Uredjaj koji se veze na duge farove i radi na 7v, smanjenim intenzitetom i u potpunosti zadovoljava novi zakon. Po mogucstvu, postoji zica, pa se moze vezati i na zadnje pozicije, a moze i bez. Kao i na pomenutom Golfu VI, kad se blicne duga rade na 12v punim intenzitetom, a kad se upali pozicija ili kratka, uredjaj dnevna svetla se gasi
Tetak mi radi u ministarstvu, cak je i ucestvovao u izradi novog zakona, i ja ga pre par meseci nazovem da pitam za dnevna svetla.
Ukratko, hteo sam da mi objasni razliku izmedju maglenke i dnevnog svetla, ako ja te maglenke namestim prema pravilima (60 cm jedna od druge, 40 cm od zemlje, 400cd itd.). Sta je to sto maglenku cini maglenkom, sijalica ili nesto drugo. Covek nazove nadlezne za to (rece mi koji su, zaboravio sam), koji su i pisali taj deo ZOBS-a i odgovor je bio - ne znaju ni oni.
Kad oni ne znaju sta?
Zaposleni u ministarstvu infrastrukture ili ministarstvu unutrasnjih poslova da znaju i da ti objasnjavaju razliku izmedju obicne sijalice kod dnevnih svetala i maglenke!
Pa nisu oni ljudi elektricari...
Mogu da ti kazu mozda razloge zbog cega su propisali obavezna oborena svetla, kada se koriste svetla za maglu i sl...
Cirkus od drzave mozda jesmo, ali ne sigurno zbog ovakvih stvari.
Pa po tom novom ZOBS-u chak ni moji farovi za kratka svetla ne odgovaraju kao dnevna svetla jer su suvishe mali
U braniku pored maglenki imam pozicije... hteo sam umesto njih da ubacim neke dovoljno jake LED-ovke pa da mi to budu dnevna svetla.
Dovoljno su veilke povrshine jedino me zeza visina. Mada poshto je redak auto, mogu reci saobracajcu da je to tako fabrichki i da su to dnevna svetla
Dok ne naletim na nekog "pametnog"
Volvo ima odavno dnevna svetla i senzor ali po Evropi maglenke NEMOZES koristiti za tu svrhu. Siguran sam i u Srbiji da je to zabranjeno. Naplatice ti kaznu. Mene jako smeta kad vidim i zadnje svetlo za maglu upaljeno koje nocu itekako smeta a nigde magle.
O onim bozicnim ukrasima sa kojima je poceo Audi bolje da ne komentarisem. Barem za mene teski kich. To nisu nikakva svetla niti ce biti.
Ako bolje pogledate i STOP svetla sa crvenim LED diodama uzasno bljeste, takoreci nemozes ih gledati jer kao da trepere... neko cudno svetlo daju. Tip ispred mene nocu na autocesti placa na rampi sa stisnutom kocnicom i traje i traje i traje deset minuta jedva gledam, nisam mogao vise izadjem i kazem mu ajde gasi to bozicno drvo u p.Canadsku i deda mraza... da sad ne spominjem model auta...
Najvece bogatstvo na ovom svetu je imati prijatelje...Familiju nemozemo birati...Ali prijatelje itekako... Branko Volvo for Life Lexus Forever
shone, video sam juče neku prelude stariju, isti fazon svetala i nameštene LED diode, verovatno je neko s foruma (bela Honda Prelude) pa će ti pojasniti
Postoji li inače neka zamenska sijalica za 5W poziciju?
Jedina LED dnevna svetla koja su odobrena u uskladjenja po zakonu od Oktobra meseca za celu EU su tipovi koji su ugradjeni u spojler ili far (moze i u maglenki). Naci cu tacno koji EU tip je u pitanju ali da objasnim poentu:
Nu gäller nya regler för fordonsbelysning vid körning under dagtid.
Sad vaze nova pravila za osvetljenje auta u toku dnevne voznje-
Ett flertal nya bilmodeller levereras nu med sk Tagfahrlicht -dagljuskörning, med bilen föjer ett intyg om den nya lagen inom EU om fordonsbelysning, intyget bör finnas med i bilen under färd fram tills den svenska lagen har modifierats.
Från och med oktober månad behövs inte något intyg längre (intyget behövs inte idag heller men polisen ute på gatorna är ännu dåligt informerade om den nya lagen) -då upphör den svenska lagen om tänd fordonsbelysning.
