V8-najubedljiviji zvuk motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    V8-najubedljiviji zvuk motora

    Nista na ovom svetu nije tako ubedljivo kao zvuk dobro podesenog V8 motora. Na niskim obrtajima, to je potmula grmljavina, a na visokim obrtajima, to je smak sveta! Ko promptno ne napuni gace, stvarno ima petlju!

    U principu, Ameri umeju da im daju zvuk koji niko drugi ne ume. Ali, i nad popom ima pop ...

    ... pa koga zanima najbolji zvuk V8 motora ikada na planeti, neka negde iznadje stari Alfra Romeo Montreal. E, gospodo, to je "The Ultimate Sound", to je takav zvuk koji kombinuje americku grmljavinu sa specificnim zvukom italijanskih motora, pa jos preko toga sa specificnim zvukom Alfa Romeo motora. To je, drugim recima, nesto sto bi svaka jaka droga zelela da bude kada poraste.

    Mada, moram priznati, fenomenalan zvuk su imali i stari Maserati V8 motori od 4,4 i 4,8 litara.

    Nemci su tu uvek bili bleda "hocu i ja!" verzija. Da se razumemo, ja uopste ne sumnjam u kvalitet njihovih motora, ali sto se zvuka i karaktera tice, tu su Nemci mala deca. Kada je Maserati serijski pravio V8 motore, BMW nije ni postojao, o Audiju da i ne govorim.

    Zacudo, cak ni Englezi, koji mnogo toga rade ubedljivo najbolje na svetu, nisu nikada uspeli da naprave ubedljiv V8. Oni su nekako stali na rednim sesticama, i to je to, ni makac dalje. Lepo je to, Rolls i Bentley, ali nikada to nisu bili onako briljantni motori kako ih izgleda samo Italijani umeju da naprave kada hoce.

    Ciao,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    #2


    Bentley Continental GT - blago receno uzas...kako bolesno zvuci, toliko bolesno da se najezim kad se setim...ali u pozitivnom smislu...perverzija kako zvuci...odusevljan sam!
    Injection is good,but I'd rather be blown!

    Comment

    • DejanV
      CBC Senator XXL
      • 19.07.2005
      • 682
      • Beograd

      #3
      E, Bentley (ovaj novi) nisam ni video uzivo, a kamo li cuo, tako da se moji komentari ne odnose na njega.

      Pozdrav,
      DVV
      Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #4
        Dejane, imaju Englezi V8 motore. Zaboravio si Roverov V8. Jedan od najboljih V8 koji je ikada napravljen. Pradeda tog motora jeste Buick, ali je Rover taj motor toliko doradio da je to u svakom slucaju njegov motor. Posle su drugi proizvodjaci (TVR, MG, Morgan, Marcos i mnogi drugi) taj motor jos doradjivali i poboljsavali da je dolazio i do 4,5 litra. U svakom slucaju legenda...
        Aston Martin je takodje imao vrhunski V8, kao i Lotus u Espritu.
        Nemci pre stvarno nisu imali neke V8 motore, ali BMW od 4 litra, zatim prethodnom M5 i u najnovijem Audiju RS4 imaju vrhunske predstavnike.
        Bentley Continental ima 12 cilindara.

        Comment

        • Dutchman
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 741
          • Vracar centar sveta

          #5
          ameri zakon
          Prevelika slika u potpisu!

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #6
            Originally posted by starac vujadin
            Dejane, imaju Englezi V8 motore. Zaboravio si Roverov V8. Jedan od najboljih V8 koji je ikada napravljen. Pradeda tog motora jeste Buick, ali je Rover taj motor toliko doradio da je to u svakom slucaju njegov motor. Posle su drugi proizvodjaci (TVR, MG, Morgan, Marcos i mnogi drugi) taj motor jos doradjivali i poboljsavali da je dolazio i do 4,5 litra. U svakom slucaju legenda...
            Aston Martin je takodje imao vrhunski V8, kao i Lotus u Espritu.
            Nemci pre stvarno nisu imali neke V8 motore, ali BMW od 4 litra, zatim prethodnom M5 i u najnovijem Audiju RS4 imaju vrhunske predstavnike.
            Bentley Continental ima 12 cilindara.
            Pa nisam ja rekao da nemaju, ja sam rekao da se nisu proslavili sa njima. Znam i ja za taj motor, kao i za onaj koji je Triumph ugradjivao u model Stag, itd.

