za 2013.g u najavi novi namet!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chobo13
    CBC Senator XXL
    • 01.05.2009
    • 1274
    • pozega,srbija
    • AUDI,VW

    za 2013.g u najavi novi namet!

    Obavezna provera - Novi vlasnici polovnjaka moći će od naredne godine da registruju automobil na sebe samo ako prođe potrebnu bezbednosnu kontrolu.
    Kupci polovnih vozila od naredne godine moraće da izdvoje još oko 100 evra pre registracije zbog Pravilnika o ispitivanju vozila, koji će početi da važi od 2013. godine. Ovo ne važi za sadašnje vlasnike polovnjaka, ali će zato novi kupci ovih vozila morati da pre registracije izvade uverenje o ispitivanju, gde će imati potvrdu da njihovo vozilo odgovara evropskim bezbednosnim standardima.
    Načelnik sektora za vozila Agencije za bezbednost saobraćaja Vladan Popović kaže za Press da se trenutno proverava samo da li vozilo odgovara ekološkim standardima, a da će dogodine biti proveravano i da li je dovoljno bezbedno.

    Reč je o bezbednosnoj proveri stakala, pneumatika, opreme i slično. U Srbiju se uvoze vozila stara i po 15 godina, koja su često nebezbedna, a ovu proveru radiće institucije ovlašćene od strane MUP-a - rekao je on.
    Tako će kupci polovnjaka morati pre registracije da nabave uverenje o ispitivanju, prilikom čega će im biti proveravane tehničke karakteristike vozila, identifikacija, delovi i razna druga potrebna dokumentacija. Popović objašnjava da bi oni koji budu sami hteli da uvoze vozila, a ne da ih kupuju na auto-placevima, trebalo da obrate pažnju da li auto ima takozvanu COC sertifikaciju.

    Oštre kazne za ispitivače

    Ovlašćenje za ispitivanje vozila dobiće firma koja je registrovana za tehničko ispitivanje i analize ili se bavi naučnom delatnošću u oblasti ispitivanja vozila. Takođe, moraće da ima odgovarajuće prostorije za te poslove, uređaje i najmanje sedam zaposlenih, od kojih dvojicu doktora tehničkih nauka. Firma će morati da ima i stručnu literaturu o tehničkim podacima vozila, računarsku opremu povezanu sa Agencijom za bezbednost saobraćaja i potrebni softver. Međutim, ukoliko posao budu obavljali nepropisno, agencija će im oduzeti dozvolu na čak tri godine.

    Uverenje o ispitivanju

    Tako će znati da je proizvođač ispoštovao sve procedure u vezi sa bezbednošću, pa ne bi trebalo da bude problema prilikom provere kod naših institucija. Međutim, dobra stvar je što vlasnici polovnjaka neće morati da nabavljaju ovaj papir.
    Dakle, samo kupci će morati da ga uzmu prilikom prve registracije. S druge strane, kada se jednom izvadi ovaj dokument, više neće biti potrebno da se obnavlja kod narednih registracija, već će prelaziti u ruke sledećem vlasniku. Kupci polovnjaka će samo morati da predaju zahtev i predaju saobraćajnu dozvolu, a uz to eventualno i COC, ako postoji - kaže Popović.
    Još se ne zna koja će cena biti ovog novog sertifikata, ali se pretpostavlja da bi mogao da košta oko 100 evra, koliko je i u zemljama u okruženju.
    Cenu će doneti Vlada Srbije, ali će verovatno biti refleksija neke cene u okruženju. Inače, Agencija za bezbednost trenutno uzima 3.000 dinara za ekološke sertifikate koji su neophodni da bi se registrovalo polovno vozilo - objasnio je on.
    Prema podacima Uprave carina, u Srbiju je samo prošle godine uvezeno 76.356 polovnjaka. Tako bi, uz cenu od 100 evra po uverenju, država mogla da prihoduje čak 7,6 miliona evra godišnje.
    Na auto-placevima kažu da ovaj novi papir neće nabavljati oni, već kupci polovnih automobila.

    Uverenje i za prepravljena vozila
    Prema pravilniku, i kola koja se budu prepravljala moraće da imaju uverenje o ispitivanju. Pored njih, pravilnik će se odnositi na kola koja se uvoze kao upotrebljavana ili kod kojih se na tehničkom utvrdi neslaganje podataka iz saobraćajne sa onima iz baze podataka vozila. Inače, prema postojećim pravilima, polovnjakom se smatra svako vozilo od čije je registracije proteklo najmanje pola godine.

