tehnika golf loptice na autu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SAAB PoWeR
    CBC Senator XXL
    • 26.04.2005
    • 1394
    • tu iza coska(Milwaukee USA)

    tehnika golf loptice na autu

    zaso jos niko nije napravio vozilo ili recimo zasto se u avio industriji nekoristi tehnika koja se koristi na golf loptici
    zna se da mala udubljenja na loptici umanjuju trenje kroz vazduh i jasno je da se jos uvek precizno nezna kako se to desava , ali nije mi jasno sto jos niko to nije upotrebio u auto industriji , na avionu ili vozu ...

    u cemu je problem
    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Re: tehnika golf loptice na autu

    Cena.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • Cougar
      CBC Senator XXL
      • 13.06.2009
      • 352
      • NBG // Vrbas
      • Cougar XR 2.5 V6 24v

      #3
      Re: tehnika golf loptice na autu

      Cena ne bi trebalo da je razlog...
      Boost is automotive equivalent of cocaine

      Comment

      • cvrle
        CBC Senator XXL
        • 11.06.2006
        • 1008
        • Beograd,Banovo brdo

        #4
        Re: tehnika golf loptice na autu

        Ono sto ja znam a i naicicete na netu na milion informacija o tome je da nema mnogo efekta u auto industriji jer se neki pozitivni rezultati(u najvecoj meri usteda goriva) postizu tek na vecim brzinama koje u svakodnevnoj upotrebi nisu primenljive, a sam proces je komplikovan za proizvodnju,ruzan i neupotrebljiv u svim rezimima , prilikom padanja kise recimo stvara kontra efekat i dodatni otpor pa samim tim nije zgodan ni u avio industriji.

        Pravili su prototipove vozila cak i u serijskoj proizvodnji je Leksus patos radio tako da bi tu smanjio koeficijent otpora vazduha koji je najveci dole gde ima najvise prepreka pa opet nista nisu znacajnije postigli.
        Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Re: tehnika golf loptice na autu

          Ne znam odakle to "zna se" da smanjuje otpor? Poznavanje aerodinamike, govori nešto drugo: profil tela je najbitniji. Velika, ravna čeona površina stvara neizmerno velik otpor u odnosu na iglu, koja se kreće u pravcu šiljatog vrha. Udubljenja stvaraju turbulenciju i povećavaju otpor. To je razlog, da se sva pokretna tela, sa kojima se želi oboriti brzinski rekord, do savršenstva ravnaju i poliraju. A aerodinamika se ispituje u tunelu, u kojem se , prvo na maketama, a kasnije i pravom vozilu ispituju karakteristike nove linije.

          Nema svrhe da objašnjavam, ali to o udubljenjima nije tačno nakon određene brzine, kada se strujnice odlepe i nastaje turbulencija.

          @SAAB ako si video saab sa reg. oznakama "MOJ SAAB", to je od mog brata Vlada.

          Comment

          • cvrle
            CBC Senator XXL
            • 11.06.2006
            • 1008
            • Beograd,Banovo brdo

            #6
            Re: tehnika golf loptice na autu

            Ajde da objasnimo i kazemo svoje misljenje, ne vidim zasto ne bi bilo svrhe, ovde smo da nesto svi naucimo bez obzira na godine jel tako?

            Ne pricamo o aerodinamici ploce, kocke i igle pa da uporedjujemo vec o dva ista tela u ovom slucaju loptica i primena slicnog sistema u grane industrije.

            ZNA SE zato sto je naucno dokazano.Upravo ta turbulencija je glavni uzrok za smanjenje drag koeficijenta na odredjenom telu. Ovde je rec o loptici za golf koja je sa rupicama, i istog takvog tela samo glatkog i bez rupica naravno.


            Kada se ta dva tela provuku kroz program za simulaciju i ispitaju u tom vazdusnom tunelu koji pominjes dodje se do ovakvog saznanja.
            Glatka loptica - drag koeficijent 0.5


            Golf loptica - drag koeficijent 0.2


            Da ne ulazim mnogo u nauku sta i kako mislim da je sad stvar jasnija kako i sta funkcionise:

            Kada se to primeni na automobilima odnosno kada se napravi identican model automobila sa adekvatnim velicinama rupica i isti takav glatak, pa se potom ta dva uporede dodje se do ne tako epohalnog saznanja niti neke ustede zbog tog drag koeficijenta jer su vozilo testirali u svakodnevnim uslovima voznje.Ali kada se vozilo testira pri odredjenoj i konstantnoj brzini razlike ipak ima u korist rupica, male ali je ima i taj drag koeficijent samo tad dolazi bitnije do izrazaja.