            Medjutim, to je mozda bio trajan i pouzdan motor, ali kako si sam rekao, on vodi poreklo od Buick-a, pa samim tim nije engleski motor. A mnoge male engleske fabrike su to radile - AC, Jensen, Marcos, Morgan, Ginetta, TVR, itd. Cak su i Italijani koristili fazon americkih blokova malo zabiberenih - na primer, Iso Rivolta, de Tomaso, itd.

            Najzad, to je bio tradicionalni OHV motor, dakle cak i za ono vreme i uslove, sve samo ne uzbudljiv. Slazem se da "uzbudljivo" ima mnogo licnih konotacija, za mene je bio uzbudljiv Ford Escort Cosworth, a posebno jedna verzija u kojoj sam samo jednom bio vozen, sa 2 litra i 260 KS atmosferski.

            I dalje ostajem pri svojoj tvrdnji da su Englezi briljirai sa rednim seticama - seti se samo Jaguaorivih motora onda, i recimo TVR motora danas. Pravili su oni i V8 masine, pa i V12 (Jaguar), ali nikada se sa njima nisu proslavili. Sigurno nikada kao sa njihovim "domacim radom".

            Pozdrav,
            DVV
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Da, imaju ameri strashne V8 motore, zachetak svemu je dao Ford '50-ih i '60-ih godina, ali ti motori uglavnom prelaze 5-6 litara radne zapremine. To sa evrospkog (ili japanskog) aspekta i folozofije auto-industrije nije rezonski, tako da se zastaje na ispod 4 litra. Turbo zujalice su vec neshta druga pricha, slazhem se da ubedljivo najuzbudljiviji zvuk dopire iz V8 motora, a primera ima mnogo... Ali radna zapremina je za evropske proizvodjache limitirajuci faktor...

              Novi, ovde pomenuti, BMW M5 (koji je ionako V10) ima 5 litara, a onaj prethodni (M5) je bio V8 ali ispod 4 litra efektivno. Mozhe svako u Evropi (mislim na ove "jache" igrache") napraviti V8 od chijeg zvuka ce da zastane dah, ali je pitanje ko ce to kupiti u Evropi. Ameri su raskalashni na gorivu iz dobropoznatih razloga...

              Za najbolji zvuk je pre svega bitna radna zapremina (na stranu grane, lonci i ostala chudesa... ).

              A kako Dejan reche: "There's no replacement for displacement!"
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • tenzo RS
                CBC Senator XXL
                • 01.11.2004
                • 309
                • Krusevac
                • Saab 9-3 TiD

                #8
                ...po meni V8 ubedljivo najruzniji zvuk... ...ako izuzmemo Ferrari F430 a ako se ne varam i maserati koristi isti...

                ...a ubedljivo najlepsi zvuk daje petocilindricni audi motor...Quattro Coupe gr. B koji je 80-ih godina harao svetskim rally pistama mislim da nikog ne bi ostavio ravnodusnim...ako se ne varam imali su preko 600KS...zvuk kao Dahlback Golf IV ako znate o cemu se radi...

                ...za njima 4-cilindricni atmosferac...
                8 i 300...u firungu !!!

                trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #9
                  Ha, i to se menja ...

                  Evo, danas BMW nudi V8 od 4 litara i 306 KS, od 4,4 litara i 320 KS, pa V8 od 4,8 litara i 367 KS.

                  A Mercedes nudi V8 od 5,44 litara i 367 ili 388 ili 500 KS, pa V8 od 4 litra i 314 KS (diesel), pa V8 od 5 litara i 306 KS, itd.

                  Audi opet ima V8 od 3,7 i 4,2 litara.

                  A sa druge strane Velike Bare, i Ameri su snizili dozivlja, pa je cela generacija novih V8 motora manjih zapremina nego ranije. GM u vidu Cadillac North Star motora nudi 4,6 litara od 320 KS i malo vise u nekim modelima, ali su to sada DOHC 32V motori, sa ubrizgavanjem a Rochester 4-grlim karbom, itd. Ford nudi svoj V8 u verziji od 4,6 litara i 239-300 KS (SOHC, 3V po cilindru) i 5,4 litara 300-500 KS (DOHC, 4V po cilindru).

