Članak na B92: Srpske putarine pravedne i najniže
Oni prenose ono što i Tanjug, da se "U Srbiji primenjuje najpravedniji sistem plaćanja putarine - direktnom naplatom po pređenom kilometru, a cene su najniže u regionu."
To je izjavio direktor sektora za putarinu u Javnom preduzeću "Putevi Srbije" Milenko Caković.
On još tvrdi i to da vozači putničkih automobila plaćaju u Srbiji 0,03 evra po pređenom kilometru, Hrvatskoj 0,05, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 i Francuskoj 0,095 evra, dok se u Sloveniji putarina za tu kategoriju vozila plaća posredstvom vinjeta - nalepnica kojima vozači dokazuju da su platili korišćenje puteva.
Time se ustvari pravda zahtev "Puteva Srbije" za povećanje putarine u proseku oko 11 odsto, jer se taj novac koristi za održavanje autoputeva, magistralnih i regionalnih puteva. Caković je rekao da je za redovno održavanje "Putevima Srbije" potrebno duplo više novca nego što se sada koristi za te namene. Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić ranije je izjavio da se u Srbiji godišnje troši oko 300 miliona evra za održavanje puteva, a da bi ta suma trebalo da bude veća za više od tri puta da bi, kako je naglasio, "bili na evropskom nivou."
Putarina za 409 kilometara autoputa na relaciji Zagreb - Split je među najskupljim u Evropi i iznosi 21,5 evra, dok se u Srbiji za 450 kilometara do Niša do Subotice plaća 13,5 evra, ističu u Putevima Srbije.
Caković je kazao da se u Sloveniji za autobuse i šlepere direktno naplaćuje putarine po pređenom kilometru i da je skuplja nego u Srbiji.
U našoj zemlji autobusi plaćaju po pređenom kilometru 0,1 evra, a šleperi 0,19 evra, dok u Sloveniji vozači autobusa treba da izdvoje 0,20 i šlepera 0,287 evra.
više na http://www.b92.net/biz/vesti/srbija....&nav_id=544307
a ja se samo pitam ŠTA, BRE, oni održavaju?!
Oni prenose ono što i Tanjug, da se "U Srbiji primenjuje najpravedniji sistem plaćanja putarine - direktnom naplatom po pređenom kilometru, a cene su najniže u regionu."
To je izjavio direktor sektora za putarinu u Javnom preduzeću "Putevi Srbije" Milenko Caković.
On još tvrdi i to da vozači putničkih automobila plaćaju u Srbiji 0,03 evra po pređenom kilometru, Hrvatskoj 0,05, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 i Francuskoj 0,095 evra, dok se u Sloveniji putarina za tu kategoriju vozila plaća posredstvom vinjeta - nalepnica kojima vozači dokazuju da su platili korišćenje puteva.
Time se ustvari pravda zahtev "Puteva Srbije" za povećanje putarine u proseku oko 11 odsto, jer se taj novac koristi za održavanje autoputeva, magistralnih i regionalnih puteva. Caković je rekao da je za redovno održavanje "Putevima Srbije" potrebno duplo više novca nego što se sada koristi za te namene. Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić ranije je izjavio da se u Srbiji godišnje troši oko 300 miliona evra za održavanje puteva, a da bi ta suma trebalo da bude veća za više od tri puta da bi, kako je naglasio, "bili na evropskom nivou."
Putarina za 409 kilometara autoputa na relaciji Zagreb - Split je među najskupljim u Evropi i iznosi 21,5 evra, dok se u Srbiji za 450 kilometara do Niša do Subotice plaća 13,5 evra, ističu u Putevima Srbije.
Caković je kazao da se u Sloveniji za autobuse i šlepere direktno naplaćuje putarine po pređenom kilometru i da je skuplja nego u Srbiji.
U našoj zemlji autobusi plaćaju po pređenom kilometru 0,1 evra, a šleperi 0,19 evra, dok u Sloveniji vozači autobusa treba da izdvoje 0,20 i šlepera 0,287 evra.
više na http://www.b92.net/biz/vesti/srbija....&nav_id=544307
a ja se samo pitam ŠTA, BRE, oni održavaju?!
Comment