Yugo ubica

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorans
    CBC Senator XXL
    • 09.03.2010
    • 1525
    • Beograd

    Yugo ubica

    Nisam otkrio mlaku vodu ali sam dosao do zakljucka da je nas "YUGIC" naj opasniji auto za putnike.U poslednjih 6 meseci na zrenjaninskom putu u yugu su poginule 4 osobe dok su u drugim automobilima prolazili samo sa laksim povredama.To je takav krs od auta da cu pre da cekam 2 sata autobus na kisi nego da sednem u Yuga.Nisu mi jasni ljudi koji se vode misljenjem da je Yugo za nas odlican auto jer su mu jeftini delovi,ima ih svugde i mala im je potrosnja a niko ne misli o svojoj bezbednosti kad sedne u tu konzervu.Nisu u pravu ni za delove ni za potrosnju,jer svaki Yugo trosi 10l a kvari se svaki dan pa te delovi izadju skuplji nego za BMW.Jos kad vidim da voze Yuga bez vezanog pojasa a na suvozacevom mestu sedi zena i drzi malo dete u krilu odma mi je jasno da se radi o ljudima koji nemaju ni grama mozga i nesmem ni da pomislim sta bi se desilo da udari u nesto sa samo 40km/h.Verovatno ce neki reci da se gine i u mnogo jacim automobilima i to je tacno ako su brzine velike ali pri samo 60 km/h jos ako vozac nema pojas u Yugu nema velike sanse da prezivi dok ako je u nekom Volvou i ima vezan pojas nece biti ni ogreban.Ispravite me ako gresim!
  • Vidan KV
    CBC Senator XXL
    • 24.10.2007
    • 432
    • Kraljevo
    • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

    #2
    Re: Yugo ubica

    Poređenje Yuga i bilo kog inostranog auta je ono "babe i žabe".......problem je u tehničkoj ispravnosti vozila.Većini vlasnika Yuga se gleda kroz prste na tehičkom i sve se (kao i uvek)opravdava ekonomskokm situacijom.Druag stvar je i u samoj glavi vozača koij uvek mora biti svestan krajnjih mogućnosti auta kojim upravlja......za te face koje voze klince na prednjem sedištu(a "omiljeni" su mi oni vozači koji drže decu u krilu na vozačevom mestu) pored novčane kazne uveo bih još jednu obaveznu a to je pendrekom po glavi ili 25 po guzici......posebna priča i kategorija su i oni koji sednu u noviji auto pun air bagova i ostalih zezancija pa samim tim misle da im to dozvoljava da autom upravljaju kao mlaznim avionom.......sve u svemu sve kreće iz glave vozača i one čuvene "prilagoditi vožnju uslovima na putu".......pozdrav!

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      Re: Yugo ubica

      @gorans
      bas me zanima postoji li podatak, koliko je saobracajnih nesreca prouzrokovano tehnickom neispravnoscu, a koliko neprilagodjenom brzinom i uslovima puta, odnosno greskom vozaca. a duga stvar, ocigledno nikada nisi odrzavao bmw.


      nego, posto ovakve teme imaju tendenciju da se pretvore u svadju, bice pod narocitom paznjom i sve sto bude off i vodilo u svadju bice brisano bez upozorenja i obrazlozenja.

      hvala na razumevanju

      r2d2
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • gorans
        CBC Senator XXL
        • 09.03.2010
        • 1525
        • Beograd

        #4
        Re: Yugo ubica

        Obojica ste apsolutno u pravu a BMW sam naveo cisto kao auto koji je sinonim za luksuz.Inace nisam ga nikada imao ali sam imao i odrzavao Porsche,Peugeot,ToYota,Nissan,Opel i Fiat i ni jedan nije bio nesto skup za odrzavanje.

