AE86 Amortizer i opruge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snejk
    CBC Senator XXL
    • 14.02.2008
    • 704
    • BG

    #31
    Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

    Opruga i ne daje odziv vec amortizer. Opruga odredjuje visinu kola i tvrdocu a amortizer pegla kako kazes.
    Odakle si ti zakljucio da je hod ogibljenja samo 2cm ajde mi to pojasni. Dajes samo neke insinuacije i nepises kako treba. Demantuj me u necemu sto sam napisao da nije tacno.
    --------

    Ako ima hod više od 2cm (a svi znamo da ima, i to dosta više - hteo sam da ti predočim poentu ali je nisi shvatio), onda pri odskoku auta u ekstremnoj situaciji može i da iskoči. Ako imaš amort sa skraćenim hodom šansa da se ovo desi je drastično umanjena, a ako imaš amort koji ima 4-5 cm veći hod na svaku stranu ne vidim kako bi ti bilo svejedno. Ili toliko ne kapiraš ili namerno tražiš da ti se crta, pa sad kao pišem u insinuacijama . Napominjem da dalje na ovu temu neću pisati, štagod ti opet ne bilo jasno .

    Geometrija točkova na mom bivšem autu nije u fabričkim specifikacijama (niti sam tvrdio da jeste), samo je kod Uzelca kako treba.

    Comment

    • Uzelac
      CBC Senator XXL
      • 03.12.2006
      • 1717
      • munZe

      #32
      Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

      Originally posted by cvrle
      JA bi voleo da se umesa neko peti pa da iscita sve i pojasni malo o cemu se radi posto ocigledno neko nesto ne kapira.

      Prvo oprugu sam izmerio kod mene u instititu i ima 3.2kg/mm i mogu da izmerim svaku koju mi donesete, i da opruga od pocetka pa do 70% njene duzine ima ravnomeran otpor. Tako se inace opruge i ispituju i do tih 70% treba da zadovolje upravo tu kilazu za koju su napravljene a tako i kaze standard. Kasnije dolazi do blage deformacije krive i na kraju spajanje prstenova. No necu da davim sa time jer ocigledno ne poznajete tematiku a pisete.
      E.. kakis
      Ja sam te "ucio" kako se meri tvrdoca prosledjivavsi ti linkove sa eibacha. I to ovaj:
      http://eibach.com/eibach/img/ers-2010-s ... esheet.pdf

      Lepo pise da se meri od 20 do 70% od korisnog hoda.
      Jasno je da je pocetak znacajno meksi, a kraj znacajno tvrdji sve do "coilbinda" tj. potpunog nabijanja opruge.

      Nego, o cemu se ovde diskutuje ? Niko nije siguran da li to radi 100% ili ne. Praksa pokazuje da radi, teorija ukazuje na moguc problem, nije li tako uvek ?
      Btw. nema razloga za ljutnju, ovo nije prozivka, makar ja tako ne kapiram, mada ide u tom pravcu. Damn decko je nov i treba mu pomoci razlicitim savetima, a on ce odluciti sta mu valja.
      work in progress

      Comment

      • kalibaR
        Moderator
        • 03.04.2006
        • 352
        • Beograd
        • AE86 rolle, Eclipse 1G

        #33
        Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

        Da Cvrle, Uzelac nam je svima pokazivao kako se mere opruge ono veče kod tebe

        Mislim da nam je svima jasno sta treba da bude, kome nije neka tera po svome


        U suštini Koni su najizbor za naše automobile od amorta koji mogu da se nadju u Srbiji...

        Comment

        • cvrle
          CBC Senator XXL
          • 11.06.2006
          • 1008
          • Beograd,Banovo brdo

          #34
          Re: Toyota corolla AE86 - Hachiroku klub

          Aleluja, pa to i jeste poenta cele price, da je Koni najlogicnij izbor od amortizera na postojece opruge a da ako mu se te nesvide moze uvek da ih promeni za neke druge, a ustvari problem sve vreme pravi Snejk koji je vozio Koni a kaki po njemu

          Vi kakite po golfovim oprugama i tome kako ce da ispadnu iz lezista, kako imaju hod 2cm, kako ja budzim i sl., a negledate sebe i svoje masine i koliko ustvari budzite ili ste budzili i da, smatram za prozivku kad je nesto neosnovano. Ja nekazem da su golfove opruge vrh i da nema dalje, one su resenje ako nece da se menja fabricki amortizer kao i APEX zuti recimo ili neke druge opruge koje dozvoljavaju fabriku.

