Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

    Kroz Beograd dnevno prođe 700.000 vozila, a zbog velikih gužvi Beograđani u automobilu dnevno provedu barem sat vremena. Opcije za smanjenje gužvi su naplata ulaska u centar grada za vreme rekonstrukcije Gazele ali i jeftinije parkiranje za vozače koji koriste automobile na ekološka goriva.

    Kroz Beograd dnevno prođe 700.000 vozilaUvođenje takozvane gradske putarine za sada je samo ideja, a o sprovođenju odluke razmišljaće se u narednom periodu. Stručnjaci se slažu da naplaćivanje ulaska u centar grada može da funkcioniše samo ako građani kao alternativu imaju najkvalitetni vid gradskog prevoza, metro sistem. Da li zbog straha od saobraćajnog kolapsa za vreme rekonstrukcije Gazele ili nečeg drugog, u Sekretarijatu za saobraćaj se razmatra uvođenje gradske putarine za vreme radova na najprometnijem gradskom mostu koji bi, prema poslednjim informacijama, trebalo da počnu 1. jula.

    - Beograd bi mogao da za vreme rekonstrukcije mosta uvede bar privremeno gradsku putarinu i tako se priključi gradovima poput Londona ili Stokholma. Postojeća saobraćajna mreža ne može da primi ni automobile onih koji stanuju u centru a kamoli vozila koja dolaze sa strane - kažu u Sekretarijatu za saobraćaj.
    Plan je da od plaćanja ulaska u "krug dvojke" budu izuzeti motociklisti i biciklisti, a ovu dažbinu ne bi plaćali ni vozači koji imaju automobile na gas, električnu energiju i hibridna vozila. Privilegiju da ne plaćaju ulaz u centar imali bi i svi oni koji u svojim automobilima prevoze tri ili četiri putnika.

    - Ovom merom bi dobili da veći broj vozila koji kruži najzagađenijim delom grada koristi ekološki prihvatljiva goriva, odnosno manje zagađuje okolinu, a umesto dosadašnjih 1,5 putnika po automobilu taj broj bi se povećao a samim tim bi se smanjio i broj automobila - objašnjavaju u Sekretarijatu.

    Ovaj predlog ima podršku dela struke. Zagovornik restriktivnih mera za ulazak automobilom u centar grada je Milan Vujanić, profesor sa Saobraćajnog fakulteta. Prema njegovim rečima, sve mere koje za cilj imaju smanjenje broja vozila u centru grada mogu samo da donesu boljitak.

    - Jeste pitanje da li se građani sa tim slažu ali lično mi nije jasno šta će toliko vozila u centru grada preko dana. Čemu služi gradski prevoz, ako ljudi idu na posao automobilom. Što se mene tiče, ujutro od 7 do 9 i od 13 do 17 sati uveo bih drastično veće cene parkiranja. U Londonu, ako uđeš u centar grada u vremenu od 10 do 14, samo ulazak plaćaš pet funti - kaže Vujanić.

    Probno uvođenje gradske putarine u Stokholmu, u januaru 2006. godine, smanjilo je broj automobila u centru grada za oko 25 odsto, a zagađenje ugljen-monoksidom za 14 odsto. Građani Stokholma o ovome su se izjasnili na referendumu. Ovakva praksa već četiri godine postoji u Londonu. Statistike pokazuju da svakog dana parking mesto u "krugu dvojke" traži oko 20.000 automobila, a broj postojećih parking mesta je oko 12.000. U planu je i da vozači koji voze automobile na ekološki prihvatljiva goriva (gas, biodizel i slično) imaju privilegiju jeftinijeg plaćanja parkinga u svim parking zonama.

    Za manje automobila
    - restrikcija pristupa centru grada za vozila sa motorima koji ne ispunjavaju ekološke standarde (minimum EURO 4 motori)
    ljeftinije parkiranje za vozila koja koriste ekološka goriva
    - subvencionisani krediti od strane grada za ugradnju uređaja koji koriste ekološka goriva
    - prelazak na ekološka goriva svih službenih vozila grada i gradskih javnih preduzeća
    - obaveza ugradnje uređaja sa ekološkim gorivima za najmanje jedno vozilo, firmama koje traže rezervaciju parking mesta ili dobijanje letnje bašte
    - strožija kontrola na ulaznim pravcima ka centru stanja izduvnog sistema na vozilima
    NAPOMENA: Ovo su predlozi Sekretarijata za saobraćaj