            Uveliko se primenjuje u autoindustriji i drugim granama.
            Primer Lexusa ls430 iz 2000. godine i njegov patos:

            Primer u biciklizmu:

            Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Re: tehnika golf loptice na autu

              Nisam rekao, da se ne primenjuje u automibilizmu, već da na taj način ne može dati željeni efekat. Moje mišljenje je, da se i u pogledu loptice radi više o drugim parametrima, zbog čega ona leti dalje, a ne brže. Kad razmišljaš o tom problemu, moraš uzeti u obzir i rotaciju loptice. Na prikazanim snimcima, loptica miruje i prikazano je stanje pri trenutnoj brzini strujanja vazduha. Pri manjoj brzini strujnice su pravilne i nema one turbulencije. Izgled takvog stanja ti je sigurno poznat. Sigurno ti je poznat i Bernulijev zakon, koji je dokazan u tekućini i očigledan u primeru rečnog ostrva (ade), a vrhunac primene je u vazduhoplovnoj industriji, upravo u kreiranju i ispitivanju profila letećih tela.

              Rekao sam, da je tema preširoka, a i inače me optužuju da smaram, i zato samo da skrenem pažnju, da je ravan patos vozila u odnosu na zaobljenu gornju (krovnu) površinu, jedna velika rupa. Osim toga, razmisli o svrsi i obliku stabilizatora u trkačih automobila, i spojlera kod ostalih prevoznih sredstava. Ne verujem, da bi krov automobila obrađen na način loptice za golf, smanjio koeficijent čeonog otpora.

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                Re: tehnika golf loptice na autu

                Gospodine Franjo,

                Na ovu temu je bila i jenda emisija na Discovery ju ili Nat Geo, nisma siguran. Pričali su o otporu vazduha i sličnim stvarima. I kao što je malopre pomenuto kao problem i jeste prepreka za pravljenje vozila takvog oblika. U stvari, ta udubljenja bi morala posebno da se dizajniraju za određene brzine, da bi se postigla efikasnost.

                Pisanje radi pisanja i diskusija radi diskusije nisu nešto prihvatljivo na ovom forumu. Tako da bih molio da iznosite činjenice ili se ne uključujete u diskusiju u temi za koju niste spremni.

                Još jednom, mane ove konstrukcije su: cena, projektovanje oblika udubljenja za odre]ene brzine. Vlažnost ili zaprljanost udubljenja drastično povećava otpor...
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #9
                  Re: tehnika golf loptice na autu

                  O tome se i radi,što sam spreman za diskusiju, ali kao što sam rekao, tema je preširoka i više se neću javljati.

                  Nisam kriv, što sam se kao aeromodelar-konstruktor bavio ovim problemima veoma studiozno. Ne bavim se naučnom fantastikom, a ono na crtežu označeno kao "thin wake", je upravo to. Ako bolje zagledate, to je slika švajcarskog sira, samo su boje konvertovane. Da bi se neko optužio da piše radi pisanja, mora biti kvalifikovan za to.

                  Comment

                  • cvrle
                    CBC Senator XXL
                    • 11.06.2006
                    • 1008
                    • Beograd,Banovo brdo

                    #10
                    Re: tehnika golf loptice na autu

                    Pricati da je nesto naucna fantastika pored laboratorijskih i naucnih dokaza je malo neumesno. Slazem se sa jednim, da primena u automobilizmu ili nekoj drugoj grani ne moze dati zeljeni efekat u svim rezimima.

                    Jedan Lexus ls430 sigurno nije napravljen za krivine ili gradsku voznju vec za uzivanje u krstarenju autoputem gde su brzine konstantne i gde ovakav pristup na odredjenom delu ( u ovom slucaju patos vozila) daje neke rezultate cim je pusten u serijsku proizvodnju, koji su opet testirani u nekom vazdusnom tunelu i sl..Ne nesto puno i drasticno ali opet kazem i to malo nekad ume da bude bolje nego nikako.

                    Jedna fabrika tockova za bicikle sigurno je primenila takav sistem jer se biciklisticke trke voze u vecini slucajeva nekom konstantnom brzinom pa opet takav pristup smanjenju otpora ima logiku jer zapravo, da, tad radi posao i to malo moze da odluci pobednika. Svaka primena mu je moguca samo je pitanje koliko ce da kosta i sta ce sa time da se dobije, ako kosta puno a mala je dobit onda se i ne koristi i obrnuto, i sem u ekstemnim slucajevima kad je i to malo dovoljno da bi bio bolji,brzi...

