pa zar moramo da se u svemu ugledano na najgore zemlje sveta
CH ima mnogo racionalniju regulativu, jedna tablica za ceo zivot koja se daje na ime a ne na auto...
nije poenta u kolicini novca, gradjansko drustvo podrazumeva i jednu od odrednica egalite, jednakost svih gradjana u jednoj tako obicnoj administrativnoj stvari.
i podrazumevani jednaki tretman pred zakonom bez obzira na slovne i brojcane oznake,a tada i broj cifara gubi smisao
Nisi procitao moj post iznad, ili jesi, mada ne bih rekao, ali da se "ponovim", mogao bih da razumem da se pojave tablice na kojima mozes da pises sta hoces, a ne ove ionako ruzne, pa sa "uputnim" i "vaznim" oznakama gradova, ali socio.- komun. sistem ne moze za manje od 200god da izadje iz glava.
Drugo, formiranje "elite" koja baca "postene" pare, to je kod Andersena, realnost je malo drugacija. Da ne ulazim u diskusiju, nepotrebnu i nevezanu za forum, povlacim se, poznavajuci dosta vlasnika tablica sa 4 cifre, i nekolicine zaista bogatih ljudi koji taj "konfor" ne koriste ili ne zele, a mogu da plate i da ne "primete".
Valjda ce drzava dozvoliti da "kontroverzni" promene i datum rodjenja, ili da im da neke druge "brojeve" uredno ili neuredno "slozene".
Cititrao sam samo deo tvog posta gde se pominje vulgarni prestiz koji se dodatno placa, a to je ideja koja je uvezena iz Zemalja koje sam naveo i nije postojala u soc-kom sistemu, vec je u ovu drzavu stigla padom takvog sistema.
Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.
Mislis nije bilo "pre" da se kupi, za pare..tada su ih "vazni" dobijali, i "oni" sa "vezama", uticajni, ne primecujes "promenu", osim "pazara za pare"(mnogo besmisleniji nego "na zapadu", ili USA, gde mozes i slova i brojke da dobijes, i da promenis malo vise "imidz" i estetiku), da je "mentalitet".. da ne kazem... neka bude "slican".
U CH, jedna tablica može da pokriva i više vozila!
Skineš, postaviš i gotovo!
Na koju foru? Sta imam 10 automobila, registrujem jedan i prebacujem tablice na onaj koji hocu trenutno da vozim ali je bitno da one bez tablica drzim u dvoristu. Mislim - ako je tako onda veoma mudro resenje - sto bi covek placao tablice za dva auta ako vozi oba samo on?
A dobra je fora da tablica ide na ime - tada kada otudjis auto kupac mora da nakaci svoje tablice i to je to.
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
prosto, efikasna administracija uz dobru organizaciju sistema.
registarska tablica se izdaje na ime i prezime i vazi za ceo zivot, kao sto imas maticni broj u LK npr.
ta tablica (kao i svih gradjana) sa svim podacima o vlasniku se javno objavljuje i stampa u knjizi, da kazem imeniku, koja se prodaje u knjizari.
ako nekome nije jasno ko je vlasnik kog auta tj tablice, ili se neko bahato ponasa u voznji pri parkiranju, ometanju sinskih vozila (tramvaja u Cirihu npr) blokiranje prolaza ili udari/ogrebe/ocese na parkingu nekog supermarketa prosto svaki prolaznik koji je prisutan zabelezi reg. broj i odmah se zna i lako pronadje vlasnik.
ono sto se placa godisnje je upotreba vozila a jedan covek moze da vozi samo jedan auto u jednom trenutku- placa jednu upotrebu.
koliko ce auta imati stvar slobodnog izbora, placa registraciju prema autu najvece kubikaze/konjaze/ citati cene takse za godisnju upotrebu.
sistem je proveren, efikasan, funkcionise decenijama, bogatstvo ili siromastvo vlasnika ne utice na trivijalnosti kao sto je oznaka na tablici.
uz to CH kao skup vise drzava uspeva time i da resi regionalno-drzavne razlike...
kod nas administracija smatra i ponasa se da postoji tu da maltretira gradjane za svakakve gluposti i izmislja bespotrebne procedure, papire, takse na taksu i ostalo pa se vrti decenijama u krug i sto ima vise administrativnih radnika to losije obavljaju posao sa sve vecim pogreskama.