    Negativne reakcije
    Na internet sajtovima koji su se bavili ovom temom komentari su različiti. Neki smatraju da bi pre ove mere Beograd trebalo da ima bar 10 linija metroa, adekvatan autobuski i tramvajski saobraćaj, vozni red koji treba poštovati, razvijenu mrežu javnih parkinga u gradu i oko njega, kao i da je ovakva ideja „harač“ i da će Beograđani „ uskoro plaćati i vazduh koji dišu“. Pojedini ipak podržavaju ideju, ali tek kada bude u potpunosti završena obilaznica oko grada.

    blic.rs
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • skijash
    CBC Senator XXL
    • 07.09.2007
    • 1354
    • Beograd
    • wrx

    #2
    Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

    Ovo je još jedan u nizu bezobrazluka koji tolerišemo. Grci ili Francuzi bi napravili lomaču ispred skupštine do sada.
    Saobraćaj je u rasulu, "metro" se razvlači dekadama zbog raznih prepucavanja, a oni najavljuju kako bi Beograd mogao "da se priključi gradovima kao što su London i Stokholm" potpuno zanemarujući činjenicu da je tamo mnogo ugodnije da odeš do centra gradskim prevozom nego svojim kolima. Podigli su cene parkiranja (u garaži 90 dinara sat) pod izgovorom da imamo najjeftiniji parking u okruženju, opet zanemarujući da svi u okruženju koji imaju skuplji parking u centru imaju mnogo bolji gradski prevoz, ... Po meni je to čista obmana.
    Radovi uopšte nisu sinhronizovani, mogli bi istovremeno sa popravkama Gazele da počnu i na Brankovom mostu, u Nemanjinoj i u Kneza Miloša. I da se naplati 200 evra ulaz svim vozilima u širi krug Beograda, sem zaprežnim vozilima i motokultivatorima.

    Comment

    • Paranoid
      CBC Senator XXL
      • 13.01.2009
      • 622
      • Beograd
      • Fiat 131 1300

      #3
      Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

      Stručnjaci se slažu da naplaćivanje ulaska u centar grada može da funkcioniše samo ako građani kao alternativu imaju najkvalitetni vid gradskog prevoza, metro sistem
      Heavy horses ! Move the land under me ...

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

        Nista ne brini, naci ce oni vec nekog strucnjaka koji ce da potvrdi da to i nije potrebno.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • Paranoid
          CBC Senator XXL
          • 13.01.2009
          • 622
          • Beograd
          • Fiat 131 1300

          #5
          Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

          To verovatno ovi profesori sa saobracajnog fakulteta sto idu GSP-om na posao
          Heavy horses ! Move the land under me ...

          Comment

          • tomamega
            CBC Senator XXL
            • 19.03.2009
            • 715
            • Beograd / Crna burma, prim. prev.
            • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

            #6
            Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

            Drmaće nas kriza još neko vreme, pa će se i gužve smanjiti i ništa od ovog neće biti potrebno

            Comment

            • Mirror
              CBC Senator
              • 29.01.2009
              • 206
              • Novi Sad

              #7
              Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

              Kod nas u drzavi sve pocne od ideje o naplati... a ostalo ce se resiti samo od sebe.
              Ideja da se resi pitanje saobracaja je naravno pozitivna, ali me brine da ce se to svesti na jos jednu ideju koja sluzi da mogu da uzmu pare jer su nasli razlog.
              Kako vidim vec pominje kako se u Londonu ulaz naplacuje 5 funti. Znaci kod nas ako stave 2,5 funte bice ok... jer je to 50% od cene u Londonu, iako je to "samo" preko 300 dinara. A nema frke... bice metro za nekih 10 godina, tako da ce tada sve biti savrseno. Uostalom tada ce ova garnitura vlasti preci na neke druge poslove pa ih i nije briga.
              "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" G. Carlin

              Comment

              • GSi
                CBC Senator XXL
                • 15.04.2007
                • 1018
                • Zemun

                #8
                Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                Sta je narod hteo... to je i dobio...
                Dr. Fritz Indra

                Comment

                • JaMaL
                  CBC Senator XXL
                  • 14.04.2007
                  • 448
                  • JaMaL

                  #9
                  Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                  Ideja sa placanjem jeste promasaj... jer je samo jos jedno otimanje para bez resavanja icega...