        Comment

        • somi_kac
          CBC Senator XXL
          • 03.04.2009
          • 796
          • Kać

          #5
          Re: Yugo ubica

          Stvar je veoma jednostavna. Yugo u sebi ima vecinu tehnologije sa kraja '70, jer je skoro sve na njemu sem sasije i enterijera Fiat 127. Enterijer je menjan tokom vremena, ali je sasija i dalje ista kao i na prvoj verziji 1980.-e godine.
          Koje su tada bile prosecne brzine automobila, koje sad?
          Evo jedan snimak, sta ostane od Floride koja je novija i pouzdanija tehnika, posle udara od 80km/h.
          OPEL Astra 1.6i
          OPEL Kadett 1.6
          ŠKODA Favorit

          Comment

          • gorans
            CBC Senator XXL
            • 09.03.2010
            • 1525
            • Beograd

            #6
            Re: Yugo ubica

            upravo tako,auto kada je projektovan nije se toliko vodilo racuna o bezbednosti ali se Jugo proizvodio jos 30 godina bez poboljsanja.Sto se tice Fiat 127 on se pojavio 72 god,inace imao sam jednog od 903ccm i 45 ks iz 76god pa sam posle uvezao iz nemacke 127 sport od 70 ks.Tada sam bio klinac ali sada se najezim kada se setim kako je taj auto isao i koliko je opasan za voznju ali ko sa 18 godina razmislja o tome?

            Comment

            • Aki
              CBC Senator XXL
              • 04.08.2006
              • 1133
              • Beograd
              • Yugo 1603, Yugo 1301

              #7
              Re: Yugo ubica

              Jedan klip na racun bezbednosti Yuga i generalno Fiatovih popluproizvoda iz tog doba:




              Slazem se da nije cudo tehnologije i bezbednosti, ali su se ljudi malo zaboravili, pa misle da su sada zasticeni kao jaje u gnezdu sa novim automobilima. Kineski Cherry ili kako vec... sta je bilo sa tim? A to je bilo pre godinu-dve. Licno, uvek cu vise voleti automobile iz tog doba, 80te i 90te, jer pored sve danasnje elektronike lako se izgubi osecaj i veza koju auto treba da pravi izmedju vozaca i puta. Inace, Yugo je bio zaseban projekat a.k.a. Fiat 144. Nema previs zajednickog sa 127icom.
              "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
              - Lousie Smith

              Comment

              • Uros_sd
                CBC Početnik
                • 28.07.2008
                • 7
                • Jugovo

                #8
                Re: Yugo ubica

                Daleko od toga da je siguran automobil ali se isto tako moze reci za Golfa 1, 2 da je los jako po tom pitanju, neznam da li neko hoce da kaze da ce se sigurno osecati u smartu ili onom chevrolet sparku?!?...ipak je yugo projekat sa pocetka 80-tih godina to ne treba zaboraviti i uopredjivati sadasnju i ondasnju tehnologiju..mislim da je ova tema nacinjena iz velike mrznje prema jugu a mnogi su se sto se kaze ``slatko`` navozali NASIM proizvodom iz Zastave....Aki slazem se u potpunosti sa tobom nema vise osecaja prave voznje sada kada das gas osecas da to radi ECU a ne tvoja noga....

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Re: Yugo ubica

                  Ona vremena i sadašnja vremena, ja to ne shvatam kao mržnju nego kao upozorenje, ne ulazim zšto je napisano. Sasvim sigurno da sad i onda nisu isti uslovi saobraćaja ni gustine ni brzine, Auto je jednostvno zastareo po svakom pitanju ali vreme je takvo da se voza i voziće se još ko zna koliko. Više su opasni vozači koji sednu iz juga u nešto savremeno i sad misle da su nedodirljivi ako nema buke kad pritisnu pedalu gasa.

                  Obišao sam celu Evropu sa zastavom nekoliko desetaka koamda U Madjarskoj su me gledali kao da sam vozio ne znam ni kako dobar auto a u Austriji me je carinik pitao sam li ga sklepa, u tom fazonu... Tako da tema nema mnogo smisla, svi su svesni mana ali teško da se uradi nešto bez para. Par airbaga i ostale sitnice koje život znače, pa i tata bi sine ali nešto nisam dobro danas....
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • tomamega
                    CBC Senator XXL
                    • 19.03.2009
                    • 715
                    • Beograd / Crna burma, prim. prev.
                    • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

                    #10
                    Re: Yugo ubica

                    Apsolutno tačno Dora.

