Skladistenje automobila preko zime?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #46
    Re: Skladistenje automobila preko zime?

    kolko kosta ovaj set za grejanje? mnogo je bre jaka fora. dovoljno sto ce auto zimi da trosi isto kao i leti tj nema rada sa obogacenom smesom.
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #47
      Re: Skladistenje automobila preko zime?

      Originally posted by expendable
      Za ovakav uređaj kao i one solarne ne da treba ukinuti PDV nego za taj iznos subvencionisati ovako nešto.
      U Svedskoj su svi EE uredjaji subvencionirani od drzave od pre 8 godina sa 50%, dakle i toplotne pumpe, odatle je cena kod nas nesto veca nego normalno posto na kraju ispadne jeftinije nego igde drugo , trgovci to zloupotrebljavaju.

      Subvencija ne vazi za rad ugradnje vec samo za materijal.

      To sto kod nas nema subvencije i da je ima mogu samo da zamislim koji bi divljanje od cena nastalo
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #48
        Re: Skladistenje automobila preko zime?

        Originally posted by zverko
        kolko kosta ovaj set za grejanje? mnogo je bre jaka fora. dovoljno sto ce auto zimi da trosi isto kao i leti tj nema rada sa obogacenom smesom.






        Cene u SEK
        1SEK=11,5 DIN

        Insticksvärmare = Ubodni grejac
        Intagskabelsats = Set kablova , od konektora do auta + interni do grejaca

        Calix nesto malo skuplji od Defe

        Pozz
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #49
          Re: Skladistenje automobila preko zime?

          Boost,
          Zaista ne želim da te ispravljam nego samo DOPUNIM. Povod je nenamerno i uzgredno "skrnavljenje svetosti njenog veličanstva" VODE. Ne samo da je voda (uz ulja, a ulje i voda se ne mešaju inače, mada ima i takvih ulja, naravno nisu motorna, ili još ne) nešto što izuzetno poznajem (verovatno i više nego ulja) nego i moja omiljena supstanca. Dugo već odlažem blog o vodi, jer bi sve drugo zanemario i opet ne bih stigao ni stoti deo da napišem.
          Objašnjenje o PCM je uglavnom O.K. ipak malo pojašnjenje:
          Na-sulfat dekahidrat je zaista gotovo jedinstven po osobini da ima toplotu (latentnu) promene faze iz čvrstog u tečno od oko 80kJ/mol što je nekih 13 puta više nego u slučaju led-voda. Ipak kada se to preračuna u kg dolazimo do situacije da prvo pomenuti ima nekih 242kJ/kg dok led-voda ima 334kJ/kg. Voda je čudo i gotovo je nepobediva u svim (mogućim) disciplinama.
          Kako god pomenuta energija je dovoljna da se kg vode zagreje za 58 cel. bez promene temp. nego samo prelaskom iz kristalnog u stanje rastvora, za jedan kg Na-sulf. dek.hid.
          Po specifičnom toplotnom kapacitetu voda je ipak nedostižni uzor. Sama pominjana supst. ima respektabilnih 3,5kJ/kgK što je vrlo blizu 4,2kJ/kgK koliko ima voda. Uzgred to i jeste posledica "puno vode" (deka, 10-to hidrat) jer anhidrisana supstanca ima mnogo manji spec.top.kap.

          Kako je voda "nepobediva" vidi se i iz sledećeg primera:
          Energija da se 1kg Na2SO4x10H2O zagreje od 20 do 60cel. je:
          E=Cs(32-20)+242+Cl(60-32), gde je: Cs=1,95kJ/kgK a Cl već pominjanih 3,55kJ/kgK.
          Rezultat je: E=365kJ
          Dok energija da se led od -10cel. prevede u vodu na +10cel.
          E=21+334+42=397kJ
          Nije velika razlika (ipak na strani vode) ali (ukupna) promena temp. u prvom slučaju je samo 20K a kod drugog 40K.