    Izmišljen namet

    Sve što država poveća, odražava se na krajnjeg kupca. Većina vozila koja se uvoze već ima slične sertifikate iz Evrope, pa smatram da je ovo samo izmišljeno da se opet uzmu neke pare. Mislim da to neće zaživeti, isto kao i priča oko dve godine garancije za polovne automobile, što nema nigde u svetu - skeptičan je Zdravko Vujić iz „Vudimotorsa".
    Ipak, predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i auto-delova Miloš Petrović kaže da nova pravila neće povećati i cene polovnjaka.
    To će dovesti do čišćenja tržišta polovnih vozila, jer više neće biti isplativo da se uvoze tehnički neispravna kola. U Srbiju već ulazi sav otpad iz Evrope, a ako ovo bude uslov, to će omogućiti veću bezbednost automobila. Ne mislim da će cene polovnjaka biti veće nego što su sada, ali će to povećati tražnju za polovnim vozilima, jer će kupci znati da kupuju ispravan polovnjak - izjavio je Petrović.
    Preuzeto sa Pressonline.rs
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    odnosi se na polovne automobile iz uvoza.
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • Dzoni_mkv
      CBC Senator XXL
      • 29.04.2007
      • 875
      • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

      #3
      Meni ova ideja uopste ne deluje toliko losa. Problem je samo realizacija iste. Po meni ovakav strogi tehnicki treba da postoji. Pogotovu treba vrsiti proveru kilometraze jer se carini jedno a posle toga skroz drugo. Ideja jeste dobra ali nerazradjena i u nasim uslovima mislim da nece biti nikakve koristi, ali ako bi se ozbiljno radilo zasto da ne? Pre carinjenja imate jedan ovakav tehnicki gde bukvalno pretresu auto, tek ako prodjete dobijete sertifikat, carini se vozilo, a da ne bi posle toga skidali delove, vracali kilometrazu itd, prvi tehnicki pregled pre registracije vozila radi se u toj istoj specijalizovanoj firmi kada vec vlasnik kupi auto sa placa. Auto ima svoj ID prilikom uvoza ili broj JCI. Uporede se podaci i to je to. Uopste nije komplikovano i posto je vec uvoz euro 3 dozvoljen (to su sada automobili stari i po 12-13 godina) onda dobra provera mora postojati. Steta sto ce ti biti pro-forme radi kao i sve drugo u Srbiji.
      Naravno ovo je cista glupost ako ovaj papir bude morao da pribavi vlasnik vozila koji ga je kupio na palacu. Ovo treba nametunuti uvoznicima. Jer sta ste uradili ako ste dozvili uvoz a onda kupac mora da juri i da prepravlja vozilo da bi proslo pregled?
      Last edited by Dzoni_mkv; 25.09.2012, 08:46.
      You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

      Comment

      • sErGiO
        Moderator
        • 30.01.2007
        • 2769
        • Neko selo pored Beogr
        • Alfa Romeo 156SW

        #4
        Ja se slažem da se uvede strog tehnički pregled za vozila iz uvoza ali onda treba dozvoliti uvoz svih automobila bez obzira na godište.

        Comment

        • [darkside]
          CBC Veteran
          • 19.03.2009
          • 107
          • Beograd

          #5
          Originally posted by Dzoni_mkv View Post
          Ovo treba nametunuti uvoznicima. Jer sta ste uradili ako ste dozvili uvoz a onda kupac mora da juri i da prepravlja vozilo da bi proslo pregled?
          Tako je, u tome i jeste stvar. Ako stvarno hoćemo da se to i ispoštuje. Na žalost to će biti samo jedna u nizu potplata službenicima na šalterima, po agencijama itd. Tako da će se u realnosti i dalje uvoziti otpad Evrope po pitanju bezbednosti i ispravnosti, samo ćemo još dodatno davati 100E.
          od kad sam se vratio u domovinu shvatio sam da je nostalgija mnogo bolje rešenje.....

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Ne razumem šta ste se svi strunili ok otih 100 evra kao da je Kajmakčalan... Nije važno ko će da ih plati nego kako će da se potroše...
            Milioni da ne kažem više evra je otišlo iz ove države na otpade širom evrope, te pare više nikad neće doći u našu državu a teško smo ih zaradili.
            Trenutno je to svima koji plaze jezik na bilo koja kola a nisu Zastava je dobro ali generalno to je genocid za jednu državu.

            Ako se ovo iskoristi da pare neidu na otpade dobro je ako ne, biće koja stotinica ili milionček više istim tim što i ovo do sada rade...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            Working...
            X