          I da potvrdim evo i slike:
          Fabricka nategnuta opruga spremna za ugradnju na autu:

          Golfova nategnuta opruga spremna za ugradnju na autu


          U oba slucaja je amortizer prilicno nategnut i u krajnjem gornjem polozaju kao kada bi u ekstremnom slucaju poleteo sa autom i nemoze da spadne, sklizne ili vec cak ni pri takvoj situaciji, uostalom to potvrdjuje i 20K kilometara predjenih u raznim rezimima voznje, rupama, penjanju na ivicnjake i sl..

          Za svako dalje spustanje naravno da treba promena drugacijeg sistema opruga, amortizera, celog sistema vesanja i sl..

          I ko se bre ljuti dal ste normalni i nigde ovo ne moze da ode ni u kakvom pravcu sem u prici i diskusiji, pa poznajemo se skoro svi i znamo kako ga siljimo i "ciji je veci", a svasta se korisnog u tom nasem premeravanju ko ima veci i nauci.

          Ih bre Uzelac pa nije eibach izmislio testiranje i ispitivanje opruga, rade ljudi to jako dugo i postoje citavi standardi za to.

          P.S. Obozavam Kalibrove komentare i postove ,naravucenije "smarate rodjaci sa tim oprugama"
          Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka

          Comment

          • NemaN
            CBC Senator XXL
            • 29.11.2004
            • 1560
            • munze

            #35
            Re: Amortizer i opruge

            Pricajte malo sa cika Zarkom u dinari, dace vam popust. Eto ja imam lepe oci i meni je dao 10% na sva 4 amortizera, samo spomenite da ste clan nekog kluba itd....

            Nije malo kad je pogleda 10%, mene je sve izaslo nekih 300e, i verujte jednostavno su best buy kod nas, ne samo zbog kvaliteta nego i zbog cene(proverite cene u bilo kojoj zemlji pored i uporedite ih, 20% su vece)
            I'm not caucasian, I'm championship white

            Comment

            • TOKYO
              CBC Senator XXL
              • 17.07.2006
              • 1696
              • Beograd- NBGD

              #36
              Re: Amortizer i opruge

              Ja mislim da SVI zestoko kakite...., svi dobro znate sta ovaj drugi prica ali uporno se raspravljate a ja ne vidim o cemu kad je sve prosto i jasno kao doope!

              Sedite..., zapalite rostilj, trgnite po pivu pa serendajte do jutra, forum je izgleda postao lose mesto za pricu...

              Citam sat vremena , oci mi ispadose, a kad sam dosao do kraja shvatim da sam bacio uru vremena..., a zbog cega???, zbog 2 pishljiva centimetra?????????????????

              Ja sam vozio yuga kome su opruge skracene za 12cm , svaki put kad se digne auto ona sklizne niz stablo sve do kljesta..., posle je uguram gore drzim rukom i lagano spustam auto dok je ne stisne da ne mrda...

              Taj auto vozi drugar i dan danas, cesto se vozio kao da je kraden i nikad mu u voznji nije ispala...., tako da mislim da i ta 2 Cvrletova centimetra nece biti problem!

              PS

              Poooenta price je da svi mi znamo sta valja, ali je problem u tome sto ne mogu svi istio da se isprse!
              MY ex RWD Alfa
              Drift & Donuts & Track

              Comment

              • Damn86
                CBC Veteran
                • 24.02.2010
                • 182
                • SKADARSKA kaldrma

                #37
                Re: Amortizer i opruge

                ili ne znaju za sta u nasoj zemlji vredi isprsiti se, a tema je pocela kao prica o vesanju za AE86 i razmatranjem mogucnosti da se izbegne preterano secenje i budzenje da bi se ugradilo nesto sto je novi i iz radnje
                Japanci su mali ali su ludi do kraja!

