Sta reci o automobilu koji je podcenjen i od koga ne treba bezati.Moje iskustvo iz prve ruke i nekih 15-tak hiljada km sa doticnim.Dakle,120 ks,mjet sa 8 v iz 2010 god u sw izdanju i opremi eco navi distincive.
Izuzetna vozna dinamika kao i odlicna zvucna izolacija putnicke kabine pri visokim putnim brzinama.Motor pokazuje znake slabosti samo u gradskoj voznji,jer 1500 kg uzima svoj danak.Na otvorenom putu vec od 1700 ob kada se ukljuci turbina 159 spremno povuce pa se nema utisak mase vozila.Menjac je tezak,kamionski,precizan i relativno dugih hodova.Volan je takodje tezak.Iako ima servo on se prakticno ne oseti prilikom parkiranja i vrtenja u mestu.Potrosnja je 6.8 l na 100 km.Smetalo mi je sto je poprilicno niska i sto ima jako veliki krug zaokreta.
Navigacija je dosta spora,malo nepregledna pa zahteva da se stane.Sve se bira preko tockica ali u sustini zavrsava posao.Ozvucenje je jedna od boljih strana ovog auta kao i serijski hill holder.Auto prosto mami da ga vozis.Tada je polako pocinjao da me hvata tzv Alfa virus zbog koga vlasnici svojim vozilima oprastaju sve zivo.






Iznedalia me preciznost kao i kavalitet materijala.Cela prednja konzola je od brusenog aluminijuma a zamerka se moze uputiti na kvalitet plastike koji je u donjem delu centralnog tunela,tvrda ali izdrzljiva.Manje vise sve je podredjeno vozacu.Par detalja se istice i doprinosi ukupnom utisku.




Prva stvar koju vecina preporucuje pri kupovini jeste izbor restajling modela.Restajling se pojavio negde 2008 ali najlakse ce se poznati po belom osvetjenju table i otvaranju gepeka jer je brava na samoj znacki automobila.Zasto restajling pa pre svega jer su resili probelm sa luftom u letvi volana koji je bio boljka na prvim modelima.Medjutim sam luft nikada nije veliki i pravi probelm ali eto cisto da se ima u vidu.Letva se za nekih 150 eur vrlo kvalitetno remontuje u Mladenovcu.Jos jedna stvar na koju treba obratiti paznju jeste stanje selen blokva na prednjem trapu.Naime trap je vrlo izdrzljiv i dugotrajan ali pri najmanjem defektu selena krece lancana reakcija i zato pri kupovini a nakon pregleda ukoliko postoji i najmanji znak popustanja preporuka je da se promene.Nije skupo a znaci.Sada se preko neta mogu naci i silikonski seleni sa dozivotnom garancjom i kostaju oko 120 eur u kompletu za prednji trap.Sledeca stavka je servo ulje,na poklopcu lepo pise GI-R mada je fabrika sipala drugo pa je bilo problema sa radom pumpe.Pri ovoj zameni jako je bitno da se ceo sistem ispere pa tek onda sipa novo servo ulje.Ulje u menjacu je matrix i ono bi trebalo da bude zamenjeno kao i antifriz.Dakle ove stavke vaze jer je u pitanju polovan automobil.