BG npr, po nekoliko puta je vec prosao ciklus izdavanja tabilca sa 6 cifara u krug pa jedan te isti broj je imalo po vise vlasnika.
bespotrebno, kada se zna da BG ima oko 2 miliona stanovnika, oko 350-400 vozila na 1000 sto znaci da ukupno nikada nema i nije bilo vise od 600.000-700.000 vozila istovremeno registrovano.
da ne pominjem besmislenu proceduru izdavanja trece tablice gde svaki put sa promenom vucnog vozila menja se i tablica iako je samo vozilo (i ako je samo prikljucno vozilo i njegov broj sasije nepromenjene) isto.
pa tako postoji paradoks, da jedno te isto vozilo ima i po nekoliko tablica u svom radnom veku.
ah da, svaki put se placa taksa, popunjavaju obrasci, obilaze salteri, ceka u redovima, odjavljuje i prijavljuje promena koje fakticki i nema na vozilu...
ono sto najvise ne podnosim kada jednostavne stvari izmisle kao najkomplikovanije moguce i ubedjuje sebe i ostale da je to vrhunac administrativnih kapaciteta organizacije.
danas berzansko poslovanje, bankarske transakcije, skolovanje, lecenje moze efikasno i brzo putem interneta/daljinski da se administrativno odradi ali papiri oko registracije automobila e to je vec "nauka" van prostora i vremena
a auto vec ima svoj jedinstveni identifikacioni broj jos iz fabrike, VIN i uopste mu ne treba tablica radi unarkrsne identifikacije....
samo da se neko seti
malo sam vise imao dodira sa birokratijom u zadnje vreme, odlicno za one sa nizim pritiskom
Mislis nije bilo "pre" da se kupi, za pare..tada su ih "vazni" dobijali, i "oni" sa "vezama", uticajni, ne primecujes "promenu", osim "pazara za pare"(mnogo besmisleniji nego "na zapadu", ili USA, gde mozes i slova i brojke da dobijes, i da promenis malo vise "imidz" i estetiku), da je "mentalitet".. da ne kazem... neka bude "slican".
"brate", mnoooogo "kenjas"
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
danas berzansko poslovanje, bankarske transakcije, skolovanje, lecenje moze efikasno i brzo putem interneta/daljinski da se administrativno odradi ali papiri oko registracije automobila e to je vec "nauka" van prostora i vremena
KOd nas ni berzansko poslovanje ne moze preko interneta - moglo bi da po zakonu na nalogu koji se izdaje brokeru ne mora da stoji SVOJERUCNI POTPIS!!!!
Lakse je izdati nalog brokeru koji je u New York-u nego brokeru koji ima kancelariju 50m od tebe.
Mali off, ali samo da pokazem na kom smo stadijumu razvojatako da registraciju automobila za pola sata mozemo racunati kao uspeh.
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
mislis na nase lokalne berzice i nasa lokalna pravila ?
da, nazalost nas bankarsko finansijski sistem jos nije daleko odmakao od socijalistickog modela dozvola za sve i svasta i raznih ogranicenja, kozmeticke promene
jos ni pravi cekovi gradjana nisu uvedeni, naravno bez limita kao sti ni kes placanje nema limita.
internet je malo siri pojam od nase male zemljice, a moze se trgovati hartijama i bez fizickog potpisa sirom sveta.
forex npr.
kao sto se vrsi kompletno bankarstvo bez fizickog potpisa i kod nas.
tehnika je tu, ogranicenje je u glavi i nasoj administraciji koja zivi u dubokoj proslosti.
kod nas se jos uvek policija bavi administracijom registrovanja vozila, dokle i zasto im treba takvo opterecenje ?
Hrvatska je daleko 100km, a u tom pogledu je tako daleko od nas...otisla napred.
Samo odosmo mi u off. Nisam trebao ni da pominjem berzu .
A sto se cekova tice - retko ko da ima ovlascenje da napise cek bez limita. U Americi je druga fora - kada pises cek ako je preko odredjenog limita onda je onaj ko ga prima duzan da proveri u banci pre nego sto ga priomi. Jedino na filmovima se pisu cekovi na milion dolara onako bez problema .
A sto se berze tice - naravno da sam mislio na Belex - npa na NYSE se nalozi izdajku bez problema iz BG-a pa zato funkcionise brze nego da odem licno kod brokera (a treba da prodjem jedan red zgrada i predjem ulicu).
Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
Comment