drugari pomoc, kako voziti terenca?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vladaa
    CBC Član
    • 07.08.2009
    • 65
    • nis

    drugari pomoc, kako voziti terenca?

    Posto za jedno 10-ak dana trebamo ici sluzbeno na teren van asfaltnih puteva, za tu priliku cu voziti Pajera 93 god 2.5 tdi. Ja cu da ga vozim inace.Problem je sto nikad nisam vozio nesto sa dva menjaca van asfalta a za koleginice ne sumnjam, jedna ne ume sparka da parkira a ni druga nije bolja. Vozilo ima pored menjaca i drugi mali ( reduktor pretpostavljam) za koji mi je receno da sluzi da biras vucu.Na menjacima ne pise nista jer imaju drvene glave. Pored tog malog menjaca stoji prekidac na kom pise master lock a do njega prekidac na kom pise up i down. Pretpostavljam da je to visina amortizera posto mogu da se podizu i spustaju. Mozete li mi objasniti kako sve to funkcionise jer pojma nemam sta i kako a ne bih da zeznem nesto jer sam cuo da se losim pipkanjem tog reduktora moze vozilo gadno sjebati. Vozio sam ga x puta u gradu ali nikad van asfalta. Pomazite dobri ljudi.
    P.S nemojte da mi obrisete temu pliz trazio sam i ima nesto malo ali nista konkretno
    SKR je SKR za SKR
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Re: drugari pomoc, kako voziti terenca?

    Ne znam u koja cete se to "bespuca" konkretno zaputiti, ali nemoj da panicis. Jeste novembar mesec ali snega nema ni od korova, poslednja kisa je pala ne secam se kad... Gde god to treba da idete, ne mislim da cete naici na tako los teren u smislu blata do kolena ili sneg do pojasa U tom smislu mislim da ces moci bez problema da Pajerom stignes gde god si naumio, osim ako se bas niste resili na pentranje na vrh neke planincine i to prilazom sa najgore moguce strane

    Sto se konkretno tvog pitanja tice, na Pajeru imas pre svega dva nacina prenosa: samo na zadnje ili prenos na sve tockove, dakle to nije terenac sa permanentnim pogonom na svim tockovima. U normalnim uslovima saobracaja, narocito po suvom asfaltu i u gradskoj voznji, je naravno "blize pameti" koristiti samo pogon nazad, u suprotnom auto em primetno vise trosi em recimo da moze da bude nezdravo po transmisiju To je ono na sta su te upozorili.

    Kad jednom izaberes pogon na svim tockovima (sto se radi tim "manjim menjacem"), imas dva moda: za voznju na otvorenom i malo losije puteve nizih kategorija (konstantan 4WD prenos) i drugi mod je za pravi off-road teren, dakle malo ozbljnije situacije. Ovaj off-road mod ima dodatno dva nacina prenosa (High i Low), pri cemu kad je aktiviran ovaj drugi reduktor podesava prenos obrtnog momenta na pogonske tockove sa ciljem da se izbegne proklizavanje. Dakle imas: 2WD pogon ili 4WD pogon. Ovaj drugi ima dva moda: High i Low, zavisno od funkcije reduktora, koji prilagodjava stepen/nacin prenosa obrtnog momenta kako bi se sprecilo proklizavanje tockova.

    E sad, to dugme "master lock" koje ti stoji pored "manjeg menjaca" sluzi za zatvaranje diferencijala u voznji sa pogonom na svim tockovima, sto biras kad naidjes na teren gde su ti u voznji tockovi cesto na razlicitim vrstama podloge, odnosno kad trakcija nije identicna kod svih tockova. U tom smislu se tockovi po osovinama obrcu istim (ugaonim) brzinama ali zapamti da ovo nikako ne smes da koristis kad sidjes ponovo na suv asfalt, narocito u gradskoj voznji!