Poveci deo novih modela automobila se isporucjuje sa takozvanim Tagfahrlicht - svetla za dnevnu voznju, sa autom ide i cetifikat koji je bio potreban dok se zakon nije uskladio u celoj EU. Potvrda treba da se nosi u autu dok se zakon u zemlji u kojoj ste neuskladi sa EU. Od okotobra netreba vise nikakva potvrda jer su sve zemlje EU uskladile zakone. No, uvek mozete naici na policajca koji je lose informisan te nije na odmet imati potvrdu sa sobom.
Tagfahrlicht-dagljuskörning: Fram -halvljus och parkeringsljusen är släckta, spoilerljus/LED-ljus eller varselljus är tända.
Bak -belysningen släckt (bakljus och skyltbelysning).
Tagfahrlicht-svetla za dnevnu voznju:
Napred: oborena svetla i pozicije su ugasene, u spoileru/LED svetlo svetli ili neki drigi tip dnevnog svetla koje je odobreno po zakonu od ranije.
Nazad: osvetljenje je ugaseno (zadnje pozicije i osvetljenje tablica).
På nya bilar som levereras med systemet, finns skymnings sensor -när det börjar skymma eller om bilen tex kör in i en tunnel -övergår belysningen automatiskt till tänd fordonsbelysning -halvljus, bakljus,skyltbelysning ,instrumentbelysning tänds.
Vid gryning eller utfart från tex tunnel släcks ljuset automatiskt osv.
På äldre bilar kan man också få belysningssystemet omkopplat om man vill.
Na novim autima koja su isporucena sa sistemom, postoji senzor zasencenja koji pali oborena svetla i pozicije u slucaju da auto udje u tunel, dakle pali ceo sistem osvetljenja kao sto to radi glavni prekidac za svetlo. U zoru ili po izlasku iz tunela, svetla se gase automatski a pale se dnevna svetla.
Na starijim autima je dozvoljeno ugraditi sistem za kontrolu po ovim uslovima.
Fördelar: Största anledningen är säkerhet, ögat uppfattar snabbare och tydligare att ett bromsljus tänds om bakljusen är släckta -speciellt vid tät trafik på motorväg eller i tät stadstrafik.
Ekonomiska fördelar -minskat behov av glödlampsbyte -på dagen lyser endast två lampor istället för åtta! -halvljus, parkeringsljus, skyltbelysning, bakljus, på många modeller lyser bakljusen även med flera glödlampor.
Minskad energiförbrukning -marginell minskning av bränsleförbrukningen och avgasutsläpp -men dock en minskning.
Prednosti: Najveca je sigurnost, oko lakse shvata stop svetlo kao upaljeno ako nerade zadnje pozicije. Posebno u gustom saobracaju na auto putu ili u gradu.
Ekonomske: smanjena potreba za izmenom sijalica, naime, 2 umesto cele serije svih mogucih sijalica koji su normalno ukljucene dok su srednja svetla ukljucena.
Manja potrosnja energije daje mariginalno smanjenu potrosnju goriva i smanjuje emisije izduvnih gasova.
Za mene dovoljno, posto aftermaket kontrolni modul vec postoji da se kupi sa svojim certifiatom. LED lampe koje su odobrene su reda najmanje 150+ € za set.
Kako ce sve to proci u rbiji je nesto drugo. Mada, mozda...
Edit: EU direktiva za dnevna svetla LED tipa R87
E markiranje i neka leva oznaka ne pije vodu...
Za dnevna svijetla spoji maglenke preko releja u seriju, tako kad rade dnevna svijetla 2 maglenke rade su seriju na naponu oko 6-7v, i to ti je oko pola ili manje intenziteta, a kad rade maglenke preko drugog releja se spajaju u seriju i rade na 12-14v full intenzitetom, tako imaš jedno i drugo. Glupo je takava auto nagrđivat s falcim diodama i neonkama
Za dnevna svijetla spoji maglenke preko releja u seriju, tako kad rade dnevna svijetla 2 maglenke rade su seriju na naponu oko 6-7v, i to ti je oko pola ili manje intenziteta, a kad rade maglenke preko drugog releja se spajaju u seriju i rade na 12-14v full intenzitetom, tako imaš jedno i drugo. Glupo je takava auto nagrđivat s falcim diodama i neonkama
Svaki SAAB u zadnjih 30 godina ima fabricka DRL. Kod mene su recimo preko otpornika snagasa reducirana na nizu snagu ali to nije na nivou serije sa lampama jer bi to ubilo halogenu sijalici i pocrnila bi brzo. Za Halogene sijalice je minimalan napon 9V da bi halogeni proces radio (mora da dosegne temperaturu) inace staklo iznutra pocrni od katodne emisije.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment