vest: Automobili na testu zagadjenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    vest: Automobili na testu zagadjenja

    http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... ategory=12

    Code:
    Beograd -- Država planira da uvede test pri registraciji i tehničkom pregledu automobila na količinu zagađenja.
    
    Time bi se ispitalo da li auto zagađuje životnu okolinu izvan dozvoljene količine. Novi zakon o zaštiti vazduha predvideće posebne mere pri kupovini i uvozu automobila, da bi se sprečila veće ispuštanje zagađenja u životnu sredinu. Pravni ekspert Uprave za zaštitu životne sredine Srbije Svetlana Nojković očekuje da će novi zakon biti usvojen do kraja godine.
    
    Ona je ocenila da će takvo zakonsko rešenje uticati i na proces pregovora o približavanju Srbije i Crne Gore Evropskoj uniji, u delu koji se odnosi na liberalizaciju tržišta, pošto će jedan od zahteva verovatno biti da se ukine odluka vlade o zabrani uvoza vozila starijih od tri godine. Prema njenim rečima, zakoni zemlje se moraju poštovati i biti osnov za pregovaračku poziciju. 
    
    Ona kaže da se ne treba bojati da će automobili bez filtera za izduvne gasove, koje recimo Nemačka zabranjuje sledeće godine, značajnije pogoršati ekološko stanje u SCG. Naime, Evropska unija je usvojila nove propise, kojima se dozvoljava maksimalno 35 dana godišnje dostizanje određenog stepena zagađenosti vazduha česticama koje izbacuje dizel motor u naseljenim mestima. Zbog toga, u Nemačkoj od početka 2006. godine neće smeti da se vozi više od četiri miliona vozila koja nisu opremljena specijalnim filterom za izduvne gasove. 
    
    Prema studiji Svetske zdravstvene organizacije, više od 310.000 ljudi u Evropi umire godišnje od bolesti izazvanih zagađenjem vazduha, a transport i upotreba fosilnih goriva identifikovani su kao najveći zagadivači vazduha.
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
  • Wiz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 3104
    • Nish

    #2
    Sta planira kad taj test postoji ovde i bilo je vec reci o tome

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #3
      Mene zanima šta će biti s tim silnim nemačkim vozilima koja neće smeti da se voze?
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • Wartburg
        CBC Senator XXL
        • 01.02.2005
        • 663

        #4
        Pitam li se koliko ljudi umre od cigareta, pa njih opet ne zabranjuju.

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Ma ja bi im svima zabranio da voze. Ako nema para da popravi auto neka ide peske, a ne mene da truje neprestalnim purnjanjem iz auspuha
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • luka.l
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 490
            • Beograd
            • ВАЗ 21213

            #6
            Pa sto se mene tice, moze, ali da auto PODLEZE STANDARDIMA EMISIJE GASOVA U VREMENU U KOM JE POCEO DA SE PROIZVODI.

            Jer, ako uvedes neku univerzalnu normu, to bi znacilo da verovatno ni jedna zastava ne moze da se vozi.

            Ovako, ako neko ima auto iz '70, ukoliko je auto potpuno ispravan i za svoje godine radi savrseno i ne zagadjuje vise nego sto treba, zasto da se ne vozi. Ali ovim GNOJCINAMA, GSP autobusima i ostalim dizelima koji bacaju ono .... da se ne izrazavam ruzno sad, bi stvarno zabranio da voze. Pa takva dva sr**a bre zagade za godinu dana vise nego pola Japana...
            - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
            - "I vi ste dobro."

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Mene zanima šta će biti s tim silnim nemačkim vozilima koja neće smeti da se voze?
              @ Heinz:

              Bash sam pre dva dana chitao u Novostima o ovome, kako konkretno u Nemachkoj od 01/01/2006 nece moci da se vozi nishta ispod Euro 4 norme za dizel jer je EU uvela nove zakone o dozvoljenom stepenu zagadjenja koji stupa na snagu pochetkom sledece godine. U tom smislu, navod u Novostima je bio da se procenjuje da ima oko tri miliona privatnih, putnichkih vozila i oko jedan milion industrijskih vozila u Nemachkoj koji se tamo nece vishe smeti voziti!
              Koliko je meni poznato, tu spadaju i neshto mladji "dizelashi", jer je Euro 4 postao obaveza proizvodjacha tek pre nekih 5 godina. Tri miliona vozila koje ce Nemci prodavati po sistemu "daj shta dash", jer su jednostavno primorani da ih se otarase "preko grane".

