Naravno da moze da se smanji potrosnja, bas je i Boost negde na forumu objasnjavao,... siromasna smesa = veca temperatura = vise energije za turbo = vise snage sa manje goriva...
Pazi vamo, kad je u pitanju TuRbio motor koji vec ima geometrisku kompresiju od 9,2:1 i na to se radi overload, smanjena masa goriva, dakle sa lambdom 15:1 daje vrlo visoku temeraturu sagorevanja i samim tim visok stepen iskoriscenja motora.
Za to je potrebno imati ventile koji su zadovoljavajuceg materijala i koji mogu da rade na radnoj temperaturi od 800 stepeni.
Rostfraj ide do 700 , tako i titan ali nimonic 80a ide na 800
Isto tako klipovi traze hladjenje tusiranjem uljem i sve to postaje motor sa vrlo visokim stepenom iskoriscenja goriva.
Naravno paljenje mora da bude uskladjeno rezimu rada prema masi goriva koja se ubrizgava.
Ovo bi moglo da vazi i za atmo motore, naprimer , hladjenje klipa uljem, dodatno keramicki coating ventila i chela klipa itd mogu da snize potrosnju u rezimu rada "idle" ili ti na nivou odrzavanja obrtaja.
Nista nije nemoguce, znate svi da su uvek oni najstedljiviji pravili rupe na klipovima osiromasivanjem smese
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment