Re: Da li da ga prodam ili popravljam?
Stvarno bih pomogao ali se nisam uključivao jer je pitanje zaista teško.
Yugo zaista nije bog zna šta, a pravi problem su delovi koji nisu dobrog kvaliteta. Ako nemate poznanika u prodavnici delova i majstora prijatelja (ali ne baš dobrog pijatelja, više poznanika, jer ono prvo obično iziđe na nos) pa da više od 50% delova ubodete presešće vam često menjanje deova. Ono za bregastu je zaista slučaj jer samo srećene okolnosti mogu da vas spasu jer od starta su Sra... kroz gusto granje i zaista dobra bregasta iz '88. ili '89. možde da traje duže od nove. (Zemljo Srbijo među šljivama). Ipak malo spašava stvar što možete NEKE (na žalost manje od 50%) delove da koristite i za druga vozila pa makar bili skuplji ili da vam dobar majstor malo pomogne (recimo nisam menjao celu pumpu za vodu jer su ionako sr.. nego samo ležaj a kušte mi čovek našao polovno pa sklopio i već drži isto km kao originalna a (da ne čuje zlo) još nije prop.šala).
Članovi koji zagovaraju GII zaboravljaju da vaš automobil NIJE u dobrom stanju inače bi se lako složio sa njima.
Međutim postoji i drugi problem sa Jugom. Osim što je teško naći nov (isključivo od vlasnika i da nije stariji od 10god.), pored toga drže (nenormalnu) cenu.
Vaš GII je blizu 25god. Zaista mnogo.
NAJGORE u svemu je to što ste NA POLA PUTA da sredite auto. Zaista bi trebali da zastanete i izbrojite do 20 pa unazad.
Ako vam treba još 500€ za očigledne nedostatke, teško da vredi. Pominjali ste na početku da i limarija nije neka dika.
Ovo je većina previdela. U star auto vredi ulagati (uglavnom) ako je limarija koliko-toliko dobra (mnogo dobra i ne može biti).
Kako god vam zvučalo za vas je najbolje da se ratosiljate auta što pre i da kupite neki auto iz devedesetih (druge polovine).
Neki "kršteni" auto. Tu vam već ne mogu pomoći koji ali prijatelji sa foruma koji su se javljali u temi su tu već na svom terenu i znaju više od mene te bi za taj slučaj mogli da budu izuzetno od koristi.
Kreda vam za tako nešto (do 3500€) može biti i ispod 40€ mesečno (na 4-5god. zavisno od učešća) što je verovatno isto (ili manje) koliko izdvajate za održavanje sadašnjeg auta. Ali i tu ima vic ... ne možete uzeti auto kredit (povoljniji) za tako star auto, već samo keš koji je skuplji.
Zaista je situacija da vam je auto odavno amortizovan i zapravo nema vrednost ali JOŠ IMA neku UPOTREBNU.
Sa malim detetom (bebom) prvenstveno vam treba pouzdan auto te to još otežava situaciju. Dobro za ne daj bože tu je taxi. Kako niste u provinciji (gde ta opcija možda i drži vodu mada je lokal (linijski) od nove sada 50din.) taxi vam nije rešenje za posao. Ako nemate (dobar) gradski prevoz stvar je još komplikovanija.
Ipak, ukoliko vam je 3 soma evra nedostižno možda da ipak potražite Juga za pola te sume (ili još bolje do 2 soma).
Ukoliko nađete od vlasnika pa još da ga znate makar iz druge ruke i ukoliko nije stariji od 5-6 godina (mada tu i počinju razni sitni kvarovi) i ima pređenih do 60k km (ili max. 70 mada bi merkao sa manje od 50) možda vam je to TRENUTNO najbolje rešenje. Stariji jugo od 10 god. nikako ne bih preporučio a 75k km je zaista gornji limit jer zavisno od toga ko je vozio i šta u njega sipao (prvenstveno ulja) ili nije sipao (nije menjao antifriz i kočiono ulje pa čak i, manje bitno, menjačko) može vam se svašta desiti a generalna na 100k km je prosek, mada nije ni to tako skupo.
Eventualno stariji (a sa dobrom limarijom) jugo bi zapravo mogao da bude 45. Tek to nije auto, ali je motor za "moju babu" (da popravlja, ovo je dodato kasnije da bi bio jasniji) što bi rekao majstor (ime poznato "redakciji") jer je jednostavan a možda repariran može da se nađe i za 200€ a delovi za generalnu i za manje. Osim toga manje troši, naročito u gradu.
Ako sam dobro shvatio 5,5km do posla i toliko nazad i možda još toliko za sve ostalo pa ukupno tek 500-600km mesečno. Za to ČAK i jugo može biti dobar. Ako je više od 10k godišnje, popravljaj GII ili kupi malo noviji (isti ili sličan "kršteni") inače ćeš zažaliti.