                    Sumnjam da bi se iko dvoumio između beznednog i nebezbednog automobila da ima dovoljno novca. Svaka priča na tu temu nema mnogo smisla. Ali, ipak postoje razlike u tome koliko svako od nas polaže na bezbednost. Tu stvarno postoje razlike, pa ima ljudi koji ni na svom BMW i modernom Renault-u ne servisiraju redovno kočnice ili voze sa poluispravnim upravljačkim sistemom. Ali, rekao bih da je ta kategorija ljudi u manjini, a Yuga danas vozi uglavnom ko mora.

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      Re: Yugo ubica

                      Statistika pokazuje da je 80% udesa sa smrtnim ishodom izazvano brzom vožnjom.
                      Vozila koja su izazvala udese sa smrtnim ishodom su uglavnom novije proizvodnje.
                      Procenat poginulih u starijim i novijim vozilima je slican.
                      Vozaci starijih vozila su svesni rizika i vode racuna o stanju puta i svog vozila.
                      Ljudi nece da shvate da svako mora da vodi racuna o brzini kako zbog sebe tako i zbog drugih ucesnika.
                      Slušam ispovest coveka koji je vozio motor i sa sporednog puta iza blage krivine presekao mu je put neki auto i doslo je do sudara. Sva sreca nije bilo poginulih.
                      Onda je on kroz pricu pomenuo kako tu redovno udje u krivinu sa 230 a izadje sa 190 ali sreca pa je sad vozio sporije pa je izaso iz krivine sa 150.
                      I sad zakonski je kriv auto koji mu je presekao put. Ali realno kad je taj auto krenuo da se ukljucuje na put motociklista je bio daleko iza krivine i pojavio se za par sekundi.
                      Motociklista sam kaze da je uspeo da smanji brzinu sa 150 na 40 u trenutku udara.
                      Sta mislite sta je rekao na sudu kojom brzinom se kretao. Ali da ostavimo to sa sudom po strani.
                      Mene u tome svemu brine svest tog motocikliste koji i dalje kaze da mu je majmun izleteo na put i da on nije kriv i opet ce da nastavi tako da vozi.
                      Ovo sam ispricao i voleo bi da cujem sta vi mislite o ovakvim slučjevima i ko je po vama kriv.

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #12
                        Re: Yugo ubica

                        Isto stanje vozila (odrzavanje), ista situacija, ista inerciona masa, ista pozicija vozača ili putnika... Ko ima više šanse, onaj u Yugu ili onaj u novijem vozilu?


                        Bolje je birati alternativni prevoz, nego baš toliko rizikovati. Može da se desi da samo jednom u životu imate potrebu za čvršćom karoserijom, vazdušnim jastukom, pojasevima sa zatezačem... Ili da imate vozilo koje nije krpljeno gitom i vareno, pa nema ni 80% početne čvrstine.

                        Ali svako je gospodar svog života, samo što nesreće koštaju celo društvo, a samim tim i pojedinca. Novi tehnički pregledi će dosta toga promeniti, ali ne na štetu vozača, već u korist vozača.
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Re: Yugo ubica

                          Eon apsolutno nisi u pravu, sva sigurnost vozila se pojavljuje pre desetak godina, bar u većoj meri dostuna svima. Milijarede svetlosnih kilometara su napravljene onakvim vozilima, nije Jugo jedini izrod, sva vozila tih i ranijih godina su bila takva i gora, i sad verujem da se 80 posto sveta vozi u takvim ili još gorim vozilima. Pojenta jeste u brzini i u bahatosti vozača, da karikiram, kad se dva juga zajure u čeoni sudar to je 200 na sat. Kad se neki noviji auto zajuri u Juga koji stoji to je 200 na sat, kao taj motorista recimo (pomenuti)... ja bih stavio neke rampe na federe ili čelične sajle koje izleću iz puta pa kad naidje takav neki da se podigne i saplete ga...