                  Imaju manje-vise svi jos i poneki stari blok u ponudi, ali je jasno da su oni na izlazu, da ce ih biti sve manje i manje, jer kako su ih sami Ameri nazvali, to su "gas guzzlers" ("benzinske sljokare").

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by tenzo RS
                    ...po meni V8 ubedljivo najruzniji zvuk... ...ako izuzmemo Ferrari F430 a ako se ne varam i maserati koristi isti...

                    ...a ubedljivo najlepsi zvuk daje petocilindricni audi motor...Quattro Coupe gr. B koji je 80-ih godina harao svetskim rally pistama mislim da nikog ne bi ostavio ravnodusnim...ako se ne varam imali su preko 600KS...zvuk kao Dahlback Golf IV ako znate o cemu se radi...

                    ...za njima 4-cilindricni atmosferac...
                    Koliko ljudi, toliko cudi.

                    Onaj 5-cilindricni Audi motor koji pominjes nikada ne bih ni registrovao kao nesto lepo - tehnicke osobine na stranu, mislim na zvuk ...

                    Cinjenica je da svaki "zdrav" motor daje - ili bi bar trebalo da daje - lep zvuk, koji jasno stavlja do znanja da se radi o zdravoj masini sa konjima, a ne sa ponijima ili teglecom marvom kao dizeli. Takodje je cinjenica da se za zvukom moze igrati, dizjaniranjem oblika i osobina izduvnog sistema moze se dobiti ovakav ili onakav zvuk. To bar dobro znaju proizvodjaci izduvnih sistema, ukljucujuci i vrlo cuvena imena, gde se jako cesto, reako bih precesto, dobit svodi na zvuk.

                    Ipak, cvrsto verujem da dobar poznavalac moze da razluci sta je efekat, a sta stvarna podloga, a koja se boja zvuka kome svidja, to je subjektivno.

                    Pozdrav,
                    DVV
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • starac vujadin
                      CBC Senator XXL
                      • 27.08.2005
                      • 2617
                      • Stari grad

                      #11
                      @overspeed1976
                      Nije kubikaza nikakav limitirajuci faktor za evropske proizvodjace - upravo je suprotna tendencija u poslednjih 15 godina. Primera ima desetina i desetina, a evo BMW posto si njihov fan - M3 je poceo sa 4, sada ce imati 8, M5 6, sada ima 10. Sve je vise 12 cilindrasa, a ispituju se i 16-cilindrasi. Jednostavno...Zapad je sve bogatiji i razmazeniji.
                      @dejanV
                      Ne treba potcenjivati ohv motore - evo vidis kako Corvette razbija na trkama, a prodaji nikada nije bio bolji. Zivi dokaz kako prosta konstrukacija moze biti najbolja. Za 60000evra nema sportskog automobila koji pruza vise. Inace taj Roverov motor je bio neverovatno prilagodljiv za sportske dorade i imao je super zvuk. Rover je bio neko vreme dominantan u turistickim trkama s pocetka 80-ih. Ako se secas Tom Walkinshaw-a, a najveci konkrent mu je bio Volvo 240 turbo.

                      Audijev petocilindras nikada nije bio hvaljen, cak ni u nemackoj auto stampi i na kraju su digli ruke od njega. Nema smisla uporedjivati zvuk trkackog auta sa serijskim...to je druga disciplina. A i kada bi upredjivali njegov tzv. zvuk... to je nista sa zvukom Lancie Rally 037 - dobrim metalnim, reskim zvukom Fiatovog dvolitrasa, pomesan sa mehanickim kompresorom...A zvuk serijskog Audija od 5 cilindara

                      Comment

                      • Alekre
                        CBC Senator XXL
                        • 12.09.2005
                        • 780
                        • Smederevo

                        #12
                        San mi ja da se provozam malo u MUSTANGU ili Camaru, pontiac trans am, corveta sting ray to su za mene mashine koje se najbolje cuju a i bogami lepo cimaju.
                        Sloboda i divljina, nesputanost i zivot van formalnih drustvenih okvira.

