Gde se zapravo proizvode Nemacki i Japanski automobili?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Vedran-
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 3255
    • Beograd

    Gde se zapravo proizvode Nemacki i Japanski automobili?

    Automobili su uvek bili skupi, a danas su još skuplji zbog sofisticirane elektronike i bogate serijske opreme. Istraživanja širom sveta pokazuju da se posle izdvajanja novca za kupovinu stana ili kuće najviše troši upravo na kupovinu limenih četvorotočkaša. Mnogo para po pravilu znači i mnogo glavobolja, odnosno novi automobili su toliko skupi da preko 90% kupaca širom sveta pazari svoje automobile preko kredita ili lizinga. Kod nas je situacija još teža, kako zbog još uvek visokih kamata, tako i zbog niskih plata, pa mnogi još uvek kupuju auto životnom ušteđevinom. A tada se naši kupci po pravilu opredeljuju za automobile proizvedene u Nemačkoj. Međutim, prodavci redom zaboravljaju da napomenu mušterijama da automobil koji kupuju zapravo ne dolazi iz nemačke, već iz Slovačke, Španije ili na primer Meksika (New Beetle). Zbog smanjenja troškova proizvodnje mnogi veliki proizvođači automobila poput Volkswagena, Toyote ili Honde sele svoja postrojenja u zemlje koje nisu imale nikakvu auto-industriju, pa čak u njima osnivaju i istraživačke centre kako bi se što više približili potrebama kupaca na ?domaćem? terenu. Velika konkurencija obara cene dodatne opreme, ali i prisiljava brendove da sve češće menjaju modele kako bi ostali u trci za kupcima. Novi modeli, koji su po pravilu veći i teži neretko koštaju isto kao prethodni modeli uprkos činjenici da često imaju više opreme i da su sveukupno gledano bolji. Takav trend nije lako održati, i fabrike koje se nalaze u visoko razvijenim državama (Nemačka, Francuska, Švedska) postaju neprofitabilne. Kako je u interesu Nemačke da na svom tlu ima jedan Volkswagen ili Opel (u sastavu GM-a) napravljeno je rešenje da se proizvodnja manjih i jeftinijih modela prebaci u države sa manjim porezima i jeftinijom radnom snagom, a da se montaža skupljih i time profitabilnijih limuzina zadrži u matičnoj zemlji.



    Japanski proizvođaču su proizvodnju automobila selili iz matičnih pogona i zbog kvota koje su ima nametale zemlje širom sveta, pre svega EU. Rešenje je pronađeno u Engleskoj koja je dozvolila Toyoti, Nissanu i Hondi da podignu moderna postrojenja. Tako je na primer Nissanov pogon u Sunderlandu (Engleska), najefikasnija fabrika automobila na starom kontinentu, sa najviše proizvedenih automobila u odnosu na broj radnika, te sa najmanjim nivoom škarta. Motori i menjači stižu iz Japana, a finalna obrada je bolja nego u matičnoj zemlji. Drugim rečima, ako se na primer odlučite za Micru, Almeru ili Primeru možete računati da ćete dobiti vrhunski kvalitet uprkos činjenici da automobili nisu proizvedeni u Japanu! Slična sitaucija je i sa najvećim japanskim gigantima ? Toyotom i Hondom. Ova dva brenda su napravila i korak više, jer odnedavno imaju svoje montažne linije i u Turskoj ? Gebze (Honda), odnosno u Adapazariju (Toyota). Inače ovi brendovi su pre 4-5 godina razmišljali i o montaži svojih automobila u Srbiji, ali na žalost, zbog naših manjkavih zakona i slabog domaćeg tržišta odlučili su se za primamljivije rešenje ? Tursku. Naravno da u svemu tome ima i dosta politike, ali je sad to opet jedna velika tema, u kojoj ništa nije moguće uraditi bez uplitanje Zastave. Ipak, koliko god bilo nepravedno prećutkivati kupcu da na primer VW Polo ne dolazi iz Nemačke, već iz Slovačke koja ima iskustva u proizvodnji automobila koliko i Srbija u proizvodnji kompjutera, za utehu je činjenica da su ti modeli kvalitetni i vrlo blizu VW-ovim standardima.



