KADA bismo imali deset ovakvih investicija, Srbija bi bila potpuno drugačija zemlja, i zato nastavljamo. U Ženevi ćemo razgovarati i sa drugim poznatim proizvođačima automobila. Ovo je veliki dan za sve naše građane, za sve u Srbiji, jer je ovo najbolji proizvod koji je Srbija posle više decenija proizvela. „Fića“ nam je opet u srcu!
Ovim rečima, predsednik Srbije Boris Tadić, ne krijući zadovoljstvo, prokomentarisao je svetsku promociju „fijata 500 L“ u utorak na 82. međunarodnom salonu automobila u Ženevi. Predsednik Tadić je, u moru mikrofona, objektiva, i u društvu generalnog direktora „Fijat-Krajsler grupacije“ Serđa Markionea, prisustvovao svetskoj premijeri vozila.
- Srbija je dobila mnogo - rekao je predsednik Tadić.
- Ne samo direktnom proizvodnjom automobila koji je sam tehnološki vrh, već i povezivanjem brojnih auto-dobavljača koji će pratiti proizvodnju ovog prelepog vozila. Mi ćemo nastojati - a već smo obavili razgovore sa još nekim gigantima auto-industrije, ne samo iz Evrope, već i iz Azije, Koreje... - da što više auto-proizvođača privučemo u Srbiju. Ovaj automobil znači i nova radna mesta, ali i milijardu i po dolara više u bruto društvenom planu, otprilike toliko u izvozu. Povećanjem izvoza, i BDP će poboljšati i finansijski rejting i stabilnost zemlje. Pomoći će nam da već krajem 2013. vidimo početak izlaska iz krize.
Pred nekoliko stotina novinara iz celog sveta, „fijat 500“ se kočoperno prikazao u punom sjaju.
- Ovaj automobil u potpunosti izražava „Fijatovu“ veštinu osmišljavanja i dizajniranja automobila, uz najnoviju interpretaciju jednačine prostor - efikasnost, a u njega je utkana i strast radnika iz naše, jedne od najsavremenijih fabrika u Kragujevcu - rekao je Serđo Markione. - Serijska proizvodnja počinje u julu, a siguran sam da će ovaj automobil ponovo vratiti Srbiju na auto-kartu sveta.
I nekadašnji potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije Mlađan Dinkić u utorak je prisustvao promociji „fijata 500 L“ u Ženevi.
- Posle više od 20 godina, Srbija je predstavila svoj novi industrijski brend - kaže Dinkić. - Ne potcenjujem naš izvoz ruda ili agrara, ali je jasno da smo planiranom prodajom ovog modela u svetu krenuli stepen više u industrijskog kulturi. Da podsetim, samo ovaj automobil doneće čak šestinu sadašnje vrednosti celokupnog izvoza Srbije, a da ne govorim o preko 120 novih kompanija koje proizvode delove za novi model.
Sredinom ovog meseca počinje probna proizvodnja delova za ovaj automobil u pogonima koje su u Kragujevcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni „Fijatovi“ dobavljači. Reč je o kompanijama „Sigip“, HTL, „Promo magneto“ i „Džonson kontrols“, koji su glavni kooperanti iz prve linije dobavljača, a do kraja godine trebalo bi da broje 1.300 radnika.
CENA PREVISOKA
IAKO skoro svi novinari iz svojih izvora saznaju da će cena novog automobila biti oko 16.000 evra, u „Fijatu“ kažu da ta brojka još nije konačna.
- Ovaj automobil je namenjen svetskom tržištu i cenu mu jeste vrlo visoka za naše građane - priznaje Mlađan Dinkić. - Verujem da bi naredna vlada, sa samoupravom u Kragujevcu, bar u prvoj godini mogla da subvencijama pomogne građanima kako bi došli do ovog vozila.
Naravno, i sam „Fijat“ bi trebalo da učini nešto kako bi novi model imao kupce u Srbiji.
KAPUĆINO I ESPRESO
Olivije Fransoa, šef odseka „Fijat brenda“, istakao je da su novi model „500 L“ i raniji model „500“, koji se proizvodi u Poljskoj, kao „kapućino i espreso“. Prema njegovim rečima, „fijat 500 L“ ima kombinovane osobine gradskog automobila i malog „suva“, i reč je o vozilu koje karakterišu praktičnost i korisnost. Inače, model „fijat“, koji je skoro identičan nekadašnjem „fići“ važi za izrazito moderan gradski auto.
MOSTOVI SARADNjE
- BaŠ žudim da vozim auto, već devet godina ga nisam vozio, nije mi dozvoljeno - rekao je predsednik Tadić ulazeći u novi „fijat 500 L“.
Serđo Markione je, predstavljajući novi model, citirao srpskog nobelovca Ivu Andrića, konstatujući i da je „fijat 500 L“ most između Srbije i „Fijata“.
- U Kragujevcu odavno, još od pedesetih godina prošlog veka, postoji tradicija izrade automobila - rekao je Markione.
- Sada smo, zahvaljujući podršci predsednika Tadića i njegove ekipe, izgradili supermodernu fabriku, iz koje ćemo početi da pravimo mostove ka Evropi, a zatim i ka Americi.
novosti.rs
Comment