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          #13
                          Originally posted by starac vujadin
                          ... @dejanV
                          Ne treba potcenjivati ohv motore - evo vidis kako Corvette razbija na trkama, a prodaji nikada nije bio bolji. Zivi dokaz kako prosta konstrukacija moze biti najbolja. Za 60000evra nema sportskog automobila koji pruza vise. Inace taj Roverov motor je bio neverovatno prilagodljiv za sportske dorade i imao je super zvuk. Rover je bio neko vreme dominantan u turistickim trkama s pocetka 80-ih. Ako se secas Tom Walkinshaw-a, a najveci konkrent mu je bio Volvo 240 turbo. ...
                          Ne potcenjujem ih ja, ali je prosta cinjenica da se iz njih ne moze izvuci ista specificna snaga (KS/litru) kao iz OHC i DOHC motora, sa vise ventila. Ameri dobijaju snagu na zapreminu, sto opet ima svoje i prednosti i mane, kao uostalom i svaka druga koncepcija.

                          Licno volim njihov zvuk, licno volim obilje obrtnog momenta koji se dobija iz njih, ali ostaje cinjenica da dobar turbo punjac, bez preteranog forsiranja masine, moze da isporuci 100 ks/l zapremine bez po' muke, a ni mnogo vise nije nemoguce.

                          Po meni, sve je stvar nekog balansa, neke harmonije koju treba postici. To znaci da nisam ljubitelj niti ludacki navijenih masina, niti pak americkih garogana od mnogo litara, sa tehnikom starom 70+ godina. Istini za volju, tacka tog balansa ce u najvecoj meri biti odredjenima namenom motora, onim sto njegov vlasnik od njega zeli, pa je tesko davati neke opste komentare.

                          Recimo, ja sam se ubio na Yugu da postignem taj neki balans zimedju obrtaja, kompresionog odnosa i zeljene snage. Bez obzira sta vec jesam uradio i sta cu jos uraditi, moram da priznam da me srce boli sto nisam odmah imao 138 blok, pa da ga podignem na 1,5 litara, istu snagu bih iz njega izvadio i sa manjim obrtajima, i sa nizom kompresijom. There's no replacement for displacement, sto bi rekli Englezi, ali naravno, i to je relativno prema konacnom cilju.

                          Ali, da obozavam grmljavinu V8 motora, nema spora; uzgred, ja se vec preko 30 godina bavim zvukom (audio tehnikom), od koga uostalom i zivim, pa moje komentare treba shvatiti samo relativno, ja sam definitivno freak na zvuk, totalno van standarda. A posto mi je pokojni otac bio em 50% Svaba (njegova majka Beclijka), em masinski inzenjer koji se bavio masinskim elementima (menjaci i tako to), od malena sam naucen da cenim dobru tehniku, da postujem tehnicko umece ugradjeno u nesto, bilo sta, bilo cije. Iz tog ugla gledano, amercki V8 motori do ove sada nove generacije nisu bili ni malo inspirativni, sem zvukom.

                          Ipak je tu Evropa Gospod Bog, neka prica ko sta hoce.

                          Pozdrav,
                          DVV
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • DejanV
                            CBC Senator XXL
                            • 19.07.2005
                            • 682
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by Alekre
                            San mi ja da se provozam malo u MUSTANGU ili Camaru, pontiac trans am, corveta sting ray to su za mene mashine koje se najbolje cuju a i bogami lepo cimaju.
                            Mislim da bi izasao dosta zbunjen iz tih vozila. Sa jedne strane, neosporna enormna vucna sila impresionira, tu nema diskusije, ali sa druge strane, lezanje na drumu, i uopste upravljivost tih vozila u serijskom izdanju je toliko iza onoga sto smo mi u Evropi odavno apsolvirali da bi bio nacisto zbunjen.

                            Da sve bude crnje i grdje, to se lepo oseca i na vozlima Forda, koji ti u Evropi napravi Fiestu ST, za koju svi kazu da ima lezanje u najboljoj tradiciji Forda (a to znaci da za te pare, nigde konkurencije), a u Americi ti napravi Mustanga, koji ima sve sem dobrog leznja. Pa se Ameri onda cude kada ih Evropljani ispljuju za lezanje, i ne razumeju zasto toliko mnogo Amerikanaca kupuje ne-Americka vozila. Svake godine sve vise.

                            Pozdrav,
                            DVV
                            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              imaju Englezi V8 motore. Zaboravio si Roverov V8. Jedan od najboljih V8 koji je ikada napravljen
                              Bentley Continental ima 12 cilindara
                              i Jaguari, Rolsevi, Aston Martin,....sjajni motori- uzor za ostatak planete decenijama..

                              tehnicki motori bez mana.
                              dobro cena nije za plebs, zato je tu Jugo za izigravanje
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X