    Seat Ibiza na naše tržište takođe dolazi iz Bratislave (Slovačka), ali i Golf 4 Variant, kao i mnogo skuplji VW Tuareg. Popularni VW Caddy i VW Transporter dobijamo iz Poljske (Poznan), a Audi TT Coupe iz Mađarske (Gyor). Dok na primer popularna Toyota Yaris kod nas stiže direktno iz Francuske! Sve ovo gore navedeno ima i svojih prednosti, a tu pre svega mislim na nižu cenu modela koji se montiraju u Slovačkoj, Poljskoj, Mađarskoj, Turskoj ili Rumuniji, ali to sa sobom nosi i večitu sumnju u kvalitet turskih Hondi na primer, jer svi mi koji izdvojimo na primer skoro 20.000 evra za Hondu Civic sedan (koja se montira u Turskoj) želimo maksimalni kvalitet. Da li je takva Honda identična onoj iz Japana, teško je 100% tvrditi. Japanski zvaničnici tvrde da jeste, naši prodavci zaboravljaju da kupcima pomenu ovaj ?nebitni? detalj, a do tada ćemo kupovati turske Toyote, mađarske Audije i Suzukije, slovenačke Renaulte i možda uskoro ruske Fordove (Focus II se proizvodi čak i u St. Petersburgu). Naravno da bi svima nama mnogo više prijalo da se svi ovi gore navedeni automobili proizvode u Srbiji, pa makar i nešto slabijeg kvaliteta. Svetska globalizacija ide svojim tokovima, proizvođači se maksimalno trude da održe nivo kvaliteta (u čemu u velikoj meri i uspevaju) rigoroznim kontrolama (Japanci na primer u sve svoje fabrike širom sveta šalju svoje ekipe za proveru kvaliteta, koje rade po striktnim pravilima). Dakle slobodno možete kupiti automobil iz neke pionirske zemlje kada je proizvodnja automobila u pitanju, ali bar budite svesni da Hyundai još uvek dolazi iz Koreje, a VW sve češće iz nekih drugih država, koje neki od nas ne znaju ni da pronađu na karti (bar iz prve).

    Preuzet tekst sa Automarketa.
    Power of dreams !!!
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #2
    Cisto ilustracije radi, koliko je jeftinija proizvdodnja, kad se uzme u obzir cena radne snage. VW je pravio studiju o proizvodnji novog malog SUV-a, koji ce se zvati Marakesh. Imali su opciju da ga proizvode u Portugalu, i ta proizvdonja bi bila 750 evra jeftinija po komadu, zbog jeftinije radne snage. Ipak, zbog politike i kupovine 20% akcija od strane Porshce-a (koji hardcore zagovara proizvodnju u Nemackoj), odluceno je ipak da se Marakesh pravi u Nemackoj.

    Comment

    • CLD
      CBC Senator XXL
      • 08.02.2005
      • 1225
      • Belgija - ranije Luna-Chico

      #3
      Ja bih dodao da Honda ima svoj pogon za prozvodnju automobila i u Gentu, Belgija. Koji modeli se prave tamo nisam siguran ali eto Honda iz Bl. je siguran pogodak.

      Comment

      • -Vedran-
        CBC Senator XXL
        • 03.10.2004
        • 3255
        • Beograd

        #4
        Pa sigurniji pogodak je sigurno nego ova iz Turske,iako su tu stroge kontrole,ipak... ne znam ni sam sta da mislim
        Power of dreams !!!

        Comment

        • Wiz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3104
          • Nish

          #5
          I Opel takodje ima svoju proizvodnju u Belgiji,kvalitet se podrazumeva

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #6
            Mislim da je danas potpuno nebitno gde se vozila sklapaju zbog strogih standarda koje moraju da postuju, ali je za nijansu bitnije odakle dolaze komponente za ista vozila. Tu lezi zec! Mislite o tome!!!
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Yesterday, at 20:15
              DejanV View latest post
              , tvoj post nije upisan zbog punog hard drive, samo ga je DB registrovala, ponovi
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                kada se pominju vodece svetske firme (pobrojani japanci recimo) treba imati na umu da se danas po pravilu radi o industrijskoj proizvodnji a to znaci roboti su proizvodjaci a radnici su samo pomocna snaga za nadzor i upravljanje.

                rucni rad, recimo farbanje ili zavariva nje skoljke kao u Zastavi, je odavno tehnologija koja je izbacena tako da poreklo radnika uopste ne odredjuje niti od toga zavisi kvalitet konacnog proizvoda.


                prica o zemlji porekla, odnosno papirima i nalepnici je vise vazna sa finasnijskog aspekta raznih kvota, prava, poreza, carina, dozvola i ostaloga nego sam kvalitet.

                to sto je neki auto recimo napravljen u Nemackoj ne znaci da je kvaliteta eto tako sam po sebi jer je nemacki radnik ( a sta je to, radnici nemaju naiconalnost ionako..) nesto specijalna, poseban, sta vec.

                u principu, proizvodnja auta je danas prilicno jednostavna srafciger biznis gde je geografija kao faktor maltene nebitna ali jeste standardi kontrole kvaliteta i uopste maticni korporativni standardi...kao i za ostale industrijske proizvode recimo IT ili hemije ili farmaceutike sto je sve u mnogo cemu zahtevnije za proizvodnju od jednog prosecnog auta.

                ionako svega nekoliko velikih svetskih dobavljaca vrsi proizvodnju osnovnih delova /sklopova koji se posle koriste u desetinama raznih modela i marki a sami sklopovi su maltene identicni- recimo alternator, tocak, amortizer, stakla, itd (recimo za jako puno modela stakla se proizvode vec decenijama u Africi, i to ona najkvalitetnija.

