Interesuje me kako mogu da izracunam izduvne gasove automobila (CO2), da li ima neka formula za to...?
Kako izracunati Co2
Collapse
X
-
Re: Kako izracunati Co2
Može približno. Prilično je teško osim za LPG jer su benzin i dizel mešavine te postoji samo "srednji" (teorijski) benzin i dizel što uz dozvoljena odstupanja od sastava jako otežava stvar.
U novijim tipovima automobila naročito kod benzinaca sa trostepenim katalizatorom aproksimacija da sve ode u vodu i CO2 se jako dobra (pa bar 98-99%) skoro kao kod TNG-a kod koga uz sekvent i odličnu podešenost (ne samo softver) i dobar kvalitet LPG-a, ... , 6001, 6002, ... može da se postigne praktično stehiometrijska reakcija (pa jedno 99,5%) i račun je zapravo najtačniji (naravno još treba znati i odnos propan-butan i koliko izo-butana ima).
Uslovljeno je naravno potrošnjom goriva te se obično daje za prosečnu potrošnju. Naravno podaci proizvođača su merene vrednosti od kojih proračun može da odstupa 5 do 10%.
Naravno mislim samo na količinu CO2 inače sastav je već još teža računica i još grublja (višak vazduha makar mali) i jedino slučaj sa TNG još nekako "drži vodu".
Ako bi približnu računicu daj mi vremena (do nedelje) pa da izbacim "formulu" tačnije računicu.
Pozdrav!Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
-
-
Re: Kako izracunati Co2
Ok druze, ako ti nije probel, bas me interesuje to... Jeste da je to malo teze izracunati, tj te vrefdnosti uvek imaju odstupanja ali priblizno... Cekam da mi javis...
Veliki pozdrav
Hvala unapredBMW GPower
Comment
-
-
Re: Kako izracunati Co2
malo cu da budem radoznao a mozda i pglu, sta ce ti to, ne kapiram?
zelis da saznas koliko je CO2 u izduvnim gasovima tvog motora? zasto jednostavno ne odes na gas test i izmeris gasoveili zelis da znas koliko bi oni teoriski trebalo da budu?
kolko sam skapirao do sad to sve zavisi prvo od kvaliteta goriva a onda i od stanja motora tj sistema za ubrizgavanje, paljenje i na kraju katalizatora.
ja sam relativno skoro merio na svom motoru prvo bez a onda sa aditivom (flashlube) joj razlike... D rasticne...deutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
Re: Kako izracunati Co2
Zaista, da li vam je baš toliko stalo do računice?
Zverko i Japanix su ti lepo odgovorili a kako i sam Boost kaže:
"Att mäta är att veta...to measure is to know... meriti je znati ...
move your mind".
Mislim nije da me mrzi iskopaću ti ja to, nego ako hoćeš za konkretan automobil iskoristi informacije koje su ti ljudi dali jer zapravo TAČNO se ne može izračunati nego samo izmeriti!!
I tačka.
Pozdrav!Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Re: Kako izracunati Co2
Poštovani,
ne mogu ni komp. da nađem (a kamoli fajl) gde imam malo bolju formulu ali izguglao sam jako približnu za benzin.
Računica je sledeća:
2C8H18 (l) + 25O2 (g) ----> 16CO2 (g) + 18H2O (g)
Mol. masa (114) "benzina" i 44 za ugljen dioksid su značajne brojke.
Dolaziš do odnosa cca. 3,1
Za 100% sagorevanja imaš:
za 6lit. benzina (cca. 4,5kg - počevši od ovoga greške su sve veće; tipično benzin ima spec.gust. od 0,74 što sam i sam par puta premerio (analitičkom vagom) ali može da ima od 0,72 do 0,77 pa ti vidi kolika se greška pravi) na 100km, zbog objašnjenja se teško prati, pa ponavljam:
za potrošnju od 6lit. benzina na 100km i potpuno sagorevanje pri čemu (uz pomoć katalizatora) su produkti sagorevanja samo CO2 i H2O, motor emituje (zapravo se radi o imisiji, mada nije ni bitno računamo samo masu i to jako približno): 140g CO2 po km.
Nije mnogo bitno ali uz to ide i nekih 65g vode.
Ako je potrošnja 8lit. a gornja reakcija ide sa 95% dolazimo do: oko 200g CO2 po km (196).
Slično i za dizel.
"Prosečan" dizel je: C12H23, pri čemu sastav alifatični (aciklični) ugljovodonici mogu biti od C10H20 do C15H28 pa i više.
Ovo je još "luđe" i odokativnije (nepreciznije) od benzina.
4C12H23 + 71O2 --> 48CO2 + 46H2O
mol.masa dizela je 167 (dizel može da ima od 0,82 do 0,95 gustinu; ED ima manju pa u računici koristim 0,84) pa se za 5lit. na 100km potrošnje dobija: 132g CO2 uz 100% sagorevanja. Ako se uzme 0,82 gustina, 95% efikasnost tj. da se sagorevanje odvija po gore navedenoj jednačini i potrošnja od 4,5lit. dobija se: 123g CO2, dok za kamion koji troši 25lit. D2 (gustina 0,9 npr.) i tek 90% konverzije u CO2 (ima i CO i SO2 i NOx): cca. 800g CO2 po km.
Za LPG (TNG) ćete se lako snaći, "letnji" je 60% propana a 40% butana a "zimski" (bi trebao da bude) 70-30. Sadržaj izo-butana nije bitan jer je bruto formula ista.
Ako ovo nije dovoljno, odustajem! (Ili gde da još 11-ti život nađem, sada kada sam se na HHO navukao).
Još jedanput: ništa bez merenja, ovo je samo "suva" i neprecizna teorija, koju koliko god je usložnjavali neće da da mnogo bolje rezultate. Inače količina CO2 (emitovanog) po km zavisi isključivo (najviše) od potrošnje goriva.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Re: Kako izracunati Co2
Nije mnogo bitno ali 'neće da škodi'.
Više je zanimljivo nego korisno.
Kad smo kod dizela C12H23 baš i nije neki prosek za dizel. Rekoh tada da imam i bolju (formulu) a zanimljivost je što posredno objašnjava i pojam cetanskog broja.
Spremnost (brzina) paljenja dizela definiše se cetanskim brojem. Kao i kod oktanskog uzima se uprošćenje i "sintetički dizel" koji se sastoji samo iz cetana (C16H34) koji je zapaljiv i metil-naftalina (C11H10) - teško zapaljivi aromat. Ako dizel gorivo ima CB (cetanski broj) od 50 onda se ono ponaša kao smeša 50% cetana i 50% metil-naftalina. Što je ovaj odnos veći, CB veći, gorivo je kvalitetnije.
Zavisno od standarda ED treba da ima CB 46 do 49 a najbolje: više od 50. To je i uslov za sve novije dizele sa direktnim ubrizgavanjem goriva.
Dakle ED bi po ovome mogao biti "C13,5H22" a D2 "C13H20(19,6)". Naravno pravi dizel je smeša supstanci pa nije tako prosto.
Ipak navedena bruto jednačina dizela je jako upotrebljiva mada bi C13H23 možda bila još bolja (makar za ED).Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
Comment