              Ne znam da li da budem srecan shto ce se vozni park ovde malo podmladiti (uzevshi u obzir trenutnu starost), ili tuzhan ali ne zato shto cemo se, umesto Nemaca, mi trovati (jer i ovo shto se sad vozi ne zadovoljava ni najstarije norme po tom pitanju...), vec zato shto uvidjam koliko smo daleko od te iste Evrope u koju bi josh koliko sutra

              Pozz =]
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • HotDog
                CBC Senator XXL
                • 06.05.2005
                • 965
                • BSG 75 (011)

                #8
                Sto rece Luka, mi se vec trujemo, kad se zaglavis u traci iza autobusa ili kamioncine, a crn dim samo kulja, ne znas da li da iskocis iz kola ili sta li vec...ako ti nemci i pokuljaju na ovamo, jer vise ne zadovoljavaju norme, moze da nam bude samo bolje, dobijes prosek Euro 1,4, umesto sadasnjih Euro -4,4

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Originally posted by Wartburg
                  Pitam li se koliko ljudi umre od cigareta, pa njih opet ne zabranjuju.
                  Od cigareta umiru oni koji ih troše a možda i nešto malo kolateralne štete. Od izduvnih gasova umiru svi a najviše se truju deca jer su najniža.
                  Autobus GSP-a ubija na 50 metara na 200 teško ranjava kad doda gas.
                  Koliko dnevno prodje autobusa ili loših kola kroz uži centar BG-a.. Posle kažu živim u centru, elita...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • luka.l
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 490
                    • Beograd
                    • ВАЗ 21213

                    #10
                    Originally posted by Dora
                    Koliko dnevno prodje autobusa ili loših kola kroz uži centar BG-a.. Posle kažu živim u centru, elita...
                    Sacuvaj boze...ne bih se vratio u centar da zivim pa nema sanse.

                    Ali najveca moguca nebuloza mi je pijaca Zeleni venac. Imas pijacu tik iznad koje je najveci promet autobusa u celom gradu. "Idem da kupim salatu jer je zdrava". Radje bih se hranio konzervama nego kupovao "svezu i zdravu hranu" na zelenjaku.
                    - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                    - "I vi ste dobro."

                    Comment

                    • Wartburg
                      CBC Senator XXL
                      • 01.02.2005
                      • 663

                      #11
                      @Dora opet ima i ,,kolateralne štete".
                      Sto se tice GSP mislim da su ih privatnici zajebali.
                      Pricao sam se jednim vozacem GSP, kaze da oni unutra sipaju sta stignu i ako potraje autobus 4 godine to je super.

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by luka.l
                        Zagade za godinu dana vise nego pola Japana...
                        Sta ti to govori?

                        Slazem se sa tvojim postom!
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          tu spadaju i neshto mladji "dizelashi", jer je Euro 4 postao obaveza proizvodjacha tek pre nekih 5 godina.
                          ne, Euro 4 ce tek postati obaveza proizvodjaca od 01.01.2006.

                          pre nekih 5 godina je za proizvodjace postala obaveza Euro 3 i to je vecina danasnjih automobila koji se voze.

                          upravo zbog Euro 4 se gasi recimo VW TDI motor, povlaci iz proizvodnje i prodaje u EU, kao i Pezoov HDi (originalni motor), i gomila raznih drugih dizela...

                          videce se u Frankfurtu za koju nedelju na sajmu koji ce se dizeli moci prodavati od nove godine, za sada su jos uvek retki ali su najave sa svih strana da i ostali ubrzano rade da osvoje tehnologiju za Euro 4 normu (tacnije implementiraju).
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • overspeed
                            CBC Senator XXL
                            • 24.05.2005
                            • 2779
                            • Kosovska Mitrovica

                            #14
                            Naravno, to smo sve vec "apsolvirali" na http://hiitek.mine.nu/forums/cannonball ... 87&start=0

                            Oni navodi su bili iz Novosti, kao shto sam vec naveo, samo sam "preprichavao" ono shta sam prochitao tako da sam malo "polupao lonchice"...

                            O Euro 3 normi i njenom stupanju na snagu 01/01/2000 je vec bilo rechi u navedenoj temi.

                            Pozz =] [/url]
                            http://www.bmw.tv

                            Comment

                            Working...
                            X