Jubilej najpopularnijeg automobila
?Fića? napunio pedeset godina
Na Salonu automobila u Ženevi pre tačno 50 godina javnosti je predstavljen naslednik ?topolina? i, po mnogima, najuspešniji i najpopularniji mali automobil svih vremena ?fijat 600?, kod nas poznatiji kao ?fića?.
Priča o ?fići? počinje nekoliko godina pre toga. ?Fijatov? glavni inženjer Dante Đakoza dobija zadatak da stvori još jedan automobil koji će, poput prethodnika, biti jeftin i pouzdan a istovremeno dovoljno komforan za prevoz četiri osobe.
Baš u to vreme, ?Crvena zastava? staje na noge i kreće u proizvodnju vozila. Prve godine proizvodi oko 200 ?vilisa?, da bi 1955. godine s proizvodnih traka sišao prvi kućni model nastao na osnovi ?fijata 600D?.
Nekoliko godina kasnije, ?fića? dobija novi motor snage 767 ccm i 18 kW/24 KS koji donosi novo ime - ?zastava 750?. Osim toga, novi je model dobio i nekoliko šminkerskih detalja, a i vrata su se konačno počela otvarati na ?pravu stranu?. Ukratko, stvoreni su uslovi da se krene u motorizaciju jedne od zemalja s najvećim industrijskim rastom u to doba.
Uprkos minimalističkim dimenzijama, ?fića? je zaživeo u svim državnim službama. Dugo vremena su ga vozili policajci, vatrogasci, zdravstveni radnici, a bio je i jedini automobil na kojem su se polagali vozački ispiti.
?Fića? se proizvodio punih 30 godina, sve do 1986. godine, kad je s proizvodnih traka sišao poslednji primerak. Uprkos činjenici da se već gotovo dva veka ne proizvodi, primerci tog automobila se još uvek mogu videti i na našim putevima. Samo u Srbiji ih ima još oko 40.000.
Izvor Blic
?Fića? napunio pedeset godina
Na Salonu automobila u Ženevi pre tačno 50 godina javnosti je predstavljen naslednik ?topolina? i, po mnogima, najuspešniji i najpopularniji mali automobil svih vremena ?fijat 600?, kod nas poznatiji kao ?fića?.
Priča o ?fići? počinje nekoliko godina pre toga. ?Fijatov? glavni inženjer Dante Đakoza dobija zadatak da stvori još jedan automobil koji će, poput prethodnika, biti jeftin i pouzdan a istovremeno dovoljno komforan za prevoz četiri osobe.
Baš u to vreme, ?Crvena zastava? staje na noge i kreće u proizvodnju vozila. Prve godine proizvodi oko 200 ?vilisa?, da bi 1955. godine s proizvodnih traka sišao prvi kućni model nastao na osnovi ?fijata 600D?.
Nekoliko godina kasnije, ?fića? dobija novi motor snage 767 ccm i 18 kW/24 KS koji donosi novo ime - ?zastava 750?. Osim toga, novi je model dobio i nekoliko šminkerskih detalja, a i vrata su se konačno počela otvarati na ?pravu stranu?. Ukratko, stvoreni su uslovi da se krene u motorizaciju jedne od zemalja s najvećim industrijskim rastom u to doba.
Uprkos minimalističkim dimenzijama, ?fića? je zaživeo u svim državnim službama. Dugo vremena su ga vozili policajci, vatrogasci, zdravstveni radnici, a bio je i jedini automobil na kojem su se polagali vozački ispiti.
?Fića? se proizvodio punih 30 godina, sve do 1986. godine, kad je s proizvodnih traka sišao poslednji primerak. Uprkos činjenici da se već gotovo dva veka ne proizvodi, primerci tog automobila se još uvek mogu videti i na našim putevima. Samo u Srbiji ih ima još oko 40.000.
Izvor Blic
Comment