                Juzna AMerika vec decenijama je jedan od glavnih snabdevaca i proizvodjaca vozila, recimo vecina onoga sto je VW ikada napravio je poreklom iz Juzne Amerike a delovi su videli nemackog radnika samo kada je otpakivao ambalazu neposredno pred ugradnju.

                itd, japanci odavno vecinu proizvodnje imaju van Japana i strogo japanski automobili su skoro pa neuptorebljivi u nasim uslovima i retko koji originalni japanski auto se uopste moze videti u Evropi zadnjih 30tak godina...


                itd itd, prica je sve samo ne jednostavna na nivou povrsnih novinarskih pricica o geografiji pojedinih marki/modela.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • fox_mulder
                  CBC Član
                  • 21.11.2005
                  • 74
                  • Beograd, Srbija

                  #9
                  Ne vidim zasto bi se opterecivali time, jer i VW Golf 4 je imao problem sa elektricnim podizacima stakala iako je dolazio iz Nemacke, a znate i sami da je kvalitet Mercedesa u konstantnom padu iako se proizvodi u Nemackoj...

                  Dakle, vazan je i imidz proizvodjaca, recimo Hyundai pravi objektivno ruzne automobile(da ne kazem odvratne), koji su po pouzdanosti ispred bilo kog evropskog brenda. Proizvode se u Koreji, i kome nisu ruzni predstavljaju najbolju kupovinu sa te strane.

                  Uz italijanski dizajn (vrhunski, a ne Kalos i ta konfekcija by Giugiaro) Hyundai/Kia bi osvojili svet, i postali statusni simbol. U nesto manjoj meri ovo vazi i za japance, dizajn im je zaista diskutabilan dok je kvalitet vrh. takodje, treba razumeti da prosecnom kupcu, koji godisnje prelazi oko 10000 km nije potreban super kvalitetan auto koji moze da prevali 300k km, svaki evropski auto osim lade,Zastave, UAZ-a i tih s****a je dovoljno kvalitetan i u izboru treba da odlucuje nivo opreme, garancija, servisna mreza, dizajn, osecaj u voznji..

                  Comment

                  • Car
                    CBC Senator XXL
                    • 07.07.2005
                    • 900
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by fox_mulder
                    treba razumeti da prosecnom kupcu, koji godisnje prelazi oko 10000 km nije potreban super kvalitetan auto koji moze da prevali 300k km, svaki evropski auto osim lade,Zastave, UAZ-a i tih s****a je dovoljno kvalitetan i u izboru treba da odlucuje nivo opreme, garancija, servisna mreza, dizajn, osecaj u voznji..

                    Otkad je to prelazak 300 hiljada kilometara uspeh? To je po meni minimum da bi nesto mogao da nazoves automobilom.
                    Auto koji ne moze toliko da predje ne da ne spada u tu kategoriju, nego je pitanje i da li je prosek. Tj. mozda je to danas prosek ili super auto jer retko koji i prevali vise pa to onda diktira sta je kvalitet ili sta je prosek.
                    Ja bas nesto i ne sumnjam u kvalitet lade i uaz-a, ali nisam dovoljno upucen da bih rekao bilo sta vise.

                    Offtopic donekle..

                    Comment

                    • fox_mulder
                      CBC Član
                      • 21.11.2005
                      • 74
                      • Beograd, Srbija

                      #11
                      Ja kazem da prosecan vozac u nasoj zemlji, a ni u EU ne prelazi toliko kilometara. Koga ti znas da je kupio novi auto i da je sa njim presao preko 300000? Uostalom, broj 300k je ilustrativan jer govori o kilometrazama koje postizu profesionalni vozaci, a mi govorimo o prosecnom kupcu

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        prosecni kupci prelaze tokom svog zivotnog veka i po vise miliona km, bar 500.000km kao minimum...

                        neka se preveze 15.000km godisnje, pa prosecno 30 godina vozackog staza (a obicno vise) i eto vec 450.000km.

                        i to nista posebno, obicne gradske svakodnevne voznje.

                        i za mene 300k km nije nikakav poseban uspeh na danasnjem nivou tehnologije, i ocekujem da se granica garantnog roka podigne sa sadasnjih 160.000km na bar 250.000km.

                        i da auto postane pouzdanaobicna stvar, isto kao i firzider ili TV- ono kupis i nikada ne vidi niti servis niti ima ikakvo odrzavanje.

                        dobro, ajde ponekad zamena ulja i slicno ali od delova bas nista ne bi trebalo da se ikada pokvari, menja, i tako nesto.

                        proslo je 100 i kusur godina razvoja, valjda se moze dogoditi i bitan napredak u trajnosti i pouzdanosti (?)

                        ili mozda i ne moze, profit auto biznisa previse omamljuje...
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        Working...
                        X