          Ipak ova energija kristalizacije nikako nije mala a još je važnije temperatura na kojoj se odigrava (pominjanih 32 cel.). Ovo čini pomenutu supstancu (Glauberovu so) idealnom za potrebe skladištenja solarne (prva primena još pre 50-tak godina) ili geotermalne energije.
          U odnosu na vodu ima još jednu prednost (i nije neka osim galijuma imaju je i ostale supst.) a to je da se ne širi pri kristalizaciji (bravo Kolumbo, otkrio si Ameriku )
          Da bi se sprečila pojava "supercooling" što označava promenu faze ispod temperature kristalizacije (moguće kod destilisane vode gde pojava leda relativno lako može da izostane i do -10 ili pod određenim laboratorijskim uslovima i više) dodaje se malo boraksa kao "kristalizaciona klica" što olakšava proces promene faze naročito kristalizacije dok topljenje ide lakše no i tu je prednost malog udela boraksa značajna.
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • Williams
            CBC Senator XXL
            • 07.02.2006
            • 556
            • Beograd- Cerak

            #50
            Re: Skladistenje automobila preko zime?



            Mozda bi ovo moglo da se modifikuje nekako?

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #51
              Re: Skladistenje automobila preko zime?

              Originally posted by expendable
              Boost....
              Apsolutno se slazem, no ovo je bilo po secanju iz osnovne skole iz OTO (opste tehnickog obrazovanja) od pre 40 godina

              btw: ovo nije moj najdublji sektor vec kao sto rekog nivo pismenosti (tek toliko da nebudem nepismen ) na ovu temu. Samo deo opsteg obrazovanja a za ekspertize imamo ljude poput tebe koji su usmereni u odredjene segmente.
              Elem, dao sam usmernicu u iscekivanju da se bas ti nadovezes


              Williams

              Nece moci, to su punjaci za mobilne telefone i preslabi su iz svakog aspekta gledano.

              Pozz
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • expendable
                CBC Senator XXL
                • 04.11.2009
                • 3662
                • Bor

                #52
                Re: Skladistenje automobila preko zime?

                Boost, hvala.
                Hvala jer si reagovao kao ... ma kao da živiš u Skandinaviji
                Na sreću ima još takvog sveta na forumu. I naravno da nisam hteo da se pravim pametan ali baš je moj fah. Inače verovatno bi me neko stručniji slično dopunio na moja sećanja na NMR iz fizičke-hemije (samo u literaturi, nije bilo ispitno pitanje) i instrumentalnih metoda gde je bilo doduše i kao pitanje ali bez previše detalja (otprilike koliko sam i naveo samo naravno preciznije i još par strana teksta o tumačenju rezultata i oblasti primene).
                U vezi geotermalne energije ću tu i tamo da te malo konsultujem jer to je ovde samo vest iz novina a u svetu jedan od glavnih stožera alternativnog dobijanja energije. I to ne samo za dobijanje struje u centralama već i za kućne potrebe gde se kao i za solarce koristi pomenuti Na-sulfat dekahidrat kao jedna od boljih, ali kako si naveo ne i jedinih mogućnosti.
                Pozdrav!
                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                Comment

                • stefanves
                  CBC Senator XXL
                  • 10.12.2006
                  • 1351
                  • BG

                  #53
                  Re: Skladistenje automobila preko zime?

                  U Junu mi je zakazao akumulator(ispraznio se). Ja sam ga odmah zamenio.
                  Stari akumulator mi je ostao, i danas sam ga gledao, i mozda bi valjao napuniti ga kako bih imao rezervni u garazi...
                  Skinuo sam poklopac, kako bih video da li ima kiseline. Akumulator je suv kao barut, na jednoj celiji se vidi neka bela masa (okisd).
                  Napon na akumulatoru je ~6V.

                  Sta uraditi da bi se akumulator oziveo?
                  Marka je BlackHorse, star je bar 3 godine, 45Ah.
                  Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
                  Konacno i ja imam auto :-)

                  Comment

                  • Kanarinac
                    CBC Senator XXL
                    • 08.10.2004
                    • 2870
                    • BG,Weedikovac

                    #54
                    Re: Skladistenje automobila preko zime?