Veliki servis se podrazumeva.E sada kruze razne price sto se 1,9 mjet 16 v motora tice.Taj motor je dosta potentniji od 8v-entilskog,tj lepse se vozi u nizem a pogotovo u nekom srednje visokom broju obrtaja.Medjutim on ima probelm sa tzv varijabilnim usisom.Na prvim serijama klapne su se samo topile zbog visokih temperatura a onda su to pokusali da poprave na ristajlingu ali opet legura nije bila adekvatna pa je postojala mogucnost da kompletan mehanizam bude u****n u motor i napravi vecu havaqriju.Zato ukoliko se vec odlucujete za jacu verziju onda pored gore navedenih stvari obavezno zameniti i usis koji nov kosta 300 do 350 eur-a.Jbg,u pitanju je polovnjak.Kada se sve ovo odradi auto je onda da kazemo spreman za eksplataciju.
Sta sa DPF-om,EGR-om i krilcima.Prvo sto se u**** tice mnogi ga softverski gase ta krilca u usisu tj.ostaju otvorena i/ili ih vade.Posledica je sporije zagrevanje motora i nesto slabiji odziv na gas pri nizim obrtajima ali cisto da znate da je nemoguce izvaditi ih sve jer je jedno pokretano elektromotorom.EGR ukoliko je ok ne dirati ali treba izabrati majstora koji ga cisti i pri malom i pri velikom servisu,odnosno proverava kakva je izduvana grana.DPF ukoliko radi ne dirati,ako pravi probleme onda probati ciscenje ali ne izazivati preko komp-a regeneraciju tj paliti auto i drzati na 3000 ob.Bolje je DPF fizicki skinuti i probati potapanje u hemikalijama.Tek ako i to ne da efekta onada razmisljati o trajnom iskljucenju.
Dizne i turbina?Na kontrolnoj dijagnostici se vidi stanje ali nikada necete znati da li ce terati 5,50,5000 ili xxxxx hiljada km,dakle to je lutrija.Zvuk turbine opet upitan?Jedino sto moze da ukaze na probelm je satic turbo bara.prilikom paljenja i rada automobila u mestu, kazaljka mora da stoji tacno na nuli,dakle nema nikakvog odstupanja.Svako odstupanje pa makar i milimetarsko zahteva detaljni pregled turba.
Navigacija kod alfe 159 se pojavljuje u dva modela.Noviji ce te poznati jer su karte na SD kartici.Update se vrsi preko USB-a koji je u kaseti a odnosi se na FF 12.1.Sa druge strane mape za nasu zemlju nisu moguce a na samoj kartici su karte jako dobro zakljucane.Navigacija je spora ali odlicno radi posao.Kada kazem spora,morate da stanete da bi uneli podatke jer se slova i brojevi biraju preko tockica.

Izuzetna vozna dinamika kao i odlicna zvucna izolacija putnicke kabine pri visokim putnim brzinama.Motor pokazuje znake slabosti samo u gradskoj voznji,jer 1500 kg uzima svoj danak.Na otvorenom putu vec od 1700 ob kada se ukljuci turbina 159 spremno povuce pa se nema utisak mase vozila.Menjac je tezak,kamionski,precizan i relativno dugih hodova.Volan je takodje tezak.Iako ima servo on se prakticno ne oseti prilikom parkiranja i vrtenja u mestu.Potrosnja je 6.8 l na 100 km.Smetalo mi je sto je poprilicno niska i sto ima jako veliki krug zaokreta.
Navigacija je dosta spora,malo nepregledna pa zahteva da se stane.Sve se bira preko tockica ali u sustini zavrsava posao.Ozvucenje je jedna od boljih strana ovog auta kao i serijski hill holder.Auto prosto mami da ga vozis.Tada je polako pocinjao da me hvata tzv Alfa virus zbog koga vlasnici svojim vozilima oprastaju sve zivo.






Iznedalia me preciznost kao i kavalitet materijala.Cela prednja konzola je od brusenog aluminijuma a zamerka se moze uputiti na kvalitet plastike koji je u donjem delu centralnog tunela,tvrda ali izdrzljiva.Manje vise sve je podredjeno vozacu.Par detalja se istice i doprinosi ukupnom utisku.




