Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

    Kako časopis "Auto" saznaje iz pouzdanih izvora, bliskih onima koji odlučuju, pripremljen je predlog za smanjenje taksi na luksuz za automobile iznad dve, a do tri hiljade kubika.

    Dosadašnja i trenutno važeća taksa za ove automobile bila je izuzetno visoka, pa su se kupci retko odlučivali da ove modele kupuju.

    Procedura usaglašavanja stavova je završena i procedura smanjenja je u toku.

    Izvor : časopis Auto, broj 373

    Code:
    http://auto.blog.rs/blog/auto/domace-trziste/2011/02/05/pada-taksa-preko-2000-kubika
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC
  • Cougar
    CBC Senator XXL
    • 13.06.2009
    • 352
    • NBG // Vrbas
    • Cougar XR 2.5 V6 24v

    #2
    Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

    To bi bilo jako lepo
    Boost is automotive equivalent of cocaine

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

      Falim te bože, da se sete nečeg pametnog (makar iznuđenog).
      2000 jeste okrugla cifra ali postoje mnoga vozila od 2.2 litra koja nisu neki luksuz. Uostalom ima i po "konjaži" a i SUV bi možda mogao malo da se potkači (kao da već nije).
      Luksuz je pre svega cena (i trenutna vrednost) vozila a ne kubikaža. Možda bi moglo da se postavi na 20k € ili 25-30.
      Ili na € koliko je dindži prosečna plata
      Mislim ovo čisto da bude zanimljivo (granice).
      Kao opšti princip je zapravo izuzetno normalno. Lako je primenjivo, već postoji (kod osiguranja vozila).
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      • Bojan1212
        CBC Senator XXL
        • 15.07.2008
        • 468
        • Zemun
        • Honda Accord

        #4
        Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

        Cudi me da je profesor Expendable optimistican

        Moje misljenje, mozda bude malo olaksica, a kad se uveze nakon godinu dana neki broj automobila, mogli bi opet Jovo nanovo, pa eto dosta vise budzetskih prihoda

        Nadajmo se boljem...

        Comment

        • madic
          CBC Senator XXL
          • 07.10.2007
          • 844
          • Beograd

          #5
          Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

          Znam da je pre nove godine bila priča, pisalo na B92 da će porez na automobile stare preko 20 godina da se smanji na 20% od dosadašnje cene.
          Znači najviše efekta bi imalo na automobile preko 2000ccm. Ne znam šta je bilo sa tim.

          Comment

          • Alien108
            CBC Veteran
            • 03.06.2008
            • 129
            • Beograd

            #6
            Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

            Možda bi vozila trebalo oporezivati prema težini, zatim snazi, ekološkom razredu i tržišnoj vrednosti.
            Teža vozila svakako više troše pa tako i zagađuju, prave veća oštećenja putne podloge naročito SUV od skoro 3t poput npr. Q7 sa motorima od 300> KS i sl.

            Obzirom da imam W124 300E, za njega plaćam tačno duplo više od vlasnika npr. istog modela sa zapeminom motora od 2.0 litra.
            Njihova tržišna vrednost gotovo je jednaka ukoliko imaju identičnu opremu i sličnog su stanja i godišta.
            Kada se u obzir uzmu troškovi eksploatacije za ova vozila jasno je koliko su opterećeni vlasnici starijih vozila sa većom zapreminom čija tržišna vrednost je mala ali su i dalje u tehničkom smislu pogodna za upotrebu jer su obično u boljem stanju zbog robusnije mehanike (veći-jači motor) i manje km.

            Lično smatram da je sadašnja poreska politika u većini slučajeva pa tako i za vozila prost ali nesrazmeran mehanizam za otimanje novca.
            Primera radi samo meni na ime razlike poreza od 1.000 ccm ode dobar set guma godišnje, - za šta!?
            Zar kroz veći utrošak goriva, održavanja i uopšte troškove eksploatacije već ne odvajamo dovoljno preko poreza i akciza u odnosu na korisnike vozila sa manjom zapreminom!?

            Teško je očekivati da u državi u kojoj je proizvodnja gotovo zamrla postoji prostor za smanjenje postojećih nameta već naprotiv, ali...
            Još mi je u sećanju nedavna izjava jednog od ministara koji krivi paore što ne usmeravaju vladu kako da rešavaju njihove probleme, iako je smatram licemernom nije besmislena jer je vreme da i mi korisnici vozila budemo uporniji u rešavanju postojećih problema među kojima značajno mesto zauzimaju porezi i nameti na vozila, gorivo, usluge i ostale zavisne troškove.

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              #7
              Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

              Možda bi vozila trebalo oporezivati prema težini, zatim snazi, ekološkom razredu i tržišnoj vrednosti.
              Npr. u Nemackoj registracija BMW-a M1, je ista kao kod nas za ficu, zbog ekoloskih karakteristika M1. Izvor RTS.
              Dakle, ovo za tezinu, snagu, kubikazu isl. pada u vodu.