                Comment

                • Uzelac
                  CBC Senator XXL
                  • 03.12.2006
                  • 1717
                  • munZe

                  #38
                  Re: Amortizer i opruge

                  Originally posted by TOKYO
                  Ja mislim da SVI zestoko kakite...., svi dobro znate sta ovaj drugi prica ali uporno se raspravljate a ja ne vidim o cemu kad je sve prosto i jasno kao doope!
                  Ti masis poentu
                  Ovde smo jer imamo vremena i zelju za diskusijom gde nije tema "kako se prevoziti" vec "kako uzivati u voznji". U ovom slucaju to znaci da ne pricamo o "sta ce da zavrsi posao ispod kosa" vec "kakva postavka ogibljenja ce vrhunski da odradi posao".
                  Vecina ovde nije kupila AE za svakodnevnu voznju do posla/roditelja/hipermarketa vec da u istoj uziva a to podrazumeva kvalitetna resenja. A kako smo vecina vezare, amateri a ne profesionalci, koje uce uz svoje automobile ovakve su diskusije su neophodne da bi zajedno dosli do kvalietnih resenja. Na zalost ili srecu, ovde nema "ultimate AE86 guru" koji sve zna i to je znanje priznato.
                  Stoga, mi se tako prozivamo, naduvavamo, ********mo ali pre svega razmenjujemo misljenje o razlicitim opcijama ovog automobila i OK nam je .

                  A da, a kome se diskusija ne svidja nek je ne prati

                  p.s. I Kalibar, vrati postove u "klubsku temu"
                  work in progress

                  Comment

                  • TOKYO
                    CBC Senator XXL
                    • 17.07.2006
                    • 1696
                    • Beograd- NBGD

                    #39
                    Re: Amortizer i opruge

                    Ne masim.., vecina vasih postova je napad na cvrletovih 2cm i Golfove opruge....

                    To sto si ti sada rekao podrzavam..., ali odlicno znam kako zavrsavaju ta prozivanja i zajebanska "drugarska" naduvavanja....

                    Moj post je generalno bio usmeren ka razbijanju neprijatnog mirisa koji se osetio u vazduhu..., ne znam "puno" o AE 86 ali prilicno znanja imam kada su suspenzije u pitanju...

                    Cvrletov auto nije spreman ni za krug ni za brdo tako da ta low budget varijanta uopste nije losa..., a koliko vidim on je sa tim autom isao i na more sto znaci da ga je vozio svakodnevno pa i do pijace...

                    I ta english izuvanja sa long, short stroke bla, bla... na toliku malu razliku u visini su totalno nebitna..., uostalom..., hod stabla moze i unutar kucista da se regulise, i to nije neka turpija varijanta jel ljudi to prave za trke vec decenijama i to "shljaka pod koshem" onako kako treba...., a ono sto je i najbitnije je da radi posao i u extremnim uslovima koje vecina amatera ( kako kazes ) ne moze ni da izazove...., jel ne zna da izvuce ni 20% iz svog auta a kamoli maximum koji on pruza....

                    Ma nije ni bitno, ko je shvatio da je moj post bio iskljucivo dobronameran shvatio je..., ko nije.., jbg...

                    Vracam se na tribine!
                    MY ex RWD Alfa
                    Drift & Donuts & Track

                    Comment

                    • Uzelac
                      CBC Senator XXL
                      • 03.12.2006
                      • 1717
                      • munZe

                      #40
                      Re: Amortizer i opruge

                      Ja sam shvatio da je tvoj post dobronameran, ali mislim da su i ostali . Jeste stil malo agresivniji ali sam ubedjen da se niko ne vredja niti je to ikome namera.

                      I da tresemo praznu slamu... jos kako
                      work in progress

                      Comment

                      • markofpi
                        CBC Senator XXL
                        • 27.07.2006
                        • 1552
                        • Bezanijska Kosa

                        #41
                        Re: Amortizer i opruge

                        Drugaru je pukla opruga na na jednom od prednjih amortizera na Laguni II 2001god., englez. Po njegovoj prici samo je namotao pun desni ili levi (ne secam se) i cuo da je nesto puklo, a u istom trenutku auto se nagnuo na stranu. E sad meni nije jasno kako opruga pukne sama od sebe ako nista nije radjeno i budzeno i koliko je to cesta pojava!?

                        Comment

                        • Uzelac
                          CBC Senator XXL
                          • 03.12.2006
                          • 1717
                          • munZe

                          #42
                          Re: Amortizer i opruge

                          Desava se, ume da pukne opruga, vidjao sam na nekoliko Fiata. Slabije dimenzionisane, zamor materijala.
                          work in progress

                          Comment

                          • TOKYO
                            CBC Senator XXL
                            • 17.07.2006
                            • 1696
                            • Beograd- NBGD

                            #43
                            Re: Amortizer i opruge

                            Uglavnom zamor materijala..., cesto se desava kod starijih automobila, kod novijih redje....
                            MY ex RWD Alfa
                            Drift & Donuts & Track

                            Comment

                            Working...
                            X