Prva stvar koju vecina preporucuje pri kupovini jeste izbor restajling modela.Restajling se pojavio negde 2008 ali najlakse ce se poznati po belom osvetjenju table i otvaranju gepeka jer je brava na samoj znacki automobila.Zasto restajling pa pre svega jer su resili probelm sa luftom u letvi volana koji je bio boljka na prvim modelima.Medjutim sam luft nikada nije veliki i pravi probelm ali eto cisto da se ima u vidu.Letva se za nekih 150 eur vrlo kvalitetno remontuje u Mladenovcu.Jos jedna stvar na koju treba obratiti paznju jeste stanje selen blokva na prednjem trapu.Naime trap je vrlo izdrzljiv i dugotrajan ali pri najmanjem defektu selena krece lancana reakcija i zato pri kupovini a nakon pregleda ukoliko postoji i najmanji znak popustanja preporuka je da se promene.Nije skupo a znaci.Sada se preko neta mogu naci i silikonski seleni sa dozivotnom garancjom i kostaju oko 120 eur u kompletu za prednji trap.Sledeca stavka je servo ulje,na poklopcu lepo pise GI-R mada je fabrika sipala drugo pa je bilo problema sa radom pumpe.Pri ovoj zameni jako je bitno da se ceo sistem ispere pa tek onda sipa novo servo ulje.Ulje u menjacu je matrix i ono bi trebalo da bude zamenjeno kao i antifriz.Dakle ove stavke vaze jer je u pitanju polovan automobil.




Veliki servis se podrazumeva.E sada kruze razne price sto se 1,9 mjet 16 v motora tice.Taj motor je dosta potentniji od 8v-entilskog,tj lepse se vozi u nizem a pogotovo u nekom srednje visokom broju obrtaja.Medjutim on ima probelm sa tzv varijabilnim usisom.Na prvim serijama klapne su se samo topile zbog visokih temperatura a onda su to pokusali da poprave na ristajlingu ali opet legura nije bila adekvatna pa je postojala mogucnost da kompletan mehanizam bude u****n u motor i napravi vecu havaqriju.Zato ukoliko se vec odlucujete za jacu verziju onda pored gore navedenih stvari obavezno zameniti i usis koji nov kosta 300 do 350 eur-a.Jbg,u pitanju je polovnjak.Kada se sve ovo odradi auto je onda da kazemo spreman za eksplataciju.
Sta sa DPF-om,EGR-om i krilcima.Prvo sto se u**** tice mnogi ga softverski gase ta krilca u usisu tj.ostaju otvorena i/ili ih vade.Posledica je sporije zagrevanje motora i nesto slabiji odziv na gas pri nizim obrtajima ali cisto da znate da je nemoguce izvaditi ih sve jer je jedno pokretano elektromotorom.EGR ukoliko je ok ne dirati ali treba izabrati majstora koji ga cisti i pri malom i pri velikom servisu,odnosno proverava kakva je izduvana grana.DPF ukoliko radi ne dirati,ako pravi probleme onda probati ciscenje ali ne izazivati preko komp-a regeneraciju tj paliti auto i drzati na 3000 ob.Bolje je DPF fizicki skinuti i probati potapanje u hemikalijama.Tek ako i to ne da efekta onada razmisljati o trajnom iskljucenju.
Dizne i turbina?Na kontrolnoj dijagnostici se vidi stanje ali nikada necete znati da li ce terati 5,50,5000 ili xxxxx hiljada km,dakle to je lutrija.Zvuk turbine opet upitan?Jedino sto moze da ukaze na probelm je satic turbo bara.prilikom paljenja i rada automobila u mestu, kazaljka mora da stoji tacno na nuli,dakle nema nikakvog odstupanja.Svako odstupanje pa makar i milimetarsko zahteva detaljni pregled turba.
Navigacija kod alfe 159 se pojavljuje u dva modela.Noviji ce te poznati jer su karte na SD kartici.Update se vrsi preko USB-a koji je u kaseti a odnosi se na FF 12.1.Sa druge strane mape za nasu zemlju nisu moguce a na samoj kartici su karte jako dobro zakljucane.Navigacija je spora ali odlicno radi posao.Kada kazem spora,morate da stanete da bi uneli podatke jer se slova i brojevi biraju preko tockica.