              Takodje, jako bitno je da cena tih vozila ne bi bila ovakva, da nije ovih nameta. Npr. ja svog Renoa 25, nikada ne bi prodao po ceni od 2000e, (jos sam dobro prosao), koliko sam ga prodao, da nameti nisu bili onoliki. Dakle, ako se vozila preko 2000ccm, oslobode nameta, trzisna vrednost im ide gore, pa ako se oporezuju po trzisnoj vrednosti, opet dodje na isto.
              Long Live CBC!!!

              Comment

              • Alien108
                CBC Veteran
                • 03.06.2008
                • 129
                • Beograd

                #8
                Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                Poreska politika donekle učestvuje u formiranju cene atomobila, ali svakako najbitniji faktor su troškovi održavanja i eksploatacije uopšte.
                Najveći i najskuplji automobili i najviše gube na vrednosti baš iz ovih razloga pa smatram da to ni kod nas ne bi imalo posebnog uticaja na povećanje cena vozila sa većom zapreminom.
                Znamo da je korišćenje tvog R25 sa 2.0 i npr. onog od 2.8 ili 3.0 l u pogledu troškova značajno i to mu određuje preprodajnu cenu.

                Koliko je meni poznato u Holandiji, a možda i Švici se podosta baziraju na težini vozila jer je sama po sebi iz već navedenih razloga uzročnik većeg zagađivanja okoline i puteva uopšte.
                U nekim gradskim sredinama je npr. kretanje SUV vozila zabranjeno baš iz ovih razloga.
                U sredinama sa visokom ekološkom svesti-kulturom, emisija štetnih gasova je verovatno i "najteži" faktor u ukupnom poreskom bilansu, što i sam podržavam.
                Problem je što mi nismo dovoljno ekonomski jaki kao društvo u celini da bi obezbedili potrebne uslove za formiranje ovakve poreske klime, jer bi se vozni park morao bitno podmladiti, a uslovi ekploatacije u celini podići na mnogo viši nivo.

                Comment

                • banekg
                  CBC Senator XXL
                  • 06.09.2010
                  • 1274
                  • Nis
                  • Toyota Carina e 2.0

                  #9
                  Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                  Znamo da je korišćenje tvog R25 sa 2.0 i npr. onog od 2.8 ili 3.0 l u pogledu troškova značajno i to mu određuje preprodajnu cenu.
                  Moj Renault je bio 2.8, i tvrdim da manje zagadjuje, od naseg, kragujevackog Punta, a o Zastava programu, ne vredi govoriti. E meni je tom autu zadnja registracija, 2005. godine bila 550e, ili 5 puta vise od Juga. Vec sam negde pisao, da mi u KG-u imamo i poseban ekoloski namet, nevezan za republiku. Meni tada bio 10000 din. samo taj namet.
                  Sada za auto od 1997ccm, istu taxu, placam 6000din.
                  Long Live CBC!!!

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #10
                    Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                    u poredjenju 25ice i punta si zaboravio smajli. pomislice neko da je stvarno tako.
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • banekg
                      CBC Senator XXL
                      • 06.09.2010
                      • 1274
                      • Nis
                      • Toyota Carina e 2.0

                      #11
                      Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                      Pa vozio sam na plin
                      Long Live CBC!!!

                      Comment

                      • NShappy
                        CBC Senator
                        • 09.03.2005
                        • 261
                        • Novi Sad
                        • Ford Focus 1.8TDCi

                        #12
                        Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                        Pa i Punto može da ide na plin.
                        Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                        Comment

                        • kristina990
                          Banovan
                          • 13.04.2009
                          • 1066
                          • Srbija

                          #13
                          Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                          poreska politika uopšte bi se trebala bazirati na tržišnoj vrednosti ,i to bi bilo najpravednije...
                          mi nemamo interes da forsiramo bilo kave norme i standarde u auto industriji i dajemo olakšice...

                          Comment

                          • mistermobil
                            CBC Senator XXL
                            • 09.11.2008
                            • 469
                            • pecinci

                            #14
                            Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                            Slazem se,samo trzisna vrednost moze biti merilo za razrezivanje poreza.ali to ne ide u prilog prijateljima zakonodavaca,koji voze limuzine i terence od 15k eura i vise.nema logike da placas isti porez na 2.2d omegu od 3500e kao i onaj koji vozi mercedesa 2.2d od 15000e,u istom ili slicnom godistu.
                            Ko leti,vrijedi
                            Ko vrijedi,leti
                            Ko ne leti,ne vrijedi..
                            (Grunf,TNT..)

                            Comment

                            • kamango
                              CBC Senator
                              • 31.05.2009
                              • 205
                              • KS-BG

                              #15
                              Re: Pada taksa za automobile od 2000-3000 ccm?!?

                              Pa valjda se i sada ne placa isti porez za razlicita godista. Neka me neko ispravi...

                              Comment

                              Working...
                              X