    To je to sto se tice tipa prenosa i nacina pogona kod Pajera, ako sam negde pogresio neka me neko ispravi. Uglavnom nesta shebem kad pisem posle ponoci

    U svakom slucaju bez panike. Kad jednom naidjes na teren sa losijom trakcijom, ukljuci pogon na sve tockove i ne ukljucuj "master lock", osim ako stvari zaista ne postanu "čupave" Ako naidjes na neku uzbrdicu sa jako losom trakcijom aktiviraj Low mod kako bi te reduktor iscupao bez proklizavanja u mestu ili jos gore "ukopavanja" koje moze da usledi ako budes dovoljno uporan u gazenju u mestu Kazem, u ovo doba godine tacnije receno u ovim i ovakvim meteoroloskim okolnostima, bez skorasnjih padavina, snega i sl. mislim da ne moze biti toliko strasno da zaglavis negde. Ja sam, iako potpuno neiskusan sto se off-road voznje tice, sluzbenom Toyotom 4Runner koja takodje nema permanentan pogon na sve tockove, sluzbeno morao da se pentram u kojekakve vukoyebine po vrlo losim putevima po kojima je ponekad bilo i par desetina cm snega, i nikad nigde nisam zaglavio. Sve sto ti treba je da znas kako ide raspored brzina i kako aktiviras koji mod preko poluga menjaca. I pre nego krenes na taj put uveri se da su na Pajeru gume sa propisanom sarom a ne neki slikovi..

    A evo ti par saveta kojih sam se ja uvek pridrzavao u takvim okolnostima. Pre svega kad jednom naidjes na losiji teren, gledaj pazljivo na teren ispred sebe, na svaku uvalicu/brazdu/rupu na stazi ispred, planiraj unapred kuda ces da prodjes pre nego stignes do tog mesta, to je u terenskoj voznji od najveceg znacaja. Planiraj voznju nekoliko "poteza" unapred jer tako izbegnes polovinu situacija gde bi inace "zaglavio" a naravno bolje je spreciti nego posle muciti, pardon: leciti I uvek pokusavaj da imas mogucnost da se izvadis, dakle nemoj da srljas ako nisi siguran da mozes da prodjes. Bolje je potraziti obliznju alternativnu rutu ako je moguce, u terenskoj voznji vrlo cesto vazi ono pravilo: "preko preče, naokolo bliže" Sve sto tebi zapravo (i jedino) treba je da ti neko objasni samo kako se biraju brzine i modovi rada na tom "manjem menjacu", pretpostavljam da su umesto tih sadasnjih kako kazes "drvenih kugli" postojale normalne rucice menjaca sa ucrtanom šemom tj. rasporedom brzina. Ili potrazi uputstvo u kaseti, sve sto ti treba je samo da bacis pogled na sliku (skicu) brzina.

    Toliko od mene. Ako sam nesta pametno napisao bilo mi je zadovoljstvo...

    Pozz
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • srdjanissan
      CBC Senator XXL
      • 20.11.2008
      • 720
      • beograd

      #3
      Re: drugari pomoc, kako voziti terenca?

      detaljista do kraja,dade mu user manual u postu ceo.Uglavnom ko sto rece covek pukni samo u 4x4 i neces imati situaciju gde god da krenes u Srbiji sad za neke kombinacije.Low mode sam palio samo na ogromnim nagibima punim blata,snega i lisca gde preko pola tocka samo blato. cak i ako je suvo a put je zemljani ili kameni nece ti trebati vise od samo zadnje vuce.
      kad koči,cepa gume i prevrće se!
      papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

      Comment

      • djape1977
        CBC Senator XXL
        • 08.03.2008
        • 401
        • bg
        • fiat 132 i lada 2103

        #4
        Re: drugari pomoc, kako voziti terenca?

        dosta bitna stavka: ne ukljucuj ni 4x4 ni redukror ni master lock dok je vozilo u pokretu. zaustavis se, ubacis u mod koji hoces, nastavis voznju.

        Comment

        Working...
        X