                    Baci ga! Ako je ostao suv to je to.

                    I love my

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      #55
                      Re: Skladistenje automobila preko zime?

                      Nema mnogo nade za njega. Ako je "suv kao barut" ostajeti jedino da uzmeš 300 dindži za reciklažu.
                      Dokle god ima elektrolita ima i nade, suv akumulator (inače "mokar", ali važi i za geliran) je samo za otpad ili u poslednjih par meseci i za reciklažu jedna od retkih i većih civilizacijskih tekovina od "SEKE" (ili SEKS-a, Svetske Ekonomske Krize u Srbiji) na ovamo!
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #56
                        Re: Skladistenje automobila preko zime?

                        Kako objasniti ovo. Kupljen prosle godine mali za motorcikl mislim da je 9Ah i napunjen propisno tecnoscu. Palio uvek super i sad za vikend stajao motor mesec dana i da upalim upalio je najnormalnije. Izvadim akumulator da ga skladistim kad on skroz prazan (totalno), suv kao barut.
                        1. Kako je moguce da se za godinu dana isusi skroz?
                        2. Od cega jos to zavisi da tako presusi kad nije prepunjavao?
                        3. I kako onda pali najnormalnije kad je suv ko barut?
                        4. Ako je ovaj moj radio tako prazan ko zna koliko poslednjih par toplih meseci sigurno sada kada sam dolio tecnost radice jos bolje, kako znamo da stefanves takodje ne moze da osposobi svoj akumulator koji je presusio? Da li je to teorija ili pravilo?
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          #57
                          Re: Skladistenje automobila preko zime?

                          Poštovani M-Power,
                          Da tvoj akumulator nije "Gel" tipa ili AGM (eventualno)?
                          Najčešće su akumulatori od 9Ah za motocikle u novije vreme Gel tipa jer su za nijansu lakši i manji (pa, skoro akademska razlika) i daju malo (još manja razlika) više struje za isti kapacitet (što jest, jest) te nisu baš "revolucija" kakvim su ih predstavljali ali obzirom da nisu mnogo skuplji sada već vrede (i više od male razlike). Glavna im je prednost zapravo MNOGO lakše održavanje (nepostojanje istog) te su za motocikle za klasu iznad "običnih" ("potopljenih") akumulatora.
                          Koliko sam shvatio "stevanves" ima klasični koji je već zakazao. Osim toga napom mu je tek 1V po ćeliji što je parametar koji isti šalje u kantu za otpatke. Napon (potencijal) kada je ćelija prazna (potpuno prazan akumulator) je 1,7V; on se tu stabilizuje pošto ionako sa njim ne možete ništa da radite. Od toga i ne može da padne mnogo a da ne bude posledica (sulfatizacija ćellija, mada više zbog nedostatka elektrolita; krivljenje ćelija, korozija, puzanje ell. itd.) već je nekih 1,5V kritično (ukupno 8 do 9V) a tek 1V (6V za celu bateriju, akumulator) da ne pričam. Osim toga klasični "mokri" (Wet ili "flooded") ne može biti suv a da to ne ostavi posledice po kapacitet ili uopšte upotrebljivost (red veličine dana ili maksimalno par nedelja da bude skroz neupotrebljiv a negativno utiče i tek dan-dva). Može da se proba ali ne bih gubio vreme, 95% da od njega ništa nema a 99% da će ostati "mrtvo puvalo" pa ne vredi se mnogo angažovati. Čak iako "oživi" na trenutak neće dugo trajati i sve će više vremena oduzimati sa sve manje efekta.
                          Ne mogu da se setim ali mislim da je baš 1,0V (ili čak 1,2 mada može biti i 0,8V) granica kada od akumulatora nema ništa (čak i kad ima elektrolit, a kamoli kada ne).
                          Gotovo sam ubeđen da je Vaš akumulator Gel tipa jer teško da bi bio upotrebljiv a i totalno da ostane bez elektrolita nije nimalo lako, osim ako nije prosut (ili curi), pogotovu ako se ne prepunjava pa čak i onda. Iz klasičnih akumulatora isparava samo voda pa treba godine da prođu pa opet ne bi bio skroz prazan. Pun akumulator ima gustinu 1285kg/m3 i cca. 38% sumporne kiseline, izpražnjen ("0%" kapaciteta ima nekih 1100) no bez tečnosti da ostane, mora da se desi i neka mehanička "tehnološka operacija" inače hemijski bi zaista trebale godine da ostane suv, uz šta bi išle sulfatizirane i iskrivljene elektrode itd.
                          Pozdrav!
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • ciklon
                            CBC Senator XXL
                            • 11.08.2008
                            • 362
                            • Beograd