Stvarno bih pomogao ali se nisam uključivao jer je pitanje zaista teško.
Yugo zaista nije bog zna šta, a pravi problem su delovi koji nisu dobrog kvaliteta. Ako nemate poznanika u prodavnici delova i majstora prijatelja (ali ne baš dobrog pijatelja, više poznanika, jer ono prvo obično iziđe na nos) pa da više od 50% delova ubodete presešće vam često menjanje deova. Ono za bregastu je zaista slučaj jer samo srećene okolnosti mogu da vas spasu jer od starta su Sra... kroz gusto granje i zaista dobra bregasta iz '88. ili '89. možde da traje duže od nove. (Zemljo Srbijo među šljivama). Ipak malo spašava stvar što možete NEKE (na žalost manje od 50%) delove da koristite i za druga vozila pa makar bili skuplji ili da vam dobar majstor malo pomogne (recimo nisam menjao celu pumpu za vodu jer su ionako sr.. nego samo ležaj a kušte mi čovek našao polovno pa sklopio i već drži isto km kao originalna a (da ne čuje zlo) još nije prop.šala).
Članovi koji zagovaraju GII zaboravljaju da vaš automobil NIJE u dobrom stanju inače bi se lako složio sa njima.
Međutim postoji i drugi problem sa Jugom. Osim što je teško naći nov (isključivo od vlasnika i da nije stariji od 10god.), pored toga drže (nenormalnu) cenu.
Vaš GII je blizu 25god. Zaista mnogo.
NAJGORE u svemu je to što ste NA POLA PUTA da sredite auto. Zaista bi trebali da zastanete i izbrojite do 20 pa unazad.
Ako vam treba još 500€ za očigledne nedostatke, teško da vredi. Pominjali ste na početku da i limarija nije neka dika.
Ovo je većina previdela. U star auto vredi ulagati (uglavnom) ako je limarija koliko-toliko dobra (mnogo dobra i ne može biti).
Kako god vam zvučalo za vas je najbolje da se ratosiljate auta što pre i da kupite neki auto iz devedesetih (druge polovine).
Neki "kršteni" auto. Tu vam već ne mogu pomoći koji ali prijatelji sa foruma koji su se javljali u temi su tu već na svom terenu i znaju više od mene te bi za taj slučaj mogli da budu izuzetno od koristi.
Kreda vam za tako nešto (do 3500€) može biti i ispod 40€ mesečno (na 4-5god. zavisno od učešća) što je verovatno isto (ili manje) koliko izdvajate za održavanje sadašnjeg auta. Ali i tu ima vic ... ne možete uzeti auto kredit (povoljniji) za tako star auto, već samo keš koji je skuplji.
Zaista je situacija da vam je auto odavno amortizovan i zapravo nema vrednost ali JOŠ IMA neku UPOTREBNU.
Sa malim detetom (bebom) prvenstveno vam treba pouzdan auto te to još otežava situaciju. Dobro za ne daj bože tu je taxi. Kako niste u provinciji (gde ta opcija možda i drži vodu mada je lokal (linijski) od nove sada 50din.) taxi vam nije rešenje za posao. Ako nemate (dobar) gradski prevoz stvar je još komplikovanija.
Ipak, ukoliko vam je 3 soma evra nedostižno možda da ipak potražite Juga za pola te sume (ili još bolje do 2 soma).
Ukoliko nađete od vlasnika pa još da ga znate makar iz druge ruke i ukoliko nije stariji od 5-6 godina (mada tu i počinju razni sitni kvarovi) i ima pređenih do 60k km (ili max. 70 mada bi merkao sa manje od 50) možda vam je to TRENUTNO najbolje rešenje. Stariji jugo od 10 god. nikako ne bih preporučio a 75k km je zaista gornji limit jer zavisno od toga ko je vozio i šta u njega sipao (prvenstveno ulja) ili nije sipao (nije menjao antifriz i kočiono ulje pa čak i, manje bitno, menjačko) može vam se svašta desiti a generalna na 100k km je prosek, mada nije ni to tako skupo.
Eventualno stariji (a sa dobrom limarijom) jugo bi zapravo mogao da bude 45. Tek to nije auto, ali je motor za "moju babu" (da popravlja, ovo je dodato kasnije da bi bio jasniji) što bi rekao majstor (ime poznato "redakciji") jer je jednostavan a možda repariran može da se nađe i za 200€ a delovi za generalnu i za manje. Osim toga manje troši, naročito u gradu.
Ako sam dobro shvatio 5,5km do posla i toliko nazad i možda još toliko za sve ostalo pa ukupno tek 500-600km mesečno. Za to ČAK i jugo može biti dobar. Ako je više od 10k godišnje, popravljaj GII ili kupi malo noviji (isti ili sličan "kršteni") inače ćeš zažaliti.
Comment