Predstavljen Fiat 500L iz Kragujevca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Predstavljen Fiat 500L iz Kragujevca




    KADA bismo imali deset ovakvih investicija, Srbija bi bila potpuno drugačija zemlja, i zato nastavljamo. U Ženevi ćemo razgovarati i sa drugim poznatim proizvođačima automobila. Ovo je veliki dan za sve naše građane, za sve u Srbiji, jer je ovo najbolji proizvod koji je Srbija posle više decenija proizvela. „Fića“ nam je opet u srcu!

    Ovim rečima, predsednik Srbije Boris Tadić, ne krijući zadovoljstvo, prokomentarisao je svetsku promociju „fijata 500 L“ u utorak na 82. međunarodnom salonu automobila u Ženevi. Predsednik Tadić je, u moru mikrofona, objektiva, i u društvu generalnog direktora „Fijat-Krajsler grupacije“ Serđa Markionea, prisustvovao svetskoj premijeri vozila.


    - Srbija je dobila mnogo - rekao je predsednik Tadić.

    - Ne samo direktnom proizvodnjom automobila koji je sam tehnološki vrh, već i povezivanjem brojnih auto-dobavljača koji će pratiti proizvodnju ovog prelepog vozila. Mi ćemo nastojati - a već smo obavili razgovore sa još nekim gigantima auto-industrije, ne samo iz Evrope, već i iz Azije, Koreje... - da što više auto-proizvođača privučemo u Srbiju. Ovaj automobil znači i nova radna mesta, ali i milijardu i po dolara više u bruto društvenom planu, otprilike toliko u izvozu. Povećanjem izvoza, i BDP će poboljšati i finansijski rejting i stabilnost zemlje. Pomoći će nam da već krajem 2013. vidimo početak izlaska iz krize.


    Pred nekoliko stotina novinara iz celog sveta, „fijat 500“ se kočoperno prikazao u punom sjaju.

    - Ovaj automobil u potpunosti izražava „Fijatovu“ veštinu osmišljavanja i dizajniranja automobila, uz najnoviju interpretaciju jednačine prostor - efikasnost, a u njega je utkana i strast radnika iz naše, jedne od najsavremenijih fabrika u Kragujevcu - rekao je Serđo Markione. - Serijska proizvodnja počinje u julu, a siguran sam da će ovaj automobil ponovo vratiti Srbiju na auto-kartu sveta.

    I nekadašnji potpredsednik Vlade Srbije i ministar ekonomije Mlađan Dinkić u utorak je prisustvao promociji „fijata 500 L“ u Ženevi.

    - Posle više od 20 godina, Srbija je predstavila svoj novi industrijski brend - kaže Dinkić. - Ne potcenjujem naš izvoz ruda ili agrara, ali je jasno da smo planiranom prodajom ovog modela u svetu krenuli stepen više u industrijskog kulturi. Da podsetim, samo ovaj automobil doneće čak šestinu sadašnje vrednosti celokupnog izvoza Srbije, a da ne govorim o preko 120 novih kompanija koje proizvode delove za novi model.

    Sredinom ovog meseca počinje probna proizvodnja delova za ovaj automobil u pogonima koje su u Kragujevcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni „Fijatovi“ dobavljači. Reč je o kompanijama „Sigip“, HTL, „Promo magneto“ i „Džonson kontrols“, koji su glavni kooperanti iz prve linije dobavljača, a do kraja godine trebalo bi da broje 1.300 radnika.



    CENA PREVISOKA
    IAKO skoro svi novinari iz svojih izvora saznaju da će cena novog automobila biti oko 16.000 evra, u „Fijatu“ kažu da ta brojka još nije konačna.

    - Ovaj automobil je namenjen svetskom tržištu i cenu mu jeste vrlo visoka za naše građane - priznaje Mlađan Dinkić. - Verujem da bi naredna vlada, sa samoupravom u Kragujevcu, bar u prvoj godini mogla da subvencijama pomogne građanima kako bi došli do ovog vozila.

    Naravno, i sam „Fijat“ bi trebalo da učini nešto kako bi novi model imao kupce u Srbiji.


    KAPUĆINO I ESPRESO
    Olivije Fransoa, šef odseka „Fijat brenda“, istakao je da su novi model „500 L“ i raniji model „500“, koji se proizvodi u Poljskoj, kao „kapućino i espreso“. Prema njegovim rečima, „fijat 500 L“ ima kombinovane osobine gradskog automobila i malog „suva“, i reč je o vozilu koje karakterišu praktičnost i korisnost. Inače, model „fijat“, koji je skoro identičan nekadašnjem „fići“ važi za izrazito moderan gradski auto.



    MOSTOVI SARADNjE

    - BaŠ žudim da vozim auto, već devet godina ga nisam vozio, nije mi dozvoljeno - rekao je predsednik Tadić ulazeći u novi „fijat 500 L“.

    Serđo Markione je, predstavljajući novi model, citirao srpskog nobelovca Ivu Andrića, konstatujući i da je „fijat 500 L“ most između Srbije i „Fijata“.

    - U Kragujevcu odavno, još od pedesetih godina prošlog veka, postoji tradicija izrade automobila - rekao je Markione.

    - Sada smo, zahvaljujući podršci predsednika Tadića i njegove ekipe, izgradili supermodernu fabriku, iz koje ćemo početi da pravimo mostove ka Evropi, a zatim i ka Americi.

    novosti.rs
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • NORTH SIDE BOYZ
    CBC Senator XXL
    • 29.10.2007
    • 563
    • Novi Sad

    #2
    Odg: Predstavljen Fiat 500L iz Kragujevca

    NORTH SIDE BOYZ

    Comment

    • [darkside]
      CBC Veteran
      • 19.03.2009
      • 107
      • Beograd

      #3
      Odg: Predstavljen Fiat 500L iz Kragujevca

      Preskupa kola sa jedne strane, sa druge - ta kola i nisu napravljena za Srbiju. Tako da...verujem da će ih kupovati onaj za koga su namenjena. Što se tiče nas: - Fiat Stilo 2001 god. i "udri Miki"
      od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

      Comment

      • Dare
        CBC Senator
        • 16.09.2007
        • 219
        • City of Svrljig. Automobili: Lada Niva 1,7 4x4 Zastava Koral In 1,1

        #4
        Malo da oživim temu...

        Danas sam uživo razgledao 500L na sajmu u Nišu. Dizajn je stvar subjektivnog utiska i o tome nebih. Kvalitet izrade je slab u nekim detaljima. Npr. krov je crn, a linija koja odvaja crnu boju od ostatka auta je izgleda formirana lepljenjem neke trake, pa je boja podišla pod traku i deluje kao da je naknadno farban. Takođe, sve površine koje nisu spolja vidljive (oko vrata gepeka, oko vrata itd), a vide se otvaranjem, su prilično loše ofarbane. Poznaju se kapljice, narandžina kora. Razgovarao sam s menadžerom prodaje i on kaže da je do nove godine aktuelan neki popust, pa se po ceni osnovnog modela (koja nastupa posle NG) dobijaju 17' alu felne, klima, muzika... Zanimljiv mi je detalj da pored ostalog, kupac bira da li želi da auto bude od pocinkovanog ili od običnog lima, a garancija na koroziju ne zavisi od toga. Kaže da je neki default da su beli od običnog lima, a svi ostali od pocinkovanog ali se to bira po zahtevu.
        Sve u svemu, auto je dosta veliki u svim pravcima

        Comment

        Working...
        X