                          Sasvim je sigurno i ne trebaš me ubedjivati da je auto sa aktivnim i pasivnim obezbedjenjem sigurniji za glavu od Juga. Teško da će vozač Juga ili bilo kog auta poginuti pri 60 na sat, mislim desi se ali nije pravilo... Da je tako sada ne bi bilo živih ljudi na ovom svetu jer auti traju 200 godina od doba kad je pešak išao ispred i mahao zastavicom da upozori kako ide brzo i opasno vozilo...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Eon
                            Moderator
                            • 10.03.2005
                            • 4225
                            • Beograd-NBG-44
                            • Superb 2.0 4x4 DSG

                            #14
                            Re: Yugo ubica

                            Doro, u pitanju je napredak, evolucija... Ti danas ne kolješ svinju, nego odeš u Mercator (sam se hvališ), a tamo dobiješ bar bakteriološki ispravno meso, a dvorište ti je čisto. Kada se razboliš, odeš kod lekara, a ne čekaš negu babu vračaru. Kada te komšija iznervira, pretiš i zoveš pandure, a ne sudiš mu lično (sa egzekucijom).

                            Neko još uvek drži bocu sa gasom za domaćinstvo u gepeku, a ti stavljaš bocu sa multiventilom. Neko još uvek živi u kući od blata, a ti imaš čvrstu gradnju...

                            Znači, kvalitet života se poboljšao, prosečan životni vek je porastao, sve to zahvaljujući evoluciji (a negde i revoluciji).

                            Sreća je što vodimo računa o raznim bezbednostima u vozilu, ali je nesreća što su ona sve brža i dostupnija onim koji psihički nisu u mogućnosti da se kontrolišu za volanom.

                            Pre 12 godina sam imao sudar u kome se pokazala potpuna zaostalost keca koga sam vozio. I to ću pamtiti ceo život, jer se desilo 6 meseci po dobijanju dozvole. Krenuo je BMW da me prestiže, naišlo je vozilo iz suprotnog smera. U tom trenutku vozač je odlučio da se vrati u moju traku. Nalegao mi je na levu stranu i ispeglao je, počeo je prednji točak da mi blokira, izgubio sam potpunu kontrolu, a onda me je izbacio sa puta i zakucao sam se. Kec je bio u super stanju do tada, a od tada... Od siline udarca, volan sam pretvorio u perecu, udario sam grudima u volan, puška volana mi je došla do sredine nogu, krila su nalegla na vrata, pa nisam mogao da ih otvorim, a najjača stvar je bila što mi se pojas otkačio sa stuba (a auto kao nov). Epilog je povreda kolena, šake, silna nagnječenja... a sve zbog nemanja jastuka, lošeg pojasa, loših deformacionih zona... Mesec dana nisam smeo u kola da sednem opušteno...

                            Godinu dan kasnije sam nastradao u sudaru (ja bio suvozač u Dačiji), od ključne kosti, preko podlaktice, sve je stradalo... a ljudi u 300D izašli kao posle vožnje u ringišpilu, malo straha i koje nagnječenje...
                            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                            Comment

                            • Eon
                              Moderator
                              • 10.03.2005
                              • 4225
                              • Beograd-NBG-44
                              • Superb 2.0 4x4 DSG

                              #15
                              Re: Yugo ubica

                              Što se tiče ostalih 80% što se vozi u grđim kolima, neka ti priča Boris za Indiju. Ali tamo život ima vrednost kao porcija pirinča, zbog velikog nataliteta. A kod nas je život daleko vredniji. Takvo poređenje je potpuno neprimereno, pogotovo kada su fatalne posledice u pitanju.

                              Najveća greška ljudi je da imaju sa nečim da se prevezu, a posle plač. Možda i nekome ne bude potrebno sigurnije vozilo, ali će najbliži uvek patiti.

                              Ne želim da se ova tema shvati kao prepucavanje dve strane u smislu da oni koji imaju novca imaju i vredniji život, već kao osvešćivanje u cilju bolje bezbednosti u saobraćaju.
                              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                              Comment

                              Working...
                              X