                    Isto je cinjenica da te "rupice" odredjene velicine u odnosu na telo imaju najvise efekta na loptastim i valjkastim telima i da tad taj koeficijent otpora ima najvecu razliku u poredjenju dva identicna tela sa i bez. Primena na svako drugo aerodinamicnije telo poput krila,propelera, automobila, tocka bicikla ili sl. razlika se drasticno smanjuje, te je uopste pitanje dal su potrebne.

                    Cudi me Franjo da nisi cuo za U.S. Patent No. 5,540,406 posto si se vec bavio aviomodelarstvom
                    Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                    Comment

                    • NemaN
                      CBC Senator XXL
                      • 29.11.2004
                      • 1560
                      • munze

                      #11
                      Re: tehnika golf loptice na autu

                      koliko mznam bio je ovaj mit na mithbustersima....
                      I'm not caucasian, I'm championship white

                      Comment

                      • cvrle
                        CBC Senator XXL
                        • 11.06.2006
                        • 1008
                        • Beograd,Banovo brdo

                        #12
                        Re: tehnika golf loptice na autu

                        Da bio je i kod njih, evo i ko nije gledao:

                        http://www.autoblog.com/2009/10/22/myth ... pling-mpg/
                        Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Re: tehnika golf loptice na autu

                          Iako sam rekao da se neću javljati, moram da nešto pojasnim: ono polje nižeg pritiska nastoji da se izjednači sa okolinom, pa sila deluje u suprotnom pravcu od kretanja loptice, tj. usporava je. Na svakom udubljenju javljaju se strujanja, koja remete strujanje idealne lopte. (Bernulijev zakon i nadkritični profil krila)

                          Da pojednostavim. Zašto je promenjen oblik puščane i topovske kugle u sadašnje zrno i zbog čega se nastoji na idealno glatkoj površini? Ako pogledate krupnu olovnu sačmu kroz lupu, videt ćete milione udubljenja, koja po zakonima fizike deluju identično kao pomenuta udubljenja na golf loptici.

                          Gde piše, da rupe na patosu vozila povećavaju brzinu? Pre bih rekao, da su radi stabilnosti vozila isto kao stabilizatori na F1. Da ne poleti! Sigurno ste barem jednom videli snimke obaranja brzinskog rekorda na Velikom slanom jezeru, pa ste videli oblik automobila, ako se tako može nazvati, jer se ustvari radi o raketi na točkovima. A možda ste videli i neku nesreću koja se tom prilikom dogodila, upravo zbog profila vozila i sila o kojima govorim. Siguran sam, da nijedno vozilo nije na taj način obrađeno, mislim na neravne površine kao golf loptica.

                          O Mythbustersima piše: The theory is that, like a golf ball, the dimples would reduce the car`s drag through the air, thus allowing it to travel the same distance at the same speed using less fuel.

                          I da se našalim, da sam znao, ne bih juče oprao aveo i još voskirao!

                          Comment

                          • cvrle
                            CBC Senator XXL
                            • 11.06.2006
                            • 1008
                            • Beograd,Banovo brdo

                            #14
                            Re: tehnika golf loptice na autu

                            Iako je off i nema veze sa temom moram da odgovorim

                            Promena oblika zrna je zbog totalnog drugacijeg koncepta a i sam kazes da sacma ima ulubljenja kad se pogleda pod lupom, i nije tacno da je zrno idealno ravno, bar ne dok leti, pri prolasku kroz cev bakarni omotac zrna menja svoj izgled i poprima brazde iz puscane cevi i pocinje da se vrti oko svoje ose. Kao takav plasticno objasnjeno dobija efekat ragbi lopte koja leti kroz vazduh i okrece se oko svoje ose. Kada ne bi bilo tih brazdi u puscanoj cevi i metak izlazio ravno bez vrtenja oko svoje ose vrlo brzo bi poceo da leluja i da se okrece u svim pravcima. Probaj da bacis ragbi loptu bez da je zafelsiras pa ces videti razliku. Zato je sadasnje zrno takvo.

                            I da se vratimo na temu,nigde i ne pise da povecavaju brzinu, to je logicno ako smanjis otpor vazduha da ces sa istom koriscenom snagom postici vecu brzinu.
                            Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

                            Comment

                            • skyline
                              CBC Senator XXL
                              • 31.07.2007
                              • 3149
                              • Cacak

                              #15
                              Re: tehnika golf loptice na autu

                              kisna kap je najaerodinamicniji oblik u prirodi (ne igla) i kad god je moguce ide se na sto verniju kopuju tog oblika
                              sa druge strane, loptica mora biti okrugla zbog namene i kao takva za sobom vuce turbulentni rep kakav se vidi na slici gore
                              taj rep je smanjen tim rupicama sto se jasno vidi na slikama 2
                              Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                              Comment

                              Working...
                              X