prenosni odnosi,posto sam cuo da ide istom brzinom i uz brdo i po ravnom...molim poznavaoce za detaljno objasnjenje,jer me mnogo stvari tu buni...unapred hvala
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Re: Motor u kvadratu???

    Puno pitanja. Motor u kvadratu znaci upravo kako si rekao da mu je precnik klipa isti kao i hod klipa. Nikakve prednosti u odnosu na ostale motore razlicitih precnika i klipova sem sto je " zgodan" za ubacivanje u manje automobile sto opet nema veze jer mnogo ostalih stvari vise utice na spoljasnje gabarite motora. Ti "poznavaoci" ih hvale samo iz ne razumevanja materije vec im se to eto onako svidja.
    Time se ne dobija nista, to je neki optimum (zlatna sredina) za sve uslove voznje gradske, prigradske i otvorene. Vecim precnikom klipova u odnosu na hod klipa se karakterisu "visokoturazni" motori koji se lakse vrte u visokim obrtajima. Na primer kod sportskih motorcikala je dosta kratak hod klipa u odnosu na precnik da bi se lakse vrteli u visokim obrtajima.
    Generalno dobija se vise krajnje snage u odnosu na obrtni momenat motora, dok duzi hod klipa a manji precnik klipa karakterise veci obrtni momenat u nizim obrtajima motora i teze dostizanje visokih obrtaja time i manja krajnja snaga.

    Sporohodni ( sa duzim hodom) su dugovecniji (jer ih manje gaze) nego ove visokoturazne.
    Ali nema nekog pravila, dugovecnost, krajnja snaga, potrosnja i sama efikasnost motora zavisi od brojnih drugih faktora koji danas hod ili precnik klipa stavljaju u drugi plan.

    Sto se tice brdskih/reli menjaca oni imaju skracene prenosne odnose u menjacu i diferencijalu u zavisnosti od konfiguracije staze. Time se smanjuje krajnja maximalna brzina jer im nije potrebna na takvoj stazi a dobija se na ubrzanju i iskoriscenu motora u nizim stepenima prenosa. Verovatno si na to mislio.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Alekre
      CBC Senator XXL
      • 12.09.2005
      • 780
      • Smederevo

      #3
      Re: Motor u kvadratu???

      Vecim hodom se dobija vise obrtnog momenta na nizim obrtajima te duze traju a i iskoristivost goriva je veca. Primer su brodski motori, takvi dvotaktni se vrte od 60 do 120 obrtaja u minuti Takvi motori gotovo uvek imaju poprilicno veliku zapreminu da bi uspeli da u****ju vise vazduha i sagore vise goriva, a pravilo je vrlo jednostavno: sto vise goriva sagoris dobijas vecu snagu

      Brzohodni su im suprotnost, kada sam motor ima malu zapreminu bice mu potrebno mnogo vise obrtaja da sagori vise goriva za vecu snagu. Primer su ti recimo skuteri i motorcikli.

      Sta je bolje? Pa nije ni jedno drugo, sve zavisi sta ce taj motor pogoniti.

      Evo kako ide podela:
      Sporohodni do 400rpm

      Srednje brzohodni 400 - 1500

      Brzohodni 1500 - 6000

      Super brzohodni iznad 6500
      Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

      Comment

      • legenda
        CBC Senator XXL
        • 28.03.2009
        • 1345
        • Beograd

        #4
        Re: Motor u kvadratu?

        Hvala Vam puno mnoge stvari su mi jasnije...@M-power sto se tice menjaca bas upravo na to sam i mislio...svaka ti cast na iscrpnom i detaljnom odgovoru...vidi se da poznajes materiju...odlican 5

        Comment

        • Chubbs
          Everybody lies
          • 29.01.2006
          • 5807
          • Novi Sad
          • Audi A6 1.8T

          #5
          Re: Motor u kvadratu?

          prica o generalnoj je ovde
          You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
          Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
          Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

          Comment

          Working...
          X