                            #58
                            Re: Skladistenje automobila preko zime?

                            Expendable, molim Vas, koja je Vaša preporuka za čuvanje novog akumulatora? Na raspolaganju mi je stan sa standardnom temperaturom grejanja koju daje gradska toplana i podrumska prostorija koja nema grejanje ali ni velike oscilacije u pravcu minusa stepeni C. Koje su opasnosti po nov akumulator po pitanju skladištenja i da li postoji neki vremenski rok?
                            Pitam zato što planiram da kupim još jedan akumulator koji bi stajao u rezervi pošto mi auto stoji ispred ulaza pa strahujem od pražnjenja akumulatora i otežanog ili nemogućeg startovanja automobila u zimskim danima. Sadašnji akumulator ima dobar napon i "snagu" od 62Ah a startuje benzinski motor.
                            ponika marke ROG :-)

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #59
                              Re: Skladistenje automobila preko zime?

                              Originally posted by expendable
                              Poštovani M-Power,
                              Da tvoj akumulator nije "Gel" tipa ili AGM (eventualno)?
                              Gotovo sam ubeđen da je Vaš akumulator Gel tipa jer teško da bi bio upotrebljiv a i totalno da ostane bez elektrolita nije nimalo lako, osim ako nije prosut (ili curi), pogotovu ako se ne prepunjava pa čak i onda. Iz klasičnih akumulatora isparava samo voda pa treba godine da prođu pa opet ne bi bio skroz prazan. Pun akumulator ima gustinu 1285kg/m3 i cca. 38% sumporne kiseline, izpražnjen ("0%" kapaciteta ima nekih 1100) no bez tečnosti da ostane, mora da se desi i neka mehanička "tehnološka operacija" inače hemijski bi zaista trebale godine da ostane suv, uz šta bi išle sulfatizirane i iskrivljene elektrode itd.
                              Pozdrav!
                              I ja bih voleo da je gel ali veruj mi mokri je sa cepovima stari tip. Nasut do upper levela prosle godine kada je kupljem inace najeftiniji kineski jer koji god kupio traje jednu sezonu pa mi se smucilo i sada posle godinu dana nakon skidanja izvadjen skroz prazan, ni ml tecnosti. Sto je najbolje nikada nije ni zastucao za svo ovo vreme a sigurno je da poslednjih nedelja radi potpuno suv i poslednjih meseci sa velikim manjkom tecnosti posto nije sve iscurelo odjednom vec je tecnost gubio proteklih godinu dana. Sada sam ****o do podruma inace zaboravio da ga skinem sa punjaca 2 dana, hvala na pocecanju (i ako ga sada nisam izgoreo nikad necu). Suv je nema barice ispod dakle nije busan sto i mene najvise zapanjuje kako i na osnovu cega se ispraznio totalno za godinu dana. Desavalo mi se na kolima da zafali dosta tecnosti ali je akumulator godinama u autu a ovako nikada.
                              Mislim zivi primer, nema lazi nema prevare suv kao barut a palio odlicno bolje nego neke koje sam imao "ispravnije" na merenju.
                              HHO teorija i praksa ma moze na vodu garant
                              Odo po sliku
                              EDIT
                              Premeren regler drzi oko 14v
                              Vidi se nivo tecnosti izmedju 2 nivoa potamnjen, e to je na skidanju bilo tj nije nista ni bilo pa sam i ja u rebudu kako nije vrisnuo krajem leta po vrucinstinama potpuno suv?
                              A ovo mu dodje skroz kontradiktorno jer se ne radi o par dana i nedelja vec par nedelja i meseci Motor se redovno vozio tipa 6 dana u nedelji.
                              Originally posted by expendable
                              Osim toga klasični "mokri" (Wet ili "flooded") ne može biti suv a da to ne ostavi posledice po kapacitet ili uopšte upotrebljivost (red veličine dana ili maksimalno par nedelja da bude skroz neupotrebljiv a negativno utiče i tek dan-dva).
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                #60
                                Re: Skladistenje automobila preko zime?