                  Mada zabrana ulaska u centar kolima je skroz ok... iovako nam se taj nazovi centar... krug dvojke, moze prepesaciti za 20 min...

                  kao u svajcarskoj nema naplate... ali nema ni ulaska... manje zagadjenja, buke, toplote... svega...

                  jer realno nema potrebe voziti se kolima po centru sem ako ne nosis nesto sto se ne moze podici rukama... ili nepokretnu osobu ne prevozis... ostalo je hir...

                  + za zabranu
                  - za naplatu

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #10
                    Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                    Ja jesam za ograničenje ulaska u centar. Samo stanari i ostali sa posebnom dozvolom. A neekološka vozila nicht u centar. Izvršiti na konverziju je ipak jeftino za stara vozila.

                    Lično smatram da stanari centra grada su u daleko lošijoj poziciji zbog toga što niti mogu da našu parking, ulice su im zakrčene i zagađene i tačno je da mogu da se presele odatle, ali je to divljački način razmišljanja.

                    Ima dosta manjih gradova po Italiji gde u centar ili ne može da se uđe ili nema parkinga duže od sat vreme, a krvavo košta. Za London je potrebno platiti putarinu, u neke nemačke gradove ne mogu da uđu starija vozila i sl...
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • skijash
                      CBC Senator XXL
                      • 07.09.2007
                      • 1354
                      • Beograd
                      • wrx

                      #11
                      Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                      A jel ima neki grad u kome je gradski prevoz katastrofalan kao kod nas a da je uvedena takva zabrana?

                      Comment

                      • Eon
                        Moderator
                        • 10.03.2005
                        • 4225
                        • Beograd-NBG-44
                        • Superb 2.0 4x4 DSG

                        #12
                        Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                        Pa u Rimu i nije neki gradski prevoz, parking plaćaš max 1 sat u centru, ali zato svi idu na 2 točka. Firenca slično...
                        A pogledajte npr Atinu, kao kod nas. Gužve u saobraćaju, napolju 50 stepeni, ali ljudi neće gradskim prevozom niti motorom. To treba kulturno srediti. Više onih malih brzih buseva, više dvotočkaša i zatvaranje centra.

                        Teško da možemo da se merimo sa nekim većim gradom, jer ke beogradski centar više tipa mahale sa uskim, malim ulicama... To nije predviđeno za ovaj broj vozila. Skuplji parking i razni vidovi ograničenja će to da srede na neki način!

                        Centar možeš da prepešačiš max za 20 min, pa prevoz i ne mora da bude neki!!!
                        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                        Comment

                        • skijash
                          CBC Senator XXL
                          • 07.09.2007
                          • 1354
                          • Beograd
                          • wrx

                          #13
                          Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                          Dvotočkaši svakako, ali to je druga priča, dok su kod nas ljudi u fazonu 'vidi ga ovaj što se provlači, sad ću da otvorim vrata da ne može da prođe' nećeš videti masovno korišćenje motora jer se ljudi plaše da ih voze. Gradskim prevozom je normalno da nećeš da ideš ako je napolju 50 stepeni jer je u njemu 60. Minibus je kulturno rešenje, ali ih ima premalo. Podzemni prevoz bio bio pravo rešenje ali od njega imamo samo lažnu stanicu kod Vuka.
                          Poenta je da treba da se pristupi problemu sa prave strane, a ne samo pukim podizanjem troškova za boravak u centru.

                          Comment

                          • GadGet
                            CBC Senator
                            • 15.08.2007
                            • 206
                            • Nbgd, Vozdovac

                            #14
                            Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                            Svaka nova zgrada bez garaze i obezbedjivanja parkinga u istoj svim stanrima resenje za rusenje , ili ne davati dozvole za gradnju.

                            Comment

                            • Mirror
                              CBC Senator
                              • 29.01.2009
                              • 206
                              • Novi Sad

                              #15
                              Re: Gradska putarina za vreme radova na Gazeli

                              Originally posted by skijash
                              Poenta je da treba da se pristupi problemu sa prave strane, a ne samo pukim podizanjem troškova za boravak u centru.


                              Mozda je najbolje da se narod uhvati akcije, pre nego sto uprava uradi bilo sta. Jer bi izmene u rezimu saobracaja trebale da koriste najvise gradjanima.
                              "Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?" G. Carlin

                              Comment

                              Working...
                              X