                                Ajd' na brzinu.
                                Poštovani Ciklon,
                                Nov akumulator (i uopšte akum.) se najbolje čuva na 10 do 20 cel. (bolje bliže 10 nego 20) a može i 5 do 25. Šta je bolje stan ili podrum? Pre podrum, šta će vam opasna stvar u kući? Ali ako ste sigurni da nikada ne mrzne i da je prosečna temp. nekih 10 cel. (zimi). Može i kući ukoliko nemate malu decu i ako imate neki špajz koji se manje greje.
                                Akumulator se drži napunjen ukoliko je formiran a svi novi su formirani. Ukoliko sigurno nećete da ga koristite duže vreme može i da se isprazni elektrolit i ispere destilovanom vodom, pa naopačke da se iscedi ali vam treba vremena da ga vratite u funkciju. To je više za motocikle. Pošto vama treba "back-up" akumulator, držite ga kao i u prodavnici napunjenog.
                                Ne držite ga direktno na podu nego na nekom postolju (plastično najbolje, može i drvo ako baš nema druge).
                                Održavajte napon između 12 (12,6)V i 14-15 (14,4)V. Ovo je ako merite "unimerom" nešto blizu naponu otvorenog kola. Još je bolje ako bi mogli da merite pri bar nekom opterećenju (recimo pri struji od nekih 5-10A) pa bi onda bilo 11,4 do 13,8V ali to je komplikovano pa primenite prethodno. Merite jednom mesečno, čisto da ne zaboravite da postoji i da bi se na vreme dopunio inače ne mora toliko često pogotovu ako je nov, možda tek na 3 meseca.
                                Kada proveravate napon (kada već ne možete struju pražnjenja), proverite i nivo elektrolita. Po potrebi dolijte destilovanom vodom, min. treba da bude 10mm iznad gornje ivice ploča.
                                I to je to.
                                Ima i još ali da ne preteram:
                                Dopunjujte manjom strujom od standardne (1/20 od Ah-a, znači 3A za 60Ah), obično ne treba više od 1-2h za punjenje. Čak je bolje puniti punjačem sa konstantnim naponom a ako nemate takav, prekinite punjenje na 15V (onda kao i radža malo kalira, posle par sati je taman na 14,5V).
                                Ako je podrum mora da je SUV.
                                IDEALNO čuvanje je da ga 1 mesečno ili na 2-3 meseca malo ispraznite (do 11V) pri malom opterećenu, pa malo duže dopunjavate.
                                Tako se može čuvati i par godina ali će trajati za toliko manje (ili bar pola od toga). U praksi više od 1 ili 2 godine nije praktično da se Akum. čuva te "back-up" tek kada vam je akumulator već malo oslabio ili je već star pa tek 1 do 2 zime može da izdrži.
                                Ne sećam se možda ste i rekli, no ako i ponovim nije loše čuti: uzmite nov akum. za zimu a star čuvajte za leto pa ... ma samo ako vam je prethodni pri kraju radnog veka, drugačije se ne isplati da držite akumulator u rezervi.
                                Pozdrav!
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X